Uchwały Rady Miejskiej Syców za 2004 r.

URM XXX/181/04 w sprawie budżetu Miasta i Gminy Syców.

UCHWAŁA NR XXX/181/04xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

RADY MIEJSKIEJ W SYCOWIE

z dnia 30 grudnia 2004r.

 

w sprawie budżetu Miasta i Gminy Syców

na rok 2005

 

 

                                    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 litera „ d” i litera „i” oraz  pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142  poz. 1591,ze zmianami.), art. 109, art.124 i art. 128 ust. 2 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003r. Dz. U. Nr 15 poz. 148), Rada Miejska uchwala co następuje:

 

§ 1

 

1. Dochody budżetu gminy w wysokości:                                                              22 900 527 zł

   zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały

 z tego:

1)      wpływy z podatków                                                           4 757 070 zł

2)      wpływy z opłat                                                                     571 000 zł

3)      dochody z majątku gminy                                                  2 140 593 zł

4)      5% dochodów uzyskiwanych na rzecz budżetu państwa  w związku

5)       

z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz

 innych zadań zleconych ustawami                                             3 090 zł

6)      odsetki od nieterminowo przekazywanych należności

 stanowiących dochody gminy                                                 57 000 zł

7)      odsetki od środków finansowych gromadzonych

na rachunkach bankowych gminy                                            20 000 zł

 

7)   inne dochody należne gminie                                                 301 186 zł

8)  udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych                    3 489 251 zł

9)  udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych                         108 900 zł

10) subwencja ogólna                                                                                     8 693 886 zł

            w tym:

-  część wyrównawcza subwencji ogólnej                    1 161 365 zł

-  część równoważąca subwencji ogólnej                        434 150 zł

-  część oświatowa subwencji ogólnej                          7 098 371 zł

11) dotacje celowe na zadania  zlecone z zakresu administracji rządowej                      2 358 051 zł

12) dotacje celowe  otrzymane z budżetu państwa na  realizację własnych

      zadań bieżących gminy                                                          399 000 zł

13) dotacje celowe na zadania realizowane  przez jednostki samorządu

 terytorialnego na mocy porozumień zawartych z organami administracji rządowej      1 500 zł

 

§ 2

 

Wydatki budżetu gminy w wysokości                                     24 691 684 zł

Zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały

z tego

1) wydatki bieżące                                                               23 348 184 zł

    a) wynagrodzenia                                                               9 197 466 zł

    b) pochodne od wynagrodzeń                                            1 879 194 zł

    c) dotacje udzielone z budżetu gminy zgodnie z załącznikiem nr 5                      1 146 085 zł

w tym:

            - dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego         123 700 zł

            - dotacja na inwestycje dla zakładu budżetowego          150 000 zł

            - dotacje podmiotowe                                                                             684 055 zł

- dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów

publicznych i niedziałających w  celu osiągnięcia zysku             223 980zł

d) środki wyodrębnione do dyspozycji samorządów mieszkańców,

zgodnie z załącznikiem nr 6                                             44 750 zł

e) wydatki związane z obsługą kredytów i pożyczek                                                 238 700 zł

 

2) wydatki majątkowe                                                            1 343 500 zł

w tym wydatki na inwestycje zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały 1 303 500 zł

 

§ 3

 

1. Ustala się deficyt budżetu gminy w kwocie                           1 791 157 zł

 

2. Spłata zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie  1 278 843zł nastąpi     z dochodów gminy.

 

3. Źródłem sfinansowania wydatków nie znajdujących pokrycia

     w planowanych dochodach w wysokości 3 070 000 zł będzie kredyt bankowy

 

4. Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem wydatków  nieznajdujących pokrycia w dochodach , zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

 

3. Prognozę długu gminy na lata 2004-2010 przedstawia załącznik nr 11

 

 

§ 4

 

Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 200.000 zł. i wydatki na realizację zadań określonych w „Gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych” w wysokości 200.000 zł.

 

§ 5

 

1.Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zleconych gminie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz dotacje celowe, związane z realizacją tych zadań w wysokości

2 358 051 zł

 

2.Szczegółowy podział dochodów i wydatków wyodrębnionych na finansowanie zadań zleconych gminie określa załącznik nr 7 do niniejszej uchwały.

 

§ 6

 

1 .Ustala się ogólną rezerwę budżetową w wysokości                 81 170 zł

 

 

 

§ 7

 

1.Przychody i wydatki gminnych zakładów budżetowych, zgodnie z załącznikiem nr 8,

 w tym;

1)      przychody w wysokości                                                    4 981 000 zł

w tym dotacja z budżetu                                                       273 700 zł

2)      wydatki w wysokości                                                        4 870 600 zł

w tym wynagrodzenia i pochodne                                       1 884 220 zł

 

2.Przychody i wydatki środka specjalnego, zgodnie z załącznikiem nr 9,

w tym;

1)      przychody w wysokości                                                      217 340 zł;

2)      wydatki w wysokości                                                          217 340 zł;

 

3.Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej , zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały,

w tym;

1)      przychody  w wysokości                                                       65  000 zł

2)  wydatki w wysokości                                                                                 65  000 zł

 

§ 8

 

Upoważnia się Burmistrza  Miasta i Gminy do:

1)      dokonywania zmian w budżecie miasta i gminy Syców dotyczących przeniesień planowanych  wydatków między paragrafami i rozdziałami  w ramach  działu klasyfikacji budżetowej, za wyjątkiem przeniesień wydatków inwestycyjnych dotyczących Wieloletniego Programu Inwestycyjnego

2)      przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania  przeniesień planowanych wydatków pomiędzy paragrafami i rozdziałami w danym dziale klasyfikacji budżetowej w ramach planu finansowego jednostki .z wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i pochodne  oraz wydatków inwestycyjnych

3)      zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru do wysokości 500.000 zł;

4)      samodzielnego zaciągania zobowiązań do wysokości 500.000 zł.

5)      udzielania pożyczek krótkoterminowych dla  jednostek organizacyjnych gminy do kwoty 200 000 zł

6)      spłaty zobowiązań kredytowych określonych w § 3 ust.2 niniejszej uchwały

7)      dokonywania lokat przejściowo wolnych środków na rachunkach w wybranych przez siebie bankach.

§ 9

 

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi  Miasta i Gminy.

 

§ 10

 

1)      Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2004 r.

2)      Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Kazimierz Cichoń

Autor: