Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół Nr 18/07 z dnia 19 listopada 2007 r. z posiedzenia Komisjie Rewizyjnej.

Protokół nr 18/07xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Sycowie

przeprowadzony w Wydziale Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Urzędu Miasta i Gminy Syców

19       listopada 2007 r. godz.: 1100 – 1300

 

W posiedzeniu, któremu przewodniczył Kazimierz Cichoń udział wzięli członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, oraz Robert Malecki Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie.

Przewodniczący  o godzinie 1300 otworzył posiedzenie Komisji i po powitaniu ich członków oraz gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy trzech członków Komisji co wobec składu powyższego stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Następnie Kazimierz Cichoń Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił projekt porządku posiedzenia:

 

1.         zapoznanie się z protokołem z kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej przeprowadzonej w Urzędzie Miasta i Gminy Syców.

2.         zapoznanie się z protokołem z ostatniej komisji

3.         kontrola i ocena zadań inwestycyjnych na rok 2007.

 

 

Ad 1)

Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się z protokołem z kontroli, która obejmowała kompleksową kontrolę gospodarki finansowej gminy Syców. Kontrola została przeprowadzona przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Z ustaleń kontroli wynika, że znaczna część spraw w zakresie gospodarki finansowej prowadzona była prawidłowo. Nieprawidłowości i uchybienia zostały poprawione jeszcze w trakcie trwania kontroli. 

 

Ad 2).

Członkowie Komisji Rewizyjnej  nie wnieśli zastrzeżeń do protokołu z ostatniej komisji.

 

Ad3)

Robert Malecki - Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Przedstawił wykaz zadań inwestycyjnych.

 

Po zapoznaniu się w wykazem zadań inwestycyjnych Członkowie Komisji Rewizyjnej do szczegółowego omówienia wybrali następujące pozycje:

- zakończona inwestycja przy ul. Kwiatowej – Lipowej,

- remont drogi w Działoszy (inwestycja w realizacji)

 


Robert Malecki - Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Przedstawił procedurę przetargową oraz dokumentację z wykonania inwestycji przy ul. Kwiatowej i Lipowej. (Załącznik nr 2) oraz przedstawił dokumentację przetargową na realizację drogi w Działoszy. (Załącznik nr 3)

 

Wniosek

Komisja Rewizyjna stwierdziła, że na zadania nie została przekroczona kwota, która była zaplanowana w budżecie. Obie inwestycje zostały wykonane zgodnie z planem. Nie przekroczony został termin realizacji. Komisja nie ma zastrzeżeń co do wykonanych inwestycji zauważa jednak problem braku firm do wykonywania tego typu inwestycji.

 

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się również z punktami, które będą tematem na XVIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie 22 listopada 2007:

1.         Wręczenie odznaczeń osobom wyróżnionym medalem „Za zasługi dla obronności kraju”.

2.         Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o strategii rozwoju gospodarczego Miasta i Gminy Syców na lata 2004-2014 oraz jej realizacja w 2007r.

3.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenie lustracyjnego.

4.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Syców.

5.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy w mieście Syców.

6.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Kępno a Gminą Syców w sprawie przekazywania dotacji celowej na pokrycie kosztów dotacji udzielonej przez Gminę Kępno niepublicznemu przedszkolu prowadzonemu przez Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia Św. Karola Boromeuszka w Kępnie w 2007 roku w części przypadającej na uczniów będących mieszkańcami Miasta i Gminy Syców.

7.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek, dla których organem prowadzącym jest Gmina Syców.

8.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy i szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli zatrudnianych w szkołach podstawowych, przedszkolach i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Syców.

9.         Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w stołówkach szkolnych dla których organem prowadzącym jest Gmina Syców.

10.      Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania górnych stawek opłat przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych przez gminne jednostki organizacyjne oraz podmioty posiadające zezwolenia.

11.      Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania opłat za wykup miejsca na cmentarzu komunalnym w Sycowie w celu pochowania zwłok.

12.      Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2007.

13.      Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego.

14.      Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych.

15.      Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia  kontroli problemowej przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Sycowie.  

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń do treści projektów uchwał w wyżej wymienionych punktach.

 

Na tym protokół zakończono.

 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Kazimierz Cichoń

Protokołowała

Magdalena Pieprzka

 

Członkowie Komisji:

Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący                              …………………..…..

Krzysztof Cegła – Członek                                                                               …………………..…..     

Autor: