Protokoły Sesji Rady Miejskiej

Protokół XLIV/06

PROTOKÓŁ nr XLIV / 06

z XLIV Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

odbytej w dniu, 23 lutego 2006 r.

w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

w godz. od 13.00 do 16.15




W XLIV Sesji Rady Miejskiej w Sycowie uczestniczyło 15 radnych na stan 15.


W momencie otwarcia sesji nieobecny był radny Krzysztof Lentka, oraz radny Sławomir Kapica.


Ponad to w sesji uczestniczyli:

  1. Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

  2. Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

  3. Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

  4. Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

  5. Urszula Grzyb – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

  6. Bogusław Graf – Naczelnik Wydziału Obsługi i Obrony Cywilnej

  7. Stefan Babiak – Radca Prawny

  8. Ewa Głowacka – Zespół Oświaty Samorządowej

.........................................

  1. Sołtysi

  2. Przewodniczący Zarządów Osiedli

  3. Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców



(Załącznik nr 1)


Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń, który powitał obecnych radnych oraz zaproszonych gości.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Sycowie mandat radnego uzyskał p. Jacek Przybył. Poprosił przedstawiciela Gminnej Komisji Wyborczej o wręczenie zaświadczenia o wyborze na radnego.


Urszula Grzyb – Przedstawiciel gminnej Komisji Wyborczej

Wręczyła p. Jackowi Przybyłowi zaświadczenia o wyborze.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.01.142.1591) przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie.


Odczytał rotę ślubowania:

"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców."


p. Jacek Przybył stojąc wypowiedział słowo „Ślubuję”


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wręczył radnemu Jackowi Przybyłowi kwiaty w imieniu Rady Miejskiej.


Jacek Przybył – Radny

Podziękował za wybór oraz obiecał rzetelną prace na rzecz Gminy.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych w momencie otwarcia sesji uczestniczyło – 13 radnych.


Porządek obrad

Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy

Zwrócił się o usunięcie z porządku obrad punktu:

    • Dyskusja i podjecie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie „MPZP SYCÓW OBSZAR B”

Wyjaśnił, że powodem wycofania punktu jest nie zakończone postępowania przed sądem administracyjnym w sprawie rozpatrzenia odwołań od planu miejscowego.


Poprosił o wprowadzenie do porządku obrad punkt:

    • Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr XLII / 246 / 06 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego.

Wprowadzenie projektu uchwały pod obrady Rady Miejskiej jest skutkiem rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Dolnośląskiego dot. Uchwały Rady Miejskiej Nr XLII / 246 / 06 z dnia 28 grudnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego. Należy wprowadzić stosowne zmiany powyższej uchwale.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek dot. zmiany porządku obrad pod głosowanie:


    • Usunięcie z porządku obrad punktu poświęconego dyskusji i podjęciu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie „MPZP SYCÓW OBSZAR B”.


Rada Miejska w obecności 13 radnych – 13 głosami „za”, usunęła z porządku obrad punkt poświęcony dyskusji i podjęciu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie „MPZP SYCÓW OBSZAR B”.


( O godz. 14.20 na sale obrad przybył radny Sławomir Kapica powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 14)


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek dot. zmiany porządku obrad pod głosowanie:


    • Wprowadzenie do porządku obrad punktu poświęconego dyskusji i podjęciu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr XLII / 246 / 06 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za”, wprowadziłam do porządku obrad punkt: dyskusja i podjecie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr XLII / 246 / 06 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego.


Wobec powyższego porządek obrad przedstawiał się następująco:


  1. Otwarcie Sesji.

  2. Wręczenie zaświadczenie o wyborze na radnego Rady Miejskiej w Sycowie p. Jacka Przybyła, przez przedstawiciela Gminnej Komisji Wyborczej.

  3. Ślubowanie radnego Jacka Przybyła.

  4. Stwierdzenie quorum niezbędnego do podejmowania prawomocnych

uchwał.

  1. Przyjęcie protokołu z XLIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 26 stycznia 2006 r.

  2. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie od 27 stycznia 2006 r. do 23 lutego 2006 r.

  3. Informacja Przewodniczącego rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie od 27 stycznia 2006 r. do 23 lutego 2006 r.

  4. Organizacja oświaty na terenie Miasta i Gminy Syców.

  5. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr XLII / 246 / 06 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego.

  6. Sprawozdanie z działalności Sycowskiego Towarzystwa Budownictwa

Społecznego Sp. z o.o. w Sycowie za rok 2005.

  1. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadana nazw ulicom w mieście Syców.

  2. Interpelacje i zapytania radnych.

  3. Oświadczenia i komunikaty.

  4. Wolne wnioski.

  5. Zamknięcie obrad.







Ad 5) Przyjęcie protokołu z XLIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

z dnia 26 stycznia 2006 r.


Uwag do protokołu nie wniesiono.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła protokół z XLIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 26 stycznia 2006 r.


(O godz. 14.30 na sale obrad przybył radny Krzysztof Lentka powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 15)


Ad 6) Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie

od 27 stycznia 2006 r. do 23 lutego 2006 r.


Informacja pisemna została dostarczona radnym przed sesją.

(Załącznik nr 2)


Jarosław Walczak – Radny

Zwrócił się z pytanie, czy wyjaśniła się sprawa kontraktów dla SPZOZ „Przychodnia” w Sycowie.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że mamy problemy z NFZ. W pierwszym etapie otrzymaliśmy 25% mniejsze środki na specjalistkę. Złożyliśmy odwołanie i przyznano nam tyle samo środków co w 2005 r. Niestety nie dotrzymana tego. Nadal prowadzimy rozmowy. Może uda nam się otrzymać o 5 – 10 % mniej niż w ubiegłym roku.


Zdzisław Berdnarek – Radny

Poprosił o wyjaśnienia związane z zebraniem wiejskim w Gaszowicach.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

11 lutego br. Odbyło się zebranie wiejskie w Gaszowicach zorganizowane przez Sołtysa. Omówiliśmy bieżące sprawy funkcjonowania sołectwa. Wystąpiłem o rozebranie zagrażających bezpieczeństwu chlewnie. Ustaliliśmy zasady przejęcia drogi oraz przebudowy szamb. Chcemy, aby było jedno szambo dla mieszkańców. Nie ma możliwości przejęcia parku z Gaszowicach przez sołectwo. Agencja Nieruchomości Rolnej nie chce przekazać gruntów pod plac targowy. Teren ten jest terenem rolniczym, reszta to tereny komercyjne.




Ad 7) Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy

w okresie od 27 stycznia 2006 r. do 23 lutego 2006 r.


Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.

(Załącznik nr 3)



Ad 8) Organizacja oświaty na terenie Miasta i Gminy Syców.


Ewa Głowacka – Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej

Przedstawiła organizacje oświaty na terenie Miasta i Gminy Syców.

(Załącznik nr 4)


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że radni wnikliwie przeanalizowali materiały tematyczne oraz spotkali się z dyrektorami placówek oświatowych na posiedzeniu komisji.


Dyskusja:


Paweł Walczak – Radny

We wszystkich sprawozdaniach, z każdej jednostki przedstawione są potrzeby remontowe. Mamy szalenie duże zaległości w tej materii. W prawie każdej placówce niezbędne są duże nakłady finansowe. Kolejna Rada Miejska będzie musiała gruntownie się tym zając. Czeka nas restrukturyzacja w oświacie. Należy zaznaczyć, że mamy duże potrzeby inwestycyjne.


Zdzisław Bednarek – Radny

Obecnie wydatki z budżetu na oświatę to 4.6 mil. zł. Potrzebna jest wymiana ok. 400 okien w placówkach oświatowych, cena wymiany jednej sztuki to ok. 1 tys. zł. Mogliśmy teraz przeprowadzić restrukturyzację, ale większość zadecydowała inaczej. Należy zając się gruntownymi zmianami.


Paweł Kłys – Radny

Zwrócił się z pytaniami do p. Ewy Głowackiej Dyrektor ZOS, w jakim stopniu wykorzystane są sale w placówkach. Jaki jest zasób i stopień wykorzystania kadry nauczycielskie, oraz jaki jest ilość nadgodzin planowych.


Ewa Głowacka – Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej

Wykorzystanie sal w szkołach jest bardzo duża. W SP nr 2 brakuje sal i zajęcia prowadzone są na dwie zmiany. W szkołach wiejskich bywa tak, że jest jedna sala wolna. W przedszkolach jest pełne wykorzystanie. Trudno jest mówić, jak będzie to wyglądało w przyszłości, gdyż nie wiemy jeszcze jakie zmiany zostaną wprowadzone w systemie oświaty.

Kadra nauczycielska wykorzystana jest w sposób racjonalny. Brakuje nam nauczycieli języków obcych. Obecnie w gimnazjum zawarta jest umowa cywilno – prawna z firma, która zajmuję się nauczaniem języków obcych. Taki stan jest niedopuszczalny. Jest to niezgodne z prawem. Zwróciła uwagę, że nauczyciele ciągle podnoszą swoje kwalifikacje.

Do 30 czerwca każdego roku składane są tabele z wykorzystaniem godzin przez nauczycieli. Jest to weryfikowane przez nadzór pedagogiczny, który wskazuje nieścisłości. Ciągle poszukujemy młodych chętnych do pracy nauczycieli.


Paweł Kłys – Radny

Prowadzenie zajęć przez firmę uważam, za bardzo niekorzystne i niezgodne z prawem.


Ewa Głowacka – Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej

Było wiele ogłoszeń w prasie z informacją, że poszukujemy nauczycieli języków obcych. Mamy do zaoferowania mieszkanie dla takiego nauczyciela.


Jacek Przybył – Radny

Zwrócił uwagę, że wszystkie informacje o placówkach są bardzo szczegółowe. Ta informacja powinna czemuś służyć i powinno się z niej wyciągnąć wnioski na przyszłość. Uważam, że dyskusja powinna pójść dalej.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że było to dokładnie omawiane podczas posiedzenia komisji. Pewne propozycje zostały zgłoszone. Ciągłym problemem są pieniądze.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Nie można mówić, że oświata nie jest dofinansowana. Wszystko jest uzgadniane z Radą Miejską. Nie należy zadąć tego, co jest ponad nasze możliwości. Inwestujemy bardzo dużo w wielu miejscach.

Na sesji budżetowej mówiono, że należy dokładnie analizować wydatki. Dyrektorzy składają nam szczegółowe rozliczenie z każdej wydanej złotówki.

Udało nam się wygospodarować 660 tys. zł , które przekazaliśmy w części na remonty w oświacie.

W 2005 r. wydaliśmy na remonty:

    • 420 tys. zł w Gimnazjum,

    • 50 tys. zł w Szkole Podstawowej nr 1,

    • 55 tys. zł w Szkole podstawowej nr 2,

    • 20 tys. zł w Szkole Podstawowej w Stradomi W.,

    • 20 tys. zł w Szkole Podstawowej w Drołtowicach,

Chcemy znaleźć w budżecie kwotę 100 tys. zł na remont sali gimnastycznej w SP nr 1.

Chcemy przystąpić do programu wojewódzkiego, aby pozyskać środki na remont sali gimnastycznej przy Alei Nad Wałem. Jeśli wyrazimy chęć przystąpienie do tego, to będziemy musieli zwołać sesja przed 17 marca br.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Ludzie są zbulwersowani, że Rada Miejska umorzyła podatki firmie zajmującej się produkcja i wymiana okien. Powinni wymienić okna w szkołach w zamian za umorzenie.


Paweł Walczak – Radny

Wyjaśnił, że Rada Miejska nie posiada kompetencji do zwolnień podatkowych.


Michał Pater – Radny

Likwidacja placówek oświatowych wcale nie przyniesie dużych zysków. Dojazdy są bardzo drogie a przedsiębiorstwo PKS chyli się ku upadkowi. Likwidacja jest prosta jeśli chodzi o podjecie uchwały. Należy dokładnie policzyć oszczędności z likwidacji. To wcale nie przyniesie oszczędności.

Jeśli umarzana są podatki, to może zlecić tym firmom wykonanie niezbędnych prac na rzecz gminy.

O remontach należy myśląc po gospodarska. Wymiana okien i drzwi przyniesie wymierne oszczędności na energii cieplnej. Należy się zastanowić, czy ważniejszy jest chodnik, czy może zdrowie ludzi. Najważniejsze jest zdrowie, wszystko inne może poczekać. Należy szukać racjonalnego działanie w oszczędzaniu.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia.


Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady

Miejskiej nr XLII / 246 / 06 w sprawie zasad wynagradzania

nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach

organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów

określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania

nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych,

funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i

godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku

mieszkaniowego.


Ewa Głowacka – Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej

Przedstawiła projekt uchwały i przyczyny jej wprowadzenia pod obrady.


Do projektu nie zgłoszono uwag.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLIV / 253 / 06 w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej Nr XLII / 246 / 06 w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie Miasta i Gminy Syców, regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godzin doraźnych zastępstw oraz zasad przyznawania dodatku mieszkaniowego.

(Załącznik nr 5)



Ad 10) Sprawozdanie z działalności Sycowskiego Towarzystwa

Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Sycowie za rok 2005.


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Przedstawił sprawozdanie z działalności Sycowskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. za rok 2005.

(Załącznik nr 6)


Dyskusja:


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że sprawozdanie z działalności STBS było przedmiotem wnikliwej dyskusji podczas posiedzenia Komisji Rady Miejskiej.


Jacek Przybył – Radny

Wszystkie zyski przekazywane są na remonty. Poprosił o wyjaśnienie innych przychodów, związanych z eksploatacją żwiry, usługi transportowe itp.

Czy pozyskujecie środki unijne na remonty?

Twierdzi pan, że wspólnoty są zadowolone z funkcjonowania STBS. Czy ma pan na to dowody?


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Wspólnoty są zadowolone, gdyż na corocznych zebraniach wspólnot nie zgłaszają żadnych zastrzeżeń.

STBS jest spółką i w imieniu Gminy zarządza jej zasobem mieszkaniowym. Nie podejmujemy decyzji w sprawach zaciąganie kredytów i starania się o dofinansowanie ze środków unijnych, gdyż może to robić wyłącznie gmina. My możemy prowadzić inwestycje remontowe na zlecenie gminy.

Obecnie wynik finansowy zamyka się zyskiem rzędu 300 tys. zł. Główne przychody pochodzą ze sprzedaży żwiru.


Zdzisław Bednarek – Radny

Wzrasta zadłużenie mieszkańców i to jest bardzo niepokojące. Średnia wysokość czynszu za 1 m2 to ok. 1,95 zł. Uważam, ze jest on zdecydowanie za niski. Powinien być na poziomie 4 – 5 zł za 1 m2.

W nowym budynku na ul. Polnej proponowane jest 8 zł za 1 m2.


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Zaległości czynszowe są już na poziomie 41 tys. zł na stan 31 grudnia 2005 r. Dużo zaległości przekraczających sześć miesięcy. Obecnie nie płaci 273 osób. STBS nie ustala wysokość czynszu, leży to w kompetencji Burmistrza.


Wojciech Kociński – Radny

Czy występują zaległości w płatności czynszu za lokale użytkowe?


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Takie przypadki też maja miejsce. Np. firma Chimex już nieistniejąca ma zaległości. Toczą się w takich przypadkach postępowania komornicze.


Sławomir Kapica – Radny

Gmina ma 40 budynków. Powinna zostać stworzona lista remontów w każdym budynku. Należy przeznaczyć na to środki.


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Budynki podlegają ochronie konserwatora zabytków. Wymagane są różne remonty. Najczęstszą to stropy, dachy itp. Musimy mieć perspektywy remontów, następnie wybrać konkretny budynek który będziemy modernizować.


Sławomir Kapica – Radny

Należy już o tym myśleć, aby zabezpieczyć stan budynków określając dokładnie ich stan techniczny. Musimy przeznaczyć na to środki.


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Posiadamy protokoły, które zawierają opis stanu technicznego każdego z budynku. My nie decydujemy jakie środki przeznaczyć i który budynek remontować w pierwszej kolejności. Widzę potrzeby remontów i często się z tym zwracam.


Wojciech Kociński – Radny

Czy ma pan pracowników, którzy posiadają uprawnienia do prac na wysokościach?


Benon Strzelecki – Prezes STBS Sp. z o.o.

Nie mamy takich osób.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.



Ad 11) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadana nazw ulicom

w mieście Syców.


Urszula Grzyb – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

Przedstawiła projekt uchwały.


Do projektu nie zgłoszono uwag.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLIV / 254 / 06 w sprawie nadania nazw ulicom w mieście Syców.

(Załącznik nr 7)



Ad 12) Interpelacje i zapytania radnych.


Łukasz Kuźmicz – Radny

Czy są już jakieś ustalenie w sprawie nazw wsi Ślizów i Bielawki?


Jacek Przybył – Radny

Zwrócił się w sprawie parkujących samochodów na chodniku przy sklepie przy ul. Mickiewicza. Były tam zamontowane słupki ograniczające wjazd. Teraz są usunięte i parkujące samochody stwarzają realne zagrożenie dla pieszych.

Padała kiedyś deklaracja w sprawie udzielenia formalnej odpowiedzi na pisma dot. budynku przy ul. Kaliska 48. To dzisiaj Spółdzielnia Mieszkaniowa nie uzyskała żadnej odpowiedzi.



Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Sprawa nazw wsi nie łatwa. Chcemy ustawić tablice „Bielawki”. Zmiana nazwy nie jest taka prosta, gdyż wiąże się to z całą organizacja np. numeracja domów.

W sprawie chodnika została skierowana odpowiedz.

Sprawa budynku przy ul. Kaliskiej 48 jest nam znana. Uczestniczyłem w spotkaniach z mieszkańcami, gdzie wyjaśniałem wszelkie kwestie prawne. Gmina nie może z własnych środków prowadzić remontu. Odpowiedz pisemna została skierowana do Spółdzielnie Mieszkaniowej.


Zbigniew Ilski – Radny

Będziemy zabiegać u odpowiednich służb o egzekucję zakazu wjazdu na chodnik.

Wyjaśnił, że podpisywał pismo w sprawie budynku przy ul. Kaliskiej.



Ad 13) Oświadczenia i komunikaty.


Nie zgłoszono.



Ad 14) Wolne wnioski.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Zwrócił uwagę, że należy umieścić na osiedlu przy ul. Kaliskiej tablice informacyjną z rozmieszczeniem wykazy ulic na osiedlu.

Brak chodnika przy cmentarzu, należy wykonać stosowna inwestycje.

Winę za stan budynku przy ul. Kaliskiej 48 ponoszą wykonawcy, którzy wykonywali tą inwestycje. Trzy budynki na tym osiedlu wymagają remontów.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Zwrócił się do p. Tomasz Kaźmirskiego o nie wyrokowanie w sprawie budynku przy ul. Kaliskiej 48. Nie powinniśmy wychodzić przed odpowiednie organy.

STBS wykonał 9 mieszkań przy ul. Polnej. Będą one w najbliższym czasie zasiedlane.

Stan techniczny budynków jest nam znany. Istnieje pomysł przekazania budynków aportem do STBS, aby je remontował.

Wspólnoty mogą prowadzić inne osoby prawne lub fizyczne. Nie musie tego robić STBS. Mogą wybrać innego administratora. Na naszym terenie jest STBS i SGK, które mogą zajmować się zarządzaniem. Nowy zarządca musie posiadać stosowne uprawnienia w tej dziedzinie.

Gmina musi zapewniać lokale socjalne dla ludzi, którzy zostają eksmitowanie za swoich lokali. Prawo budowlane wymusza na nas, aby każdy lokal był o określonym standardzie. Mieszkania socjalne często nie osiągają minimum.


Sławomir Kapica – Radny

Zgłosił wniosek. (Załącznik nr 8)


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek radnego Sławomira Kapicy pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 15 radnych - 11 głosami „za” przy 4 głosach „wstrzymujących” przyjęła wniosek do realizacji.


Wojciech Kociński – Radny

Wyjaśnił, że do p. Poseł Beaty Kempy zwrócili się mieszkańcy, którzy zwrócili uwagę, że w Sycowie przydało by się sztuczne lodowisko. Jazda na pobliskich stawach jest niebezpieczna a sztuczne lodowisko można wykonać nie wielkimi nakładami.


Bolesław Moniuszko – Radny

Dobra lokalizacja to korty tenisowe przy basenie w Sycowie.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że można się zastanowić nad propozycja, ale wymaga to zapewnienie bezpieczeństwa na terenie lodowiska.


Paweł Kłys – Radny

Powiedział, że w młodości sam to wykonywał przy pomocy prostych narzędzi. Nie potrzebna była do tego inwestycja i pomoc gminy.


Ad 15) Zamknięcie obrad.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wobec zrealizowania porządku obrad.



Zamykam XLIV Sesje Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołował Przewodniczący Rady Miejskiej Michał Pawlaczyk Kazimierz Cichoń

.......................................... .................................................


 

Autor: