Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokoł nr 76/2010 z dnia 8 kwietnia 2010 r.

Protokół Nr 76 /2010
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Sycowie
odbytego w dniu
08 kwietnia 2010
w godz. od 13.00 do 15.30


W posiedzeniach uczestniczyli:
1.    Kazimierz Cichoń - Przewodniczący Komisji  
2.    Jarosław Walczak - Członek Komisji
3.    Krzysztof Cegła - Członek Komisji  
.....................................
1.    Sławomir Kapica - Burmistrz Miasta i Gminy
2.    Maria Galuba - Skarbnik Miasta i Gminy  
 (załącznik Nr 1)
Zasadniczym tematem posiedzenia była:
-    Analiza wykonania zadań budżetu za 2009 rok pod katem udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców absolutorium.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Sycowie na posiedzeniu w dniu 08 kwietnia 2010 r. rozpatrzyła sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy Syców z wykonania budżetu MiG Syców za 2009 rok. Porównała z wynikami kontroli budżetu jakich dokonała w ciągu roku oraz innymi sprawozdaniami i uwagami innych komisji, a także wysłuchała ustnych wyjaśnień Burmistrza, a następnie stwierdziła, co następuje:
1.    Uchwalony przez Radę Miejską budżet po uwzględnieniu zmian w ciągu roku przewidywał realizację dochodów w kwocie 36 805 240,89 zł. Dochody wykonano w kwocie 35 873 246,01 zł, co stanowi 97,5% planu.
2.    Zaplanowane na rok 2009 w kwocie 34 553 187,89 zł dochody bieżące zostały wykonane w wysokości 35 086 150,71 zł, co stanowi 101,5%.
3.    Zaplanowane na rok 2009  w kwocie 2 252 053,00 zł dochody majątkowe zostały wykonane w wysokości 787 095,30 zł, co stanowi 35% (niskie wykonanie planu dochodów majątkowych wynika z przeciągających się w czasie procedur pozyskiwania środków z dotacji rozwojowych).
4.    W budżecie MiG Syców na rok 2009 dochody własne zaplanowane zostały w wysokości 16 962 418,00 zł, natomiast ich realizacja wyniosła 16 918 006,77 zł, co stanowi 99,7% planu.
5.    Uchwalony przez Radę Miejską plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 48 579 201,89 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 46 856 553,71 zł, co stanowi 96,5% planu.
6.    Uchwalony przez Radę Miejską plan wydatków bieżących przewidywał kwotę 30 288 439,89 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 29 706 227,00 zł, co stanowi 98,1% planu. Z powyższej kwoty 83,5% stanowiły wydatki na zadania własne, a 16,5% wydatki na zadania zlecone.
7.    Uchwalony przez Radę Miejską plan wydatków majątkowych przewidywał kwotę 18 290 762,00 zł, co stanowi 37,7% ogółu planu wydatków. Wydatki zrealizowano w kwocie 17 150 326,71 zł, co stanowi 93,8% planu.
8.    Deficyt budżetu planowany w kwocie 11 773 961,00 zł wykonano 11 018 021,85 zł.
9.    Zaplanowane w kwocie 14 208 539,00 zł przychody wykonane zostały w wysokości 14 682 787,00 zł tj. 103,3% z tego:
-    Kredyty plan 11 224 438,00 zł wykonanie 11 224 438,00 zł
-    Pożyczki plan 2 000 000,00 zł wykonanie 2 000 000,00 zł
-    Inne źródła plan 984 101,00 zł wykonanie 1 458 349,00 zł
10.    Rozchody zaplanowane były w kwocie 2 434 578,00 zł, a  wykonane w wysokości 2 434 578,00 zł tj. 100,00% z tego:
-    Spłaty kredytów plan 2 279 578,00 zł wykonanie 2 279 578,00 zł
-    Spłata pożyczek plan 155 000,00 zł wykonanie 155 000,00 zł
11.    Wpływy z podatków w stosunku do roku 2009 r. zwiększyły się o 8,6%, uzyskano z tego tytułu kwotę 6 936 225,00 zł. Niski wskaźnik wykonania osiągnęły został z tyt. udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych. Ubytek dochodów z tego tyt. zrekompensowany został ponadplanowym wykonanie dochodów z podatków i opłat oraz majątku gminy.
12.    Stan zadłużenia gminy na początku roku 2009 wynosił 3 395 432,00 zł w tym kredyty 2 490 432,00 zł, pożyczki 905 000,00 zł i na koniec rok 2009 zamknął się kwotą 14 185 292,00 zł w tym kredyty 11 435 292,00 zł i pożyczki 2 750 000,00 zł z terminami spłat w roku 2010 i latach następnych. Wskaźnik zadłużenia gminy wyniósł ogółem 39,5%. Z wyłączeniem kredytów i pożyczek zaciągniętych pod potrzeby finansowania inwestycji współfinansowanych z bezzwrotnych środków zagranicznych (kwotę 9 545 438,00 zł) procent zadłużenia wynosi 12,9%
13.    Gmina na dzień 31 grudnia 2009 r. nie posiada wymaganych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia 2009r.

Burmistrz Miasta i Gminy Syców, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości, legalności, rzetelności i oszczędności w gospodarowaniu środkami publicznymi.
Komisja jednogłośnie przyjęła przedstawione materiały i rekomenduje sprawozdanie               z wykonania budżetu za 2009 rok pod obrady Rady Miejskiej w Sycowie.

W głosowaniu jawnym Komisja jednogłośnie przyjęła Uchwałę z dnia 08 kwietnia 2010 r.  w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców  za rok 2009.

Na tym protokół zakończono.

1.    Kazimierz Cichoń     - ..........................................
2.    Jarosław Walczak     - ...........................................
3.    Krzysztof Cegła         - ..........................................
4.    Sławomir Kapica      - ...........................................
5.    Maria Galuba             - ..........................................

Protokołowała
Magdalena Pieprzka - .............................
 

Autor:
Data utworzenia: 04-06-2010 22:24:40
Data edycji: 04-06-2010 22:24:40