Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół nr 51/09 z dnia 8 kwietnia 2009 r. dot. analizy wykonania zadań budżetu za 2008 r.

 xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

PROTOKÓŁ Nr 51/ 09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej 

Rady Miejskiej w Sycowie

odbytego  w dniu

08 kwietnia 2009

w sali nr 45 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

w godz. 1300 - 1500

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

1.       Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji  

2.       Jarosław Walczak – Członek Komisji

3.       Krzysztof Cegła – Członek Komisji  

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

1.       Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy

2.       Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy  

 

Zasadniczym tematem posiedzenia była:

-          analiza wykonania zadań budżetu za 2008 rok pod katem udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców absolutorium.

 

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Sycowie na posiedzeniu w dniu 08 kwietnia 2009 rozpatrzyła sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy Syców z wykonania budżetu Miasta i Gminy Syców za 2008 rok, porównała z wynikami kontroli budżetu, jakich dokonała w ciągu roku oraz innymi sprawozdaniami i uwagami innych komisji, a także wysłuchała ustnych wyjaśnień Burmistrza, a następnie stwierdziła, co następuje:

 

1. Uchwalony przez Radę Miejską budżet po uwzględnieniu zmian w ciągu roku przewidywał realizację dochodów w kwocie 32 028 570,65 zł. Dochody wykonano w kwocie 33 039 853,51 zł, co stanowiło 103,2% planu, w tym planowane dochody własne na kwotę  16 383397 zł, wykonanie w kwocie 17 719 823,52 zł, co stanowi 108,1% planu.

 

2. Uchwalony przez Rade Miejska plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 32 618 660,65 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 31 655 658,41 zł w stanowi 97% ogółu planu.

 

3. Na realizację wydatków majątkowych zaplanowano w budżecie Miasta i Gminy Syców kwotę 3 615 988,00 zł, co stanowi 11% ogółu planu wydatków. Wydatkowano kwotę 3 380 119,54 zł, co stanowi 93,5% planowanych wydatków na inwestycję.

 

4. Na wydatki bieżące z budżetu zaplanowano kwotę 29 002 672,65 zł, zrealizowano wydatki w kwocie 28 275 538,87 zł, co stanowi 89,3% ogółu planu. Z powyższej kwoty 84,9% stanowiły wydatki na zadania własne, a 15,1% wydatki na zadania zlecone.

 

5. Budżet zamknął się nadwyżką w kwocie 1 384 195,10 zł przy planowanym deficycie w kwocie 590 090 zł. Po stronie przychodów budżet wykonany był w kwocie 2 421 589,68 zł. W trakcie roku zaciągnięto 500 000 zł pożyczki z WFOŚiGW. Wykonanie budżetu po stronie rozchodów (spłaty pożyczek i kredytów) wyniosło 2 331 500 zł (zgodnie z planem). Stan zadłużenia gminy na początku roku 2008 (kredyty i pożyczki) wynosił 5 226 932,18 zł i na koniec roku zamknął się kwotą 3 395 432 zł z terminami spłat w roku 2009 i latach następnych

 

 

 

6. Gmina na 31 grudnia 2008 r. nie posiadała wymagalnych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia 2008 r.

 

7. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2008 rok wyniosły 1 585 291,00 zł. Łącznie stanowi to kwotę zrealizowanych dochodów własnych 8,9%.

 

8. Burmistrz Miasta i Gminy Syców, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości, legalności, rzetelności i oszczędności w gospodarowaniu środkami publicznymi.

 

9. Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu wyraziła pozytywną opinię o sprawozdaniu z wykonania budżetu.

 

Komisja jednogłośnie przyjęła przedstawione materiały i rekomenduje sprawozdanie               z wykonania budżetu za 2008 rok pod obrady Rady Miejskiej w Sycowie.

 

W głosowaniu jawnym Komisja jednogłośnie przyjęła Uchwałę Komisji Rewizyjnej z dnia 08 kwietnia 2009 r.  w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców  za rok 2008.

 

 

Na tym protokół zakończono.

 
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
      
Kazimierz Cichoń

 

   Protokołowała

Magdalena Pieprzka

Autor: