Protokół nr 18/07xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Sycowie
przeprowadzony w Wydziale Infrastruktury Technicznej i Inwestycji
Urzędu Miasta i Gminy Syców
19 listopada 2007 r. godz.: 1100 – 1300
W posiedzeniu, któremu przewodniczył Kazimierz Cichoń udział wzięli członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, oraz Robert Malecki Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie.
Przewodniczący o godzinie 1300 otworzył posiedzenie Komisji i po powitaniu ich członków oraz gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy trzech członków Komisji co wobec składu powyższego stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Następnie Kazimierz Cichoń Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił projekt porządku posiedzenia:
1. zapoznanie się z protokołem z kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej przeprowadzonej w Urzędzie Miasta i Gminy Syców.
2. zapoznanie się z protokołem z ostatniej komisji
3. kontrola i ocena zadań inwestycyjnych na rok 2007.
Ad 1)
Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się z protokołem z kontroli, która obejmowała kompleksową kontrolę gospodarki finansowej gminy Syców. Kontrola została przeprowadzona przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Z ustaleń kontroli wynika, że znaczna część spraw w zakresie gospodarki finansowej prowadzona była prawidłowo. Nieprawidłowości i uchybienia zostały poprawione jeszcze w trakcie trwania kontroli.
Ad 2).
Członkowie Komisji Rewizyjnej nie wnieśli zastrzeżeń do protokołu z ostatniej komisji.
Ad3)
Robert Malecki - Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji
Przedstawił wykaz zadań inwestycyjnych.
Po zapoznaniu się w wykazem zadań inwestycyjnych Członkowie Komisji Rewizyjnej do szczegółowego omówienia wybrali następujące pozycje:
- zakończona inwestycja przy ul. Kwiatowej – Lipowej,
- remont drogi w Działoszy (inwestycja w realizacji)
Robert Malecki - Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji
Przedstawił procedurę przetargową oraz dokumentację z wykonania inwestycji przy ul. Kwiatowej i Lipowej. (Załącznik nr 2) oraz przedstawił dokumentację przetargową na realizację drogi w Działoszy. (Załącznik nr 3)
Wniosek
Komisja Rewizyjna stwierdziła, że na zadania nie została przekroczona kwota, która była zaplanowana w budżecie. Obie inwestycje zostały wykonane zgodnie z planem. Nie przekroczony został termin realizacji. Komisja nie ma zastrzeżeń co do wykonanych inwestycji zauważa jednak problem braku firm do wykonywania tego typu inwestycji.
Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się również z punktami, które będą tematem na XVIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie 22 listopada 2007:
1. Wręczenie odznaczeń osobom wyróżnionym medalem „Za zasługi dla obronności kraju”.
2. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o strategii rozwoju gospodarczego Miasta i Gminy Syców na lata 2004-2014 oraz jej realizacja w 2007r.
3. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenie lustracyjnego.
4. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Syców.
5. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy w mieście Syców.
6. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Kępno a Gminą Syców w sprawie przekazywania dotacji celowej na pokrycie kosztów dotacji udzielonej przez Gminę Kępno niepublicznemu przedszkolu prowadzonemu przez Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia Św. Karola Boromeuszka w Kępnie w 2007 roku w części przypadającej na uczniów będących mieszkańcami Miasta i Gminy Syców.
7. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek, dla których organem prowadzącym jest Gmina Syców.
8. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy i szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli zatrudnianych w szkołach podstawowych, przedszkolach i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Syców.
9. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w stołówkach szkolnych dla których organem prowadzącym jest Gmina Syców.
10. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania górnych stawek opłat przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych przez gminne jednostki organizacyjne oraz podmioty posiadające zezwolenia.
11. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania opłat za wykup miejsca na cmentarzu komunalnym w Sycowie w celu pochowania zwłok.
12. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2007.
13. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
14. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych.
15. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia kontroli problemowej przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Sycowie.
Członkowie Komisji Rewizyjnej nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń do treści projektów uchwał w wyżej wymienionych punktach.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Kazimierz Cichoń
Protokołowała
Magdalena Pieprzka
Członkowie Komisji:
Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący …………………..…..
Krzysztof Cegła – Członek …………………..…..