Rejestr zmian w systemie

Szczegóły zmiany



Operacja Moduł - edycja pozycji
Strona Ewidencja ludności i dowody osobiste
Login użytkownika sycow
Data 2020-10-13 11:31:29
Opis

Poprzednia zawartość


Wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania
Wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania  

Wymagane dokumenty:

Wypełniony wniosek złożony (najpóźniej w 2 dniu przed dniem wyborów) w formie pisemnej, telefaksem lub w formie elektronicznej.
Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, okazany przy odbiorze zaświadczenia.

Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie.


Informacje dodatkowe:

Zaświadczenie o prawie do głosowania wydaje urząd gminy, który sporządził spis wyborców.

Zaświadczenie o prawie do głosowania wyborca odbiera za pokwitowaniem:
        osobiście albo przez upoważnioną pisemnie osobę, jeżeli w upoważnieniu wskazano imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL wyborcy będącego obywatelem polskim,
        w przypadku gdy upoważnienie dotyczy wyborcy – obywatela Unii Europejskiej niebędącego obywatelem polskim jeżeli w upoważnieniu wskazano imię (imiona), nazwisko datę urodzenia oraz nr paszportu albo nazwę i numer innego dokumentu tożsamości.
    W wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta oraz w referendum lokalnym zaświadczeń o prawie do głosowania nie wydaje się.
    W wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na swoje żądanie dwa zaświadczenia o prawie do głosowania: jedno z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu pierwszego głosowania oraz drugie z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu ponownego głosowania.
    W wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wyborca zmieniający miejsce pobytu po dniu pierwszego głosowania, a przed ponownym głosowaniem, otrzymuje na swoje żądanie zaświadczenie o prawie do głosowania z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu ponownego głosowania.
    Wyborcy, który otrzymał zaświadczenie o prawie do głosowania, nie umieszcza się w spisie wyborców.
    W przypadku utraty zaświadczenia, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla w miejsca stałego zamieszkania.
    W przypadku gdy wyborca zgłosił zamiar głosowania korespondencyjnego, zaświadczenia o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów nie wydaje się po wysłaniu do wyborcy pakietu wyborczego, chyba że wyborca zwrócił pakiet wyborczy w stanie nienaruszonym.
    Wyborca, który został wpisany przez konsula do spisu wyborców, może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania jeżeli złoży w tej sprawie wniosek konsulowi, który sporządził spis wyborców, w którym wyborca jest ujęty. Wniosek należy złożyć najpóźniej w 2. dniu przed dniem wyborów.

Podstawa prawna:

    Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.).
    Rozporządzenie MSW z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2015, poz. 5 z późn. zm.).
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.).
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1682 z późn. zm.).

Dokumenty do pobrania (wniosek): files/fck/File/proced/2018/Wniosek_o_wydanie_zaswiadczenie_o_prawie_do_glosowania.doc

Szczegółowych informacji udziela:
Referat Spraw Obywatelskich
Urząd Miasta i Gminy Syców
ul. Mickiewicza 1
56-500 Syców

tel. 62 785 5105

Autor:
Data utworzenia: 21-04-2015 11:49:17