Protokoły Komisji Społecznej

Protokół nr 44/09 z dnia 19,20,23 października 2009 r.

Protokół Nr 44 /09
z posiedzenia Komisji  Społecznej
(komisja wyjazdowa)
odbytego w dniach:
·    19 października 2009
godz. 1530 - 1800
·    20 października 2009
godz. 1230 - 1530
·    23 października 2009
godz. 1400 - 1530

W posiedzeniu w którym przewodniczyli Barbara Nogala Przewodnicząca Komisji Społecznej oraz Krzysztof Lentka Wiceprzewodniczący Komisji Społecznej udział wzięli członkowie Komisji wg. listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ponadto to w posiedzeniu udział wzięli:
1.    Jacek Przybył - Z-ca Burmistrza MiG Syców
2.    Ewa Głowacka - Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej w Sycowie
3.    Jolanta Trela - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sycowie
4.    Alicja Głazik - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Sycowie
5.    Elżbieta Rybak - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Działoszy
6.    Jolanta Błach - Szkoła Podstawowa w Drołtowicach
7.    Krystyna Wojtasik - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Stradomia Wierzchniej
8.    Renata Kokot - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Szczodrowie
9.    Zbigniew Filipiak - Dyrektor Gimnazjum w Sycowie

Tematem posiedzenia Komisji wyjazdowej było: sprawdzenie stanu oświaty na terenie Miasta i Gminy Syców, sprawdzenie stanu technicznego placówek, omówienie najpilniejszych potrzeb remontowych, inwestycyjnych oraz zakupów inwestycyjnych na rok 2010.
W dniu 19 października 2009 r. członkowie Komisji odwiedzili szkoły w :
Działoszy, Szczodrowie, Drołtowicach i Stradomi Wierzchniej
Z kolei w dniu 20 października 2009 r. szkoły:
Szkołę Podstawową Nr 1, Szkołę Podstawową Nr 2 i Gimnazjum.
Dnia 23 października 2009 r. wypracowane zostały propozycje hierarchii wydatków inwestycyjnych na 2010 rok, zakres wydatków remontowych na 2010 rok w placówkach oraz zakres zakupów inwestycyjnych na przyszły rok budżetowy.

I. Hierarchia wydatków inwestycyjnych na 2010 rok:

1.     Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Stradomi Wierzchniej    928 700,00 zł
2.    Remont centralnego ogrzewania wraz z wymiana pieca w Szkole Podstawowej Nr 1 w Sycowie    354 100,00 zł
3.    Wymiana 28 szt. okien w Publicznym Przedszkolu Nr 2 w Sycowie    60 000,00 zł
4.    "Pracownia przyrodnicza w każdej gminie" w Szkole Podstawowej Nr 2 w Sycowie    50 000,00 zł


 
II. Zakres wydatków remontowych na 2010 rok w placówkach:
Gimnazjum:
1.    renowacja drzwi zawietrznych w sali gimnastycznej 3 szt    5 000,00 zł
2.    wymiana rynien w starym budynku szkoły    7 500,00 zł
3.    wymiana instalacji elektrycznej w starym budynku szkoły    23 000,00 zł
4.    wymiana grzejników w starej części szkoły    70 000,00 z l
5.    naprawa instalacji odgromowej    7 500,00 zł
6.    odwodnienie pomieszczeń piwnicznych    koszty do oszacowania


Szkoła Podstawowa Nr 1
1.    remont dachu nad stołówką szkolną wraz z ociepleniem    55 000,00 zł
2.    wymiana ogrodzenia wokół szkoły    23 000,00 zł
3.    wymiana 28 szt. okien    24 970,00 zł

Szkoła Podstawowa Nr 2
1.    modernizacja schodów    4 000,00 zł
2.    naprawa instalacji odgromowej    15 000,00 zł

Szkoła Podstawowa w Działoszy
1.    remont instalacji odgromowej    5 250,00 zł
2.    remont nawierzchni przed szkołą    5 000,00 zł
Jeszcze w tym roku Dyrektorka Szkoły zobowiązała się zlecić wykonanie remontu oświetlenia. Środki na to zadanie będą pochodziły z oszczędności na opale jakie udało się szkole uzyskać.

Szkoła Podstawowa w Szczodrowie
1.    remont konstrukcji dachu    20 500,00 zł

Publiczne Przedszkole Nr 3
1.    remont kancelarii (sekretariatu)    1 000,00 zł

Publiczne Przedszkole Nr 2
1.    Wykonanie opaski wokół budynku    koszty do oszacowania.


W szkołach Podstawowych w Stradomi Wierzchniej, Drołtowicach oraz w Publicznym Przedszkolu nr 1 zadania z wykazu zaplanowanych remontów na 2010 rok nie zostały zaakceptowane.

 
III. Zakres zakupów inwestycyjnych:

1.    zakup zmywarki z wyparzaczem dla Publicznego Przedszkola Nr 1 w Sycowie    6 500,00 zł
2.    zakup pieca gazowego dla Publicznego Przedszkola Nr 2 w Sycowie    14 000,00 zł
3.    zakup kosiarki samojezdnej dla Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sycowie    10 000,00 zł
4.    zakup patelni dla Szkoły Podstawowej w Drołtowicach    4 500,00 zł


Członkowie Komisji uważają że powyższe zadania i zakupy inwestycyjne a także wskazane zadania remontowe na 2010 rok są najpilniejsze, dlatego też np. przystąpienie do długofalowych programów takich jak "Dolnośląska e-Szkoła", "Radosna Szkoła" malowanie ścian w klasach, remonty łazienek, zakup urządzenia wielofunkcyjnego "Wilk" lub wiele innych mogą poczekać na następne lata.
Zasugerowano również, aby dyrektorzy placówek oświatowo - wychowawczych na bieżąco informowali członków Komisji Społecznej i Budżetowej o przeprowadzanych przetargach.

Powyższe propozycje wykazu inwestycji, zakupów inwestycyjnych a także zakresu remontów w placówkach oświatowo - wychowawczych na 20010 rok Komisja Społeczna przyjęła jednogłośnie tj.: 8 głosów "za", 0 głosów "wstrzymujących się" oraz 0 głosów "przeciw".
 
Przewodnicząca Komisji Społecznej
Barbara Nogala
Wiceprzewodniczący Komisji Społecznej
Krzysztof Lentka
Protokół sporządziła
Magdalena Pieprzka
 

Autor:
Data utworzenia: 23-03-2010 15:16:39
Data edycji: 23-03-2010 15:16:39