Protokół Nr 41 /08xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
ze wspólnego posiedzenia Komisji Społecznej, Komisji Rewizyjnej, Komisji Budżetowej oraz Komisji Infrastruktury
które odbyło się w dniu 24 listopada 2008 r.
w Urzędzie Stanu Cywilnego w Sycowie
w godzinach od 1300 do 1730
W posiedzeniu, któremu przewodniczył Bolesław Moniuszko Przewodniczący Rady Miejskiej udział wzięli członkowie wszystkich Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, oraz zaproszeni goście:
- Burmistrz Miasta i Gminy Syców Sławomir Kapica
- Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców Jacek Przybył,
- Sekretarz Miasta i Gminy Syców Michał Pawlaczyk
- Skarbnik Miasta i Gminy Syców Maria Galuba
Ponad to udział w posiedzeniu brali:
- Naczelnik Wydziału GN Andrzej Dembski
- Naczelnik Wydziału ITiI Robert Malecki
- Pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii Władysław Koćwin
- Kierownik Referatu Podatkowego Małgorzata Kegel – Wacek
- Radca Prawny Stefan Babiak
Przewodniczący Rady Miejskiej Bolesław Moniuszko o godzinie 1300 otworzył posiedzenie Komisji i po powitaniu ich członków oraz gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy piętnastu Radnych co wobec składu powyższego stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Następnie przedstawił projekt porządku posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przedstawienie porządku posiedzenia.
3. Sprawa funkcjonowania Zespołu Oświaty Samorządowej w Sycowie.
4. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie MPZP DROŁTOWICE.
5. Informacja o realizacji „Strategii rozwoju gospodarczego Miasta i Gminy Syców na lata 2004 – 2014” oraz realizacja planu inwestycyjnego w 2008 r.
6. Dyskusja nad projektem uchwały zmieniającej uchwałę Nr XIX/97/07 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia na terenie Miasta i Gminy Syców liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
7. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2009 rok.
8. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie obniżenia cen skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
9. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
10. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na 2008 rok.
11. Sprawy różne.
12. Zakończenie.
Ad 3) Sprawa funkcjonowania Zespołu Oświaty Samorządowej w Sycowie
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Poprosił, aby Radca Prawny określił zasady sprawnego funkcjonowania ZOS, lub ewentualnej likwidacji czy przekształcenia tej jednostki.
Stefan Babiak- Radca Prawny
Wyjaśnił, że otrzymał pismo ażeby sprecyzować funkcjonowanie i prowadzenie ksiąg rachunkowych przez Zespół Oświaty Samorządowej.
art. 5 ust. 7 ustawy o systemie oświaty mówi że organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Przypomniał zadania powierzone organowi prowadzącemu czyli Burmistrzowi. Natomiast funkcjonowanie zespołów ustawodawca przekazała te uprawnienia do kompetencji Rady Gminy. Jednostki organizacyjne działają w formach jednostek organizacyjnych Gminy i jednocześnie w jednostkach budżetowych. W związku z tym Rada może powoływać i likwidować takie jednostki. Korzystając z tego przepisu Rada Miejska w Sycowie 19 grudnia 1995 r. utworzyła Zespół Oświaty Samorządowej w Sycowie z określeniem jednostki organizacyjnej oraz, że jest to jednostka budżetowa. W momencie powstania zespołu nadano mu również statut, który określa zakres powierzonych zdań miedzy innymi prowadzenie spraw rachunkowo - księgowych i administracyjnych szkół i placówek.
Likwidacja ZOS jest niemożliwa, ponieważ nie można zlikwidować całej jednostki w pewnym zakresie. Są dwa rozwiązania, albo Rada podejmuje uchwałę o całościowym likwidowaniu jednostki we wszystkich zadaniach, które zostały jej powierzone albo jeśli mówimy tylko o obsłudze księgowo – rachunkowej wchodzi wariant reorganizacji ZOS, czyli Zespół jako jednostka zostaje lecz należało by podjąć uchwałę o zmianie statutu w zakresie działania Zespołu. Gdyby podjęto decyzje o reorganizacji tej jednostki to na Burmistrzu spoczywałby obowiązek utworzenia np. wydziału, który będzie zajmował się pozostałymi zadaniami bez spraw rachunkowo – księgowych, które w tej chwili przypisanymi ZOS, ponieważ są to zadania Burmistrza.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Uważam, że jednostka powinna pozostać w niezmienionej formie, ZOS istnieje od kilkunastu lat i nigdy nie było problemów. Myślę, że jest to bardziej sprawa ambicjonalna.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Jestem za pozostawieniem jednostki ZOS, ale w zapisach statutu tej jednostki nie zostały jasno określone zadania pomiędzy dyrektorem szkoły a dyrektorem ZOS zwłaszcza w zakresie inwestycji.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Zatrudnienie p. Głowackiej miało właśnie na celu prowadzenie zadań inwestycyjnych, ponieważ jest ona po szkole budowlanej i pod tym kątem ma przygotowanie. Jej zatrudnienie miało właśnie między innymi na celu koordynowanie spraw budowlanych.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że przy realizacji różnych zamierzeń inwestycyjnych, remontowych najczęściej wartość tych zamówień przekracza kwoty, które obligują do stosowania ustawy o zamówieniach publicznych. W ustawie jest mowa o zamawiającym, a zamawiającym jest konkretna jednostka, której to zadanie jest przypisane i dyrektor tej jednostki musi firmować zgodnie z tymi przepisami pewne działania. Natomiast ZOS może służyć pomocą organizacyjną, ale ma też przypisane w statucie zadanie kontrolne czy jest to robione w sposób poprawny.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
To ZOS może przygotować inwestycje?
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że ZOS przygotowuje w sensie zabezpieczenia finansowego, aplikowania o środki zewnętrzne na dana inwestycje, ale samo fizyczne przygotowanie i nadzorowanie już realizacji jest zadaniem, które przypisano dyrektorowi szkoły z mocy ustawy przeprowadzenie przetargów. Dyrektor ZOS nie może za dyrektora szkoły podpisać specyfikacji zamówienia czy zrobić ogłoszenia o postępowaniu przetargowym, ponieważ jest to zadaniem kierownika jednostki organizacyjnej.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Poprosił o wyjaśnienie zapisu, który został wprowadzony 02 października 2003 roku do statutu ZOS. Zapis ten brzmi tak:
„Celem działania Zespołu Oświaty Samorządowej jest obsługa i nadzór w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych, administracyjnych i inwestycyjnych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli.” W tym zapisie najprawdopodobniej tkwi cały problem ponieważ nie ma ścisłego zapisu co należy zadań obsługi czyli na czym polega obsługa i czego ona dotyczy, a co należy do nadzoru i na czym nadzór polega.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że nadzór nad działalnością finansową dyrektora szkoły sprawuje Burmistrz natomiast ZOS działa z jego upoważnienia, stąd znalazły się te zapisy o funkcji kontrolnej, które zrealizuje w imieniu Burmistrza.
Całe zamieszanie wokół ZOS wyniknęło po audycie zewnętrznym, który miał dać Burmistrzowi obraz jak wygląda zakres prowadzenia gospodarki finansowo – księgowej w placówkach oświatowych. Zapisy protokołu pokontrolnego mówiły o uchybieniach zarówno ze strony ZOS jak i ze strony placówek. Problem tkwi w precyzyjnym określeniu w porozumieniach, które powinien zawierać szanujące kompetencje i autonomię dyrektora szkoły, ale również wpisujących rolę ZOS w te zadania. Uwagi pokontrolne zostały już wprowadzone, a nieprawidłowości zaczęto już prostować. W tej chwili zdaniem Burmistrza jest to, aby uporządkować zakres zadań i nie likwidować jednostki.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Przypomniał wnioski, które były podjęte na wspólnym posiedzeniu komisji. Poprosił o pisemne wyjaśnienie u ustosunkowanie się do tych wniosków.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Zaproponował ponowne spotkanie z dyrektorami i innymi osobami zainteresowanymi, aby ustalić już konkretnie, jakie będą podjęte działania.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że spotkanie takie odbędzie się, na spotkaniu tym będzie również p. Skarbnik i p. Sekretarz. O takim spotkaniu Rada zostanie powiadomiona.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Zamknął dyskusje w tym punkcie.
Ad 4) Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie MPZP Drołtowice.
Andrzej Dembski- Naczelnik Wydziału GN Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Przedstawił projekt uchwały. Wyjaśnił, że do Burmistrza wpłynęły wnioski od osób prywatnych, którzy są zainteresowani zmianą planu zagospodarowania przestrzennego na tym obszarze. Zmiana ta będzie ponoszona na koszt wnioskodawcy. W związku z powyższym przygotowany został projekt uchwały w powyższej sprawie.
Michał Pater- Radny
Zapytał, kto pokryje koszty tej zmiany.
Andrzej Dembski- Naczelnik Wydziału GN Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Wyjaśnił, że wnioskodawcy, z którymi zawarte było porozumienie.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Ze względu na brak dalszych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia oraz poprosił członków Komisji Infrastruktury o przegłosowanie pozytywnej opinii w sprawie powyższej uchwały.
Komisja Infrastruktury w składzie 3 członków Komisji: 3 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie MPZP Drołtowice.
Andrzej Dembski- Naczelnik Wydziału GN Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Poprosił Rade Miejską o wyrażenie opinii w sprawie sprzedaży lokali przy ulicy Ogrodowej 2/2 oraz budynek po byłej świetlicy w Nowym Dworze.
Wyjaśnił, że budynek przy Ogrodowej 2/2 po wykonaniu ekspertyzy budynek ten nadaje się tylko do rozbioru. Konserwator nie wyraża jednak na to zgody. Dlatego decyzja Burmistrza jest taka, aby wystawić ten budynek na sprzedaż.
Podobna sytuacja jest z budynkiem na Nowym Dworze. Koszty ewentualnego remontu i przebudowy go na mieszkanie są bardzo duże, dlatego chcielibyśmy wystawić ten obiekt na sprzedaż.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Czy pieniądze będą przekazana na remonty istniejących zasobów?
Andrzej Dembski- Naczelnik Wydziału GN Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Zapewnił, że pieniądze ze sprzedanych lokali zostaną przeznaczone na remonty istniejących zasobów.
Rada Miejska w Sycowie o w składzie 15 Radnych: 15 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” wydała pozytywną opinię w powyższej sprawie.
Ad 5) Informacja o realizacji „Strategii rozwoju gospodarczego Miasta i Gminy Syców na lata 2004 – 2014” oraz realizacja planu inwestycyjnego w 2008 r.
Robert Malecki Naczelnik Wydziału ITiI Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Przedstawił strategię rozwoju gospodarczego Miasta i Gminy Syców na lata 2004-2014.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Zapytał o budowę drogi w Nowym Dworze, czy środki na jej budowę przepadły?
Robert Malecki Naczelnik Wydziału ITiI Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Budowa drogi została przesunięta na następny rok. Środki na ten cel nie przepadają, są również przesunięte jako środki niewygasające.
Rafał Anders – Radny
Czy można dowiedzieć się więcej w sprawie częściowej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego w strefie Wałbrzyskiej?
Robert Malecki Naczelnik Wydziału ITiI Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Wyjaśnił, że zmiana miejscowego planu zagospodarowania przy strefie wałbrzyskiej polegała na zwiększeniu procentu zabudowy działki z 40 % na 70%, chodziło również o zmiany wysokości budynków, tak, aby móc budować wyższe nieruchomości.
Michał Pater- Radny
Zapytał, czy chodnik przy poczcie zostanie dokończony w tym roku?
Robert Malecki Naczelnik Wydziału ITiI Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Tak, umowa została już podpisana
Rafał Anders – Radny
Zapytał, czy modernizacja budynku przy ul. Mickiewicza 17c została zakończona?
Robert Malecki - Naczelnik Wydziału ITiI Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
Wyjaśnił, że do zakończenia tej modernizacji pozostało wykonanie 5 pomieszczeń.
Barbara Nogala- Przewodnicząca Komisji Społecznej
Na jakie zadanie zostaną przeznaczone pieniądze, które nie zostały przeznaczone na wypłacenie emerytur dla nauczycieli?
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Część tych pieniędzy została przeznaczona na wykonanie oświetlenia ulicznego.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Ze względu na brak dalszej dyskusji dokonał jej zamknięcia oraz ogłosił 5 minutową przerwę.
Po przerwie w posiedzeniu uczestniczy 15 Radnych.
Ad 6) Dyskusja nad projektem uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XIX/97/07 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia na terenie Miasta i Gminy Syców liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Władysław Koćwin- Pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii
Wyjaśnił, że dotychczas mieliśmy w zapasie punkty detaliczne. Proponujemy zmniejszyć punkty gastronomiczne, a w to miejsce zwiększyć punkty detaliczne. Uchwała wywołana jest z powodu zmiany punktów detalicznych. Zmieniamy o 1 punkt
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Czy liczba tych 45 punktów jest już z rezerwą?
Władysław Koćwin- pełnomocnik ds. problemów alkoholowych
Tak, ta liczba jest już z rezerwą.
Sławomir Kapica- Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Czy zmieni się składka?
Władysław Koćwin- pełnomocnik ds. problemów alkoholowych
Na ten temat nic nie wiadomo.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Ze względu na brak dalszych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia oraz poprosił członków Komisji Społecznej o przegłosowanie pozytywnej opinii w sprawie powyższej uchwały.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 8 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XIX/97/07 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia na terenie Miasta i Gminy Syców liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Ad 7) Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Narkomanii na 2009 rok.
Władysław Koćwin- pełnomocnik ds. problemów alkoholowych
Przedstawił projekt uchwały. Program składa się z 4 części przeprowadzonych z pedagogami szkolnymi
Michał Pater – Radny
Czy są środki z zewnątrz?
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wnioskowaliśmy o środki z dwóch źródeł.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Ze względu na brak dalszych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia oraz poprosił członków Komisji Społecznej i Budżetowej o przegłosowanie pozytywnej opinii w sprawie powyższej uchwały.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 7 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 1 głosie „wstrzymującym się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Narkomanii na 2009 rok.
Komisja Budżetowa w składzie 6 członków Komisji: 6 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Narkomanii na 2009 rok.
Rafał Anders opuścił obrady. Od tej pory w posiedzeniu Komisji uczestniczy 14 Radnych.
Ad 8) Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie obniżenia cen skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
Małgorzata Kegel- Wancek- Kierownik Wydziału Finansowego i Podatków
Przedstawiła projekt uchwały. Burmistrz proponuje wprowadzenie autopoprawki, która polega na pozostawieniu ceny skupu żyta na poziomie bieżącego roku, czyli 48,29 zł.
Sławomir Kapica- Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Propozycja autopoprawki wiąże się z tym, że tegoroczne lato nie było owocne dla rolników. Myślę, że jest to stawka niekrzywdząca, ale pokaże też, że widzimy problemy, tych ludzi.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Myślę, że kwestia zbiorów nie jest gorsza niż w ubiegłym roku. Patrząc na realia, jakie są postulowałbym, aby jeszcze zejść z tej kwoty.
W toku przeprowadzonej dyskusji członkowie Rady Miejskiej zadecydowali pozostawić cenę skupu żyta na poziomie zaproponowanym przez Burmistrza tj. na poziomie kwoty 48,29 zł.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Dokonał zamknięcia dyskusji i poprosił członków Komisji Budżetowej o przegłosowanie pozytywnej opinii w sprawie powyższej uchwały.
Komisja Budżetowa w składzie 6 członków Komisji: 2 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 3 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie obniżenia cen skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego..
Ad 9) Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Małgorzata Kegel- Wancek- Kierownik Wydziału Finansowego i Podatków
Przedstawiła projekt uchwały
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady miejskiej w Sycowie
Zaproponował, aby w §1 pkt. 1 lic. b zmniejszyć kwotę od 1m2 powierzchni użytkowej budynków z kwoty 16,98 zł na kwotę 16,30 zł i jednocześnie zwiększyć kwotę w §1 pkt. 3 lit. c z kwoty 0,19 zł na kwotę 0,20 zł.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Wszystkie te decyzje okołobudżetowe powinny być ustalone przed projektem budżetu.
Zenon Staniewicz - Radny
Zaproponował, aby w punkcie 1b zwiększyć kwotę na 16,48 zł, a w punkcie 3c na kwotę 0,22 zł.
W toku przeprowadzonej dyskusji Rada zadecydowała pozostawić stawki w wysokościach zaproponowanych przez Burmistrza.
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Dokonał zamknięcia dyskusji i poprosił członków Komisji Budżetowej o przegłosowanie pozytywnej opinii w sprawie powyższej uchwały. Zwrócił również uwagę, że jeśli na sesji zaproponowane zostaną zmiany do projektu uchwały prosił aby jednocześnie wskazać źródło ich pokrycia.
Komisja Budżetowa w składzie 6 członków Komisji: 4 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 1 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Ad 10) Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na 2008 rok.
Maria Galuba- Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem. Wyjaśnił, że:
1) Zmniejsza się o kwotę 80 000 zł dotacje celową planowaną jako pomoc samorządu województwa na budowę chodnika przy drodze 449. Inwestycja realizowana będzie w roku 2009.
2) Zwiększa się planowane dochody z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu o kwotę 5 000 zł.
3) Wycofuje się z budżetu roku bieżącego planowana dotację z Norweskiego Mechanizmu Finansowego w kwocie 3 220 540 zł. Inwestycja realizowana będzie z budżetu roku 2009.
II Zmiany w zakresie wydatków
1) Zmniejsza się o kwotę 46 200 zł planowane wydatki na potrzeby aplikowania środków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Kwota 15 500zł przesunięta zostaje do działu 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na opracowanie projektu inwestycji pn. " Budowa świetlicy w miejscowości Wioska" planowanej do realizacji przy współudziale środków z w/w programu. Nie będzie natomiast potrzeby wykorzystania pozostałych środków.
2) W związku z przesunięciem na rok 2009 inwestycji pn. "Budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej nr 449 - ul. Kaliska w Sycowie" wycofuje się planowane na ten cel środki w kwocie 160 000 zł. Przesunięte środki wykorzystane zostaną na remonty chodników w mieście.
3) Zwiększa się o kwotę 20 000 zł planowane środki na administrację z przeznaczeniem na;
- remonty w budynku administracyjnym - kwota 15 000 zł,
- dofinansowanie studiów podyplomowych dla 4 pracowników Urzędu MiG - w łącznej kwocie 5 000 zł .
4) Na remont posadzek w salach lekcyjnych SP nr 2 w Sycowie przeznacza się kwotę
19 505zł(zgodnie ze złożonym kosztorysem).
W wyniku postępowania przetargowego obniżeniu o kwotę 106 000 zł uległ koszt inwestycji pn. "Termomodernizacji SP w Drołtowicach". W związku z awarią pieca co tworzy się nowe zadanie inwestycyjne pn." Wymiana pieca co w SP w Stradomi W." Wartość inwestycji szacowana jest na 60 000 zł.
Uzupełnia się o kwotę 200 zł brakujące środki na zwrot dotacji dla Niepublicznego Przedszkola w Kępnie.
Zmniejsza się o kwotę 79 000 zł środki na wynagrodzenia oraz pochodne w Gimnazjum.
Kwotę 14 500 zł przeznacza się na sfinansowanie skutków awarii instalacji elektrycznej i co.
5) o kwotę 5 000 zł zwiększone zostają środki na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
6) Na wniosek kierownika M-GOPS zmniejsza się o kwotę 80 000 zł planowane środki na pomoc społeczną. Zmniejszenia dotyczą:
- wypłat zasiłków okresowych - 15 000 zł,
- wypłat dodatków mieszkaniowych - 65 000 zł.
7) W związku z przesunięciem terminu rozpoczęcia inwestycji współfinansowanej z Norweskiego Mechanizmu Finansowego wycofuje się planowane środki na to zadanie w kwocie 4 698 540 zł.
Większa niż planowana ilość odpadów (opakowania plastykowe) wymusza konieczność zwiększenia środków na ich wywóz.
Konsekwencją zwiększenia punktów oświetleniowych oraz wzrostu cen energii są wyższe wydatki na oświetlenie uliczne. Szacowane potrzeby w roku 2008 są o 110 000 z ł wyższe od pierwotnie planowanych.
8) Dodatkową kwotę 1 000 zł dotacji dla Dom u Kultury przeznacza się na dofinansowanie obchodów 25 - lecia kabaretu Kociuba.
Wprowadza się nowa inwestycję pn. "Budowa świetlicy wiejskiej w m.Wioska". W roku 2008 kwota 15 500 zł przeznaczona zostanie na opłacenie dokumentacji technicznej dla tego zadania.
Michał Pater- Radny
Zapytał, czy pracownicy dokształcający się podjęli naukę w kierunku samorządowym? Czy zostało podpisane jakieś zobowiązanie?
Michał Pawlaczyk- Sekretarz Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że z pracownikami, którzy podjęli naukę na studiach podyplomowych podpisywane jest obustronne porozumienie.. Taki pracownik zobowiązuje się, że będzie pracował dla Urzędu przez no kolejne 3 lata. W momęcie kiedy zwolni się z pracy będzie musiał zwrócić poniesione koszty za finansowanie mu nauki. Jest jeszcze jeden warunek, osoba, która podejmuje naukę na studiach podyplomowych musi wybrać studia kierunkowe.
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Poinformował, że do porządku obrad będzie chciał wprowadzić jeszcze jeden projekt chwały.
Projekt w sprawie zaciągnięcie kredytu długoterminowego. Wyjaśnił, że kredyt w kwocie 90 090 zł sfinansuje deficyt budżetowy, natomiast kwota 409 910 zł przeznaczana zostanie na spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Ze względu na brak dalszych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia oraz poprosił członków Komisji Budżetowej o przegłosowanie pozytywnej opinii w sprawie powyższych uchwał.
Komisja Budżetowa w składzie 6 członków Komisji:5 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na 2008 rok.
Komisja Budżetowa w składzie 6 członków Komisji: 5 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawi zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Ad.11) Sprawy różne
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Poprosił, aby skontaktować się z Urzędem Skarbowym w sprawie oświadczeń majątkowych w celu naniesienia poprawek.
Stanisław Biernacki- Radny
Zapytał, czy można zorganizować spotkanie z p. Cholewińską i ze Starostą Powiatu Oleśnickiego w sprawie funkcjonowania oddziału dziecięcego?
Bolesław Moniuszko- Przewodniczący Rady Miejskiej
Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, ale trzeba ustalić, co miałoby być tematem spotkania. Na środę proszę przygotować temat do dyskusji, ewentualnie na poniedziałek 01.12.2008r.
Ad 12) Zakończenie obrad.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Stwierdził wyczerpanie porządku obrad i o godzinie 1730 zamknął posiedzenie Komisji.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Bolesław Moniuszko
Protokołowała
Magdalena Pieprzka