ogłoszenia o przetargach, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, korespondencja

ITI - 9/10 - przetarg nieograniczony: Budowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w Zawadzie i Działoszy + zmiany x 3

Zawartość:
1. Ogłoszenie z dnia 09.08.2010 r.
2. Zmiana ogłoszenia (terminu wykonania) z dnia 16.08.2010 r.
3. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 18.08.2010 r.
4. ZAWIADOMIENIE  O  UNIEWAŻNIENIU  POSTĘPOWANIA  O UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  PUBLICZNEGO z dnia 27.08.2010 r.


Gmina Syców
 ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców
Tel. 062 7855100, faks 062 7855104
               
Znak sprawy ITI-341/09/PN /2010

 Budowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w Zawadzie i Działoszy.
Numer ogłoszenia: 243456 - 2010; data zamieszczenia: 09.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Syców , ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie, tel. 062 7855118, faks 062 7855104.
·    Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sycow.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w Zawadzie i Działoszy..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w Zawadzie i Działoszy. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1.1. Doga w miejscowości Zawada: Roboty przygotowawcze, Roboty ziemne, Podbudowy , Nawierzchnie , Pobocza, Zabezpieczenie isniejących sieci. 1.2. Droga w miejscowości Działosza Roboty przygotowawcze, Roboty ziemne, Podbudowy , Nawierzchnie ,.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
·    Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·    III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    nie dotyczy
·    III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali min 1 zadanie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. budowa drogi , o wartości min. 200,000,00 zł brutto, a roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończone,
·    III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    nie dotyczy
·    III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    dysponują osobą/osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj; a) minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży: drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające mu uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz osoba/osoby ta/te winna/winny być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego
·    III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 300.000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·    III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
·    wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
·    wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
·    oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
·    opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
·    III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
·    oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
·    aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
·    wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
·    III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
·    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
·    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
·    nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
·    III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
oświadczenie o spełnieniu warunków art. 22 ust 1 ustawy UZP
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach: 1. w stosunku do terminu realizacji umowy: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0 st. C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi; c) niewypały i niewybuchy; d) wykopaliska archeologiczne; 2) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń; c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; d) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, e) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3. Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w SIWZ. b) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. d) zmiany osób do nadzorowania robót pod warunkiem posiadania co najmniej takich uprawnień co wymagane w SIWZ. 4. Pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; c) inna niż wymienione siła wyższa zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; c) udzielenie zamówień dodatkowych uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sycow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Miasta i Gminy ul. Mickiewicza 1 56-500 Syców.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2010 godzina 09:30, miejsce: Urzad Miasta i Gminy ul. Mickiewicza 1 56-500 Syców pokój nr 24 -sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie dotowane ze środków Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Województwa Dolnośląskiego ..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Burmistrz Miasta i Gminy
    Sławomir Kapica
 

ogłoszenie (doc): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/oglosz_droga_dzialzaw.doc
SIWZ (doc): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/SIWZ_droga_dzialzaw.doc
dok.techn.(doc,pdf,jpg,rar): files/fck/89/file/przetargi/rok2010/dzial_zaw(1).rar


 2. Zmiana ogłoszenia:
Znak sprawy ITI-341/09/PN /2010
Budowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w Zawadzie i Działoszy.
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 243456-2010 z dnia 2010-08-09 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Syców
Budowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w Zawadzie i Działoszy. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1.1. Doga w miejscowości Zawada: Roboty przygotowawcze, Roboty ziemne, Podbudowy , Nawierzchnie ,...
Termin składania ofert: 2010-08-25
________________________________________
Numer ogłoszenia: 251552 - 2010; data zamieszczenia: 16.08.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 243456 - 2010 data 09.08.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie, tel. 062 7855118, fax. 062 7855104.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
•    Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.2.
•    W ogłoszeniu jest: II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30..
•    W ogłoszeniu powinno być: II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do dnia zakończenie 20.10.2010.
Burmistrz Miasta i Gminy
     Sławomir  Kapica
 


 3. Wyjaśnienia z dnia 18.08.2010 r.
Znak sprawy ITI-341/ 09 / /W/ PN /2010                    
Syców, dnia 18.08.2010r                       
Wszyscy , którzy  pobrali SIWZ

dotyczy: przetargu nieograniczonego  : Budowa drogi  gminnej  dojazdowej do gruntów rolnych w  Zawadzie i Działoszy.
CPV – 45100000-8 , 45230000-8 , 45233000-9
 

Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.

Pytanie Nr 1
Czy  zamawiający  będzie żądał wykonania  inwentaryzacji geodezyjnej  powykonawczej .
Odpowiedź:
Tak

Pytanie Nr 2
Czy  Zamawiający będzie żądał  wykonania  odwiertów w  nawierzchni asfaltowej w celu  sprawdzenia  grubości .
Odpowiedź:
Tak

Biorąc pod uwagę , że powyższa zmiana nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzenie zmian w ofertach nie  ma  zastosowania art. 38 ust.6 w/w Ustawy tj. przedłużenia terminu  składania ofert.

Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.

 


 GMINA  SYCÓW

56 – 500 Syców, ul. Mickiewicza 1  Tel./fax (0–62) 785 5100, 785 5104  e – mail:  urzad@sycow.pl    

Znak sprawy ITI-341/ 09 / /W/ PN /2010                     
Syców, dnia 26.08.2010r                        


dotyczy: przetargu nieograniczonego : Budowa drogi  gminnej  dojazdowej do gruntów rolnych w  Zawadzie i Działoszy.
CPV – 45100000-8 , 45230000-8 , 45233000-9


ZAWIADOMIENIE  O  UNIEWAŻNIENIU  POSTĘPOWANIA  O UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  PUBLICZNEGO
    
    Zamawiający – Gmina Syców – działając na podstawie art. 93 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z  2007 r. Nr 223, poz. 1655 z  późn. zm.),   zawiadamia , że unieważnia  postępowanie  na : Budowę drogi  gminnej  dojazdowej do gruntów rolnych w  Zawadzie i Działoszy.

Podstawa prawna  :  Postępowanie  unieważnia się  na mocy art. 93 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z  2007 r. Nr 223, poz. 1655 z  późn. zm.).
Uzasadnienie
    Ze  względu na  fakt , że w prowadzonym postępowaniu  przetargowym  oferta  z  najniższą  ceną   przewyższyła  kwotę,  którą   zamawiający  zamierza   przeznaczyć  na  sfinansowanie zamówienia .
Zamawiający nie może  zwiększyć  kwoty przeznaczonej na sfinansowanie  przedmiotowego zamówienia do  kwoty  najkorzystniejszej oferty.
 

Autor:
Data utworzenia: 09-08-2010 15:51:09
Data edycji: 27-08-2010 15:13:42