Rejestr zmian w systemie

Szczegóły zmiany



Operacja Moduł - edycja pozycji
Strona Ewidencja ludności i dowody osobiste
Login użytkownika sycow
Data 2021-03-10 07:31:52
Opis

Poprzednia zawartość


Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców

Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Mickiewicza 1
56-500 Syców

Parter, pok. nr 1, tel. 62 785 5105, 62 785 5143

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

    wyborcy stale zamieszkali w Sycowie bez zameldowania na pobyt stały
    wyborcy nigdzie niezamieszkali, stale przebywający w Sycowie
    wyborcy stale zamieszkali w Sycowie pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały w Sycowie

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:20—15:30
wtorek 8:30—16:15
środa 7:30—15:30
czwartek 7:30—15:30
piątek 7:30—15:30

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Z uwagi na to, że zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców Burmistrz  jest obowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania w Sycowie należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod wskazanym we wniosku adresem (tytuł prawny do lokalu - akt własności, umowę najmu, zameldowanie na pobyt czasowy w lokalu, zeznania świadków, rachunki dot. przedmiotowego lokalu wystawione na osobę ubiegającą się o wpisanie do rejestru wyborców itp.)

W przypadku gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkami zgłosić się w tut. Urzędzie celem przesłuchania ich do protokołu.

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
W ciągu 3 dni wydana zostaje decyzji o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców.

Tryb odwoławczy:
Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 754)

Wymagane wnioski i dokumenty:

- wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
- kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wyborcy
- pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Załączniki:
files/fck/File/proced/2018/wniosek-o-wpisanie-wyborcy-do-rejestru-wyborcow.doc

Autor:
Data utworzenia: 21-04-2015 11:49:17