Zgodnie z przepisami oświadczenia majątkowe: burmistrz, jego zastępca, radni, sekretarz, skarbnik, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, osoby wydające decyzje w imieniu burmistrza oraz osoby zarządzające samorządową osobą prawną.
Termin składania: do 30 kwietnia danego roku za rok poprzedni.
Radni swoje oświadczenia majątkowe składają wraz z kopią zeznania podatkowego za rok ubiegły przewodniczącemu rady, wójt i przewodniczący rady – wojewodzie, a pozostali samorządowcy – szefowi organu wykonawczego jednostki.
Pierwsze oświadczenie majątkowe składane są w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, kolejne co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji.
Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują organy, którym złożono oświadczenie majątkowe. Jeden egzemplarz oświadczenia przewodniczący rady, wójt lub wojewoda przekazuje urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe.
Za nieterminowe złożenie oświadczenia majątkowego burmistrzowi grozi utrata wynagrodzenia za okres spóźnienia, radnemu – utrata diety, a pozostałym osobom takim jak sekretarz czy skarbnik – rozwiązanie umowy o pracę.
Podstawa prawna: ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. z późn. zm.
- Rozporządzenie (Dz.U 34, poz. 282 z 2003 r.) - formularz ośw. majatkowego (radny) - formularz ośw. majątkowego (prac. samorządowi) |
osw_majatk_gmina.pdf (370.98 Kb)
|