Rejestr zmian w systemie

Szczegóły zmiany



Operacja Moduł - edycja pozycji
Strona Utrzymanie czystości i porządku w Gminie Syców
Login użytkownika sycow
Data 2021-03-04 13:32:23
Opis

Poprzednia zawartość


Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

podmiot zamierzający prowadzić działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;

gminne jednostki organizacyjne prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie własnej gminy nie mają obowiązku uzyskania zezwolenia, ale muszą spełniać warunki wymagane przy jego udzielaniu.

 

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Urząd Miasta i Gminy Syców ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, sekretariat, I piętro, pok. 24

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:30-15:30 

wtorek 8:30-15:30

Uwagi:
Burmistrz Miasta i Gminy Syców jest właściwy do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, w przypadku świadczenia usług
na terenie Gminy Syców. Podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań. Sprawozdanie
jest przekazywane Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców  w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wizja lokalna na terenie bazy transportowej, jeżeli baza znajduje się na terenie Gminy Syców.
Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:
Opłata skarbowa

  • od udzielenia zezwolenia - 107 zł
  • od zmiany zezwolenia - 53,50 zł
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

Opłatę skarbową należną Gminie Syców można uiszczać:

- bezgotówkowo na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Namysłowie, O/Syców

nr 78 88900001 09362035 20090001

Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. 
Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Tryb odwoławczy:

Postępowania wszczęte i niezakończone przed dniem 01.06.2017 r. ostateczną decyzją lub postanowieniem:

  • odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.

Postępowania wszczęte po 31.05.2017 r.:

·         odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji;

·         w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję;

·         z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa
do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna
i prawomocna.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289);

Uchwała nr VII/45/2015 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 30 kwietnia 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Syców (Dz. Urz. Województwa Dolnośląskiego z 2015 r. poz. 2180);

Uchwała nr XXXIV/191/2013 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Syców (Dz. U. Województwa Dolnośląskiego z dnia 2 lipca 2013 r. poz. 4000);

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193  poz. 1617);

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych
i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 934)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257);

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.).

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

- wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;

- dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością, na której zlokalizowana jest baza transportowa do parkowania lub garażowania pojazdów;

- dokumenty rejestracyjne pojazdów asenizacyjnych wraz z aktualnymi badaniami technicznymi oraz dokumenty potwierdzające, że pojazdy asenizacyjne spełniają wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych;

- w przypadku dysponowania pojazdem, zarejestrowanym na podmiot inny niż wnioskodawca dokument poświadczający prawo do dysponowania sprzętem samochodowym (np. umowa leasingu, umowa użyczenia, dzierżawy itp.);

- dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną zapewniającą oczyszczanie ścieków zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia
18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1800);
w przypadku stacji zlewnych położonych poza obszarem gminy Syców dokument ten powinien dotyczyć nieczystości ciekłych odbieranych z terenu gminy Syców;

- zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych oraz braku zaległości w płaceniu składek
na ubezpieczanie zdrowotne lub społeczne. Ww. oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: ”Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań;

- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.

  

Załączniki:

Wniosek: files/fck/File/proced/2017/Wniosek_o_zezw_oproz_zbiornikow_i_transp_nieczystosci.docx
Wzór sprawozdania: files/fck/File/proced/2017/Wzor_kwa_spraw_w_zakr_oprozn_zbior_bezodpl_i_transp_niecz_cieklych.docx


Autor treści: Wojciech Dryka

 

Autor:
Data utworzenia: 21-04-2015 11:49:17