PROTOKOŁ nr XXXIV / 05xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Z sesji Rady Miejskiej w Sycowie odbytej w dniu 28 kwietnia 2005 roku, w godzinach od 14.00 do 15.30 w sali sesyjnej tut. Urzędu pod przewodnictwem Kazimierz Cichonia – Przewodniczącego Rady.
W sesji uczestniczyli goście zaproszeni oraz radni w liczbie 12 w momencie otwarcia sesji.
Porządek Obrad
Do porządku obrad jaki otrzymali radni – Burmistrz MiG zgłosił projekty uchwał w sprawie:
- określenia dochodów, które mogą gromadzić na rachunkach dochodów własnych jednostki budżetowe Gminy Syców,
- zmiany w budżecie Miasta i Gminy Syców na 2005r.
Za wniesieniem powyższych uchwał do porządku obrad głosowało 12 radnych ‘’za‘’, na stan 12 radnych.
Wobec powyższego porządek obrad przedstawiał się następująco:
1) Otwarcie sesji;
2) Stwierdzenie quorum niezbędnego do podejmowania prawomocnych uchwał;
3) Przyjęci protokołu z poprzedniej sesji;
4) Informacja Burmistrza MiG o pracy między sesjami;
5) Informacja Przewodniczącego Rady o pracy między sesjami
6) Ocena wykonania budżetu za rok 2004 – absolutorium;
a/ Opinia RIO,
b/ Opinia Komisji Rewizyjnej,
c/ Podjęcie uchwały,
7) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego
8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Syców na 2005 r;
9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określania dochodów, które mogą gromadzić na rachunkach dochodów własnych jednostki budżetowe Gminy Syców;
10) Interpelacje i zapytania radnych ;
11) Oświadczenia i komunikaty;
12) Wolne wnioski;
13) Zamknięcie obrad.
- 2 -
Ad. 1) Otwarcie sesji
Ad 2)
Dokonał Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń, który powitał obecnych radnych oraz zaproszonych gości. Stwierdził quorum do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło – 12 radnych.
Ad 3) Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Na wniosek Przewodniczącego Rady – Protokół z poprzedniej sesji przyjęto bez odczytywania - był wcześniej wyłożony na posiedzeniach komisji oraz w Biurze Rady.
Ad 4) Informacja Burmistrza o pracy między sesjami.
Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.
Ad 5) Informacja Przewodniczącego Rady o pracy między sesjami.
Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.
( O godzinie 14.15 na salę obrad przybył radny – Krzysztof Lentka i liczba radnych wynosi 13 Radnych. )
Ad 6) Ocena wykonania budżetu za rok 2004.
Ocenę wykonania budżetu przedstawił Burmistrz MiG Stanisław Czajka.
Pkt a)
Opinię RIO dotyczącą tematycznego materiału przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG
Opinię RIO dotyczącą wniosku Komisji Rewizyjnej przedstawił Wiceprzewodniczący Rady – Wiesław Pluta.
Pkt b)
Opinię Komisji Rewizyjnej dotyczącą wykonania budżetu za rok 2004 przedstawił Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
- 3 -
DYSKUSJA:
Radny – Zdzisław Bednarek
Zwrócił uwagę na nieścisłość w wypowiedzi Burmistrza, który podał kilka kwot dotyczących wydatków na oświatę – 9.600 a wypowiedzią Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, który podał kwotę – 10.600.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Bolesław Moniuszko
Wyjaśnił, że kwota ta pochodzi z sumy podanych przez Burmistrza wartości..
Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń
Ze względu na brak kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia, prosząc Wiceprzewodniczącego Rady – Wiesława Plutę o przedstawienie projektu uchwały.
Ad c) Podjęcie uchwały.
W wyniku głosowania za udzieleniu absolutorium głosowało 13 radnych:
‘’za ‘’ – 12
‘’przeciw’’ – 0
‘’wstrzymujących’’ - 1
Wobec powyższego Rada Miejska podjęła:
Uchwałę Nr XXXIV / 203 / 05
Ad 7) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu
długoterminowego.
Projekt uchwały przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG
Do projektu nie wniesiono uwag.
W Wyniku głosowania w obecności 13 radnych:
‘’za ‘’ – 12
- 4 -
‘’przeciw’’ – 0
‘’wstrzymujących’’ - 1
Rada Miejska podjęła:
Uchwałę Nr XXXIV / 204 / 05
Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Syców na 2005 r;
Projekt uchwały przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG
DYSKUSJA:
Radny – Bolesław Moniuszko
Projekt był analizowany na komisjach. Niepokoi fakt zmniejszenia wydatków inwestycyjnych, na rzecz „ przejedzenie pieniędzy „. Ja nie kwestionuję pomoc ubogim, lecz uważam że posłowie uchwalając ustawę o pomocy społecznej powinni wziąć pod uwagę możliwości gmin. Zmniejszenie o 60 tyś wydatków na remonty w oświacie i zdjęcie 15 tys. z remontu budynku Urzędu MiG daje w sumie kwotę zmniejszenia o 75 tyś na remonty .
Kończąc radny zwrócił uwagę, na ilość kredytów zaciągniętych przez gminę.
Radny – Zdzisław Bednarek
Zgadzam się z moim przedmówcą. Radni z Kluczborka wystąpili do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaskarżenia ustawy o pomocy społecznej i może powinniśmy pójść w ich ślady.
Burmistrz MiG – Stanisław Czajka
Pomoc materialna dla uczniów na ten rok jest zabezpieczona do września, potem nie mamy środków. Musimy ich poszukać
Otrzymaliśmy zaledwie 30% dotacji. Społeczeństwo jest ubogie. Wiele gmin zaskarżyło ustawę o pomocy społecznej. Stypendia socjalne to od 40-90 zł. Wypłata w formie gotówki jest ostatecznością. W przyszłości stypendia będą rozliczane na podstawie już zrealizowanych wydatków i przedstawionych rachunków. Rodzi się pytanie, czy ludzi będzie stać na taką formę finansowania pomocy.
- 5 -
Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń
Ze względu na brak kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał uchwałę pod głosowanie.
W wyniku głosowania w obecności 13 radnych Rada Miejska jednogłośnie podjęła:
Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określania dochodów, które mogą gromadzić na rachunkach dochodów własnych jednostki budżetowe Gminy Syców.
Projekt uchwały przedstawiła Maria Galuba – Skarbnik MiG
Do projektu nie wniesiono uwag.
W Wyniku głosowania w obecności 13 radnych Rada Miejska Jednogłośnie podjęła:
Uchwałę Nr XXXIV / 206 /05
Ad 10) Interpelacje i zapytania radnych
Radny – Zdzisław Bednarek
Zwrócił uwagę na zły stan przystanku PKS – u w Wielowsi, który jest zniszczony w który wjechał rozpędzony samochód.
Burmistrz MiG – Stanisław Czajka
Sprawca zniszczenia jest znany i decyzje w tej sprawie są podejmowane we Wrocławiu. Przystanek zostanie odbudowany.
- 6 -
Temat ten zostanie omówiony na posiedzeniach komisji.
Ad pkt 11/ Oświadczenia i komunikaty.
Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady
Poinformował, że w dniu 17 maja o godz. 13,00 odbędzie się spotkanie w sprawie przekształcenia ZGK w spółkę oraz przypomniał radnym o terminie złożenia oświadczeń majątkowych. Przedstawił również pismo adresowane do sołtysów zapraszające na pielgrzymkę do Lichenia.
Podziękował za otrzymane absolutorium, stwierdzając, że wszystkie sukcesy są wspólnymi sukcesami.
Nad pomysłem radnego Bednarka dot. pomnika zastanowimy się na komisjach.
Kończąc poinformował, że w dniu 8 maja w kościele przy ul. Kaliskiej odbędzie się msza zakończona złożeniem wiązanek kwiatów na cmentarzu żołnierzy radzieckich, w dniu 3 maja msza za ojczyznę a następnie cykl imprez w parku miejskim.
W dniu jutrzejszym o godz. 14,00 nastąpi oficjalne objęcie funkcji komendanta Komisariatu Policji w Sycowie przez A. Molkę.
Zaapelował również w imieniu sołtysa z Biskupic o pomoc dla ofiar pożaru w Biskupicach.
Józef Szmaj – radny powiatowy
Złożył gratulacje za wykonanie zadań budżetu oraz otrzymane absolutorium.
W dniu wczorajszym odbyła się sesja absolutoryjna Rady Powiatu. W planie powiatu w części dot. Sycowa przewiduje się :
- budowę drogi w Stradomii W. o długości 300 m,
- budowę chodnika przy ul. Polnej o długości 300 m – koszt 40 tys.zł.
- modernizację drogi Syców – Namysłów o długości 15,7 km., z czego w br planuje się 4 km 240 m kosztem 2 230 tys.zł.
- szpital - szerzej na ten temat powiem na sesji dot. służby zdrowia. Informacje, że wszystko zaczyna się bilansować nie są prawdziwe. Szpital jako całość w ubiegłym roku wygenerował znaczną stratę, za I kwartał 1 mln 200 tys.zł
- Planuje się adaptacje pomieszczeń dla potrzeb ratownictwa medycznego kosztem 1 651 tys.zł z czego 1 480 tys. to środki jakie powiat przeznaczy na ten cel, zakup sprzętu komputerowego – 300 tys.zł, wyposażenie sal zabiegowych – operacyjnych 1 mln zł. Zakup aparatów RTG przy wsparciu środków unijnych oraz sprzętu medycznego za sumę 90 tys.zł.
Byliśmy przeciwni sprzedaży 15 a działki z 200 m pawilonem. Jest
potrzeba budowy pawilonu przyszpitalnego kosztem ok. 7 mln zł.
Planowana budowa – rok 2006.
Kończąc ponownie pogratulował otrzymanemu absolutorium życząc
pomyślności w realizacji budżetu w roku bieżącym.
Ad pkt 13/ Zamknięcie obrad.
Podziękował za przybycie i głosy w dyskusji. Ponieważ wyczerpany został porządek obrad – zamykam XXXIV sesję Rady Miejskiej.
Na tym protokoł zakończono.
Protokołowała Przewodniczący Rady
Janina Leszczyńska Kazimierz Cichoń
Wyciąg z protokołu
P R O T O K O Ł nr XXXIV / 05
Z sesji Rady Miejskiej w Sycowie odbytej w dniu 28 kwietnia 2005 r. w godzinach od 14,00 do 15,30 w sali sesyjnej tut. Urzędu pod przewodnictwem Kazimierza Cichonia – Przewodniczącego Rady.
Zgodnie z porządkiem obrad pkt 6 dotyczył:
- oceny wykonania zadań budżetu za rok 2004 – absolutorium :
a/ Opinia R I O,
b/ Opinia Komisji rewizyjnej,
c/ Podjęcie uchwały.
Ocenę wykonania budżetu przedstawił Burmistrz MiG – Stanisław Czajka.
Pkt a/ pozytywna opinię R I O dot. tematycznego materiału przedstawiła
poprzez odczytanie Maria Galuba - Skarbnik MiG.
Pozytywna opinię R I O dot. wniosku Komisji Rewizyjnej przedstawił
Wiceprzewodniczący Rady – Wiesław Pluta.
Pkt b/ Opinię Komisji Rewizyjnej dot. wykonania budżetu za rok 2004
przedstawił Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Komisji
Rewizyjnej.
Radny Zdzisław Bednarek
Zwrócił uwagę na różnicę wydatków w oświacie podaną przez Burmistrza a wypowiedzią Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Bolesław Moniuszko
Wyjaśnił, że nie ma różnicy w wartościach podanych przez Burmistrza a Komisję Rewizyjną ponieważ Komisja Rewizyjna podała sumę kwot jakie przedstawił Burmistrz.
- 2 -
Ze względu na brak kolejnych głosów w dyskusji, dokonał jej zamknięcia prosząc Wiceprzewodniczącego Rady – Wiesława Plutę o przedstawienie projektu uchwały.
W wyniku głosowania w obecności 13 radnych :
- 12 głosami „ za „
- 0 „ przeciw „
- 1 „ wstrzymującym się „
Rada Miejska podjęła
Uchwałę Nr XXXIV / 203 / 05.
Na tym zakończono pkt dot. absolutorium.
Za zgodność z oryginałem: