Uchwały Rady Miejskiej Syców za 2004 r.

URM XIV/158/04 w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości

                                    Uchwała nr  XXIV / 158 / 04

Rady Miejskiej w Sycowie 

z dnia 24 czerwca 2004 r.

w sprawie przyjęcia programu pomocowego w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie gminy Syców.

 xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 i  art. 40 ust. l oraz art. 41 ust. 1  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr.142, poz. 1591 z późn. zm.)  oraz  art.7 ust. 3  ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 9  poz. 84 z późn. zm. )

uchwala się co następuje: 

§ 1

 

1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki, budowle lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie miasta i gminy Syców.

2. Ulga dotyczy wyłącznie budynków i budowli na  które poniesiono udokumentowane  nakłady na budowę, rozbudowę, remont lub modernizację  na dzień składania wniosku w wysokości:

    - nie mniejszej niż równowartość 20 tys. Euro do 50 tys. Euro                        -  na okres 2 lat,

    - od równowartości  50 tys. Euro  do  100 tys. Euro                                         -  na okres 3 lat,

    - powyżej równowartości 100 tys. Euro                                        -  na okres 4 lat.

3. Zwalnia się z podatku od nieruchomości przedsiębiorców, którzy po wejściu w życie niniejszej uchwały utworzą nowe stałe miejsca pracy dla pracowników zatrudnionych na czas nieokreślony:

-  na okres 2 lat    -   jeśli   utworzono co najmniej 5 etatów,

-  na okres 3 lat    -   jeśli  utworzono co najmniej  10 etatów,

-  na okres 4 lat    -   jeśli  utworzono co najmniej  20 etatów,

-  na okres 5 lat    -   jeśli  utworzono co najmniej  25 etatów.

4. Przedsiębiorcy przysługuje tylko jeden rodzaj zwolnienia.

§ 2

 

1. Przedsiębiorca  zobowiązany jest zawiadomić pisemnie organ podatkowy  o utracie prawa do zwolnienia w terminie 14 dni od dnia powstania okoliczności powodujących utratę prawa do ulgi,  nie tracąc prawa do ulgi za okres poprzedzający złożenie tej informacji

2. Przedsiębiorca , który przedłożył organowi udzielającemu zwolnienia nieprawdziwe informacje co do spełnienia warunków określonych niniejszą uchwałą, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki z niego korzystał.

 

§ 3

Przedsiebiorca, który uzyskał ulgę podatkową z tytułu utworzenia nowych miejsc pracy zobowiązany jest do utrzymania średniego stanu zatrudnienia z okresu ostatnich 12 miesięcy, liczonych wstecz od daty złożenia wniosku, powiększonego o liczbę osób nowozatrudnionych.  

 § 4

Na nakłady kwalifikujące się do objęcia pomocą składają się:

a/  cena nabycia gruntów bądź nieruchomości,

b/  nakłady na budowę, rozbudowę, remont lub modernizację budynków i budowli,

c/  nakłady na wyposażenie obiektów w środki trawałe związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym w szczególności:

-          maszyny i urządzenia,

-          narzędzia, przyrządy i aparatura,

-          wyposażenie techniczne do prac biurowych,

-          infrastruktura techniczna.

 

§ 5

 

1.       Ulgi wymienione w uchwale są przyznawane na udokumentowany wniosek podatnika, precyzujący z którego rodzaju ulgi chce skorzystać, złożony w terminie  6  miesięcy od dnia powstania  uprawnienia.

2.       Przedsiębiorcy, który mógł skorzystać z  ulgi po wejściu w życie w/w uchwały, a nie złożył  w odpowiednim terminie stosownego wniosku, przysługuje ulga za okres pozostający do wykorzystania.

3.       Wniosek przedsiębiorcy, który został złożony po okresie za jaki ulga mogła być przyznana,  nie podlega rozpatrzeniu.

 

§ 6

 

Podmiot występujący o zwolnienie z podatku od nieruchomości winien przedłożyć :

-          potwierdzenie wpisu do odpowiedniego rejestru działalności gospodarczej,

-          dokument poświadczający władanie przedmiotową nieruchomością,

-          informację o wielkości otrzymanej w ciągu ostatnich trzech lat pomocy de minimis,

-          zgłoszenie obowiązku podatkowego,

-          przedsiębiorca ubiegający się o ulgę podatkową z tytułu utworzenia nowych miejsc pracy zobowiązany jest ponadto do:

a/ przedłożenia zaświadczenia ZUS o średnim zatrudnieniu w przedsiębiorstwie w okresie 12  miesięcy poprzedzających złożenie wniosku;

b/ złożenia oświadczenia o zatrudnieniu w pełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony pracowników nowozatrudnionych a zamieszkałych na stałe na terenie gminy Syców;

c/ dokumentowania w okresach 12 miesięcznych faktu zatrudnienia określonej liczby pracowników, przedkładając właściwe zaświadczenie z ZUS,

-          przedsiebiorca ubiegający się o ulgę z tytułu nakładów inwestycyjnych przedkłada również:

a/ decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu lub inny dokument potwierdzający przyjęcie obiektu do użytkowania wydany przez właściwy organ;

       b/ kserokopie dokumentów potwierdzających poniesienie nakładów zgodnie z § 4.

 

 

§ 7

 

1.  Ulga nie przysługuje w przypadku:  

- zmiany nazwy przedsiębiorstwa,

      - zmiany właściciela,

      - zmiany siedziby przedsiębiorstwa,

      jeżeli nie powoduje to wzrostu zatrudnienia pracowników.

2. Roczna ulga z tytułu utworzenia nowych miejsc pracy nie może być większa niż wysokość rocznych kosztów zatrudnienia pracowników stanowiących podstawę do ubiegania się o ulgę podatkową.

 

 

§ 8

 Wartość pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcy na 

      podstawie niniejszej uchwały wraz z wartością pomocy de minimis udzielanej w innych  formach i z innych źródeł w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień jej udzielenia, nie może przekroczyć kwoty stanowiacej równowartość 100 tys. Euro brutto.

 

§ 9

 

1.       Zwolnienia, o których mowa w § l  są pomocą publiczną, a jej udzielenie następuje z  uwzględnieniem  przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia  2004r.  o postępowaniu w sprawach  dotyczących pomocy publicznej  / Dz.U. Nr 123  poz. 1291 / oraz  wydanych na jej podstawie  rozporządzeń.

2.       Zwolnienia, o których mowa w § l nie mają zastosowania do sektorów określonych w art. 1 Rozporządzenia Komisji ( WE ) Nr 69/2001 z dnia 12 stycznia 2001r. w sprawie zastosowania  art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis.

 

§ 10

Burmistrz składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.

              § 11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

               § 12

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

                                    Przewodniczący Rady Miejskiej       

                                              Kazimierz Cichoń

 

 

Autor: