xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
P R O T O K Ó Ł
kontroli finansowej problemowej przeprowadzonej
w Centrum Kultury w Sycowie
Kontrolę przeprowadził inspektor Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie Jolanta Majewska, działająca na podstawie upoważnienia Nr 12/2007 z dnia 27 czerwca 2007r., wydanego przez Burmistrza Miasta i Gminy w Sycowie do przeprowadzenia kontroli w okresie 9 lipca do 10 lipca 2007r i 24 lipca 2007r..
Przedmiotem kontroli były następujące zagadnienia :
Wydatki dotyczące usług remontowych w 2006 roku. Przestrzeganie procedur kontroli finansowej oraz przeprowadzania wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków – kontrola 5% wydatków za 2006 rok.
Kontrolą objęto okres : 2006r.
Ustalenia kontroli zawarte zostały w kolejnych rozdziałach :
1. Ustalenia ogólnoorganizacyjne ........................................................................ str. 1
2. Wydatki dot. usług remontowych ....................... ............................................ str. 1
3. Przestrzeganie procedur kontroli finansowej......................... .......................... str. 2
4. Ustalenia .......................................................................................................... str. 3
1. Ustalenia ogólnoorganizacyjne
W okresie objętym kontrolą dyrektorem Centrum Kultury jest Pan Andrzej Kowalczyk.
Główną księgową jednostki organizacyjnej jest Pani Beata Kokornaczyk.
Organizację i zasady funkcjonowania Centrum Kultury określa Statut przyjęty uchwałą Nr XXIII/152/2000 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 26.10.2000r. w spr. nadania statutu Centrum Kultury.
2. Wydatki dotyczące usług remontowych
Skontrolowano wszystkie dokumenty źródłowe stanowiące podstawę wydatków związanych z kontem 427 – usługi remontowe.
Przeprowadzona kontrola wykazała, iż wszystkie wydatki jednostki zostały udokumentowane stosownymi dowodami księgowymi.
W 2006r. na ogólną kwotę poniesionych kosztów przez Centrum Kultury : 849.699,47 zł – koszty związane z usługami remontowymi wyniosły 129.898,35 zł co stanowi 15,3 % kosztów ogółem.
Nakłady remontowe zostały poniesione na dwóch obiektach użytkowanych na podstawie umowy użyczenia zawartej z Urzędem Miasta i Gminy w Sycowie , a mianowicie na budynku domu kultury i biblioteki publicznej.
Dom kultury :
1)Remont komina i dachu :
- kosztorys 550,00 zł
- prace remontowe 68.900,00 zł
- nadzór inwestorski 1.033,50 zł
- odbiór przewodu kominowego 183,00 zł
Wykonawca do wykonanie w/w robot budowlanych został wybrany poprzez rozpisany przetargu nieograniczonego.
Dokumentacja przetargowa odpowiada wymogom ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163 z późniejszymi zmianami).
Faktura za usługę , jest wystawiona po sporządzeniu protokołu odbioru robót .
2) Remont sali widowiskowej 9.100,00 zł
Podstawą fakturowania był kosztorys powykonawczy i protokół odbioru robót.
3) Remont kawiarni 12.531,85 zł
Remont kawiarni został wykonany przez dzierżawcę pomieszczeń ze środków własnych, natomiast na podstawie zawartej umowy Centrum Kultury w fakturach comiesięcznych spłaca poniesione nakłady, poprzez korektę czynszów.
Biblioteka publiczna – 37.600,00 zł
1) Rozbiórka tarasu - 8.190,53 zł
2) Remont biblioteki (prace murarsko-malarskie) - 17.267,15 zł
3) remont instalacji elektrycznej - 4.482,22 zł
4) zakup pieca c.o. – 7.564,00 zł
5) inne - 96,10 zł
Wszystkie zakupy usług remontowych wykonanych w Bibliotece, zostały wykonane na podstawie zawartych umów , do faktur dołączone są kosztorysy powykonawcze i protokoły odbioru robót.
3. Przestrzeganie procedur kontroli finansowej.
Procedury wewnętrznej kontroli finansowej w Centrum Kultury wprowadzono Zarządzeniem Dyrektora Centrum Kultury Nr 2/2003 z dnia 28.11.2003r.
W trakcie kontroli stwierdzono że , procedury kontroli wewnętrznej są przestrzegane. Wszystkie dowody źródłowe zawierały wszystkie istotne, wymagane elementy, w tym poddane zostały kontroli pod względem merytorycznym i formalno – rachunkowym oraz zatwierdzone do wypłaty przez upoważnione osoby.
4. Ustalenia.
1. Kontrolujący nie wnosi zastrzeżeń co do celowości, legalności i gospodarności wydatków związanych powyższych kosztami usług remontowych.
Na powyższych ustaleniach czynności kontrolne zakończono.
W trakcie kontroli informacji udzielała główna księgowa Pani Beata Kokornaczyk.
Niniejszy protokół podlega publikacji w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie zgodnie z postanowieniami:
- art. 6 ust. 1 pkt 4 lit. a tiret drugie z zastrzeżeniem art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 06.09.2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r.,Nr 112, poz. 1198 oraz
- rozporządzenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18.01.2007r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 10 poz. 68).
Dyrektor Centrum Kultury w Sycowie Pan Andrzej Kowalczyk został poinformowany o przysługującym mu z mocy przepisów prawa zgłoszenia w ciągu 7 dni zastrzeżeń, co do konkretnych faktów utrwalonych w niniejszym protokole. Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i po odczytaniu podpisano. Jeden egzemplarz protokołu wręczono kierownikowi jednostki kontrolowanej.
Syców, dnia 08 sierpnia 2007r. Kontrolujący:
Za jednostkę kontrolowaną Jolanta Majewska
Dyrektor Centrum Kultury
Andrzej Kowalczyk