Protokoły Sesji Rady Miejskiej

Protokół nr XLII/05

 

PROTOKÓŁ nr XLII / 05

z XLII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

odbytej w dniu, 28 grudnia 2005 r.

w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

w godz. od 13.00 do 18.00



W momencie otwarcia XLII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie uczestniczyło 12 radnych na stan 14.


W momencie otwarcia sesji nieobecny był radny Krzysztof Lentka, oraz radny Łukasz Kuźmicz.


Ponad to w sesji uczestniczyli:

  1. Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

  2. Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

  3. Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

  4. Urszula Grzyb – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

  5. Małgorzata Kegel – Wancek – Kierownik Referatu Podatków

  6. Bogusław Graf – Naczelnik Wydziału Obsługi i Obrony Cywilnej

  7. Robert Malecki – Naczelnik Wydziały Infrastruktury Technicznej

i Inwestycji

  1. Stefan Babiak – Radca Prawny

  2. Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

10. Ewa Głowacka – Zespół Oświaty Samorządowej


..................................................


  1. Sołtysi

  2. Przewodniczący Zarządów Osiedli

  3. Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców



(Załącznik nr 1)


Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń, który powitał obecnych radnych oraz zaproszonych gości. Stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 14 radnych w momencie otwarcia sesji uczestniczyło – 12 radnych.







Porządek obrad


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Zwrócił się o wprowadzenie do porządku obrad Sesji Rady Miejskiej, następujących punktów:

  1. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego.

  2. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej powiększenia terenu Arboretum Leśnego im. prof. Stefana Białoboka w Sycowie.

Wyjaśnił, że projekty uchwał były wnikliwie analizowane podczas posiedzeń komisji Rady Miejskiej.


Zwrócił się o wycofanie z porządku obrad punktów:

  1. Dyskusja i podjęcie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie utworzenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sycowie.

  1. Dyskusja i podjęcie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie nadania Statutu Centrum Kultury w Sycowie.

Wyjaśnił, ze powodem wycofania punktów jest ich niezgodność z prawem, gdyż kompetencje do zatrudniania jak i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych posiada burmistrz. Rada Miejska nie posiada podstawy prawnej do stanowienia takich aktów.


Bolesław Moniuszko – Radny

Wyjaśnił, że jako wnioskodawca wprowadzenie uchwał w sprawach zmian w statutach jednostek organizacyjnych nie była chęć ograniczenia kompetencji burmistrza. Chodziło mi o wprowadzenie weryfikacje działalności kierowników tych jednostek.


Stefan Babiak – Radca Prawny

Wyjaśnił, że jest były prowadzone konsultacje prawne w sprawie tych uchwał. Jest wiele niejasności w tych sprawach.


( O godz. 14.15 na salę obrad przybył radny Łukasz Kuźmicz powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 13)


Paweł Walczak – Radny

Wyjaśnił, że podczas dzisiejszej sesji będzie składał sprawozdanie z działalności Komisji ds. Opracowania Projektu Restrukturyzacji Sieci Placówek Oświatowych na Terenie Miasta i Gminy Syców. Chciał złożyć wniosek, aby wprowadzić do porządku obrad projekt uchwały w sprawie zakończenia działalności komisji.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Wyjaśniła, że nie ma takiej potrzeby, gdyż w uchwale o powołaniu komisji znajduje się zapis, że komisja rozwiązuje się w momencie zakończenia działalności.


Zdzisław Bednarek – Radny

Zwrócił uwagę, ze program dzisiejszej sesji jest zdecydowanie zbyt obszerny. Ilość materiałów powinna być rozłożona na kilka posiedzeń.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek dot. zmiany porządku obrad pod głosowanie:


    • Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wykazu wydatków nie

wygasających z upływem roku budżetowego.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” wprowadziła do porządku obrad punkt: dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek dot. zmiany porządku obrad pod głosowanie:


    • Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej powiększenia terenu Arboretum Leśnego im. prof. Stefana Białoboka w Sycowie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 12 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” wprowadziłam do porządku obrad punkt: dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii w sprawie powiększenia terenu Arboretum Leśnego im. prof. Stefana Białoboka w Sycowie.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek dot. zmiany porządku obrad pod głosowanie:


    • Dyskusja i podjęcie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie

utworzenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sycowie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” wycofała z porządku obrad punkt: dyskusja i podjęcie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie utworzenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sycowie.



Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek dot. zmiany porządku obrad pod głosowanie:


    • Dyskusja i podjęcie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w

sprawie nadania Statutu Centrum Kultury w Sycowie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” wycofała z porządku obrad punkt: dyskusja i podjęcie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie nadania Statutu Centrum Kultury w Sycowie.


Wobec powyższego porządek obrad przedstawiał się następująco:


1. Otwarcie Sesji.

2. Stwierdzenie quorum niezbędnego do podejmowania prawomocnych

uchwał.

3. Przyjęcie protokołu z XLI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

z dnia 24 listopada 2005 r.

4. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy o pracy w okresie

od 25 listopada 2005 r, do 28 grudnia 2005r.

5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o pracy w okresie

od 25 listopada 2005 r, do 28 grudnia 2005r.

6. Sprawozdanie z działalności Komisji ds. Opracowania Projektu

Restrukturyzacji Placówek Oświatowych na Terenia Miasta i Gminy Syców.

7. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy

Syców na rok 2005.

8. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie Programu współpracy z

organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami

prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006 rok.

9. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie przystąpienia do tworzonej fundacji

reprezentującej Partnerstwo „Dolina Dobrej Widawy”.

10. Dyskusja i podjecie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie

gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych na 2005 r.

11. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i

Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2006 r.

12. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej

powiększenia terenu Arboretum Leśnego im. prof. Stefana Białoboka

w Sycowie.

13. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wykazu wydatków

nie wygasających z upływem roku budżetowego.

14. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wniesienia wkładu pieniężnego do

Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. z.o.o. w Kaliszu.

15. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli

zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie

miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz

szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat,

motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny

ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania

dodatku mieszkaniowego.

16. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyboru banku do wykonania

obsługi budżetu Miasta i Gminy Syców.

17. Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie budżetu Miasta i Gminy Syców na

rok 2006.

18. Interpelacje i zapytania radnych.

19. Oświadczenia i komunikaty.

20. Wolne wnioski.

21. Zamknięcie obrad


Ad 3) Przyjęcie protokołu z XLI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia

24 listopada 2005 r.


Uwag do protokołu nie wniesiono.

Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” przyjęła protokół z XLI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 24 listopada 2005 r.



Ad 4) Informacja Burmistrza Miasta i Gminy o pracy w okresie

od 25 listopada 2005 r, do 28 grudnia 2005r.


Informacja pisemna została dostarczona radnym przed sesją.


(Załącznik nr 2)


Zdzisław Bednarek – Radny

Poprosił Burmistrza o wyjaśnienie spraw związanych z kontraktami na usługi medyczne świadczone przez SPZOZ „Przychodnia” w Sycowie.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że jeszcze nie uzyskaliśmy części kontraktów na specjalistkę. Nie podpisaliśmy, gdyż NFZ zaproponował nam kontrakty o 25% mniejsze niż w ubiegłym roku. Przed 1 stycznia ma być jeszcze rozpisany dodatkowy konkurs. Nasi specjaliści będą zapewniać opiekę dla mieszkańców ościennych gmin.

Ad 5) Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o pracy w okresie

od 25 listopada 2005 r, do 28 grudnia 2005r.


Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.

(Załącznik nr 3)


Ad 6) Sprawozdanie z działalności Komisji ds. Opracowania Projektu

Restrukturyzacji Placówek Oświatowych na Terenia Miasta i Gminy

Syców.

Paweł Walczak – Przewodniczący Komisji ds. Opracowania Projektu

Restrukturyzacji Placówek Oświatowych na Terenia Miasta i

Gminy Syców.

Przedstawił wnioski Komisji.

(Załącznik nr 4)


Zgłosił wniosek o zwołanie posiedzenia połączonych komisji w dniu 9 stycznia 2006 r. o godz. 13.00 w sali nr 56 Urzędu Miasta i Gminy. Tematem spotkania mają być sprawy restrukturyzacji placówek oświatowych na terenie Miasta i Gminy Syców.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” postanowiła o zwołaniu posiedzenia połączonych komisji Rady Miejskiej w dniu 9 stycznia 2006 r. o godz. 13.00 w sali nr 56 Urzędu Miasta i Gminy.


Dyskusja:


Wojciech Kociński – Rady

Zwrócił się z pytaniem, czy istnieje możliwość przeniesienia „zerówek” do szkół podstawowych. Spowodowało by to zmniejszenie obłożenia przedszkoli i pozwoliło by na wygospodarowanie wolnego miejsca. Można by również zagospodarować nauczycieli.


Paweł Walczak – Przewodniczący Komisji ds. Opracowania Projektu

Restrukturyzacji Placówek Oświatowych na Terenia Miasta i

Gminy Syców.

Wyjaśnił, że taki wniosek zawarła komisja w swoim sprawozdaniu.




Michał Pater – Radny

Wyjaśnił, ze subwencja jest przyznawana na ucznia. Mówi się, że wszystkie 5 - latki maja być objęte obowiązkiem przedszkolnym, a 6 - latki od 2007 r. maja uczęszczać do szkoły. Trzeba przeprowadzić dokładną analizę demograficzna i dopiero po uzyskaniu takich danych przeanalizować przyszła sytuację.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wnioski przedstawione przez komisje są rozsądne. Powinna się odbyć dyskusja po dokładnym przeanalizowaniu wszelkich materiałów. Trzeba przemyśleć sprawę przeniesienia „zerówek” do szkół. We wnioskach przedstawionych przez komisje nie ma mowy o likwidacji szkół.


Włodzimierz Nawrot – Radny Powiatowy

Zwrócił uwagę, że od przyszłego roku „zerówka” będzie już klasa pierwszą.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia.


Ad 7) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta

i Gminy Syców na rok 2005.


Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały.


Dyskusja:


Zdzisław Bednarek – Radny

Zwrócił uwagę, że tą uchwałą przekazujemy pieniądze do placówek oświatowych. Dziś jednocześnie mówimy o planie restrukturyzacji. Myślę, że na początku powinniśmy przeprowadzić ja, a następnie myśleć o inwestowaniu.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 12 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XLII / 238 / 05 w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2005.

(Załącznik nr 5)


Ad 8) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie Programu współpracy z

organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi

podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

na 2006 rok.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały.


Dyskusja:


Bolesław Moniuszko – Radny

Wyjaśnił, że zdaniem „Klubu Radych Razem”, ustawa o wolontariacie, jak i podejmowana dzisiaj uchwała nie jest w dostateczny sposób wykorzystywane w naszej gminie. Brakuje pełnej informacji ze strony urzędu o zadaniach które będą rozpisane, lub już są rozpisane. Uważamy, że należy spisać wykaz zadań i podać go do publicznej wiadomości, poprzez lokalne i powiatowe media. Należy podać również kwoty, na jakie konkursy mają opiewać.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 239 / 05 w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006 rok.

(Załącznik nr 6)



Ad 9) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie przystąpienia do tworzonej

fundacji reprezentującej Partnerstwo „Dolina Dobrej Widawy”.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Dyskusja:


Zdzisław Bednarek – Radny

Wyjaśnił, że jest zwolennikiem przystąpienia do fundacji. Kiedyś należeliśmy do stowarzyszenia „Dolina Baryczy”, która teraz stworzyła spółkę i pozyskuje środki na realizację zadań z Unii Europejskiej.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Powiedział, że odczytuje słowa radnego Zdzisława Bednarka, jako dobrą prognozę dla fundacji „Dolina Dobrej Widawy”. Szanse na pozyskanie środków są, ale jeszcze za szybko, aby o tym mówić.


( O godz. 14.45 na salę obrad przybył radny Krzysztof Lentka powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 14)


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 240 / 05 w sprawie przystąpienia do tworzonej fundacji reprezentującej Partnerstwo „Dolina Dobrej Widawy”.

(Załącznik nr 7)



Ad 10) Dyskusja i podjecie uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie

gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych na 2005 r.


Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

Przedstawił projekt uchwały.


( O godz. 14.55 salę obrad opuścił radny Zdzisław Bednarek pomniejszając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 13)


Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 241 / 05 dotyczącą zmiany uchwały w sprawie gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 r.

(Załącznik nr 8)





Ad 11) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie Gminnego Programu

Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

i narkomanii na 2006 r.


Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

Przedstawił projekt uchwały.


Dyskusja:


Bolesław Moniszko – Radny

Poruszył problem wolontariatu. Powinno być to zawarte w harmonogramie. Zadania zlecone nie zawsze wyczerpują w całości potrzeb. W ramach konkursu ofert powierzono prowadzenie świetlicy środowiskowej 4 dni w tygodniu. Dlaczego w weekendy jest ona zamknięta. Myślę, że należało by poszukać chętnych studentów np. pedagogiki, którzy chcieli by w formie wolontariatu zająć się świetlica w soboty i niedziele.

W świetlicach wiejskich należy stworzyć warunki, aby można tam również prowadzić zajęcia. Chodzi tu o zapewnienie ogrzewania pomieszczeń, co jest niezbędnym minimum do rozpoczęcia tam działalności. Należy szczególnie o tym pomyśleć na wioskach, gdzie nie ma szkół. Jeśli to zrobimy, to będzie można wprowadzić tam zajęcia dla dzieci.


Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

Na realizacje zadań ogłaszane są konkursy do których mogą przystępować tylko organizacje. Nie mogą to być osoby fizyczne.

Świetlice działają na podstawie statutów. Prowadza go grupy chętne. Myślę, że Komisja rewizyjna lub osobiście radny Bolesław Moniuszko mogą zwrócić się do stowarzyszenia „Celina”, aby udzieliła wszystkich wyjaśnień w sprawie funkcjonowania świetlic.

Aby rozpocząć działalność na terenach wiejskich to niezbędnym minimum jest zapewnienie ogrzewania pomieszczeń. Z tzw. środków alkoholowych nie można inwestować w infrastrukturę. To są pieniądze tylko na realizacje zadań.

Myślę, że można rozszerzyć godziny funkcjonowania świetlicy socjoterapeutycznej.

W szkole w Szczodrowie prowadzimy zajęcia dla dzieci ze środków alkoholowych.


Jarosław Kalemba – Sołtys Sołectwa Gaszowice

Wyjaśnił, ze na terenie jego sołectwa nie ma świetlicy, ani szkoły. Istnieje również problem z dowożeniem dzieci do innych sołectw. Myślę, że należy stworzyć taką świetlice, lub zorganizować dojazdy.

Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Zwrócił uwagę na problem młodzieży nadużywającej alkohol. Dewastują oni teren cmentarza. Na ul. Kaliskiej powinno się stworzyć świetlicę, aby młodzieży zorganizować wolny czas.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że nie jesteśmy w stanie rozwiązać problemu pijącej młodzieży. Wychowanie powinno następować w domu i szkole.

Należy w naszych ofertach na prowadzenie zajęć ze środków alkoholowych umieścić wolontariat. Problem alkoholowy istnieje, w miarę możliwości musimy go rozwiązywać.

Wyjaśnił, że nie deklaruję, że wybudujemy świetlice w Gaszowicach. Liczymy na zorganizowanie się społeczeństwa w sołectwie.

Kończąc opowiedział dowcip.

Do sklepu monopolowego przychodzi Jan Kowalski:

- nazywam się Jan Kowalski, poproszę pół litra wódki.

Sprzedawczyni na to, że nie oczekuje przedstawiania się klienta.

Kowalski na to:

- ja chcę zaznaczyć że nie jestem anonimowym alkoholikiem.


(O godz. 15.05 na salę obrad powrócił radny Zdzisław Bednarek powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 14)


Bolesław Moniuszko – Radny

Wyjaśnił, ze nie chodziło mu o ocenę działalności stowarzyszenia „Celina”, lecz o zapoznanie się z prowadzona działalnością. Chcę aby świetlice były w pełni wykorzystywane, może znajdą się osoby chcące prowadzić zajęcia w weekendy.


Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

Wyjaśnił, ze zajęcia rozpisane były tylko w tygodniu, gdyż rozszerzenie działalności wiąże się ze zwiększeniem kosztów. Chce aby wolontariusze zaangażowali się w prowadzenie świetlicy. Zakład ponosi koszty wolontariatu.


Mieczysław Żuraw - Radny

Ustawa określająca, że wydatki mogą być tylko na prowadzone zajęcia jest zła. Chcę aby wyposażyć świetlice np. w stoły do gry w tenisa stołowego. To pozwoliło by na zachęcenie młodzieży do uczęszczania do nich. W Stradomii odbywa się to pod okiem księdza. Myślę, że powinniśmy doposażyć świetlice.



Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, ze powinniśmy wygospodarować środki i wybudować świetlicę we wsi Gaszowice, Powinno tam być takie miejsce. Jestem się w stanie zaangażować się w to osobiście.


Sławomir Kapica – Radny

Ten problem jest trudny do rozwiązania. Pomysłów barak. Zawsze mam dylemat podczas głosowania nad uchwała w tej sprawie. Brak nowych rozwiązań a uchwała uważam, że jest przepisana. Dysponujemy na ten cel dużymi środkami a nie potrafimy znaleźć nowych rozwiązań. Potrzebujemy dobrego programu. Sołectwa zawsze otrzymują parytet, jak każdego roku i nic z tego nie wynika.


Paweł Kłys - Radny

Zwrócił się w imieniu Komisji Budżetowo – Gospodarczej, aby radni zostali poinformowani o wynikach i bieżącej realizacji zadań.


Michał Pater – Radny

Zwrócił się aby samorządy mieszkańców, jak i sołectwa zgłosiły swoje propozycje do programu.


Zdzisław Bednarek – Radny

Jestem cały w „skowronkach” jak słyszę o pomocy na terenach wiejskich. Czy nie jest to związane ze zbliżającymi się wyborami? Jeśli są to szczere apele to myślę, że wiele zostanie zrealizowane.


Bolesław Moniuszko – Radny

Nasze apele nie są realizowane. Tak mamy działać, aby jak najlepiej wykorzystywać środki. Jestem zwolennikiem wolontariatu. Jest on tańszy od zatrudniania pracowników, w tym także pełnomocnika ds. rozwiązywania problemów alkoholowych.


Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

Wyjaśnił, że zawsze bierze pod uwagę wszelkie propozycje do programu. Każdego roku przedstawiamy zmiany. Nie chcemy odchodzić od zadań dobrych i sprawdzonych.


Sławomir Kapica – Radny

Jakie nowe oferty zawarte są w programie, nie licząc Szczodrowa?



Władysław Koćwin – pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

Program z udziałem Ministerstwa Edukacji i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskiego Radia. Program sprawdzony na terenie kraju.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 8 głosami „za”, przy 6 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę Nr XLII / 242 / 05 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i narkomanii na 2006 r.

(Załącznik nr 9)



Ad 12) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej

powiększenia terenu Arboretum Leśnego im. prof. Stefana

Białoboka w Sycowie.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Dyskusja:


Wiesław Pluta – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zwrócił się aby do numeracji działek dopisać jeszcze arkusz mapy, na której się znajdują.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Zostanie to uzupełnione.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 243 / 05 w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej powiększenia terenu Arboretum Leśnego im. prof. Stefana Białoboka w Sycowie.

(Załącznik nr 10)




Ad 13) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wykazu wydatków

nie wygasających z upływem roku budżetowego.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 244 / 05 w sprawie wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego.

(Załącznik nr 11)



Ad 14) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wniesienia wkładu

pieniężnego do Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. z.o.o.

w Kaliszu.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Dyskusja:


Bolesław Moniuszko – Radny

Jakie zadania będę realizowane za kwotę 40 tyś. zł?


Robert Malecki – Naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Będzie wykonywane oświetlenie na ul. Szarych Szeregów w Sycowie, droga w kierunku Drołtowic, oraz teren we wsi Stradomia Wierzchnia.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 1

Zwrócił uwagę, że Syców otrzymuje prąd z elektrowni Turoszów. Jesteśmy nadal związani z byłym woj. kaliskim. Powinniśmy przejść na zasilanie z Wrocławia. Jest znacznie taniej.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że uchwała dotyczy zupełnie innej kwestii. Tu mamy do czynienia za spółka, która wykonuje oświetlenie, a nie zajmuje się przesyłaniem energii do Sycowa.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że problem z dostarczaniem energii dotyczy 1998 r. i zmian administracyjnych w kraju. Nie mamy na to wpływu.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 245 / 05 w sprawie wniesienia wkładu pieniężnego do Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. z.o.o. w Kaliszu.

(Załącznik nr 12)



Ad 15) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie zasad wynagradzania

nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach

organizacyjnych na terenie miasta i Gminy Syców, regulaminów

określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania

nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych,

funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i

godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku

mieszkaniowego.

Ewa Głowacka – Zespół Oświaty Samorządowej

Przedstawiła projekt uchwały.

Wyjaśniła jednocześnie, że w dniu 21 grudnia 2005 r. odbyło się spotkanie z udziałem związków zawodowych oraz radnych Michała Patera i Bolesława Moniuszki, na którym uzgodniono projekt uchwały.


Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę Nr XLII / 246 / 05 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego.

(Załącznik nr 13)

Ad 16) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie wyboru banku do

wykonania obsługi budżetu Miasta i Gminy Syców.


Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 247 / 05 w sprawie wyboru banku do wykonania obsługi budżetu Miasta i Gminy Syców.

(Załącznik nr 14)



Ad 17) Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie budżetu Miasta i Gminy

Syców na rok 2006.


Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy

Przedstawiła autopoprawki Burmistrza do projektu uchwały budżetowej.

(Załącznik nr 15)


Wyjaśniła, że dochody wzrosną o 13,6% od roku 2005. Największy wzrost to dotacje celowe. Pomoc społeczna dostaje dotację na swoje zadania. O 66% wzrasta subwencja wyrównawcza. Wzrosty związane z rentami planistycznymi i o 6,2% w podatkach. Kredyty mają zostać przeznaczone na inwestycje. Największe to kanalizacja i oczyszczalnia ścieków. Wystąpiliśmy o dofinansowanie na kwotę 2 mil. euro. Jest duże prawdopodobieństwo, że uzyskamy te pieniądze.

Nie finansujemy wydatków bieżących z kredytów.


Paweł Kłys – Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarcza

Wyjaśnił, że w ocenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej budżet na rok 2006 jest raczej pozytywny. „Nauka nie poszła w las”. Nie jest on euforyczny, ale uważamy, że jest realny do zrealizowanie. Jest znacznie lepszy niż budżet na 2005 r. Zmniejszenie deficytu poniżej 400 tys. zł to dobra prognoza. Wydatki inwestycyjne nie są duże, wykonujemy je z kredytów. Cieszę się , że burmistrz przedstawił autopoprawki do budżetu.

Duże wzrosty w opiece społecznej za sprawa polityki państwa. Należy mieć nadzieje, że się to nie zmieni.

Wskaźnik długu do dochodu jest constans. Mam nadzieje, że w 2007 r. ulegnie to poprawie.

Inwestujemy w mieście zapominając o terenach wiejskich. Należy mieć na uwadze, że inwestycja komunalna będzie służyć społeczności całej gminy.

Cieszę się, że budżet jest realny.

Moja uwaga, to dlaczego wcześniej nie była uwzględniona dotacja na zakup samochodu dla SPZOZ „Przychodnia”. Zastanawiam się, czy ta dotacja jest zasadna.


Paweł Walczak - Przewodniczący Komisji Społecznej

Wiele zostało wyjaśnione podczas posiedzenia komisji. Członkowie komisji uznali, że budżet jest dobry. Będą jednak wymagane zmiany w ciągu roku.

Zwrócił uwagę, że w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 1 podłoga jest w bardzo złym stanie. Będziemy musieli pomyśleć o pomocy dla placówki.


Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Zgodził się z opiniami radnych Pawła Kłysa i Pawła Walczaka. Zwrócił uwagę, że jest to budżet na miarę naszych możliwości. Nie jest to tez budżet wyborczy. Jest on znacznie lepszy niż budżet na 2005 r.

Planuje się wzrost z tytułu podatku dochodowego o 21%. Równowaga musi być zachowana i myślę, że ta zasada musi być bezwzględnie przestrzegana i to my musimy o to zadbać.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że wydatek związany z zakupem samochodu dla SPZOZ „Przychodnia” dopisany został na wiosek dyrektora jednostki i Rady Społecznej. Te 15 tys. zł to nie jest dużo.

Najważniejsze, jest uzyskanie zwrotu zaległości od Starostwa Powiatowego.

Wzrost dochodów z podatków uważam, że jest realny.

Podziękował za opinie w sprawie projektu budżetu. I wyjaśnił, że wszyscy jesteśmy po to, aby służyć naszej społeczności

Przedstawił opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej o budżecie Miasta i Gminy na rok 2006.

(Załącznik nr 16)


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Wyjaśnił, ze propozycje budżetowe składane przez jednostki pomocnicze zostały uwzględnione. Otrzymają odpowiedź, jakie środki zostały im przyznane.

Wyjaśnił, ze budżet na 2006 r. jest dopięty. Mało inwestujemy, ale powołaliśmy spółkę Sycowska Gospodarka Komunalna Sp. z.o.o. która przejmie cześć inwestycji. W przyszłym roku będą wykonywane inwestycje na ul. Kaliskiej.

Znam dobrze problemy oświaty i podzielam uwagi radnego Pawła Walczaka. Jest bardzo źle. Jeśli chcemy podnosić standardy to musimy więcej inwestować

W latach 2007 / 20013 będziemy chcieli zwiększyć inwestycje, aby stanowiły 15% wydatków budżetu.


Sławomir Kapica – Radny

Wystąpił w imieniu „Klubu Radnych Razem”.

Zwrócił uwagę, że są nowe szanse przed Gmina, ale i pewne zagrożenia. Budżet na 2006 r. jest znacznie lepszy niż ten na 2005 r. Deficyt na poziomie ok. 400 tys zł. to nie jest źle. Zahamowany jest proces zadłużania Gminy. Nie wydajemy pieniędzy z kredytów na bieżące funkcjonowanie. Zauważamy jednak brak nowych dynamicznych rozwiązań.

Zagrożenia to:

    • brak rozwiązań w sprawie finansowanie jednostek pomocniczych

    • inwestycje tylko na poziomie 7,3% w skali całego budżetu to nie jest wiele. Liczymy na nowo powstałą spółkę.

    • Problemy z mieszkaniami socjalnymi w naszej gminie.

Kończąc zwrócił powiedział, że cieszy się, że nie jest to budżet wyborczy.

Klub Radnych Razem” udzieli mu swojego poparcia.


Michał Pater – Radny

Wyjaśnił, ze jego wątpliwości związane z autpoprawką to zmniejszenie wydatków oświacie związanych z wynagrodzeniami. Zwrócił się z pytaniem, co jest podstawa do zmniejszenia tych wartości.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że autopoprawka nie jest dość czytelna. Przenieśliśmy część środków na rezerwę celową na ewentualne odprawy dla odchodzących nauczycieli. Mamy oświadczenia osób, które w 2006 r. będą odchodziły na emeryturę i na zapewnienie środków na odprawy stworzyliśmy rezerwę celową.


Zdzisław Bednarek – Radny

Zgodził się ze słowami Zbigniew Ilskiego – Zastępcy Burmistrza Miasta i Gminy, że wydatki inwestycyjne na poziomie 15% budżetu były by bardzo dobre. Oświata pochłonie w 2006 r. ok. 4 mil zł.

Podziękował za uwzględnienie sugestii dotyczących budżetu i wprowadzenie ich w autopoprawce.


Bolesław Moniuszko – Radny

Poprosił w imieniu sołtysów i przewodniczących samorządów osiedli o udzielenie informacji jakie środki zostały im przyznane.

Wyjaśnił, że opracowanie projektu budżetu na podstawie projektów składanych przez poszczególne jednostki organizacyjne jest bardzo trudne. Są one bardzo źle przygotowane. Nie rozumiem wzrostu zatrudnienia w jednostce o 60%. To nie powinno się tak odbywać. Zwrócił się z pytanie, czy były prowadzone rozmowy dyscyplinujące, aby coś podobnego w przyszłości się nie powtarzało. Ja nie chcę zastępować nieobecnej p. poseł Beaty Kempy w wyciąganiu tego typu rzeczy. Oczekuje, że dyrektorzy jednostek stworzą plany finansowe, a my będziemy mogli się z nimi zapoznać.

Czy w związku z tym, że teraz „zerówki” maja być klasami pierwszymi została nam naliczona stosowna subwencja.


Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy

Do dziś nie mamy wyjaśnień w tej sprawie.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, ze w tym budżecie nie została zawarta subwencja z tym związana.


(O godz. 17.30 salę obrad opuścił radny Zdzisław Bednarek pomniejszając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 13)


Sławomir Kapica – Radny

Zwrócił uwagę, że inwestycje w szkołach powinny nadal postępować.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLII / 248 / 05 w sprawie budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2006.

(Załącznik nr 17)


(O godz. 17.40 na salę obrad powrócił radny Zdzisław Bednarek powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 14)



Ad 18) Interpelacje i zapytania radnych.


Zdzisław Bednarek – Radny

Zwrócił uwagę, że na drodze pomiędzy Działoszą a Stradomią Wierzchnia leżą powalone po nawałnicy drzewa. Należy je usunąć.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

To jest droga powiatowa i to do powiatu należy ten obowiązek. Zwracaliśmy już na to uwagę, ale brak jest reakcji ze strony powiatu.




Mieczysław Żuraw – Radny

Wyjaśnił, ze zgłosił się do niego mieszkaniec, który jest w stanie wskazać miejsce gdzie można złożyć pnie drzew.


Ad 19) Oświadczenia i komunikaty


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Zwrócił się do przewodniczących o przygotowanie planów pracy komisji.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Zaprosił wszystkich na III Charytatywny Koncert, który odbędzie się w dniu 28 stycznia w hali sportowej MOSIR. Tego samego dnia będzie odbywać się I Forum Gospodarcze w Sycowie.

Przedstawił co zostało wykonane w placówkach oświatowych na terenie Miasta i Gminy Syców.

(Załącznik nr 18)


Józef Szmaj – Radny Powiatowy

Przedstawił założenia budżetu powiatu i inwestycje planowane na terenie Miasta i Gminy Syców.

Dochody to 61,8 mil. zł, wydatki to 82,7 mil. zł, deficyt przekroczy 21 mil. zł.

Inwestycje to ok. 33 mil. zł.

Inwestycje drogowe:

    • droga Biskupice – Drołtowice 120 tys. zł,

    • droga Szczodrów – Stradomia Wierzchnia 80 tys. zł,

    • chodnik przy ul. Polnej w Sycowei 75 tys. zł,

    • pierwszy etap budowy drogi Syców Namysłów 4236 tys. zł, koszt całej inwestycji to 11 mil zł,

Inwestycje w Powiatowym Zespole Szpitali, obiekt w Sycowie:

    • modernizacja kuchni,

    • modernizacja kotłowni,

    • termo modernizacja obiekty,

Remont pomieszczeń starostwa w Sycowie. 100 tys. zł.

Wystąpię z interpelacja w sprawie poruszonej przez p. Tomasza Kaźmirskiego, a dotyczącej dostaw energii elektrycznej dla Sycowa.


Ad 20) Wolne wnioski.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

    • Za budynkiem w którym teraz mieści się oddział ZUS zlokalizowane jest nielegalne wysypisko śmieci. Należy tren uprzątnąć.

    • Po nawałnic na ul. Kaliskiej nie uprzątnięto pozostałych korzeni.

    • Za cmentarzem wyrzucane są śmieci. Należy się tym zainteresować i posprząta ten teren.

    • Zaniedbany i zarośnięty park miejski. Teraz w okresie zimowym należało by pomyśleć o wykoszeniu suchych traw.


Władysław Koćwin – Centrum Kultury

Wystąpił z odpowiedzią na zarzuty, jakie skierowali pod jego adresem radni Bolesław Moniuszko i Wojciech Kociński na Sesji Rady Miejskiej w listopadzie.

Główne uwagi to niedowład organizacyjny i brak koordynacji ze strony Centrum Kultury podczas obchodów Święta Niepodległości. Miałem dwie propozycje związane z organizacja imprezy. Pierwsza to uroczysta Sesja rady Miejskiej i akademia w Centrum Kultury, następnego dnia msza święta i złożenie kwiatów pod pomnikiem na sycowskim rynku. Druga propozycja to obchody jednodniowe. Ta właśnie została zrealizowana. Centrum Kultury w swoim programie ma zapisaną realizacje imprezy. Plakaty informacyjne zostały rozwieszone na terenie miasta. Nie było żadnych uchybień organizacyjnych.

Sprawa związana z wręczeniem nominacji na stopnie oficerskie dla kombatantów nie leżała w gestii Centrum Kultury.

Na zakończenie imprezy podziękowałem wszystkim którzy przybyli na uroczystość następującymi słowami:

I na tym kończymy dzisiejsze uroczystości. Dziękuję za udział zaproszonym gościom i wszystkim, którzy wzięli udział i uświetnili nasze uroczystości. Życzę wszystkim spokojnego powrotu do domu”.

Pojawiły się tez zarzuty, że nie opiekujemy się zespołem „Zawadiacy”. Występ zespoły na przeglądzie kabaretów wiejskich i problemy z tym związane były wynikiem niedostatecznej informacji ze strony organizatorów imprezy. Nie dostaliśmy żadnego oficjalnego pisma. Centrum Kultury wielokrotnie było organizatorem przeglądów kabaretów i zawsze występowaliśmy z wyprzedzeniem 3 miesięcznym do zespołów. Otrzymaliśmy fax w tej sprawie na 3 dni przed imprezą, który wpłyną do burmistrza.

Wyjaśnił, że każda z sekcji działająca w Centrum Kultury ma określona kwotę na działalność. W 2005 r. było to 3 tys. zł. Zespół „Zawadiacy” i jego inscenizacje pochłonęły całą kwotę, czyli 12 tys. zł. Dzięki działalności służb finansowych jednostki udało się wygospodarować pieniądze dla innych sekcji. Są to pieniądze na wyposażenie w niezbędne instrumenty, stroje, nuty jak i wyjazdy.

Istnieje opinia, że wszyscy wiedza jak działać w kulturze. Nigdy nie da się zadowolić wszystkich. Niektórzy chcę uderzyć w kulturę i tym samym robią sobie karierę polityczna na polu krytyki.

Kończąc złożył wszystkim życzenia noworoczne.


Bolesław Moniuszko – Radny

Jeśli uważa Pan, że organizacja imprezy była dobra to gratuluje dobrego samopoczucia. Impreza w dniu 11 listopada była bardzo źle zorganizowana. Nie jest to tylko moja opinia. Byłem na tej imprezie i było źle. Nie wiem jakie były działania w celu organizacji, ale wynik końcowy był fatalny. Brak koordynacji polegał na tym, ze w tym samym czasie organizowana była impreza w MOSIR. W planie Centrum Kultury jest określona kwota z przeznaczeniem na organizacje Święta Niepodległości.


Mieczysław Żuraw – Radny

Zwrócił uwagę, że teraz po remoncie drogi nr 8 wyjazd od strony Szczodrowa jest niewidoczny. Jest tam bardzo niebezpiecznie.

Na Alei Dębowej w Stradomi Wierzchniej należy zrobić porządek. Usunąć uschnięte i niebezpieczne gałęzie.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że w sprawie krzyżowanie zwrócimy się do dyrekcji dróg krajowych do oceny tego miejsca.

Dęby na Alei Dębowej będą sukcesywnie wycinane nie jest to jednak takie proste. Jest wiele takich miejsc.


Podziękował za przyjęcie budżetu i złożył wszystkim najserdeczniejsze życzenia z okazji Nowego Roku.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Zwrócił uwagę, że niedawno na ul. Kaliskiej przy cmentarzu spadająca gałąź uszkodziła zaparkowany tam samochód. Należy wyciąć wszystkie suche gałęzie, gdyż zagrażają bezpieczeństwu.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Przypomniał, że jak była robiona przecinka drzew na cmentarzu to było wiele głosów przeciwnych tym zabiegom.

Drzewa przed cmentarzem należą do starostwa.


Bolesław Moniuszko – Radny

Nie wszystko w Centrum Kultury jest złe. Dobry pomysł to organizacja Przeglądy Filmów Komediowych. Zorganizowali to ludzie nie związanie z Centrum Kultury. Myślę, że takie inicjatywy powinny być kontynuowane.


Władysław Koćwin – Centrum Kultury

Wyjaśnił, że była to inicjatywa Centrum Kultury.



Wojciech Kociński – Radny

Złożył życzenia noworoczne w imieniu p. Beaty Kempy Poseł na Sejm RP.

Wyjaśnił, że był organizatorem wielu imprez z p. Beata Kempa i wiem jak zorganizować dobra imprezę.

Festiwal filmowy wypadł dobrze, bo nie było na nim dyrektora p. Władysława Koćwina, który w tym czasie był na urlopie.

Nawiązał do wypowiedzi radnego Bolesław Moniuszki w której porównał się do p. Beaty Kempy. Poprosił, aby nie urządzać sobie wycieczek słownych na temat Pani Poseł.


Bolesław Moniuszko – Radny

Wyjaśnił, ze nie była to złośliwość z jego strony. Jeśli uraziłem p. Poseł to przepraszam.

Ad 21) Zamknięcie obrad.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wobec zrealizowania porządku obrad.



Zamykam XLII Sesje Rady Miejskiej.


Na tym protokół zakończono.


Protokołował Przewodniczący Rady Miejskiej

Michał Pawlaczyk Kazimierz Cichoń

.......................................... .................................................

Autor: