Protokół Nr 73/2010
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniach
18 marca 2010
22 marca 2010
godz.: 1330 - 1530
godz.: 1300 - 1400
w STBS Sp. z o.o. ul. Wrocławska 8, Syców
Protokół kontroli przeprowadzonej w Sycowskim Towarzystwie Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. którego Prezesem jest Pan Dariusz Gorządek w dniach 18 i 22 marca 2010 r. Kontrolą objęto wydatki remontowe w 2009 r.
1. Kontrolą objęto: Administrowanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi na terenie Miasta i Gminy Syców w 2009 roku.
1. Administrowanie budynkami komunalnymi - umowa z Gminą.
Szczegółowy zakres administrowania budynkami komunalnymi określony został w umowie zawartej w dniu 01 lipca 2001 r. W ramach tej umowy Spółka wykonuje wszystkie czynności administracyjno - biurowo - księgowe oraz obowiązki wynikające z prawa budowlanego oraz drobne prace konserwatorsko - remontowe.
Administrowanie na wspólnotach mieszkaniowych odbywa się na podstawie zawartych umów, zleceń z pełnym respektowaniem zapisów ustawy o własności lokali. W 2009 roku spółka zarządzała nieruchomościami w 71 wspólnotach. Zarządy wspólnot pozostawiały sobie prawo decydowania o podstawowych sprawach dotyczących budynków m.in. w zakresie prac remontowych i terminów ich wykonania, wyborze wykonawcy, itp. spółka wykonuje czynności administracyjno - biurowo - księgowe. We wszystkich wspólnotach przeprowadzono zebrania sprawozdawcze i przedstawiono rozliczenia finansowe. We wszystkich wspólnotach zarządy uzyskały absolutorium.
2. Stan techniczny obiektów oraz przeprowadzone i planowane remonty:
Stan techniczny budynków należących do zasobu mieszkaniowego gminy jest uzależniony przede wszystkim od wieku tych budynków. Przeważają budynki wybudowane w Połowie XX wieku, liczące od 70 do ponad 100 lat. Z powyższych względów potrzeby remontowe są stosunkowo duże. Jednak możliwości wykonania wszystkich koniecznych remontów są ograniczone ze względu na niewystarczające środki finansowe. Zgodnie z danymi przygotowanymi przez STBS potrzeby remontowe na 2010 rok w budynkach stanowiących 100% własność gminy oszacowało na kwotę 950 tys. zł. Natomiast plan niezbędnych napraw i konserwacji w tych budynkach oszacowano na ok. 270 tys. zł. Powyższe liczby pokazują jak duże kwoty są potrzebne do utrzymania zasobu mieszkaniowego gminy, przy zarezerwowanych w budżecie na rok bieżący środkach na wykonanie remontów w kwocie 580 tys. zł, w tym 220 tys. zł jako udział gminy w funduszach remontowych wspólnot mieszkaniowych.
W roku 2009 wykonano następujące remonty:
- Remont do ponownego zasiedlenia lokalu przy ul. Waryńskiego 10/5,
- Adaptacja dwóch lokali mieszkalnych w budynku Szczodrów 32d,
- Utwardzenie wjazdów i terenów posesji przy budynkach Wrocławska 3 i Komorowska 30,
- Remont komina w budynku przy ul. Wałowej 6a,
- Remont lokalu przy ul. Kaliskiej 41 do ponownego zasiedlenia,
- Remont lokalu przy ul. Jana Pawła II 2/1a do ponownego zasiedlenia,
- Remont schodów wejściowych w budynku Komorowska 30,
- Remont lokalu mieszkalnego do ponownego zasiedlenia w budynku ul. Oleśnickiej 3
- Przebudowa piecy kaflowych w 12 lokalach,
- Remont pokrycia dachowego na budynku położonym przy ul. Okrężnej 3
- Wymiana instalacji elektrycznej w budynkach przy ul. Ogrodowej 1 i 3,
- Remont kominów i remont wejścia do budynku Wielowie 1e
- Remont lokalu mieszkalnego do zasiedlenia przy Pl. Wolności 6,
- Renowacja elewacji budynku przy Pl. Wolności 12,
Łącznie remonty na w/w budynki wyniosły 469 030,24 zł, w tym fundusz remontowy wspólnot mieszkaniowych 216 960,94 zł oraz pozostałe remonty 252 069,30 zł.
Ilość budynków i lokali mieszkalnych oraz użytkowych.
Gmina jest właścicielem 550 lokali, w tym 452 lokali mieszkalnych i 101 lokali użytkowych. W budynkach stanowiących 100% własności gminy jest 157 lokali mieszkalnych i 55 lokali użytkowych. We wspólnotach mieszkaniowych z udziałem gminy jest 295 lokali mieszkalnych i 46 lokali użytkowych.
I Wspólnoty mieszkaniowe z udziałem gminy:
1. Budynki - 71,
2. Lokale ogółem - 341
3. Lokale mieszkalne lokatorskie - 295,
4. Lokale użytkowe lokatorskie - 46
II Budynki stanowiące 100% własności gminy:
1. Budynki - 48
2. Lokale ogółem - 212,
3. Lokale mieszkalne - 157,
4. Lokale użytkowe - 55
Kontrolujący zapoznał się dokumentacja dotycząca remontów i administrowaniem komunalnymi zasobami mieszkaniowymi.
Załącznik nr 2 umowa o administrowaniu komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi na terenie miasta i gminy Syców,
Załącznik nr 3 aneks nr 5 do w/w umowy,
Załącznik nr 4 zakres obsługi na administrowanie.
Komisja na podstawie dostarczonych informacji nie wnosi uwag do działalności STBS Sp. z o.o. za 2009 rok.
Na tym protokół zakończono i podpisano:
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Kazimierz Cichoń
Członkowie Komisji:
1. Jarosław Walczak ……………..
2. Krzysztof Cegła ……………..
Prezes STBS Sp. z o.o.:
1. Dariusz Gorządek …………...
Protokół sporządził
Kazimierz Cichoń