Inne dokumenty (wzory oświadczeń majatkowych, ...)

Imprezy masowe 19-12-2012

Imprezy masowe

Jednostka odpowiedzialna: Referat Spraw Obywatelskich

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

parter, pok. 1
tel. 62 785 - 51 -43

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

    osoba prawna,
    osoba fizyczna,
    jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej.

Godziny przyjmowania klientów: w godzinach pracy Urzędu


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

    - wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej: files/fck/89/file/procedury/2012/impreza_masowa_wniosek.doc
   - zgoda właściciela obiektu:files/fck/89/file/procedury/2012/zgoda_wlasciciela_obiektu.doc
    - graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający
    - oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    -oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    -oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    - informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
    instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
    terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
    informację o:
    - liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
    - przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    - liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
    - osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
    - sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
    - zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
    odpłatności za wstęp na imprezę;
    informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe – dotyczy imprez masowych, podczas których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (do 3,5 % alkoholu).

    opinie:
    - Komendanta Policji,
    - Komendanta Państwowej Straży Pożarnej,
    - Dyrektora Pogotowia Ratunkowego,
    - Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
    które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach. 

UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;


Opłaty:

    opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku).
    opłata skarbowa za pełnomocnictwo 17 zł.

Opłat należy dokonywać na konto Urzędu Miasta i Gminy Syców

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.

Burmistrz MiG Syców wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.

Podstawa prawna:

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz.U.  2009 nr 62 poz. 504 z pózn. zm.).

 

Autor:
Data utworzenia: 20-12-2012 11:26:38
Data edycji: 20-12-2012 11:30:22