ogłoszenia o przetargach, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, korespondencja

ITI - 5/10 - Przetarg nieogr.: Rewitalizacja Parku Miejskiego w Sycowie w układzie zaprojektuj i wybuduj współfin ze środków EFRR + zmiany x 8.

Zawartość:
1. Ogłoszenie z dnia 30.06.2010 r.
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 06.07.2010 r.
3. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 14.07.2010 r.
4. Zmiana ogłoszenia z dnia 14.07.2010 r.
5. Opinia konserwatora zabytków dot. Koncepcji Rewitalizacji Parku Miejskiego w Sycowie (uzupełnienie wyjaśnień z dnia 14.07.2010 r).
6. Zmiana ogłoszenia z dnia 16.07.2010 r.
7. Wyjaśnienia do SIWZ  z  dnia 16.07.2010 r.
8. Zmiana ogłoszenia z dnia 23.07.2010 r.
9. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 23.07.2010 r.
10. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 10.08.2010 r.




              Gmina Syców
 ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców
Tel. 062 7855100, faks 062 7855104
               
Znak  sprawy ITI-341/ 05 /PN /2010


Rewitalizacja Parku Miejskiego w Sycowie w układzie zaprojektuj i wybuduj, w skład której wchodzi budowa, rozbudowa i przebudowa elementów składowych parku.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 170693 - 2010; data zamieszczenia: 30.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Syców , ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie, tel. 062 7855118, faks 062 7855104.
•    Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sycow.pl/
I.    2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja Parku Miejskiego w Sycowie w układzie zaprojektuj i wybuduj, w skład której wchodzi budowa, rozbudowa i przebudowa elementów składowych parku. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania dotyczącego rewitalizacji Parku Miejskiego w Sycowie w układzie zaprojektuj i wybuduj, w skład której wchodzi budowa, rozbudowa i przebudowa elementów składowych parku położonego na działkach nr 381, 382, 386, 387, Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.00.00.00-8, 79.93.30.00-3, 45.00.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: wadium w wysokości 82.600,00 zł (słownie: osiemdziesiąt dwa tysiące sześćset złotych).
III.2) ZALICZKI
•    Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
•    III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    nie dotyczy
•    III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    1) w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali min 2 zadania, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegających na budowie i/lub rozbudowie i/lub przebudowie elementów składowych parku wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości min. 2.000,000,00 zł brutto każde, a roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończone, 2) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonali min. 2 zadania, polegające wykonaniu dokumentacji projektowej dot zaprojektowania zielni o wartości min. 150.000,00 zł oraz potwierdzą, że zadania te wykonali należycie. Dopuszcza się łączne spełnienie ww. warunków z pkt1 i 2 w ramach jednego zadania w takim przypadku łączna wartość jednego zamówienia winna wynosić mni. 2.150.000,00 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, według zasady: spełnia/ nie spełnia
•    III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    nie dotyczy
•    III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    dysponują osobą/osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj; a) - minimum 1 osobą z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży: ogólnobudowlanej konstrukcyjnej, sanitarnej i elektrycznej bez ograniczeń lub odpowiadające mu uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz osoba/osoby ta/te winna/winny być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego, b) - minimum 1 osobą z uprawnieniami projektowymi w branży: ogólnobudowlanej konstrukcyjnej, sanitarnej i elektrycznej bez ograniczeń lub odpowiadające mu uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz osoba/osoby ta/te winna/winny być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, według zasady: spełnia/ nie spełnia
•    III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 4.000.000,00 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, według zasady: spełnia/ nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
•    III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
•    wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
•    wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
•    wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
•    oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
•    opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
•    III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
•    oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
•    aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
•    aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
•    III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
•    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust 1 ustawy - zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach: 1. w stosunku do terminu realizacji umowy: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0 st. C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi; c) niewypały i niewybuchy; d) wykopaliska archeologiczne; 2) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń; c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; d) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, e) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3. Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w SIWZ. b) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. d) zmiany osób do nadzorowania robót pod warunkiem posiadania co najmniej takich uprawnień co wymagane w SIWZ. 4. Pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; c) inna niż wymienione (siła wyższa) zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia) uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców); b)zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; c)udzielenie zamówień dodatkowych/uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają zgody Zamawiającego a pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sycow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców, sekretariat..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Gmina Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców, sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


                            Burmistrz  Miasta i Gminy Syców
                                  
                                     Sławomir  Kapica

 

ogłoszenie (doc) files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_ogloszenie.doc
SIWZ (DOC): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_siwzRewitaliz.doc
zał. 1 (cz.1 - cz.3) (rar): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z1_PFU_part1.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z1_PFU_part2.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z1_PFU_part3.rar
zał. 2 (cz.1 - cz.3) (rar): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part01.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part02.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part03.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part04.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part05.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part06.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part07.rar
files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_z2_koncepcja_part08.rar

WYjaśnienia do SIWZ: 
Znak sprawy ITI-341/ 05 / /W/ PN /2010                    
Syców, dnia 06 lipca 2010 r.
                           
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ



dotyczy: przetargu nieograniczonego na rewitalizację Parku Miejskiego w Sycowie
w układzie zaprojektuj i wybuduj, w skład której wchodzi budowa, rozbudowa
i przebudowa elementów składowych parku
CPV - 71000000-8, 79933000-3, 45000000-7
           


Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) –  udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.
Pytanie nr 1
Prosimy o udostępnienie rysunku „Projekt - Koncepcja zagospodarowania terenu" w formacie DWG przez Architekta/Biuro projektowe (koncepcja w wersji formatu – Auto Cad).
Rys nr 1 i2 Rewitalizacja parku miejskiego w Sycowie.
Z naszego doświadczenia wynika, że prace w takim formacie dokumentacji znacznie usprawnia przygotowanie kompletnej wyceny zadania.

Odpowiedź:

Zamawiający  nie  wyraża  zgody .

Biorąc pod uwagę że w/w odpowiedź nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzanie zmian w ofertach nie ma zastosowania art. 38 ust 6. w/w Ustawy tj. przedłużenie terminu składania ofert.
Jednocześnie informuję, że odpowiedzi są wiążące dla wszystkich Wykonawców.
 


Wyjaśnienia do SIWZ  z dnia 14.07.2010 r.
Znak sprawy ITI-341/ 05 / /W/ PN /2010                    
Syców, dnia 14 lipca 2010r                       
   
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ

dotyczy: przetargu nieograniczonego na rewitalizację Parku Miejskiego w Sycowie
w układzie zaprojektuj i wybuduj, w skład której wchodzi budowa, rozbudowa
i przebudowa elementów składowych parku
CPV - 71000000-8, 79933000-3, 45000000-7

Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.

Pytanie nr 2
Zgodnie z §19 pkt.4 rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego prosimy o niezwłoczne załączenie do dokumentacji przetargowej, lub wskazanie miejsca gdzie one się znajdują, dokumentów wymienionych w spisie zawartości opracowania (PFU) cześć B pkt. 4 ppkt. a do j.
Wymienione powyżej dokumenty są nam niezbędne aby wycenić koszt wykonania projektu
i robót.
Żądanie nasze jest zasadne, gdyż np, jeśli Zamawiający nic posiada opinii Konserwatora Zabytków, może dojść do sytuacji, że Konserwator Zabytków może mieć odmienna wizję rewitalizacji parku, niż zamieszczona koncepcja.
Związku z powyższym zwracamy się o przedłużenie terminu składania ofert o czas niezbędny na sporządzenie rzetelnej oferty.
Odpowiedź:
W  posiadaniu  Zamawiającego  jest  Opinia  wydana przez  Wojewódzki  Urząd  Ochrony  Zabytków  we  Wrocławiu –  w  załączeniu
Pytanie Nr 3
Czy Zamawiający zagwarantuje, ze Konserwator Zabytków zaopiniuje pozytywnie załączona koncepcję i nic wniesie dodatkowych zaleceń?
Odpowiedź:
W  posiadaniu  Zamawiającego  jest  Opinia  wydana przez  Wojewódzki  Urząd  Ochrony  Zabytków  we  Wrocławiu –  w  załączeniu .
Pytanie nr 4
Proszę o sprecyzowanie czy Zamawiający uzna za spełnienie warunków udziału w postępowaniu do pkt.2.2 SIWZ, jeśli wykonawca przedstawi doświadczenie na wykonanie dwóch robót będących częścią składową parku to jest np. wykonanie dwóch robót w branży drogowej o wartości 2 milionów każda.
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie Nr 5
Prosimy o odpowiedz na jakiej podstawie Zamawiający obliczył koszt wykonania dokumentacji projektowej dla spełnienia warunków odnośnie doświadczenia tj. 150.000 zł każdy projekt. Po przeprowadzeniu rozeznania rynku projektantów z doświadczeniem, udało się nam uzyskać oferty na przedmiotowy projekt za kwotę  35.000 zł.
W związku z powyższym prosimy o obniżenie kryteriów zawartych w SIWZ i urealnienie ich do sytuacji panującej na rynku podaży.
Odpowiedź:
Szacunku dokonano posiłkując się Środowiskowymi Zasadami wyceny prac projektowych
z uwzględnieniem j.n.p. Jednak biorąc pod uwagę obniżenie cen przez projektantów Zamawiający modyfikuje warunek określony w Rozdz. II. Pkt. 2 ppkt. 2.3. SIWZ
Jest:         150.000,00 zł
Winno być:     50.000,00 zł 
Pytanie Nr 6
Prosimy o zamieszczenie rysunków szczegółowych rzeźby i fontanny w formie, która pozwoli na przedstawienie do wyceny wytwórcom takich przedmiotów.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada rysunków rzeźby i fontanny. Zamawiający może udostępnić zdjęcie historyczne miejsca z rzeźbą parkową. Pozostawia jednak dowolność Wykonawcy w wyborze rzeźby. Zamawiający posiada rysunek pergoli.
Pytanie nr 7
Prosimy o podacie typu ogrodzenia jakie ma być zastosowane przy strefie centralnej oraz przy strefie Mauzoleum.
- wysokość,
- materiał,
- ilość bram i furtek, -itp.
Odpowiedź:
Nie przewiduje się ogrodzeń w tych strefach.
Pytanie Nr 8
 Informujemy, że nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z budynkiem Mauzoleum w załączniku przedmiarowym. Prosimy o informację czy odnowa Mauzoleum jest zakresem zadania? Np. oczyszczenie: ścian z ich rewitalizacją? Jeżeli jakiekolwiek prace mają być ujęte prosimy o podanie typu prac, opisanie ich i podanie obmiaru.
Odpowiedź:
Odnowa Mauzoleum jest w zakresie prac. Są to prace polegające na oczyszczeniu ścian z grafitti, oczyszczeniu dachu z samosiewów, uzupełnieniu brakujących elementów (m.in. szyby w oknach, drzwi), usunięciu gruzu z wnętrza obiektu.

Pytanie nr 9
Czy oświetlenie Mauzoleum leży w zakresie prac dotyczących odnowy Parku Miejskiego? Informujemy, że nie ujęli Państwo żadnych prac dotyczących oświetlenia związanych z budynkiem Mauzoleum w załączniku przedmiarowym.
Odpowiedź:
W zakresie prac. Przewiduje się dwa reflektory oświetlające obiekt Mauzoleum.






Pytanie nr 10
Dotyczy wykonania fontanny. Jaką średnicę ma mieć fontanna? Czy niecka fontanny ma być obłożona okładziną czy ma być zakończona stanem surowym - „betonem" [odpowiednio zatarta i wygładzona]?

Odpowiedź:
Fontanna ma być wykonana z konglomeratu mielonego piaskowca naturalnego oraz spoin mineralnych lub innego materiału po uzyskaniu na to zgody Zamawiającego;  niecka okrągła, średnica nie mniej niż 7 m, wys. nie mniej niż 0,35 m (znajdująca się w parku fontanna miała w przybliżeniu takie wymiary – opisu dokonano na podstawie historycznego zdjęcia). Przewiduje się podświetlenie fontanny (bez gry świateł).

Pytanie nr 11
Dotyczy wykonania wzniesień.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem wzniesień, a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie?  Prosimy o podanie ilości kubaturowej w m³ jeżeli będzie konieczne wykonanie powyższych prac,
Odpowiedź:
Wzniesienia proponuje się zlokalizować w strefie rekreacyjnej parku, jedno służące jako element dzielący ten teren na dwa wnętrza, drugie pod altanę. Kubatura nie mniej niż 1200 m3.

Pytanie Nr 12
Dotyczy wykonania Amfiteatru.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem budynku Amfiteatru, a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie? Prosimy o podanie wielkości budynku, materiału z jakiego ma zostać wykonany, technologii instalacji  [jeżeli mają się pojawić w budynku] itp informacji,
Odpowiedź:
Wykonanie nowego amfiteatru nie jest w zakresie prac.

Pytanie nr 13
Dotyczy wykonania Polany Piknikowej.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem „ławek falujących",a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie? Prosimy o podanie długości ławek w mb jaką należy wykonać.
Odpowiedź:

Pytanie Nr 14
Dotyczy wykonania Polany Piknikowej.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nic ujęli Państwo żadnych prac związanych
z rozbiórką sceny a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie?  Prosimy o podaruje gabarytów sceny, Materiału z jakiego jest wykonana itp.
Odpowiedź:
Rozbiórka sceny letniej – amfiteatru jest w zakresie prac. Materiały z jakich jest wykonana scena: cegła, zadaszenie w konstrukcji stalowej krytej blachą. Powierzchnia zabudowy obiektu nie mniej niż 70 m2.

Pytanie Nr 15
Dotyczy wykonania instalacji CCTV   monitoring.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z wykonaniem instalacji CCTV a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie? Prosimy o podanie ilości kamer jakie maja być zainstalowane w parku. Materiału z jakiego jest wykonana instalacja CCTV, oraz przekazania schematu układu i transmisji danych pomiędzy parkiem a centralą monitorującą ,
Odpowiedź:
Nie

Pytanie nr 16
Dotyczy wykonania ścieżek z płyt kamiennych w strefie reprezentacyjnej.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem ścieżek z płyt kamiennych a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy  wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie? Prosimy o podanie ilości ścieżek z  płyt kamiennych, które należy wykonać w m².
Odpowiedź:
Nie przewiduje się budowy nowych ścieżek z płyt kamiennych
Pytanie Nr 17
W celu prawidłowej wyceny robót proszę o udostępnienie tabeli inwentaryzacji oraz mapy inwentaryzacji istniejącej zieleni (drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki) ,
Odpowiedź:
Zamawiający dysponuje ogólną inwentaryzacją zieleni, którą wraz z odpowiedziami udostępnia Wykonawcy.

Pytanie Nr 18
Czy Zamawiający posiada zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów? Jeśli tak, proszę o udostępnienie naliczonej opłaty, którą ujęto w kosztorysie pomocniczym (załącznik nr 3 w do SIWZ).
Odpowiedź:
Nie

Pytanie Nr 19
Czy Zamawiający przewiduje wykonanie pielęgnacji gwarancyjnej wykonanej zieleni? Jeśli tak, proszę o podanie planowanego okresu.
Odpowiedź:
Tak, 2 lata.

Pytanie nr 20
Proszę o udostępnienie map dot. koncepcji zieleni w formacie dwg w celu weryfikacji obmiarów,
Odpowiedź:
Zamawiający nie dysponuje takimi mapami

Pytanie nr 21
Czy Zamawiający przewiduje wypełnienie mis przy nowych nasadzeniach korą?
Odpowiedź:
Tak.

Pytanie Nr 22
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z „obiektami przeznaczonymi do rozbiórki". Prośmy o informację, czy zakres, zadania obejmuje rozbiórkę:
-sceny letniej - amfiteatr,
-pawilonu gastronomicznego,
-mostku w południowej części stawu,
-podpory mostka wyspę,
-słupów pergoli.
-pawilonu wędkarzy.
Odpowiedź:
Tak. Zakres zadania obejmuje rozbiórkę tych obiektów

Pytanie Nr 23
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z „ruinami kotłowni i miejsca parkingowego dla stanowisk kampingowych przeznaczonych do rozbiórki" Prosimy o informacją czy zakres zadania obejmuje rozbiórkę:
-ruin kotłowni,    ,
-betonowych płyt służących jako stanowisko pod przyczepy kampingowe,
Odpowiedź:
Tak. Zakres zadania obejmuje rozbiórkę tych obiektów

Pytanie Nr 24
Dotyczy wykonania balustrad.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem nowych balustrad przy stawie od strony północnej, a które opisano
w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie? Prosimy
o podanie ilości w mb i zakresu jeżeli będzie konieczne wykonanie powyższych prac.
Odpowiedź:
Tak. Długość balustrad nie mniej niż 56 m. Materiał – żeliwo.

Pytanie Nr 25

Dotyczy wykonania „murków oporowych, przepustów, konstrukcji nabrzeża stawu".
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem nowych „murków  oporowych,  przepustów, konstrukcji nadbrzeża stawu",
a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć
w ofercie? Prosimy o podanie opisu, ilaści i zakresu jeżeli będzie konieczne wykonanie powyższych prac.
Odpowiedź:
Należy ująć remont obiektów inżynierskich i hydrotechnicznych i remont nadbrzeża stawu (np. zastosowanie geosiatki i przekształcenie brzegów stawu w naturalne).

Pytanie Nr 26
Dotyczy „punktowego oświetlenia"
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem nowych  „punktów oświetleniowych  wybranych  okazów dendralogicznych", a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć
w ofercie? Prosimy o podanie opisu, ilości i zakresu jeżeli będzie konieczne wykonanie powyższych prac.
Odpowiedź:
Tak. Przewiduje się podświetlenie nie mniej niż 2 okazów dendrologicznych.

Pytanie Nr 27
Dotyczy „zapewnienia i utrzymania niezbędnego pomieszczenia dla Inżyniera Kontraktu".
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z „zapewnienia i utrzymania niezbędnego pomieszczenia dla Inżyniera Kontraktu", a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione pomieszczenie należy ująć w ofercie? Prosimy o podanie opisu pomieszczenia (np. typowy barak socjalny) jeśli będzie konieczne jego zapewnienie.
Odpowiedź:
Zapewnienie pomieszczenia dla Inżyniera Kontraktu nie należy ujmować w ofercie.

Pytanie Nr 28
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym  nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z „obiektami inżynieryjnymi - hydrotechnicznymi”. Prosimy o informację czy zakres zadania obejmuję rozbiórkę i wykonanie nowych budowli:
-mostku wjazdowego do parku[sektor I -5],
-mostku z przepustem –wlot wody do stawu [sektor II -9],
-przepustu z zastawkami na stawie głównym [sektor II -9].
Odpowiedź
Zakres prac obejmuje remont tych obiektów.

Pytanie Nr 29
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z „rozbiórkami nabrzeża stawu wraz ze schodami zejściowymi przy baraku wędkarskim”. Prosimy o informację czy zakres zadania obejmuję rozbiórkę:
-nabrzeża brzegowego,
-betonowych płyt schodowych.
Odpowiedź:
Zakres zadania obejmuje remont tych elementów

Pytanie Nr 30
Dotyczy oczyszczenia parku z części biologicznych.
Czy przed przekazaniem budowy firmy dotychczas pielęgnujące zieleń oczyszczą park z pozostałości biodegradalnych takich jak gałęzie, ścięta trawa, ścięte krzaki itp? Informujemy, że w parku zalega około 300m3 pozostałości po pracach, które odbywają się na bieżąco.
Odpowiedź
Nie

Pytanie 31
Dotyczy demontażu starej instalacji oświetleniowej i małej architektury.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z „demontażem starej instalacji oświetleniowej i małej architektury”. Prosimy o informację czy zakres zadania obejmuję demontaż:
-instalacji oświetleniowej - latarnie,
-małej architektury – ławki i kosze,
-małej architektury – urządzenia placu zabaw.
Odpowiedź:
Tak

Pytanie 32
Dotyczy demontażu starej płyty betonowej przy scenie amfiteatru.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych z „rozbiórką betonowej przy scenie amfiteatru”. Prosimy o informację czy zakres zadania obejmuję powyższą rozbiórkę.
Odpowiedź:
Tak. Została ona ujęta w pkt. rozbiórka elementów betonowych.
Pytanie Nr 33
Czy obmiar powierzchni dróg (z podziałem na drogi do modernizacji i drogi do likwidacji) i terenów zielonych jest kompletny i oddający stan rzeczywisty, czy wykonawca musi dla uzyskania informacji na temat powierzchni dróg i terenów zielonych na potrzeby wyceny prac dokonać własnych obmiarów? Zamawiający w tym zakresie posługuje się stwierdzeniem ,,około",
Odpowiedź:
Należy założyć że są to powierzchnie nie mniejsze niż wskazane w PFU.

Pytanie Nr 34
Czy drzewa podlegające pielęgnacji i wycince zostały zinwentaryzowane przez zamawiającego i liczba przy wycince „ok, 150 drzew" i przy pielęgnacji „ok. 250 drzew" jest liczbą rzeczywista, czy też liczby te mogą w trakcie wykonywania prac wzrosnąć?
Odpowiedź:
Liczba drzew była szacowana w trakcie przeprowadzania inwentaryzacji ogólnej
Należy rozumieć że do pielęgnacji wytypowanych zostało nie mniej niż 150 drzew a do pielęgnacji nie mniej niż 250 drzew.

Pytanie Nr 35
W odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia w zakresie małej architektury zamawiający posługuje się liczbami sztuk poprzedzonymi słowem ,,około". Czy zaproponowanie w trakcie realizacji zadania mniejszej liczby urządzeń i przedmiotów małej architektury będzie traktowane jako prawidłowe realizowanie zadania, czy też termin „około" oznacza nie mniej niż wskazane liczby?
Odpowiedź:
Termin „około” oznacza w tym i w innych miejscach PFU „nie mniej niż”.

Pytanie Nr 36
Czym mają być umocnione brzegi rowów?
Odpowiedź:
Kwestia do rozstrzygnięcia na etapie projektu budowlanego

Pytanie Nr 37
Czy przy remoncie nabrzeża stawu wykorzystanie krat trawnikowych Eko F ix lub równoważnych będzie uznane przez zamawiającego za prawidłowe?
Odpowiedź:
Kwestia do rozstrzygnięcia na etapie proj. budowlanego.

Pytanie Nr 38
Czy zamawiający w przypadku konieczności nawiezienia ziemi (II.l. 1.6) SIWZ} wskaże skąd ziemię można pozyskać nieodpłatnie z zasobu zamawiającego, czy wykonawca musi dokonać tego samodzielnie i nabyć ziemię na własny koszt?
Odpowiedź:
Ziemia z korytowania dróg i ścieżek, pozostała ilość do nabycia ziemie na własny koszt przez Wykonawcę.

Pytanie Nr 39
Czy  oświetlenie   nowych  dróg i  ścieżek  parkowych   ma   być  zgodne  z inwentaryzacją przeprowadzoną przez wykonawcę Programu funkcjonalno użytkowego?
Odpowiedź:
Tak
Pytanie Nr 40
Czy zaprojektowanie jakiejkolwiek fontanny odpowiadającej parametrom wskazanym w koncepcji będzie przyjęte przez zamawiającego jako prawidłowe?
Odpowiedź:
Tak

Pytanie Nr 41
Czy wykonanie wyposażenia placu zabaw - urządzenia zabawowe, w jakikolwiek sposób zbliżony do stylu „zamkowego" będzie prawidłowym wykonaniem zadania i będzie zaakceptowane jako wykonane w konwencji „historyczny zamek" i odebrane przez zamawiającego?
Odpowiedź:
Tak. Istotne jest jednak także bezpieczeństwo, trwałość i walory estetyczne tych urządzeń. Jeśli nie będą dostępne na rynku urządzenia w konwencji „historycznego zamku”, lub nie będą spełniały wymogów tj. trwałość, walory estetyczne, to Zamawiający nie będzie wymagał zastosowania tej konwencji.

Pytanie Nr 42
 Czy wyposażenie placu zabaw musi spełniać wymogi dopuszczenia do używania przez dzieci bez ograniczeń wiekowych?
Odpowiedź:
Nie

Pytanie Nr 43
Czy wyposażenie placu zabaw musi posiadać certyfikat na dopuszczalność używania przez dzieci bez ograniczeń wiekowych?
Odpowiedź:
Nie
Pytanie Nr 44
Czy zamawiający wie jakie „niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje” są konieczne do uzyskania przez wykonawcę?
Odpowiedź:
Nie

Pytanie Nr 45
Czy inwentaryzacja terenu wraz z sieciami uzbrojenia podziemnego była wcześniej wykonana, czy zamawiający posiada w tym zakresie jakieś materiały?
Odpowiedź:
Nie
 
Pytanie Nr 46
Czy nie została dotychczas wykonana szczegółowa inwentaryzacja zieleni skoro zamawiający wskazuje konkretną liczbę drzew do usunięcia i do pielęgnacji? Czy taka inwentaryzacja zostanie udostępniona wykonawcom?
Odpowiedź:
Została wykonana inwentaryzacja ogólna, która oprócz ogólnej charakterystyki drzewostanu zawiera szacunkową liczbę drzew do wycinki i pielęgnacji. Inwentaryzacja zostanie udostępniona Wykonawcom

Pytanie Nr 47
Jakie pomiary uzupełniające dla potrzeb projektowania zobowiązany jest wykonać wykonawca?
Odpowiedź:
Inwentaryzację szczegółową wybranych fragmentów parku, inwentaryzację obiektu Mauzoleum, inwentaryzację urządzeń hydrotechnicznych

Pytanie Nr 48
Czy „oświetlenie i monitoring terenu ze wszystkimi ujętym w projekcie budowlanym i w projektach wykonawczych elementami tych instalacji" oznacza konieczność oświetlenia i zainstalowania monitoringu całego terenu Parku, czy też tylko powierzchni na których będą prowadzone roboty budowlane?
Odpowiedź:
Tylko powierzchni, na których będą wykonywane roboty budowlane.

Pytanie Nr 49
W oparciu o jakie przejrzyste kryteria Inżynier Kontraktu będzie „analizował i zatwierdzał wraz z Zamawiającym" projekt budowlany?
Odpowiedź:

Pytanie Nr 50
W jaki sposób „Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę, która spełnia. wszystkie wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz która zawiera najniższą cenę ofertową" skoro przedmiot zamówienia nie jest dokładnie opisany i efekt końcowy może być znany dopiero po wykonaniu projektu budowlanego, jego uzgodnieniu i sporządzeniu szczegółowych projektów wykonawczych i STWIBOR?
Odpowiedź:
Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę taką, która spełnia wszystkie wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz otrzyma najwyższą ilość punktów za kryterium określone w SIWZ. 
Pytanie Nr 51
Czy w związku z jedynym kryterium oceny ofert: „ceną" oferta z najniższa ceną złożona w przedmiotowym postępowaniu przy spełnianiu wymogów formalnych zostanie wybrana jako najkorzystniejsza bez względu na to co wykonawca później zaprojektuje i wykona? Odpowiedź:
Wykonawca składając ofertę oświadcza że zaprojektuje i wykona zadanie zgodnie z wymogami zawartymi w SIWZ i zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym po akceptacji proponowanych rozwiązań projektowych przez Zamawiającego.

Pytanie Nr 52
Cena oferty jest ceną ryczałtową za wykonanie zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia powstanie dopiero po wykonaniu projektu budowlanego i dokumentów - projektów wykonawczych. Czy w takiej sytuacji nie zachodzi naruszenie konkurencji spowodowane tym, że każdy oferent może mieć inną wizje wykonania zadania bezpośrednio wpływającą na cenę?
Odpowiedź:
Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, który jest integralną częścią SIWZ. Opis taki jest zgodny  z art. 32 ust. 2 i 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych i nie narusza zasady uczciwej konkurencji a dostęp do informacji - jednakowych danych mają wszyscy Wykonawcy. Gdyby zamawiający miał podać wszystkie szczegóły i rozwiązania wówczas nie zlecał by realizację zadania w formie zaprojektuj i wybuduj a na podstawie dokumentacji projektowej. Natomiast Program Funkcjonalno- Użytkowy jest zgodny z  Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 Nr 202 poz. 2072).

Pytanie Nr 53
W odniesieniu do warunków uczestnictwa prosimy o potwierdzeni, że wykonanie minimum 2 zadań, odpowiadających swoim rodzajem i wartościom robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegających na budowie i/lub rozbudowie i/lub przebudowie elementów składowych parku wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości min. 2.000.000 zt brutto każde dotyczy budowy, rozbudowy lub przebudowy jakiegokolwiek element parku, co oznacza, że wykonanie jakiejkolwiek roboty budowlanej w parku za wskazaną kwotę będzie stanowiło spełnienie warunku uczestnictwa.
Odpowiedź:
Zamawiający uzna spełnienie warunku zgodnie z zapisem SIWZ Rozdz. III. pkt. 2 ppkt. 2.2.
i 2.3.
Pytanie Nr 54
Czy warunek wykonania dwóch zadań w zakresie projektowania zieleni o wartości min. 150.000,00 zł dotyczy wyłącznie zaprojektowania zieleni czy też zagospodarowania terenów zielonych (projekt zieleni i infrastruktury)?
Odpowiedź:
Odpowiedź zawarta jest  w odpowiedzi na pytanie nr 5

Pytanie Nr 55
Czy załącznik nr 3 „kosztorys uproszczony pomocniczy" zawiera wszystkie  elementy konieczne do wykonania i zainstalowania podczas realizacji przedmiotu zamówienia?
Odpowiedź:
Nie. Załącznik nr 3 jest kosztorysem pomocniczym. Wykonawca ma obowiązek wykonać przedmiot zamówienia (zaprojektuj i wybuduj) zgodnie z wytycznymi zawartymi w SIWZ oraz w  Programie Funkcjonalno - Użytkowym.

Pytanie Nr 56
 Proszę o wskazanie wymaganego materiału do nawierzchni z kruszywo kamiennego.
Odpowiedź:
Nawierzchnia ścieżek parkowych z kruszywa kamiennego – zalecany następujące materiały i przekrój konstrukcyjny ścieżki:
- warstwa żwiru drobnego i mączki kamiennej (60% + 30%), 3 cm
- warstwa z gliny piaszczystej i piasku gliniastego (50% + 50%), 3 cm
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 mm, stab. mech. 5 cm
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 mm, stab. mech. 10 cm
- podsypka z pospółki, 10 cm
Obrzeże z kostki granitowej 10x10x10 cm, na podsypce cementowo-piaskowej 3 cm, ława z oporem z betonu B20, 15 cm.

Pytanie Nr 57
Proszę o wskazanie wymaganego materiału z którego rna być wykonana pergola.
Odpowiedź:
Słupy pergoli mają być wykonane z konglomeratu mielonego piaskowca naturalnego oraz spoin mineralnych krokwie z drewna lub żeliwa.

Pytanie Nr 58
Proszę o wskazanie wysokości sadzonek drzew, któro mają być nasadzane.
Odpowiedź:
Sadzonki drzew na miejsca najbardziej reprezentacyjne i na nasadzenia soliterowe od 18 do 20 cm obwodu pnia, pozostałe 16 – 18 cm, wysokość sadzonek min. 1,8 m.
Zamawiający wymaga, by doły pod drzewa były o 1/3 większe niż bryła korzeniowa.

Pytanie Nr 59
Proszę o wskazanie materiału z którego ma być wykonany stolik szachowy,
Odpowiedź:
Kamień lub konglomerat mielonego piaskowca
Pytanie Nr 60
Proszę o wskazanie materiału z którego ma być wykonany stół do ping- ponga.
Odpowiedź:
Stół do ping-ponga – blat z laminatu żywicy lub innego materiału odpornego na warunki atmosferyczne.

Pytanie Nr 61
Proszę o wskazanie materiału z którego ma być wykonany grill.
Odpowiedź:
Materiał: cegła, beton; okładzina: kamień (piaskowiec, łupek lub granit).

Pytanie nr 62
Proszę o wskazanie materiału z którego ma być wykonany pawilon z piwnicą na sprzęt pływający.
Odpowiedź:
Drewno, beton.

Pytanie Nr 63
 Proszę o wskazanie materiału z którego rna być wykonana rzeźba plenerowa
Odpowiedź:
Konglomerat mielonego piaskowca lub inny po uzyskaniu zgody Zamawiającego.

Pytanie Nr 64
Proszę o wskazanie materiału z którego mają być wykonane latarnie parkowe, ławki, kosze na śmieci oraz ich parametrów.
Odpowiedź:
Latarnie parkowe, ławki i kosze na śmieci oraz balustrada w północnej części stawu mają być wykonane z żeliwa. Siedziska ławek z drewna liściastego. Mają być to obiekty katalogowe. Latarnie nie niższe niż 3,5 m.

Pytanie Nr 65
 Proszę o potwierdzenie, że rodzaj materiału wskazany w opisie niektórych punktów jest wiążący dla zamawiającego i wykonawcy i nie ulegnie zmianie.
Odpowiedź:
Rodzaj materiału może uledz zmianie na etapie proj. budowlanego, po uzyskaniu zgody Zamawiającego i jeśli nie będzie gorszy niż zapisany w PFU,.

Pytanie Nr 66
W odniesieniu do paragrafu 3 pkt. 9 projektu umowy prosimy o wskazanie kryteriów dokonywania oceny wykonanej dokumentacji projektowej,
Odpowiedź:
Ocena dokumentacji projektowej winna być zgodna z wymogami Zamawiającego oraz winna być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 Nr 202 poz. 2072) oraz PFU i zawierać szczegółowe uzgodnienia z Zamawiającym dokonane na etapie opracowywania/wykonywania dokumentacji.
Zgodnie  z  rozporządzeniami i przywołanymi  normami.

Pytanie Nr 67
W odniesieniu do paragrafu 3 pkt, 10 projektu urnowy prosimy o wskazanie z czego mogą dotyczyć „uzasadnione zastrzeżenia" do dokumentacji, skoro nie są znane kryteria dokonywania oceny dokumentacji projektowej.
Odpowiedź:
Do oceny dokumentacji nie ma żadnych kryteriów a winna być ona zgodna z SIWZ, powinna zawierać tanie rozwiązania spełniające wymagania Zamawiającego ale winny być one zgodne z obowiązującymi przepisami w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 Nr 202 poz. 2072) oraz PFU i winna uwzględniać szczegółowe uzgodnienia dokonane na etapie opracowywania/wykonywania dokumentacji projektowej. Za zgodne z obowiązującymi przepisami sporządzenie dokumentacji projektowej odpowiada Projektant zgodnie z ustawą Prawo Budowlane.
Zgodnie  z  rozporządzeniami i przywołanymi  normami.

Pytanie Nr 68
W odniesieniu do paragrafu 9 pkt, 1 projektu umowy prosimy o wyjaśnienie czy gwarancja producenta na materiały, bez względu na okres jej trwania" będzie bez zastrzeżeń uznana przez zamawiającego?
Odpowiedź:
Gwarancja ma być zgodna z SIWZ

Pytanie Nr 69
W odniesieniu do paragrafu 14 projektu umowy proszę o wyjaśnienie czy zmiana umowy będzie następowała automatycznie po zaistnieniu przesłanek wskazanych w projekcie? umowy.
Odpowiedź:
Nie. Wszelkie zmiany do umowy nawet po zaistnieniu przesłanek będą wymagały akceptacji obu stron i dokonane w formie pisemnej.

Pytanie Nr 70
Pytania dotyczące „Programu Funkcjonalno Użytkowego" do zadania w układzie zaprojektuj i wybuduj - „Rewitalizacja Parku Miejskiego w Sycowie"
Czy wskazane w części opisowej pkt, 1.2 „parametry określające wielkość obiektu oraz zakres robót budowlanych" są rzeczywistymi parametrom? na podstawie których wykonawcy mogą kalkulować koszty wykonania zadania?
Odpowiedź:
Określone zostały wartości nie mniejsze niż.

Pytanie Nr 71
Czy są wskazane i oznaczone, w odniesieniu do zakresu rewitalizacji parku konkretne drzewa podlegające wycince, czy zamawiający posiada w tym zakresie operat dendrologiczny, czy też wykonawcy muszą samodzielnie dokonać w tym zakresie inwentaryzacji?
Odpowiedź:
Drzewa te zostały wskazane w formie opisowej. Wykonawcy musza samodzielnie dokonać inwentaryzacji.

Pytanie Nr 72
 Czy zamawiający posiada zgodę na wycinkę drzew,
Odpowiedź:
Nie.

Pytanie Nr 73;
Czy są wskazane i oznaczone, w odniesieniu do zakresu rewitalizacji parku konkretne drzewa podlegające pielęgnacji, czy zamawiający posiada w tym zakresie operat dendrologiczny, czy też wykonawcy musza sami dokonać w tym zakresie inwentaryzacji?
Odpowiedź:
Drzewa te zostały wskazane w formie opisowej. Wykonawcy musza samodzielnie dokonać inwentaryzacji.

Pytanie Nr: 74
W odniesieniu do przewidywanych prac w zakresie małej architektury proszę o wskazanie z jakiego materiału zamawiający wymaga, aby były wykonane schody nad stawem przy pawilonie wędkarskim z betonu czy kamienia naturalnego, proponowanych w Programie?
Odpowiedź:
Przewiduje się remont istniejących betonowych schodów. Zakłada pozostawienie betonu

 Pytanie Nr 75
 Proszę o wskazanie jakie i ile urządzeń ma zostać zamontowanych na placu zabaw.
Odpowiedź:
Na placu zabaw ma być zainstalowanych nie mniej niż 7 urządzeń  (zestaw zabawowy z mostkiem zjeżdżalnią, domkiem, drabinkami, huśtawka, huśtawka ważka, zestaw zręcznościowy, piaskownica, karuzela, bujaczek lub inne po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego). Zalecana konwencja stylistyczna urządzeń na placu zabaw: „historyczny zamek” – odwołanie do tradycji historycznej Parku Miejskiego w Sycowie.

Pytanie Nr 76
Proszę o wskazanie z jakiego materiału ma być wykonana balustrada od strony północnej stawu przy opasce betonowej, z żeliwa czy stali proponowanych w Programie?
Odpowiedź:
Z żeliwa.

Pytanie Nr 77
W odniesieniu do altany w strefie rekreacyjnej proszę o wskazanie z jakiego materiału zamawiający wymaga, aby altana była wykonana z żeliwa lub konglomeratu mielonego piaskowca, proponowanych w Programie?
Odpowiedź:
Pozostawia dowolność wyboru Wykonawcy.

Pytanie Nr 78
Proszę o potwierdzenie, że podświetlona fontanna ma mieć kształt prostej misy o średnicy min. 7m i wysokości min. 35 cm i taka zostanie przez zamawiającego odebrana bez zastrzeżeń,
Odpowiedź:
Tak.

Pytanie Nr 79
Proszę o wskazanie z jakiego materiału ma być wykonana fontanna: z piaskowca czy konglomeratu mielonego piaskowca?
Odpowiedź:
Z konglomeratu mielonego piaskowca

Pytanie Nr 80
Proszę o wskazanie czy zamawiający ma jakieś "oczekiwania, co do podświetlenia fontanny, czy ma to być proste oświetlenie fontanny czy maja być wykorzystane elementy gry świateł?
Odpowiedź:
Ma to być proste oświetlenie fontanny.

Pytanie Nr 81
Proszę o wskazanie jakie są oczekiwania zamawiającego w odniesieniu do monitoringu placu zabaw?
Odpowiedź:
Proszę nie ujmować monitoringu placu zabaw w ofercie.

Pytanie Nr 82
Proszę wskazać co to znaczy „ogrodzenie o wysokich walorach estetycznych", co będzie brane pod uwagę przez zamawiającego przy odbiorze? Jak według zamawiającego ma wyglądać ogrodzenie?
Odpowiedź:
Ogrodzenie ażurowe, lekkie, harmonizujące z historycznym parkiem.

Pytanie Nr 83
Czy zamawiający dysponuje dokumentacją archiwalną - historyczną dotyczącą Parku? Czy dokumentacja ta zostanie udostępniana wykonawcom?
Odpowiedź:
Tak. Są to zdjęcia i plany historyczne parku.

Pytanie Nr 84
Czy zamawiający posiada wiedzę, czy istnieje dokumentacja historyczna Parku?
Odpowiedź:
Tak, istnieje i znaczna jej część jest w posiadaniu Zamawiającego
Pytanie Nr 85
Czy Program i Koncepcja są uzgodnione z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i zostały przez Konserwatora zatwierdzone na piśmie?
Odpowiedź:
PFU został zatwierdzony na piśmie – dokument w załączeniu .

Pytanie Nr 86
Czy projekt budowlany musi uzyskać akceptację Konserwatora Zabytków?
Odpowiedź:
Tak
Pytanie Nr 87
Czy zamawiający posiada autorskie prawa majątkowe do wykorzystania Koncepcji, jej modyfikacji, wykonania na jej podstawie projektu budowlanego i realizacji robót budowlanych w oparciu o te projekty?
Odpowiedź:
Tak

Pytanie Nr  88
Czy zamawiający posiada więcej dokumentów dotyczących rzeźby plenerowej?
Odpowiedź:
Nie
Pytanie Nr 89
Proszę o wskazanie z jakiego materiału ma być wykonana rzeźba plenerowa i jakich praw autorskich do takiej rzeźby oczekuje zamawiający?
Odpowiedź:
Materiał: konglomerat mielonego piaskowca lub inny. Zamawiający oczekuje propozycji Wykonawcy w tej kwestii

Pytanie Nr 90
Czy są jakieś oczekiwania zamawiającego w odniesieniu dc osoby wykonawcy (wykształcenie, doświadczenie, pozycja na rynku) rzeźby plenerowej?
Odpowiedź:
Nie ma.

Pytanie Nr 91
Proszę o wskazanie z jakiego materiału ma być wykonana pergola: z piaskowca czy konglomeratu mielonego piaskowca?
Odpowiedź:
Z konglomeratu mielonego piaskowca.

Pytanie Nr 92
Czy balustrada przy stawie ma być wykonana z żeliwa?
Odpowiedź:
Tak.

Pytanie Nr 93
 Z jakiego materiału mają być wykonane ławki i kosze na śmieci: ze stali?
Odpowiedź:
Z żeliwa

Pytanie Nr 94
Z jakiego materiału rnają być wykonane latarnie: z żeliwa?
Odpowiedź:
Tak
Pytanie Nr  95
Czy będą konieczne prace konserwatorskie przy obiekcie mauzoleum?
Odpowiedź:
Tak
Pytanie Nr 96
Czy układ dróg i ścieżek oraz wskazany materiał ma być zgodny z. Programem i Koncepcją?
Odpowiedź:
Tak, ale istnieje możliwość odstępstwa od układu dróg i ścieżek na etapie projektu budowlanego, po wykonaniu inwentaryzacji dendrologicznej.

Pytanie Nr 97
Czy wymagania dotyczące wymiarów ścieżek są wymaganiami Zamawiającego co do wykonania zadania?
Odpowiedź:
Tak. Istnieje możliwość odstępstwa.

Pytanie Nr  98
Jakiej wysokości ma być materiał roślinny wskazany do nasadzeń?
Odpowiedź:
Nie niższy niż 1,8 m.

Pytanie Nr  99
Jakiej wysokości mają być latarnie parkowe: 3,5 m czy 4,0 m?
Odpowiedź:
Nie niższe niż 3,5 m.

Pytanie Nr 100
Jakie są wytyczne w zakresie „wysokich walorów estetycznych" małej architektury?
Odpowiedź:
Obiekty trwałe, eleganckie, wykonane z dobrej jakości materiałów, stylizowane na historyczne.

Pytanie Nr 101
Czy „pomoc i współpraca" wykonawcy z zamawiającym w zakresie kontroli rodzaju i jakości materiałów wiąże się z ponoszeniem przez wykonawcę jakiś kosztów tej kontroli?
Odpowiedź:
Nie

Pytanie Nr 102
Czy zamawiający przewiduje tryb zatwierdzania materiałów przed ich wbudowaniem?
Odpowiedź:
Tak

Pytanie Nr 103
Pytanie dotyczy stwierdzenia: „każdy rodzaj prac, w którym znajdują się niezbadane i nie zaakceptowane materiały Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z nieodebraniem prac i nie zapłaceniem". Czy to reguluje wyłącznie pkt. 3,9 części 3 Programu?
Odpowiedź:
Tak

Pytanie Nr 104
Jakie ma być pomieszczenie i o jakiej powierzchni dla Inżyniera Kontraktu?
Odpowiedź:
Nie należy przewidywać pomieszczenia.

Pytanie Nr 105
Czy dokumentacja rysunkowa Koncepcji stanowi pełny zakres oczekiwań zamawiającego, co do przedmiotu zamówienia?
Odpowiedź:
Jest to materiał wyjściowy dla projektantów

W związku z modyfikacją treści ogłoszenia i specyfikacji istotnych warunków zamówienia jak wyżej w wyniku udzielonych odpowiedzi, Zamawiający w celu umożliwienia wprowadzenia zmian w ofertach, zgodnie z art. 38 ust 6 w/w ustawy Zamawiający przedłuża  termin składania ofert do dnia 22.07.2010 r.  do godz. 09:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.07.2010 r. o godz. 10:00 .

Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.
 
Burmistrz  Miasta i Gminy

 

odpowiedz na zapytania (doc): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_odpowiedz_na_pytania105.doc

 

 


 4. Zmiana ogłoszenia z dnia 14.07.2010 r.

 

zmiana ogłoszenia (doc): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_-_zmiana_ogloszenia.doc

5. Opinia konserwatora zabytków:
 

opinia konserwatora (jpg): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/Opinia_Konserwatora.jpg


 


6. Zmiana ogłoszenia z dnia 16.07.2010 r.
 
 

zmiana ogłoszenia (doc): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_zmiana_ogloszenia_2.doc


 


 7. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 16.07.2010 r.
Znak sprawy ITI-341/ 05 / /W-3/ PN /2010                    
Syców, dnia 16 lipca 2010r                       
   
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ

dotyczy: przetargu nieograniczonego na rewitalizację Parku Miejskiego w Sycowie
w układzie zaprojektuj i wybuduj, w skład której wchodzi budowa, rozbudowa
i przebudowa elementów składowych parku
CPV - 71000000-8, 79933000-3, 45000000-7

Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.

Uzupełnienie  - Pytanie nr 13
Dotyczy wykonania Polany Piknikowej.
Informujemy, że w załączniku przedmiarowym nie ujęli Państwo żadnych prac związanych
z wykonaniem „ławek falujących",a które opisano w dokumentacji koncepcyjnej. Czy wyżej wymienione prace należy ująć w ofercie? Prosimy o podanie długości ławek w mb jaką należy wykonać.
Odpowiedź:
Wykonanie ławek falujących na Polanie Piknikowej nie jest w zakresie prac

Pytanie Nr 106
Dotyczy wykonania boiska do siatkówki.
Prosimy o podanie parametrów boiska lub elementów z jakich powinno się składać boisko np. takich jak:
-powierzchnia całkowita,
-powierzchnia sztucznej nawierzchni,
-urządzenia sportowe,
-siedziska,
-ogrodzenie typ, wysokość itp.,
-oświetlenie boiska,
-odwodnienie boiska,
-itp.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wymaga ujęcia boiska w ofercie.






Pytanie Nr 107
Dotyczy WC.
Czy należy uwzględnić wykonanie toalety publicznej w Parku Miejskim wraz z przyłączami wod-kan i elektrycznymi?
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie Nr 108
Dotyczy „Stoliki i siedziska”
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem miejsc „Stoliki i siedziska”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
-ilości siedzisk,
-powierzchni miejsc z siedziskami,
-prac ziemnych związanych z placykami w m3,
-wykonania podbudów pod placyki w m2.
Odpowiedź:
Powyższe prace należy ująć w ofercie. Należy wykonać nie mniej niż 12 ław i 6 stołów (materiał - konglomerat mielonego piaskowca lub inny po uzyskaniu zgody Zamawiającego).
Powierzchnia miejsc z siedziskami nie mniejsza niż: 50 m2. Placyki pod siedziska należy wykonać w tej samej technologii co drogi parkowe.
Pytanie Nr 109
Dotyczy „Grill”
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac pobocznych związanych z wykonaniem miejsc „Grillowych”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
-powierzchni miejsc,
-prac ziemnych związanych z placykami w m3,
-wykonania podbudów pod placyki w m2.
Odpowiedź:
Powyższe prace należy ująć w ofercie.. Placyki pod miejsca „grillowe” wykonane w tej samej technologii co drogi parkowe. Powierzchnia placyków nie mniejsza niż 40 m2.
Pytanie Nr 110
Schody – wzniesienie
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem schodów na wzniesieniach a opisanych w projekcie. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
-ilości stopni,
-szerokości stopni,
-długości balustrad,
-powierzchni schodów w m2,
-materiału z jakiego mają zostać wykonane schody,
-itp.
Odpowiedź:
Przewiduje się wykonanie schodów na wzniesieniu przy altanie w części rekreacyjnej parku.. Liczba stopni nie mniejsza niż 3, wysokość 15 cm. Materiał beton.  Szerokość schodów nie mniejsza niż 3 m.
1.   
Pytanie Nr 111
Dotyczy: „Oczyszczenie stawu z roślin i namułu”
Informujemy, że w pozycji przedmiarowej ujęli Państwo oczyszczenie stawu w ilości 1 500 m2, powierzchnia stawu to 15 166 m2. Prosimy o potwierdzenie jaka ilość powierzchni stawu ma zostać oczyszczona.
Odpowiedź:
15 166 m2
Pytanie Nr 112
Budynek – wypożyczalnia sprzętu wodnego.
Prosimy o podanie charakterystyki budynku:
-powierzchnia budynku,
-powierzchnia piwnicy,
-wysokość budynku,
-instalacje wod-kan,
-instalacje elektryczne,
-przyłącza wod-kan, energetyczne,
-itp.
Odpowiedź:
Budynek ma pomieścić nie mniej niż 4 kajaki i 6 rowerków wodnych. Bez piwnicy. Jednokondygnacyjny. 
Pytanie Nr 113
Dotyczy „melioracji rowów”.
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem „skoszenia trawy, umocnienia brzegów”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
-ilości i zakresu prac,
-powierzchni rowów,
-długości rowów.
Odpowiedź:
Powyższe prace należy ująć w ofercie.
Powierzchnia rowów nie mniejsza niż: 5 366 m2
Długość rowów nie mniejsza niż: 2 608 m2
Pytanie Nr 114
Dotyczy „remontu nabrzeża stawu”.
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem „spuszczenia wody, obsianiem obszaru nabrzeża”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
-ilości i zakresu prac,
-powierzchni obsiania,
-itp.
Odpowiedź:
   Należy ująć w ofercie:
- Spuszczenie wody ze stawu;
- Obsianie trawą nabrzeża stawu jak  i terenów odkrytych po likwidacji płyt betonowych – powierzchnia nie mniejsza niż :5578 m2.



Pytanie Nr 115
Dotyczy „oświetlenia wyspy”.
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem „oświetlenia wyspy”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
- ilości i zakresu prac,
-długości linii zasilającej,
-ilości opraw oświetleniowych,
-typu rozdzielnicy i sterowania oświetleniem,
-itd.
Odpowiedź:
Nie.

Pytanie Nr 116
Dotyczy „rzeźby – 4pory roku”.
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem „rzeźby – 4pory roku”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
- ilości i zakresu prac.
Odpowiedź:
Rzeźba parkowa ma być wykonana z konglomeratu mielonego piaskowca lub innego materiału zaproponowanego przez Wykonawcę po uzyskaniu zgody Zamawiającego. Ma być zlokalizowana w sąsiedztwie obecnego pawilonu wędkarzy (dawniej ustawiona była tam rzeźba, dokumentuje to archiwalna fotografia). Zamawiający pozostawia Wykonawcy dowolność co do formy i tematu rzeźby.

Pytanie Nr 117
Dotyczy „masy kamienne”.
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem „kamieni”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
- ilości i zakresu prac.
Odpowiedź:
Nie.

Pytanie Nr 118
Dotyczy „karmnika dla ptactwa”.
Informujemy, ze nie ujęli Państwo w przedmiarze żadnych prac związanych z wykonaniem „karmnikiem dla ptactwa”. Czy powyższe prace należy ująć w ofercie? Jeżeli prace należy wycenić prosimy o podanie:
- ilości i zakresu prac.
Odpowiedź:
Nie.


Pytanie Nr 119
Dotyczy ilości powierzchni projektowanych ścieżek.
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w ilości wykonywanych prac. W przedmiarze ujęli Państwo wykonanie 24 252 m2 ścieżek parkowych, wg. zestawienia tabeli w programie funkcjonalno- użytkowym str. 34, 22 838m2. Jaką ilość ścieżek należy wykonać?
Odpowiedź:
Według zestawiania z programu funkcjonalno-użytkowego.
Pytanie Nr 120
Dotyczy ilości powierzchni projektowanych ścieżek.
Prosimy o wyjaśnienie co należy zrobić ze ścieżką wg. poz. 71  w programie funkcjonalno- użytkowym str. 34 i 36?
Odpowiedź:
Ścieżka do wybudowania,  nawierzchnia z kruszywa kamiennego .
Pytanie Nr 121
Dotyczy „placu zabaw”.
Ile sztuk nowych urządzeń należy przewidzieć na placu zabaw? Prosimy o podanie opisu funkcji  użytkowej urządzeń zabawowych. 
Odpowiedź:
Przewiduje się nie mniej niż 7 urządzeń zabawowych (zestaw zabawowy z mostkiem, zjeżdżalnią, domkiem, drabinkami, a także huśtawka, huśtawka ważka, zestaw zręcznościowy, piaskownica, karuzela, bujaczek lub inne po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego). Zalecana konwencja stylistyczna urządzeń na placu zabaw: „historyczny zamek” – odwołanie do tradycji historycznej Parku Miejskiego w Sycowie – jeśli wśród urządzeń dostępnych na rynku takie istnieją.


W związku z modyfikacją treści ogłoszenia i specyfikacji istotnych warunków zamówienia jak wyżej w wyniku udzielonych odpowiedzi, Zamawiający w celu umożliwienia wprowadzenia zmian w ofertach, zgodnie z art. 38 ust 6 w/w ustawy Zamawiający przedłuża  termin składania ofert do dnia  06.08.2010 r.  do godz. 0900. Otwarcie ofert nastąpi w dniu  06.08.2010 r. o godz. 1000 .

Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.
 


Burmistrz Miasta i Gminy
 

wyjaśnienia (doc):        files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_odpowiedz_na_pytanie1607.doc

 


 
8. Zmiana ogłoszenia z dnia 23.07.2010 r.
 

zmiana ogłoszenia     files/fck/91/file/zmiana_ogloszenia_23_07_210.doc               

9. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 23.07.2010 r.
 

wyjaśnienia do SIWZ  files/fck/91/file/Odpowiedzi_na_pytanie_-23_07.doc  
files/fck/91/file/Ogolna_charakterystyka_drzewostanu.doc
files/fck/91/file/Zalacznik_nr_3_do_SIWZ-modyfikowany.doc

10. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 10.08.2010 r.: 
 

wyjaśnienia (doc): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/park_zmiana10.doc  




 

Autor:
Data utworzenia: 30-06-2010 12:56:46
Data edycji: 10-08-2010 12:43:15