Protokoły Sesji Rady Miejskiej

PROTOKOŁ nr XXXIV / 05

PROTOKOŁ nr XXXIV / 05xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Z sesji Rady Miejskiej w Sycowie odbytej w dniu 28 kwietnia 2005 roku, w godzinach od 14.00 do 15.30 w sali sesyjnej tut. Urzędu pod przewodnictwem Kazimierz Cichonia – Przewodniczącego Rady.

 

W sesji uczestniczyli goście zaproszeni oraz radni w liczbie 12 w momencie otwarcia sesji.

 

Porządek Obrad

 

Do porządku obrad jaki otrzymali radni – Burmistrz MiG zgłosił projekty uchwał w sprawie:

-          określenia dochodów, które mogą gromadzić na rachunkach  dochodów własnych jednostki budżetowe Gminy Syców, 

-          zmiany w budżecie Miasta i Gminy Syców na 2005r.

 

Za wniesieniem powyższych uchwał do porządku obrad głosowało 12 radnych ‘’za‘’, na stan 12 radnych.

 

Wobec powyższego porządek obrad przedstawiał się następująco:

 

1)       Otwarcie sesji;

2)       Stwierdzenie quorum niezbędnego do podejmowania prawomocnych uchwał;

3)       Przyjęci protokołu z poprzedniej sesji;

4)       Informacja Burmistrza MiG o pracy między sesjami;

5)       Informacja Przewodniczącego Rady o pracy między sesjami

6)       Ocena wykonania budżetu za rok 2004 – absolutorium;

a/ Opinia RIO,

b/ Opinia Komisji Rewizyjnej,

c/ Podjęcie uchwały,

7)       Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego

8)       Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Syców na 2005 r;

9)       Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określania dochodów, które mogą gromadzić na rachunkach dochodów własnych jednostki budżetowe Gminy Syców;

10)    Interpelacje i zapytania radnych ;

11)    Oświadczenia i komunikaty;

12)     Wolne wnioski;

13)   Zamknięcie obrad.

                                            -   2    -

 

Ad. 1) Otwarcie sesji

Ad 2)

          Dokonał Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń, który powitał obecnych radnych oraz zaproszonych gości. Stwierdził quorum do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło – 12 radnych.

 

Ad 3) Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

         Na wniosek Przewodniczącego Rady – Protokół z poprzedniej sesji przyjęto bez odczytywania -  był wcześniej wyłożony na posiedzeniach komisji oraz w Biurze Rady.

 

Ad 4) Informacja Burmistrza o pracy między sesjami.

 

     Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.

 

Ad 5) Informacja Przewodniczącego Rady o pracy między sesjami.

        

     Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.

 

( O godzinie 14.15 na salę obrad przybył radny – Krzysztof Lentka i liczba radnych wynosi 13 Radnych.  )

 

Ad 6) Ocena wykonania budżetu za rok 2004.

 

    Ocenę wykonania budżetu przedstawił Burmistrz MiG Stanisław Czajka.

 

Pkt a)

 

              Opinię RIO dotyczącą tematycznego materiału przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG

 

           Opinię  RIO dotyczącą wniosku Komisji Rewizyjnej przedstawił Wiceprzewodniczący Rady – Wiesław Pluta.

 

Pkt b)

               Opinię Komisji Rewizyjnej dotyczącą wykonania budżetu za rok 2004 przedstawił Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

                                                 -   3   -

 

DYSKUSJA:

 

Radny – Zdzisław Bednarek

 

 Zwrócił uwagę na nieścisłość  w wypowiedzi Burmistrza, który podał kilka kwot dotyczących wydatków na oświatę – 9.600 a wypowiedzią Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, który podał kwotę – 10.600.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Bolesław Moniuszko

 

Wyjaśnił, że kwota ta pochodzi z sumy podanych przez Burmistrza wartości..

 

Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń

 

Ze względu na brak kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia, prosząc Wiceprzewodniczącego Rady – Wiesława Plutę o przedstawienie projektu uchwały.

 

Ad c) Podjęcie uchwały.

 

W wyniku głosowania za udzieleniu absolutorium głosowało 13 radnych:

 

  ‘’za ‘’                         12

  ‘’przeciw’’                 0

  ‘’wstrzymujących’’ -  1

 

 Wobec powyższego Rada Miejska podjęła:

 

                                                    Uchwałę Nr XXXIV / 203 / 05

         

Ad 7)  Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu

           długoterminowego.

 

Projekt uchwały przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG

 

Do projektu nie wniesiono uwag.

 

W Wyniku głosowania w obecności 13 radnych:

 

  ‘’za ‘’                         12

 

                                                -   4   -

 

  ‘’przeciw’’                 0

       ‘’wstrzymujących’’ -  1

 

 Rada Miejska podjęła:

                                                           Uchwałę Nr XXXIV / 204 / 05

         

Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Syców na 2005 r;

 

Projekt uchwały przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG

 

DYSKUSJA:

 

Radny – Bolesław Moniuszko

 

Projekt był analizowany na komisjach. Niepokoi fakt zmniejszenia wydatków  inwestycyjnych, na rzecz „  przejedzenie pieniędzy „. Ja nie kwestionuję pomoc ubogim, lecz uważam że posłowie uchwalając ustawę o pomocy społecznej powinni wziąć pod uwagę możliwości gmin. Zmniejszenie o 60 tyś wydatków na remonty w oświacie i  zdjęcie 15 tys. z remontu budynku Urzędu MiG daje w sumie kwotę zmniejszenia o 75 tyś na remonty .  

    Kończąc radny zwrócił uwagę, na ilość kredytów zaciągniętych przez gminę.

 

Radny – Zdzisław Bednarek

 

Zgadzam się z moim przedmówcą. Radni z Kluczborka wystąpili do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaskarżenia ustawy o pomocy społecznej i  może powinniśmy pójść w ich ślady.

 

Burmistrz MiG – Stanisław Czajka

 

Pomoc materialna dla uczniów na ten rok jest zabezpieczona do września, potem nie mamy środków. Musimy ich poszukać

Otrzymaliśmy  zaledwie 30% dotacji. Społeczeństwo jest ubogie. Wiele gmin zaskarżyło ustawę  o pomocy społecznej. Stypendia socjalne to od 40-90 zł. Wypłata w formie gotówki jest ostatecznością. W przyszłości stypendia będą rozliczane na podstawie już zrealizowanych wydatków i przedstawionych rachunków. Rodzi się pytanie, czy  ludzi będzie stać na taką formę finansowania  pomocy.

 

                                                 -   5   -

 

 

Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń

 

Ze względu na brak kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał uchwałę pod głosowanie.

 

W wyniku głosowania w obecności 13 radnych Rada Miejska jednogłośnie podjęła:

                                                      

                                                     Uchwałę Nr XXXIV / 205/ 05

 

Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określania dochodów, które mogą gromadzić na rachunkach dochodów własnych jednostki budżetowe Gminy Syców.

 

Projekt uchwały przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG

 

Do projektu nie wniesiono uwag.

 

W Wyniku głosowania w obecności 13 radnych Rada Miejska Jednogłośnie podjęła:

 

                                                              Uchwałę Nr XXXIV / 206 /05   

 

 

Ad 10)  Interpelacje i zapytania radnych  

 

Radny – Zdzisław Bednarek

 

Zwrócił uwagę na zły stan przystanku PKS – u w Wielowsi, który jest zniszczony w  który wjechał rozpędzony samochód.

 

Burmistrz MiG – Stanisław Czajka

 

Sprawca zniszczenia jest znany i decyzje w tej sprawie są podejmowane we Wrocławiu. Przystanek zostanie odbudowany.

 

 

 

 

                                               -    6  -

 

Radny – Zdzisław Bednarek

 

Niedawno żegnaliśmy  Ojca Świętego – Jana Pawła II. Ludzie byli niezmiernie wzruszeni wykazali ogromną solidarność swoim zachowaniem. Z racji, że był to tak ważny Polak dla nas wszystkich, chciał bym zaapelować o wzniesienie pomnika.. Za Jego wiarę, mądrość, pomoc w odzyskaniu niepodległości, uważam że powinniśmy to uczynić. Cytując Radnego -  Pawła Kłysa  „w takim czasie nawet mężczyzna nie boi się łez” apeluję o zajęcie się tą sprawą i proponuję aby było na skwerze przy hotelu, koło fontanny.

 

Przewodniczący Rady  Kazimierz Cichoń

 

Temat ten zostanie omówiony na posiedzeniach komisji.

 

Ad pkt 11/ Oświadczenia i komunikaty.

 

Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady

 

Poinformował, że w dniu 17 maja o godz. 13,00 odbędzie się spotkanie w sprawie przekształcenia ZGK w spółkę oraz przypomniał radnym o terminie złożenia oświadczeń majątkowych. Przedstawił również pismo adresowane do sołtysów zapraszające na pielgrzymkę do Lichenia.

 

Stanisław Czajka – Burmistrz MiG

 

Podziękował za otrzymane absolutorium, stwierdzając, że wszystkie  sukcesy są  wspólnymi sukcesami.

  Nad pomysłem  radnego Bednarka dot. pomnika zastanowimy się na komisjach.

   Kończąc poinformował, że w dniu 8 maja w kościele przy ul. Kaliskiej odbędzie się msza  zakończona złożeniem wiązanek kwiatów na cmentarzu żołnierzy radzieckich, w dniu 3 maja msza za ojczyznę a następnie cykl imprez w parku miejskim.

 

  W dniu jutrzejszym o godz. 14,00  nastąpi  oficjalne objęcie funkcji komendanta Komisariatu Policji w Sycowie przez A. Molkę.

 

    Zaapelował również w imieniu sołtysa z Biskupic o pomoc dla ofiar pożaru w Biskupicach.

 

                                                  -   7   -

 

Ad pkt 12/ Wolne wnioski

 

Józef Szmaj – radny powiatowy

 

Złożył gratulacje za wykonanie zadań budżetu oraz otrzymane absolutorium.

W dniu wczorajszym odbyła się sesja  absolutoryjna  Rady Powiatu. W planie powiatu w części dot. Sycowa przewiduje się :

 

-          budowę drogi w Stradomii W. o długości 300 m,

-          budowę chodnika przy ul. Polnej o długości 300 m – koszt 40 tys.zł.

-          modernizację drogi Syców – Namysłów o długości 15,7 km., z czego w br planuje się 4 km 240 m kosztem 2 230 tys.zł.

-          szpital  -  szerzej na ten temat powiem na sesji dot. służby zdrowia.  Informacje, że wszystko zaczyna się bilansować nie są prawdziwe. Szpital jako całość w ubiegłym roku wygenerował znaczną stratę, za I kwartał 1 mln 200 tys.zł

-          Planuje się adaptacje pomieszczeń dla potrzeb ratownictwa medycznego kosztem 1 651 tys.zł z czego 1 480 tys. to środki jakie powiat przeznaczy na ten cel, zakup sprzętu komputerowego – 300 tys.zł, wyposażenie sal zabiegowych – operacyjnych  1 mln zł. Zakup aparatów RTG przy wsparciu środków unijnych  oraz sprzętu medycznego za sumę 90 tys.zł.

         Byliśmy przeciwni sprzedaży  15 a działki  z 200 m pawilonem. Jest  

     potrzeba budowy pawilonu przyszpitalnego kosztem ok. 7 mln zł.

     Planowana budowa – rok 2006.

 

         Kończąc ponownie pogratulował otrzymanemu absolutorium życząc

     pomyślności w realizacji budżetu w roku bieżącym.

 

Ad pkt 13/   Zamknięcie obrad.

 

Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady

 

Podziękował  za przybycie i głosy w dyskusji. Ponieważ wyczerpany został porządek obrad – zamykam XXXIV sesję Rady Miejskiej.

 

     Na tym protokoł zakończono.

 

Protokołowała                                                         Przewodniczący Rady

 

Janina Leszczyńska                                                    Kazimierz Cichoń

 

Wyciąg z protokołu

 

 

                                    P R O T O K O Ł    nr  XXXIV / 05

 

Z sesji Rady Miejskiej w Sycowie odbytej w dniu 28 kwietnia 2005 r. w godzinach od 14,00 do 15,30 w sali sesyjnej tut. Urzędu pod przewodnictwem Kazimierza Cichonia – Przewodniczącego Rady.

 

 

     Zgodnie z porządkiem obrad pkt 6 dotyczył:

 

 

-          oceny wykonania zadań budżetu za rok 2004 – absolutorium :

 

a/  Opinia R I O,

b/  Opinia Komisji rewizyjnej,

c/   Podjęcie uchwały.

 

Ocenę wykonania budżetu przedstawił Burmistrz MiG – Stanisław Czajka.

 

Pkt a/     pozytywna opinię R I O dot.   tematycznego materiału przedstawiła

              poprzez odczytanie Maria Galuba  - Skarbnik MiG.

            

 

              Pozytywna opinię R I O dot. wniosku Komisji Rewizyjnej przedstawił

              Wiceprzewodniczący Rady – Wiesław Pluta.

 

Pkt b/    Opinię   Komisji Rewizyjnej dot. wykonania budżetu za rok 2004

              przedstawił Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Komisji

              Rewizyjnej.

 

Radny Zdzisław Bednarek

 

Zwrócił uwagę na różnicę wydatków w oświacie podaną przez Burmistrza a wypowiedzią Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Bolesław Moniuszko

 

Wyjaśnił, że nie ma różnicy  w wartościach podanych przez Burmistrza a Komisję Rewizyjną ponieważ Komisja Rewizyjna podała sumę kwot jakie przedstawił Burmistrz.

 

                                               -    2   -

 

 

Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń

 

Ze względu na brak kolejnych głosów w dyskusji, dokonał jej zamknięcia prosząc Wiceprzewodniczącego Rady – Wiesława Plutę o przedstawienie projektu uchwały.

 

     W wyniku głosowania w obecności 13 radnych :

 

-  12 głosami         „ za „

 

-     0                      „ przeciw „

 

-     1                      „ wstrzymującym się „

 

 Rada Miejska podjęła

                                                                         Uchwałę Nr XXXIV / 203 / 05.

 

 

  Na tym zakończono pkt dot. absolutorium.

 

 

                                                                         Za zgodność z oryginałem:

 

 

                                                                    

 

 

 

Autor: