Uchwała Nr XIX / 100 / 07xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Sycowie
z dnia 20 grudnia 2007 r.
w sprawie ustanowienia tytułu „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW”.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz.1591 ze zmianami) uchwala się co następuje:
§ 1
Ustanawia się tytuł „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW”.
§ 2
1. Regulamin przyznawania tytułu „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW” stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Wzór medalu „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW”, stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Wzór wniosku o nadanie tytułu „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW” stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Bolesław Moniuszko
Załącznik nr 1
REGULAMIN
Przyznawania tytułu
„ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW”
§1
Tytuł „Zasłużony dla Miasta i Gminy Syców” jest lokalnym odznaczeniem za szczególne zasługi oddane miastu i gminie.
§2
1. Tytuł przyznaje się mieszkańcom Miasta i Gminy Syców oraz osobom spoza miasta i gminy.
2. Tytuł przyznawany jest za szczególne osiągnięcia i wkład pracy społecznej i zawodowej przyczyniającej się do rozwoju gminy w zakresie:
1) działalności gospodarczej,
2) działalności społecznej,
3) ochrony zdrowia,
4) oświaty, nauki, kultury i sztuki,
5) kultury fizycznej i sportu,
6) promocji gminy.
§3
Tytuł „Zasłużony dla Miasta i Gminy Syców” przyznaje się:
1) indywidualnie - mieszkańcom Miasta i Gminy Syców oraz osobom spoza gminy działającym na jej rzecz.
2) zbiorowo - instytucjom, przedsiębiorcom oraz organizacjom społecznym i zawodowym.
§4
Tytuł można otrzymać tylko jeden raz.
§5
Wnioski o przyznanie tytułu mogą zgłaszać:
1) Komisje stałe Rady Miejskiej w Sycowie,
2) Burmistrz Miasta i Gminy Syców,
3) zakłady, instytucje, przedsiębiorstwa,
4) organizacje społeczne, polityczne i zawodowe,
5) grupy pełnoletnich mieszkańców Miasta i Gminy Syców liczące co najmniej 25 osób.
§6
1. Wniosek o nadanie tytułu zgłasza się do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie .
2. W przypadku, gdy wniosek sporządzono z uchybieniem przepisów niniejszego regulaminu, Przewodniczący wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia w terminie 14 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
3. Przewodniczący, niezwłocznie po otrzymaniu wniosku sporządzonego zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu, przedkłada go pod obrady Komisji Społecznej Rady Miejskiej w Sycowie.
4. Komisja Społeczna Rady Miejskiej w Sycowie rozpatruje wniosek wydając swoją opinię.
5. W obradach Komisji dla rozpatrzenia wniosku uczestniczą przewodniczący pozostałych stałych komisji rady, burmistrz oraz wnioskodawca lub przedstawiciel wnioskodawcy,
6. Podmioty, o których mowa w ust. 5, mogą upoważnić inne osoby do uczestniczenia w ich zastępstwie w obradach komisji.
7. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
§7
Tytuł przyznaje Rada Miejska w Sycowie.
§9
1. Tytuł „Zasłużony dla Miasta i Gminy Syców” udokumentowany jest aktem nadania oraz pamiątkowym medalem, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
2. Wręczenie nadania tytułu dokonuje Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Burmistrz Miasta i Gminy.
§12
Rejestr wniosków i przyznanych medali prowadzi Biuro Rady Miejskiej w Sycowie.
Załącznik Nr 3
WNIOSEK
O NADANIU TYTUŁU „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW”
1. IMIĘ I NAZWISKO / INSTYTUCJE, PRZEDSIĘBIORCY,
ORGANIZACJE …………………………………………………………..
.......................................................................................................................
2. PESEL / REGON .........................................................................................
3. DATA I MIEJSCE URODZENIA ...............................................................
4. ADRES ZAMIESZKANIA / SIEDZIBA ....................................................................................................................... .......................................................................................................................
5. ZGŁASZAJĄCY WNIOSEK
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
6. UZASADNIENIE WNIOSKU .......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
……………………………….
podpis
Uzasadnienie do uchwały Nr XIX / 100 / 07 z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie ustanowienia tytułu „ZASŁUŻONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW”
W związku z brakiem uregulowań dot. nadawania tytułu „ZASŁUZONY DLA MIASTA I GMINY SYCÓW” a inicjatywą jego nadania, na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz.1591 ze zmianami) ustanawia się tytuł oraz nadaje się regulamin jego przyznawania.