Operacja | Moduł - edycja pozycji |
Strona | Ewidencja ludności i dowody osobiste |
Login użytkownika | sycow |
Data | 2021-03-10 06:55:46 |
Opis |
Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Mickiewicza 1
56-500 Syców
Parter, pok. nr 1, tel. 62 785 5105, 62 785 5143
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
wyborcy stale zamieszkali w Sycowie bez zameldowania na pobyt stały
wyborcy nigdzie niezamieszkali, stale przebywający w Sycowie
wyborcy stale zamieszkali w Sycowie pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały w Sycowie
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:20—15:30
wtorek 8:30—16:15
środa 7:30—15:30
czwartek 7:30—15:30
piątek 7:30—15:30
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Z uwagi na to, że zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców Prezydent Wrocławia jest obowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania we Wrocławiu należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod wskazanym we wniosku adresem (tytuł prawny do lokalu - akt własności, umowę najmu, zameldowanie na pobyt czasowy w lokalu, zeznania świadków, rachunki dot. przedmiotowego lokalu wystawione na osobę ubiegającą się o wpisanie do rejestru wyborców itp.)
W przypadku gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkami zgłosić się w tut. Urzędzie celem przesłuchania ich do protokołu.
Opłaty:
Bez opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
W ciągu 3 dni wydana zostaje decyzji o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców.
Tryb odwoławczy:
Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 754)
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
- kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wyborcy
- pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Załączniki:
files/fck/File/proced/2018/wniosek-o-wpisanie-wyborcy-do-rejestru-wyborcow.doc