Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół nr 50/09 z posiedzeń w dniach 30.03, 02.04, 06.04 br. dot. wykonania budżetu za 2008 r.

 xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

PROTOKÓŁ Nr  50/ 09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej 

Rady Miejskiej w Sycowie

odbytego w dniach,

30 marca  2009

2 kwietnia 2009

6 kwietnia 2009

w sali nr 45 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

w godz. od 13.00 do 15.30

 

W posiedzeniach uczestniczyli:

1.       Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji  

2.       Jarosław Walczak – Członek Komisji

3.       Krzysztof Cegła – Członek Komisji  

.....................................

1.       Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy

2.       Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy  

3.       Małgorzata Kegel – Wancek – Kierownik Wydziału Finansowego i Podatku

(załącznik Nr 1)

Zasadniczym tematem posiedzenia była:

-          Analiza wykonania zadań budżetu za 2008 rok pod katem udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców absolutorium.

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej w dniu 30 marca 2009 r. opracowali harmonogram prac nad sprawozdaniem z budżetu za 2008 r., który przedstawia się następująco:

1. 30 marca 2009 Opracowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej,

2. 02 kwietnia 2009 Analiza wykonania dochodów z tytułu podatków:

- od nieruchomości

- rolnego,

- leśnego,

- od środku transportu,

- od osób prawnych i osób fizycznych, umorzenia i odroczenia

3. 06 kwietnia 2009 Analiza sprawozdań z wykonania planów finansowych jednostek organizacyjnych Miasta i Gminy Syców:

- Zespół Oświaty Samorządowej,

- Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji,

- Centrum Kultury

4. 08 kwietnia 2009 Analiza sprawozdania z wykonania zadań budżetu Miasta i Gminy Syców za 2008 r.:

- Opracowanie opinii o wykonaniu budżetu.

- Podjęcie uchwały w sprawie wniosku absolutorium.

 

Analiza wykonania dochodów z tytułu podatków:

·          Podatek rolny (wykonanie 79,9%) W stosunku do roku 2007wpływy z  podatku rolnego były o 32,3% wyższe.  Wynika to bezpośrednio ze wzrostu średniej ceny skupu żyta za  pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy, która stanowi podstawę do wymiaru podatku rolnego.  Cena wzrosła z  35,52 zł/q do 48,29 zł/q. Natomiast niewykonanie założonego planu jest następstwem wyłączeń gruntów  z produkcji rolnej na działki budowlane. Na niepełne wykonanie planu skutkowało również przełożenie terminów płatności na rok 2009.


 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

801 550,00

640 067,06

79,9%

 

·          Podatek od nieruchomości (wykonane 109% planu). W porównaniu do roku 2007 wpływy podatku do nieruchomości wzrosły o  8,8%. Poziom uzyskanych dochodów wynika ze zwiększonej bazy podatkowej. W stosunku do roku 2007  zwiększyła się o 256 liczba   podmiotów objętych podatkiem o nieruchomości. Wzrost ten spowodowany jest przede wszystkim oddaniem do użytkowania nowo wybudowanych nieruchomości. Na wzrost wykonania podatku od nieruchomości wpływ miało również  przekwalifikowanie gruntów rolnych na nieruchomości. Ponadto dla 3 podatników skończył się okres ulgowy na podstawie uchwały Rady Miejskiej Nr XXIV/158/04 w sprawie przyjętego programu pomocowego.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

 2008 r. (zł)

%

4 463 500,00

4 863 669,06

109%

 

·          Podatek leśny (wykonanie 113,7%) Taki stopień wykonania  planu dochodów z tytułu podatku leśnego znalazł swoje źródła  we wzroście  średniej ceny sprzedaży drewna (z kwoty 146,28zł/m³ w roku 2007 do kwoty   152,53 zł/ m³ w roku 2008). Dodatkowym  czynnikiem powodującym wzrost wpływów było przekwalifikowanie  dróg leśnych z podatku od nieruchomości na podatek leśny.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

 2008 r. (zł)

%

89 100,00

101 295,04

113,7%

 

·          Podatek do środków transportowych  (wykonanie 124,6%). Pomimo tak wysokiego wykonania planu to  w porównaniu do roku 2007 notowany jest 26,3% spadek wpływów podatku od środków transportowych.

W roku 2007 realizowany był  program egzekucji zaległości podatkowych i kontynuowany w roku 2008, co w znacznym stopniu spowodowało regulowanie zaległości podatkowych.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

140 000,00

174 471,09

124,6%

 

·          Podatek z karty podatkowej (wykonany w 91,1%). W  ostatnich latach  notowany jest systematyczny  spadek dochodów z tytułu karty podatkowej. Jest to forma opodatkowania, z której w coraz mniejszym zakresie korzystają podmioty gospodarcze.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

50 000,00

45 552,10

91,1%

 

·          Podatek o spadków i darowizn  (109,8%) - o wykonaniu tej pozycji planu dochodów decyduje przede wszystkim wartość nabytych na  własność rzeczy i praw majątkowych w  drodze spadku, darowizny lub zasiedzenia. Zaległości  z tego tytułu na koniec roku wyniosły 4 763 zł. Wymiaru i poboru podatku dokonują urzędy skarbowe. Gmina nie ma wpływu na wysokość tego podatku.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

30 000,00

32 943,40

109,8%

 

·          Podatek od czynności cywilno prawnych  (wykonanie 89,4%)- Na poziom wykonania planu w roku 2008  istotny wpływ miała ilość  transakcji na rynku nieruchomości i ich wartość. Przedmiotem opodatkowania  jest  nieprofesjonalny obrót rzeczami oraz prawami majątkowymi ( umowy  sprzedaży, oraz zamiany   rzeczy i praw majątkowych, umowy pożyczki, darowizny, dożywocia, spółki, ustanowienia hipotek i inne wynikające z ustaw). Wielkość wpływów uzależniona jest głównie od  ilości transakcji dokonywanych na rynku nieruchomości oraz od wartości rynkowej przedmiotu czynności cywilnoprawnej. W porównaniu do roku 2007 wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych zmalały  o kwotę 203 190 tj o 27,7%. Stopień realizacji  tego podatku jest następstwem spadku ilości i wartości  transakcji na rynku nieruchomości w porównaniu do roku 2007.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

592 472,00

529 427,12

89,4%

 

·          W pracy podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych.

Osiągnięte w roku 2008 wpływy z tytułu udziałów  w podatkach PIT i CIT w porównaniu do roku 2007 wzrosły o 114,8%, dało to wyższe wpływy o kwotę 845 714,95 zł. W strukturze tej grupy  dochodów  udział w podatku dochodowym od osób prawnych (2,8%) jest niewielki i mniejsze jego wykonanie w stosunku do zakładanego planu nie ma istotnego znaczenia dla realizacji budżetu. Natomiast udział w podatku dochodowym od osób fizycznych jest znaczącym dochodem budżetowym. W strukturze dochodów ogółem stanowi  19,3%. Wysokie wykonanie  podatku PIT jest efektem dobrej koniunktury na rynku pracy w roku 2008  (ilość zatrudnionych oraz wysokość wynagrodzeń).

Podatek od osób fizycznych:

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

5 749 410,00

6 376 799,00

110,9%

 

Podatek od osób prawnych:

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

 2008 r. (zł)

%

200 000,00

184 382,09

92,2%

 

·          Wpływy z opłat:

a)       Opłata skarbowa ( wykonanie 53,2%). Wysokość wpływów z opłaty skarbowej uzależniona jest od  zapotrzebowanie mieszkańców na dokumenty oraz czynności urzędowe,od których pobierana jest opłata. Ponadto znaczący wpływ na wysokość opłaty skarbowej miało zastąpienie znaków opłaty skarbowej na  wpłaty wnoszone bezpośrednio na rachunek gminy zgodnie z miejscem wykonywania czynności urzędowej. W przypadku gminy Syców opłata skarbowa  od czynności wykonywanych przez Delegaturę Zamiejscową Starostwa Powiatowego w Sycowie zasilają obecnie budżet miasta Oleśnica.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

125 000,00

66 433,00

53,1%

 

b)       Opłata targowa (wykonanie 112,5%). Ponadplanowa realizacja opłaty wynika ze zwiększonej liczby handlujących na targowisku miejskim.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

130 000,00

146 235,00

112,5%

 

c)       opłata za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu (wykonanie 110,7%). Opłatę z tego tytułu wnoszą podmioty gospodarcze prowadzące detaliczną działalność handlowa i gastronomiczna obejmująca alkohol.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

223 000,00

246 813,94

110,7%

 

d)       Opłata eksploatacyjna (wykonanie 43,2%). Opłata  pobierana jest na podstawie ustawy prawo  geologiczne i górnicze. Wysokość  wpływów do budżetu gminy uzależniona jest od wielkości wydobycia kopalin. W roku 2008 znacznie zmalała sprzedaż żwiru ze złoża eksploatowanego przez STBS.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

2 000

867,86

43,4%

 

e)       Różne opłaty (wykonanie 168,8%). W tej grupie opłat znajdują się opłaty pobierane na podstawie odrębnych ustaw, do których zaliczana jest: opłata  z tytułu wzrostu wartości nieruchomości tzw. renta planistyczna, opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej, opłaty za zajęcie pasa drogowego. W tej grupie opłat największe znaczenie dla budżetu miały wpływy z renty planistycznej, które zostały wykowane w wysokości 166 088,44 zł tj. w 251,6%. Sprzedaż działek budowlanych w obrocie prywatnym oraz ceny nieruchomości gruntowych na cele budowlane było głównymi czynnikami wpływającymi na wysokie wykonanie tej opłaty. W wyniku przekształcania  użytkowania wieczystego w prawo własności w roku 2008 zmalały wpływy z tytułu  opłaty za zarząd i użytkowania wieczystego. W roku 2008 dokonano aktualizacji opłat rocznych części nieruchomości.

 

Plan na 2008 r. (zł)

Wykonanie na koniec

2008 r. (zł)

%

150 114,00

253 366,23

168,8%

 

·          Umorzenia i odroczenia

W zakresie dochodów podatkowych w okresie sprawozdawczym  stosowano system ulg w postaci   umorzeń, odroczeń oraz ulg wynikających z uchwał Rady Miejskiej na łączna wartość 2 096 744 zł.

Wartość udzielonych ulg przedstawia poniższa tabela:

 

Wyszczególnienie

 

Wykonanie

1

2

 

2 096 744

1. podatek od nieruchomości

1 983 513

2.   podatek rolny

11 599

3.   podatek leśny

32

4.podatek od śr. transportowych

74 310

5.Odsetki od nieterminowych  wpłat podatkowych

27 290

 

W porównaniu do roku 2007 wartość udzielonych ulg była niższa o 7,5%.

Ze względu na trudną sytuację  materialną dłużników Burmistrz wydał 44 decyzje w sprawie ulg podatkowych w tym;

-          24 decyzje umorzeniowe dla osób fizycznych,

-          15 decyzji umorzeniowych dla osób prawnych,

-          5 decyzji w sprawie odroczenia terminu płatności i rozłożenia na rat.

Pomocy w postaci umorzenia zobowiązań podatkowych udzielono  trzem jednostkom organizacyjnym gminy oraz  trzem jednostkom organizacyjnym Powiatu na łączną kwotę

 68 003 zł.

 

Analiza sprawozdań z wykonania planów finansowych jednostek organizacyjnych Miasta i Gminy Syców:

 

a) Zespół Oświaty Samorządowej,

Dział 801 – Oświata i wychowanie

Wydatki na  oświatę w roku 2008  stanowiły 44% wydatków ogólnych  i wyniosły               13 915 952,04 zł, w  stosunku do roku 2007 wzrosły o 15,4% W zakresie wydatków bieżących wzrost wyniósł 7,4 %, natomiast wydatki  inwestycyjne wzrosły, aż o 2 600,9%  tj. z kwoty 38 496 zł w roku 2007 do kwoty 1 001 229 zł w roku 2008.

Dział finansowany był w następujący sposób:

- subwencja oświatowa  7 556 905 zł  (wzrost o 11,1%)

- dotacje celowe 374 556 zł   (wzrost o 12%)

dochody własne gminy 5 984 491 zł (wzrost o 21,5%).

 

Rozdział 80101 – szkoły podstawowe

Na działalność szkół podstawowych  w roku 2008 wydano kwotę   6 978 688,97 zł., z której  71,2% stanowiły wynagrodzenia i pochodne. Na przeprowadzenie niezbędnych remontów oraz doposażenie klas wydanych zostało 274 692,00 zł. W ramach  tej kwoty wydatki poszczególnych placówek były następujące:

1.       SP Nr 1 w Sycowie wydała kwotę 35 846 zł, za którą wyremontowała 2  klasopracownie i doposażyła placówkę w sprzęt (uzupełniono wyposażenie kuchni, zakupiła laptop oraz centralę telefoniczną),

2.       SP Nr 1 w Sycowie za kwotą 52 848 zł dokonała remontu  posadzek w dwóch klasach, wykonała tablicę rozdzielczą, wyposażyła stołówkę w urządzenia i meble. Wykonała chodnik wokół szkoły.

3.       SP w Drołtowicach za kwotę 12 802 zł wykonała remont instalacji elektrycznej oraz zakupiła wyposażenie do klas i kuchni.

4.       SP w Działoszy za kwotę 7 694 zł wyremontowała  łazieneki.

5.       SP w Szczodrowie na wymianę instalacji CO i wyposażenie klas wydała 67 888 zł.

6.       SP w Stradomi W na wymianę okien, remont łazienek i zakup mebli do klas wydała 97 614 zł.

Za korzystanie przez SP nr 2  z sali gimnastycznej MOSiR zapłacono kwotę 62 648 zł.

Na  zadania  inwestycyjne dla szkół wydanych zostało 818 019,13 zł. W ramach wydanych środków za kwotę 768 121,13 zł przeprowadzono termomodernizację  Szkoły Podstawowej w Drołtowicach . SP w Stradomi W za kwotę 49 898,00 zł wymieniła piec CO.

·          Rozdział  80103 – Oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych. W rozdziale tym pokryte zostały koszty wynagrodzeń oraz odpis na ZFŚS pracowników, którzy realizowali zadania związane z rocznym przygotowaniem szkolnym dzieci w wieku 6 lat.

·          Rozdział 80104 - Przedszkola. Wydatki na funkcjonowanie przedszkoli w roku 2008 wyniosły  2 451 331 zł z tego wydatki płacowe stanowiły 65,7%. W porównaniu do roku 2007 wydatki przedszkoli wzrosły o 14,2%. Przekazana została dotacja dla  przedszkola niepublicznego w kwocie 113 596,56 zł. W grupie pozostałych wydatków bieżących mieszczą się zakupy żywności, na którą wydanych zostało  215 882,46 zł. Na przeprowadzenie remontów oraz doposażenie placówek przedszkolnych wydatkowano kwotę 145 578 zł. W ramach tej kwoty wydatki poszczególnych placówek były następujące:

-          P1 za kwotę  35 921 zł wykonany został remont instalacji elektrycznej, remont łazienek,  doposażony  plac zabaw oraz  zakupiono  wyposażenia  (faks i zamrażarka).

-          P2- kwotę 29 647 z ł  przeznaczono na remonty (wymiana okien, drzwi, podłóg).

-          P3 – na remonty i uzupełnienie wyposażenia wydało  80 000,00zł  Wykonany został remont instalacji elektrycznej, remont kuchni, wymieniono drzwi wejściowe, zakupiono meble i nowy sprzęt m in.: zmywarkę, zamrażarkę,  kosiarkę i projektor.

Kwota  48 384 zł wydatkowana została na inwestycje i zakupy inwestycyjne, w

przedszkolu Nr 1. Zakupiony został piec co , wykonano dokumentację techniczną termomodernizacji  budynku przedszkola.

·          Rozdział 80110 –Gimnazja. Wydatki tego rozdziału wzrosły w roku  2008 o 9,3% i zamknęły się kwotą 3 035 238 zł. Wydatki bieżące wzrosły o 5,5%, pozostałe to wydatki inwestycyjne, w ramach, których za kwotę 119 013,59 zł  dokonano wymiany systemu ogrzewania sali gimnastycznej 83,9% wydatków bieżących stanowiły wydatki na wynagrodzenia i pochodne. Wydatki te w porównaniu do roku 2007 wzrosły o 6,4%. Na remonty Gimnazjum przeznaczyło kwotę 34 722,55zł, za która dokonano naprawy pieca CO, przeprowadzono remont instalacji elektrycznej oraz pomalowano cześć klas lekcyjnych i korytarzy. Za korzystanie w roku 2008 z sali gimnastycznej MOSiR Gimnazjum zapłaciło   62 648 zł.

·          80113- Dowożenie uczniów do szkół. Wydatki tego rozdziału są  na poziomie roku 2007. W roku 2008 zmniejszyła się liczba uczniów dojeżdżających, poza tym w większym stopniu korzystano u usług przewoźnika, co pozwoliło potanieć koszty tego zadania.

·          Rozdział 80114 – Zespół obsługi  Oświaty. Wydatki tego rozdziału kosztowały w roku 2008 budżet 323 688 zł i były na tym samym poziomie, co wydatki roku 2007. 86,4% stanowiły wydatki płacowe , natomiast pozostałe to wydatki bieżące przeznaczone   na funkcjonowanie biura.

·          Rozdział 80146 – Dokształcanie nauczycieli. Na zadanie to w roku  2008 wydatkowano 43 695 zł i jest to o  11,5% mniej niż w roku 2007. Kwota 13 767 zł przekazana została  w ramach porozumienia jako dotacja do  Powiatowego Centrum Edukacji i Kultury w Oleśnicy. Pozostałe środki wykorzystane zostały przez placówki oświatowe na finansowanie dokształcania nauczycieli zgodnie z przyjętymi harmonogramami.

·          Rozdział 80148 Stołówki szkolne.  W roku 2008 funkcjonowało 5 stołówek szkolnych. Z kwoty wydatkowanej na to zadanie wydatki płacowe stanowią 89,4%. Pozostałe środki przeznaczone zostały na zakupy w ramach doposażenia kuchni. Zakup żywności do stołówek finansowany jest z wyodrębnionych rachunków dochodów własnych.

·          Rozdział 80195 Pozostała działalność. Kwotę 297 544 zł stanowiły wypłaty dofinansowania pracodawcom za przygotowanie zawodowe młodocianych  Koszty funkcjonowania komisji egzaminacyjnej do spraw awansu zawodowego nauczycieli  wyniosły 132,00. Zadanie te sfinansowane były ze środków budżetu Państwa. Ponadto  w ramach  współpracy Polsko-Holenderskiej Gimnazjum sfinansował  wyjazd młodzieży wydając kwotę 15 599 zł. Szkoła Podstawowa Nr 1 realizowała program  w ramach PO KL – Aktywni mogą więcej. Środki na to zadanie w  kwocie 36 720 zł  pozyskane zostały  z dotacji rozwojowej.

 

Załącznik Nr 2  Zestawienie Zbiorcze  - Rb-28S Roczne.

 

b) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji,

Dział 962 -  Kultura fizyczna i sport.

·          Rozdział 92604 – Instytucje  kultury fizycznej. Gmina przekazała dotacje przedmiotową  dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji  w wysokości  184 999,78 zł  i była ona wyższa od dotacji z roku 2007 o 8,9%. Poza dotacją przedmiotową  MOSiR otrzymał w roku 2008 dotacje na dofinansowanie inwestycji – utwardzenie parkingu przy hali sportowej.

·          Rozdział 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu. Na podstawie  ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie  udzielono dotacji dla podmiotów realizujących  zadania gminy w zakresie  kultury fizycznej i sportu. Kwota dotacji wyniosła 130 900 zł i była wyższa od dotacji z roku 2007 o  14,3% (zał. Nr 6). W ramach budżetu finansowane były zadania realizowane przez  Szkolny Związek Sportowy, na które wydanych zostało 12 410 zł.

·          Rozdział 92695 – Pozostała działalność. Opracowanie koncepcji przestrzennej dla boiska Orlik 2012 kosztowało 25 010 zł. Na  zakupy nagród, pucharów, medali i dyplomów  Burmistrza na różnego rodzaju konkursy i rozgrywki sportowe wydano    9 140 zł.  Kwota  3 700 zł  wydana  została na remont  urządzeń na boiskach  w Stradomi Wierzchniej  i Komorowie.

 

Załącznik Nr 3 Wykaz zadań inwestycyjnych oraz wydatków majątkowych realizowanych przez Gminę w roku 2008.

Załącznik Nr 4 sprawozdanie z wykonania planu finansowego zakładu budżetowego za 2008r.

Załącznik Nr 5 Rozliczenie dochodów i kosztów działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji za okres od 01 stycznia 2008 r. – 31.12.2008 r.

 

c) Centrum Kultury

Dział 921 -  Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

·          Rozdział 92105 – Pozostałe zadania w zakresie kultury. Środki w wysokości 6 122 zł przeznaczone zostały na  wspieranie różnych inicjatyw kulturalnych promujących  Miasta i Gminę Syców (zakup  nagród Burmistrza, dofinansowanie udziału uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej  w Ogólnopolskiej Sesji Naukowej).  Gmina udzieliła 2 000 zł dotacji  Towarzystwu Miłośników Sycowa na  organizację konkursu wiedzy regionalnej pn. „Ocalić od zapomnienia  zabytki ziemi Sycowskiej ”.

·          Rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice  i kluby. W roku sprawozdawczym przekazana dotacja na działalność Domu Kultury była o 15 % wyższa od dotacji roku 2007. Poza środkami przeznaczonymi na finansowanie bieżącej  działalności merytorycznej, wyodrębnione zostały środki na finansowanie:

-          Organizację „ Dni Sycowa” – 70 000 zł,

-          Finansowanie zespołów działających przy Domu Kultury- 20 000 zł,

-          Zakup sprzętu nagłaśniającego – 20 000 zł,

-          Wydatki remontowe -39 000 zł.

Za kwotę  59 631,88zł wykonane zostały remonty świetlic wiejskich oraz zakup wyposażenia. Wykorzystanie środków było następujące:

-          świetlica Biskupice –11 522,62 zł,

-          świetlica  Drołtowice –683,20 zł,

-          świetlica Działosza –12 434,68 zł,

-          świetlica Komorów – 5 301,10,

-          świetlica Stradomia W.- 683,20 zł,

-          świetlica Ślizów –17 745,86 zł,

-          świetlica Zawada – 11 263,78 zł,

-          świetlica Wioska – 300,00 zł,

-          we wszystkich świetlicach wiejskich  przeprowadzone zostały przeglądy instalacji elektrycznej oraz zakupiono znaki ewakuacyjne, wydając na ten cel 898 zł.

W ramach wydatków inwestycyjnych kwota 15 200 zł przeznaczona została na opłacenie  dokumentacji projektowej dla budowa świetlicy wiejskiej w miejscowości Wioska, planowanej do realizacji w ramach  Programu ROW.

·          Rozdział 92116 – Biblioteki. Dotacja na bieżącą działalność  merytoryczną Biblioteki wyniosła 226 900 zł tj. 5,9% więcej od dotacji roku 2007.  W kwocie tej znajdowały się dodatkowe  środki  w wysokości  7 000 zł przeznaczone na uzupełnienie księgozbioru. W ramach wydatków inwestycyjnych  Biblioteka zakupiła w roku 2008 pice co.

·          Rozdział 92118 – Muzea. Dotacja na bieżąca działalność merytoryczna Muzeum wyniosła 71 340 zł, w kwocie tej  5 000 zł przeznaczonych było na zakup eksponatów.

·          Rozdział 92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami. W rozdziale tym poniesione zostały wydatki w kwocie 17 906,13 zł na prace przygotowawcze do opracowania projektu rewitalizacji parku miejskiego. Prace te prowadzone były przez grupę studentów z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Za kwotę 9 000 zł opracowany  został program rewitalizacji miasta. Parafia Rzymsko Katolicka w Szczodrowie otrzymała dotacje w wysokości 5 000 zł na remont zabytkowej kaplicy cmentarnej.

 

Załącznik Nr 6 Zbiorcza informacja finansowa za 2008 rok - Centrum Kultury,

Załącznik Nr 7. Informacja finansowa za 2008 rok – Dom Kultury,

Załącznik Nr 8 Informacja finansowa za 2008 rok – Biblioteka,

Załącznik Nr 9. Informacja Finansowa za 2008 rok – Muzeum.

 

 

Kolejne posiedzenie odbędzie się w dniu 08 kwietnia 2009 r.

Na tym protokół zakończono.

 

1.      Kazimierz Cichoń     – ..........................................

2.      Jarosław Walczak     - ...........................................

3.      Krzysztof Cegła         - ..........................................

4.      Sławomir Kapica      - ...........................................

5.      Maria Galuba             - ..........................................

 

   Protokołowała

Magdalena Pieprzka - .............................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: