Rejestr zmian w systemie

Szczegóły zmiany



Operacja Moduł - edycja pozycji
Strona Działalność gospodarcza
Login użytkownika sycow
Data 2020-10-14 07:43:43
Opis

Poprzednia zawartość


Zezwolenie o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Mickiewicza 1
56-500 Syców

P. Małgorzata Kegel-Wancek
pok. 1, parter
tel. 62 606 6994

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką Załączniki:
1) odpis z rejestru przedsiębiorców lub kserokopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej potwierdzoną przez organ wydający,
2) kserokopię świadectwa kwalifikacji potwierdzoną przez organ wydający (Starostwo)
3) kserokopię świadectwa legalizacji urządzenia pomiarowo-kontrolnego,
4) urzędowo potwierdzoną (przez organ wydający) kserokopię dowodu rejestracyjnego z wpisem dopuszczenia do ruchu jako taksówki, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu - również dokument stwierdzający prawo dysponowania tym pojazdem,
5) zaświadczenie z rejestru skazanych,
6) oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 wyżej cytowanej ustawy,
7) a) zaświadczenie o ukończeniu przez przedsiębiorcę szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzone zdanym egzaminem lub b) wykazanie 5-letniej praktyki w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką (przerwa w wykonywaniu transportu nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od nich) - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego i ZUS-u, które powinno zawierać: datę rozpoczęcia przedmiotowej działalności, okresy zgłaszanych (bądź nie zgłaszanych) przerw ww. działalności. 8) kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON),
9) kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego NIP.
 

Opłaty
Opłata za licencję zależy od okresu i obszaru, na jaki ma być wydana. Wynosi ona od 200 zł rocznie za licencję na teren jednej gminy i okres od 2 do 15 lat do  450 zł za licencje na obszar miasta stołecznego Warszawy ważną od 30 do 50 lat. 
Wpłaty na konto bankowe Urzędu.

Termin załatwienia
do 30 dni.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji,

Podstawa prawna
ustawa z 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 125, poz. 1371), ustawa z 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000r. Nr 86 poz. 960 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 14 grudnia 2001r. (Dz.U. z 2001r. Nr 150, poz. 1685).

Pobierz formularz lictaxi.doc (37.50 Kb)

 

Autor:
Data utworzenia: 21-04-2015 11:49:17