UCHWAŁA Nr XXIV/159 /04xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z dnia 24 czerwca 2004r.
w sprawie trybu postępowania o udzielanie dotacji z budżetu gminy Syców podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania.
Na podstawie art. Art.118 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U.z 2003r. nr 15 , poz. 148 ze zmianami) w związku z art 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001r. nr 142, poz.159 ze zmianami). uchwala się co następuje:
§ 1
§ 2
§ 3
1.Wnioski-oferty podmiotów zainteresowanych powinny zawierać:
1) szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,
2) kalkulacje przewidzianych kosztów realizacji zadania,
3) informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania,
4) termin i miejsce realizacji zadania,
5) informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizacje danego zadania.
2. Wniosek powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli
w imieniu wnioskodawcy.
3. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.
4. Burmistrz Miasta i Gminy może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.
5. Nie złożenie wskazanych dokumentów lub nie złożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji w trybie art.118 ustawy o finansach publicznych.
§ 4.
1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy, uwzględniając w szczegółowości:
1) czy zadanie, które zamierza realizować podmiot ubiegający się o dotacje mieści się w zakresie zadań własnych gminy,
2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,
3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do rzeczowego zakresu zadania,
4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,
5) rzetelność i terminowość realizacji zadań zleconych w poprzednim okresie.
2. Burmistrz Miasta i Gminy dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o zamówieniach publicznych oraz ustawy o działalności pożytku publicznego.
3.Wykaz podmiotów realizujących zadania zlecone wraz z kwotami udzielonych dotacji ogłaszany jest w formie zarządzenia Burmistrz Miasta i Gminy w terminie 30 dni od uchwalenia budżetu na dany rok
§ 5
1. Warunkiem udzielenia dotacji na realizację zadania jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza Miasta i Gminy z podmiotem (wnioskodawcą) reprezentowanym przez osoby , o których mowa w § 3 ust.1 pkt 6.
2. Umowa powinna zawierać w szczególności:
1) dokładne oznaczenie stron umowy,
2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji, czasookres realizacji,
3) zobowiązanie zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez zleceniodawcę w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
4) zobowiązanie się zleceniobiorcy do poddania się kontroli przeprowadzonej przez osobę pisemnie upoważnioną przez zleceniodawcę w zakresie objętym umową.
5) określenie wysokości dotacji, jaką zleceniodawca przekaże zleceniobiorcy z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,
6) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przez zleceniobiorcę przy realizacji zadania , których wysokości nie można było przewidzieć przy ustalaniu wysokości dotacji,
7) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy,
8) ustalenie trybu i terminów przekazywania zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy.
9) warunki wypowiedzenia umowy,
10) określenie zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystanie dotacji na cele inne niż określone w umowie, a w szczególności:
a) terminu zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,
b) wysokości oprocentowania kwoty dotacji , o której mowa pod lit.a),
c) terminu zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania,
§ 6.
1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:
1) sprawozdania z wykonania zleconego zadania,
2) kserokopii dowodów księgowych potwierdzających dokonane zdarzenia gospodarcze
3) inne dokumenty dowodowe identyfikujące rodzaj zleconych zadań np. list obecności uczestników,
2. Na oryginałach dowodów księgowych stanowiących rozliczenie dotacji winna zostać umieszczona pieczęć o treści „Rozliczono z dotacji Miasta i Gminy Syców, data i podpis”.
3. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.
§ 7.
1. W postępowaniu o udzielenie dotacji obowiązują formularze ofert, umów i sprawozdań określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U.nr 193 poz. 1891),
2. Postępowanie o udzielenie dotacji oraz jej rozliczenie jest jawne. Podstawowym publikatorem jest Biuletyn Informacji Publicznej dział INNE DANE PUBLICZNE/Organizacje pozarządowe,
3. Sprawy związane z postępowaniem o udzielenie dotacji (przyjmowanie wniosków, przyznawanie i rozliczenie dotacji), prowadzą wydziały urzędu miasta i gminy – zgodnie z regulaminem organizacyjny urzędu.
§ 8.
Traci moc uchwała Rady Miejskiej w Sycowie nr X/86/99 z dnia 26 sierpnia 1999r. w sprawie zakresu i zasad przyznawania dotacji z budżetu gminy na realizacje zadań prowadzonych w formie gospodarki pozabudżetowej oraz dofinansowania innych podmiotów prowadzących działalność w zakresie zaspokojenia zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.
§ 9.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
§ 10.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej