Protokół Nr 44 /09
z posiedzenia Komisji Społecznej
(komisja wyjazdowa)
odbytego w dniach:
· 19 października 2009
godz. 1530 - 1800
· 20 października 2009
godz. 1230 - 1530
· 23 października 2009
godz. 1400 - 1530
W posiedzeniu w którym przewodniczyli Barbara Nogala Przewodnicząca Komisji Społecznej oraz Krzysztof Lentka Wiceprzewodniczący Komisji Społecznej udział wzięli członkowie Komisji wg. listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ponadto to w posiedzeniu udział wzięli:
1. Jacek Przybył - Z-ca Burmistrza MiG Syców
2. Ewa Głowacka - Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej w Sycowie
3. Jolanta Trela - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sycowie
4. Alicja Głazik - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Sycowie
5. Elżbieta Rybak - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Działoszy
6. Jolanta Błach - Szkoła Podstawowa w Drołtowicach
7. Krystyna Wojtasik - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Stradomia Wierzchniej
8. Renata Kokot - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Szczodrowie
9. Zbigniew Filipiak - Dyrektor Gimnazjum w Sycowie
Tematem posiedzenia Komisji wyjazdowej było: sprawdzenie stanu oświaty na terenie Miasta i Gminy Syców, sprawdzenie stanu technicznego placówek, omówienie najpilniejszych potrzeb remontowych, inwestycyjnych oraz zakupów inwestycyjnych na rok 2010.
W dniu 19 października 2009 r. członkowie Komisji odwiedzili szkoły w :
Działoszy, Szczodrowie, Drołtowicach i Stradomi Wierzchniej
Z kolei w dniu 20 października 2009 r. szkoły:
Szkołę Podstawową Nr 1, Szkołę Podstawową Nr 2 i Gimnazjum.
Dnia 23 października 2009 r. wypracowane zostały propozycje hierarchii wydatków inwestycyjnych na 2010 rok, zakres wydatków remontowych na 2010 rok w placówkach oraz zakres zakupów inwestycyjnych na przyszły rok budżetowy.
I. Hierarchia wydatków inwestycyjnych na 2010 rok:
1. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Stradomi Wierzchniej 928 700,00 zł
2. Remont centralnego ogrzewania wraz z wymiana pieca w Szkole Podstawowej Nr 1 w Sycowie 354 100,00 zł
3. Wymiana 28 szt. okien w Publicznym Przedszkolu Nr 2 w Sycowie 60 000,00 zł
4. "Pracownia przyrodnicza w każdej gminie" w Szkole Podstawowej Nr 2 w Sycowie 50 000,00 zł
II. Zakres wydatków remontowych na 2010 rok w placówkach:
Gimnazjum:
1. renowacja drzwi zawietrznych w sali gimnastycznej 3 szt 5 000,00 zł
2. wymiana rynien w starym budynku szkoły 7 500,00 zł
3. wymiana instalacji elektrycznej w starym budynku szkoły 23 000,00 zł
4. wymiana grzejników w starej części szkoły 70 000,00 z l
5. naprawa instalacji odgromowej 7 500,00 zł
6. odwodnienie pomieszczeń piwnicznych koszty do oszacowania
Szkoła Podstawowa Nr 1
1. remont dachu nad stołówką szkolną wraz z ociepleniem 55 000,00 zł
2. wymiana ogrodzenia wokół szkoły 23 000,00 zł
3. wymiana 28 szt. okien 24 970,00 zł
Szkoła Podstawowa Nr 2
1. modernizacja schodów 4 000,00 zł
2. naprawa instalacji odgromowej 15 000,00 zł
Szkoła Podstawowa w Działoszy
1. remont instalacji odgromowej 5 250,00 zł
2. remont nawierzchni przed szkołą 5 000,00 zł
Jeszcze w tym roku Dyrektorka Szkoły zobowiązała się zlecić wykonanie remontu oświetlenia. Środki na to zadanie będą pochodziły z oszczędności na opale jakie udało się szkole uzyskać.
Szkoła Podstawowa w Szczodrowie
1. remont konstrukcji dachu 20 500,00 zł
Publiczne Przedszkole Nr 3
1. remont kancelarii (sekretariatu) 1 000,00 zł
Publiczne Przedszkole Nr 2
1. Wykonanie opaski wokół budynku koszty do oszacowania.
W szkołach Podstawowych w Stradomi Wierzchniej, Drołtowicach oraz w Publicznym Przedszkolu nr 1 zadania z wykazu zaplanowanych remontów na 2010 rok nie zostały zaakceptowane.
III. Zakres zakupów inwestycyjnych:
1. zakup zmywarki z wyparzaczem dla Publicznego Przedszkola Nr 1 w Sycowie 6 500,00 zł
2. zakup pieca gazowego dla Publicznego Przedszkola Nr 2 w Sycowie 14 000,00 zł
3. zakup kosiarki samojezdnej dla Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sycowie 10 000,00 zł
4. zakup patelni dla Szkoły Podstawowej w Drołtowicach 4 500,00 zł
Członkowie Komisji uważają że powyższe zadania i zakupy inwestycyjne a także wskazane zadania remontowe na 2010 rok są najpilniejsze, dlatego też np. przystąpienie do długofalowych programów takich jak "Dolnośląska e-Szkoła", "Radosna Szkoła" malowanie ścian w klasach, remonty łazienek, zakup urządzenia wielofunkcyjnego "Wilk" lub wiele innych mogą poczekać na następne lata.
Zasugerowano również, aby dyrektorzy placówek oświatowo - wychowawczych na bieżąco informowali członków Komisji Społecznej i Budżetowej o przeprowadzanych przetargach.
Powyższe propozycje wykazu inwestycji, zakupów inwestycyjnych a także zakresu remontów w placówkach oświatowo - wychowawczych na 20010 rok Komisja Społeczna przyjęła jednogłośnie tj.: 8 głosów "za", 0 głosów "wstrzymujących się" oraz 0 głosów "przeciw".
Przewodnicząca Komisji Społecznej
Barbara Nogala
Wiceprzewodniczący Komisji Społecznej
Krzysztof Lentka
Protokół sporządziła
Magdalena Pieprzka