Protokoły Sesji Rady Miejskiej

Protokół nr XLVIII/06

PROTOKÓŁ nr XLVIII / 06

z XLVIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

odbytej w dniu, 25 maja 2006 r.

w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

w godz. od 14.00 do 17.00



W XLVIII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie uczestniczyło 15 radnych na stan 15.


W momencie otwarcia sesji nieobecny był radny Andrzej Dubicki.


Ponadto w sesji uczestniczyli:

  1. Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

  2. Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

  3. Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

  4. Urszula Grzyb – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

  5. Robert Malecki – Naczelnik Wydziału Infrastruktury i Inwestycji

  6. Bogusław Graf – Naczelnik Wydziału Obsługi

  7. Danuta Szura – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich

i Obrony Cywilnej

  1. Stefan Babiak – Radca Prawny

  2. Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców

  3. Beata Jagodzińska – Urząd Stanu Cywinego

  4. Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

  5. Marek Laryś – Dyrektor MOSiR

  6. Iwona Michalak – Bober – Kierownik M – GOPS

  7. Ewa Głowacka – Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej

  8. Krystyna Adamska – Dyrektor Przedszkola Nr 2

  9. Marian Kuczyński – Prezes SGK

  10. Władysław Koćwin – Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania

Problemów Alkoholowych


.........................................

  1. Sołtysi

  2. Przewodniczący Zarządów Osiedli

  3. Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców

(Załącznik nr 1)


Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń, który powitał obecnych radnych oraz zaproszonych gości.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił zebranych o uczczenie minutą ciszy śmierć Kazimierza Górskiego.


Zabrani w sali posiedzeń stojąc oddali hołd zmarłemu Kazimierzowi Górskiemu.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych w momencie otwarcia sesji uczestniczyło – 14 radnych.


Nie zgłoszono wniosków w sprawie zmiany porządku obrad.


Porządek obrad


1. Otwarcie Sesji.

2. Stwierdzenie quorum niezbędnego do podejmowania prawomocnych uchwał.

3. Przyjęcie protokołu z XLVII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

z dnia 27 kwietnia 2006 r.

4. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie

od 28 kwietnia 2006 r. do 25 maja 2006 r.

5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie

od 28 kwietnia 2006 r. do 25 maja 2006 r.

6. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji

w Sycowie za 2005 r.

7. Sprawozdanie z działalności Centrum Kultury w Sycowie za 2005 r.

8. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania

finansowego Centrum Kultury za 2005 r.

9. Informacja o przygotowaniu do akcji letniej przez:

  1. Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,

  2. Miejskie Ośrodek Sportu i Rekreacji

  3. Zespół Oświaty Samorządowej

  4. Centrum Kultury

  5. Program Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.

10. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadanie imienia Publicznego

Przedszkola Nr 2 z Grupą Żłobkową w Sycowie.

11. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania

czystości i porządku na terenie Gminy Syców.

12. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji

na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót

budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

13. Interpelacje i zapytania radnych.

14. Oświadczenia i komunikaty.

15. Wolne wnioski.

16. Zamknięcie obrad.



Ad 3) Przyjęcie protokołu z XLVII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

z dnia 27 kwietnia 2006 r.


Uwag do protokołu nie wniesiono.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za”, przyjęła protokół z XLVII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 27 kwietnia 2006 r.



Ad 4) Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie

od 28 kwietnia 2006 r, do 25 maja 2006 r.


Informacja pisemna została dostarczona radnym przed sesją.

(Załącznik nr 2)


Zdzisław Bednarek – Radny

Poprosił o przybliżenie tematu spotkania w sprawie organizacji specjalnej strefy ekonomicznej.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że rozmowa dot. utworzenia specjalnej strefy ekonomicznej w Sycowie. Pomaga nam w tym p. Poseł Beata Kempa. Chcemy przeznaczyć na ten cel 30 ha gruntów. Całość ma obejmować docelowo teren o powierzchni 200 ha przy planowanej trasie S8.



Ad 5) Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy

od 28 kwietnia 2006 r, do 25 maja 2006 r.


Informacja pisemna została dostarczona radnym przed sesją.

(Załącznik nr 3)


Do informacji nie zgłoszono uwag.







Ad 6) Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji

w Sycowie za 2005 r.


Marek Laryś – Dyrektor MOSiR

Przedstawił sprawozdanie z działalności.

(Załącznik nr 4)


Uwag do sprawozdania nie zgłoszono.



Ad 7) Sprawozdanie z działalności Centrum Kultury w Sycowie za 2005 r.


Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

Przedstawił sprawozdanie.

(Załącznik nr 5)


Wyjaśnił, że program „Patriotyzm Jutra” został rozpatrzony pozytywnie przez Ministra Kultury. Mamy otrzymać środki na realizację.


Dyskusja:


Sławomir Kapica – Radny

Zwrócił się z pytaniem, czy w Centrum Kultury zostanie zainstalowany podjazd dla osób niepełnosprawnych. Czy będą pozyskane na ten cel środki z Funduszu Osób Niepełnosprawnych?


Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

Wyjaśnił, że będziemy starać się o pozyskanie środków i przystosowanie obiektu dla osób niepełnosprawnych.


Jacek Przybył – Radny

Poprosił o przedstawienie programu swojej działalności przez dyrektora Andrzeja Kowalczyka.


Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

Wyjaśnił, że chcę współpracować z lokalnym środowiskiem kulturalnym i oświatowym. Zaktywizować tereny wiejskie i ściśle współpracować z MOSiR – em. Organizować imprezy dla dzieci i młodzieży. Powrócić do organizacji festiwalu piosenki religijnej i refleksyjnej. Organizacja imprez wyjazdowych na duże przedsięwzięcia artystyczne. Nawiązanie współpracy z instytucjami kulturalnymi z innych miejscowości. Rozwinięcie zainteresowań teatralnych i aktorskich na zajęciach stałych. Udostępnienie zbiorów bibliotecznych również w weekendy.

Michała Pater – Radny

Poprosił o rozłożenie zadań stałych również w weekendy. Oferta powinna być bogata.


Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

Wyjaśnił, że były już takie próby wcześniej, ale się nie powiodły. Wyjaśnił, że jest dyrektorem od 4 tygodni i dopiero zaczyna reorganizacje.


Jacek Przybył – Radny

Jaka jest łączna ilość zajęć stałych?

Z czego biorą się dysproporcje w wynagrodzeniu dla instruktorów, którzy prowadzą zajęcia z zespołami?


Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

W umowach na zajęcia nie widzę zastrzeżeń. Wszystkie zostały zawarte przez poprzedniego dyrektora i wygasają z dniem 30 czerwca br. Od września zastaną zawarte nowe umowy. Różnica w wynagrodzeniu wynika w ilości zajęć prowadzonych przez poszczególnych instruktorów. Kazimierz Cichoń otrzymuje 900 zł brutto a Roman Ćwiękała 480 zł brutto.


(o godz. 14.30 na sale obrad przyszedł radny Andrzej Dubicki powiększając liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 15)


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia.



Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego

sprawozdania finansowego Centrum Kultury za 2005 r.


Wiesław Pluta – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił projekt uchwały.


Dyskusja:


Jacek Przybył – Radny

Zwrócił uwagę, że skoro w bibliotece jest pracownia internetowa, to może należy zrezygnować z prenumeraty „Dziennika Urzędowego” i „Monitora Polskiego”.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLVIII / 266 / 06 w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Centrum Kultury za 2005 r.

(Załącznik nr 6)



Ad 9) Informacja o przygotowaniu do akcji letniej przez:

  1. Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,


Iwona Michalak – Bober – Kierownik M – GOPS

Przedstawiła informację.

(Załącznik nr 7)


  1. Miejskie Ośrodek Sportu i Rekreacji,


Marek Laryś – Dyrektor MOSiR

Przedstawiła informację.

Wyjaśnił, że będzie dodatkowo zorganizowany rajd rowerowy dla dzieci i młodzieży. Dla dzieci korzystające z pomocy M – GOPS udostępnimy darmowe karnety na basen. Jeśli będzie zła pogoda, to udostępnimy nieodpłatnie hale sportową dla dzieci.

(Załącznik nr 8)


  1. Zespół Oświaty Samorządowej,


Ewa Głowacka – Dyrektor Zespołu Oświaty Samorządowej

Przedstawiła informację.

(Załącznik nr 9)


  1. Centrum Kultury,


Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury

Przedstawiła informację.

(Załącznik nr 10)


Dyskusja:


Michał Pater – Radny

Należy opracować program działania, aby nie pokrywały się imprezę organizowane przez różne jednostki. Osoba z Urzędu Miasta i Gminy powinna tym zarządzać.



Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że chcę aby w okresie letnim wszystkie dostępne hale sportowe na terenie gminy zostały w pełni wykorzystane. Wyznaczymy koordynatora. Za organizacje Dni Sycowa odpowiadało Centrum Kultury oraz MOSiR. Chcemy zaangażować w organizacje również inne podmioty.


Jacek Przybył – Radny

Zwrócił uwagę, że zajęcie stałe nie będą cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży w okresie letnim. Latem należy skupić się na organizacji imprez plenerowych. Należy wyjść do ludzi.

Zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Miasta i Gminy, czy gmina dotuje akcje letnią organizowana przez inne podmioty? Czy przewiduje się konkurs na organizacje wypoczynku letniego przez instytucje pożytku publicznego.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Środki na ten cel wskazuje Rada Miejska w uchwale budżetowej. Gmina dotuje organizacje akcji letniej przez podmioty pożytku publicznego np. ZHP oraz Stowarzyszenie Kolpinga. Na dodatkowe dofinansowania nie ma środków.

31 maja br. będzie rozstrzygnięty konkurs na organizację akcji letniej. W komisji są przedstawiciele Rady Miejskiej i M – GOPS.


Jacek Przybył – Radny

Nasz udział środków w „Projekcie Patriotycznym” zmniejsza się o połowę, więc może przeznaczyć dodatkowe środki na akcje letnią.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że jest to możliwe, ale wymaga to zmiany budżetu na podstawie uchwały Rady Miejskiej. Można to zrobić na sesji Rady Miejskiej w czerwcu.


Wojciech Kociński – Radny

Kwota jaka zostanie przekazana przez Ministerstwo Kultury na wprowadzenie „Programu Patriotycznego” nie jest jeszcze wiadoma. Pieniądze zostaną przekazane w trzech transzach. Należy jeszcze poczekać i nie przeznaczać środków zarezerwowanych na ten cel na organizacje akcji letniej.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia, jednocześnie ogłaszając 15 min. przerwy.


Po przerwie.


(Po przerwie na sale obrad nie powrócił radny Sławomir Kapica pomniejszając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 14)

Ad 10) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadanie imienia Publicznego

Przedszkola Nr 2 z Grupą Żłobkową w Sycowie.


Krystyna Adamska – Dyrektor Przedszkola Nr 2

Przedstawiła projekt uchwały.


Do projektu nie zgłoszono uwag.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLVIII / 267 / 06 w sprawie nadanie imienia Publicznego Przedszkola Nr 2 z Grupą Żłobkową w Sycowie.

(Załącznik nr 11)



Ad 11) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu

utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Wyjaśnił, że po uwagach, jakie zgłosili radni podczas posiedzenia połączonych komisji w dniu 22 maja br. wprowadzono następujące autopoprawki:

Par. 2 pkt.1 skreślono wyrazy „zakład budżetowy”,

Par. 5 pkt.1 dodano „wywóz posegregowanych odpadów nie podlega dodatkowej opłacie”,

Par. 12 pkt. 2 lit. d otrzymał brzmienie “Prowadzenie psa na uwięzi, a psa rasy uznanej za agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu – w nałożonym kagańcu.


Dyskusja:


(o godz. 15.30 na sale obrad powrócił radny Sławomir Kapica powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 15.)


Bolesław Moniuszko – Radny

Poprosił, aby regulamin został dołączony jako dodatek do „Gazety Sycowskiej”.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Zostanie tak zrobione. Dodatkowo przekażemy zarządca nieruchomości i innym instytucją.

Zdzisław Bednarek – Radny

Zgłosił propozycje, aby zorganizować na terenie gminy konkurs na najładniejszą posesję. Zachęci to mieszkańców do dbania o swoje najbliższe otoczenie.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Chcemy podjąć skuteczne działania, aby wszyscy realizowali zapisy w regulaminie. Będziemy edukować społeczeństwo.

Dążymy do tego, aby każdy miał podpisaną umowę na wywóz odpadów lub posiadał dokumentu świadczące, że wykonuje to osobiście.

Chcemy zachęcić ludzi do dbania o swoje najbliższe otoczenie.


Jarosław Kalemba – Sołtys Sołectwa Gaszowice

Czy należy przekazywać do utylizacji każde padłe zwierzę?

Czy jeśli kogoś nie stać na wybudowanie szamba, to czy gmina może partycypować w kosztach?

Wystąpił w imieniu Sołectwa Gaszowice o okres przejściowy na realizację regulaminu.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że gmina nie ma prawnych możliwości dotowania osób fizycznych i prawnych.

Mamy sygnały, że do rowów odprowadzane są nieczystości. Musimy się tym niezwłocznie zająć.

Od 1996 r. jeśli kogoś nie stać na własny kontener na śmieci to dzierżawimy mu taki.

Musimy zabiegać, żeby nie powstawały dzikie wysypiska śmieci. Będziemy w tym zakresie działać z Policją.

Poprosił sołtysów o edukację mieszkańców w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie sołectw.


Wojciech Kociński – Radny

Policja powinna interweniować na wyrzucanie nieczystości np. do rowów i okolicznych lasów.

Zwrócił uwagę, ze wywóz szamba jest bardzo drogie i często mieszkańcy wiosek nie maja na to środków.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Na wioskach za wywóz szamba płaca ich posiadacze. Tak stanowi prawo.


Jacek Przybył – Radny

Wyjaśnił, że w projekcie uchwały brakuje jasnego zapisu o obowiązku posiadania kontenerów na śmieci oraz egzekucji, jeśli tego nie będzie i jeśli nie będą wywożone nieczystości.

Należy zorganizować miejsca do wyprowadzania psów i powrócić do podatku od posiadania psów. Wpływy z tego tytułu pozwolą na utrzymania miejsc przeznaczonych do wyprowadzania psów.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Uwagi są słuszne. Musimy zająć się edukacją społeczeństwa. Zgadzam się, że uchwała przyniesie wiele problemów. Chcieliśmy skupić się na najważniejszych kwestiach, ale zakres problemu wymusił na nas stworzenie obszernej regulacji.

Wyjaśnił, że gmina nie może dotować mieszkańców do budowy szamba.

Kończąc poprosił o przyjęcie projektu uchwały.


Zdzisław Bednarek – Radny

W innych gminach rozwiązano ten problem sprzedając worki, do których wrzuca się odpady. Tylko te worki są odbierane przez firmy wywozowe. W cenie worków wliczony jest wywóz i składowanie odpadów na wysypisku.


Marian Kuczyński – Prezes SGK

Takie działanie jest niezgodne z prawem.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLVIII / 268 / 06 w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców

(Załącznik nr 12)



Ad 12) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania

dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich

lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru

zabytków.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały.


Dyskusja:


Jacek Przybył – Radny

Zaproponował, aby w tytule uchwały zamienić słowo „sfinansować” na „dofinansować”.

Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyraził na to zgodę.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniki braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę Nr XLVIII / 269 / 06 w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.


(Załącznik nr 13)



Ad 13) Interpelacje i zapytania radnych.


Jacek Przybył – Radny

Zgłosił interpelację.

(Załącznik nr 14)


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że nie ma problemu z realizacją. Zajmiemy się tym.


Mieczysław Żuraw – Radny

Poprosił o wyznaczenie drogi dojazdowej do zalewu od drogi gminnej.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że do czasy otwarcia sezonu letniego zostaną wyznaczone ścieżki.


Roman Solarz – Radny Powiatowy

Zapytał kiedy będzie doprowadzony gaz do ulic: Lipowej, Kwiatowej i Klonowej.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że gaz jest na ul. Szarych Szeregów. Wykonuje to gmina na wniosek właściciela posesji. Do 2007 r. chcemy wykonać wszystkie drogie w tym rejonie.






Ad 14) Oświadczenia i komunikaty.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poinformował o organizowanych przez Powiat Oleśnicki bezpłatnych szkoleniach zawodowych dla rolników i domowników.

Poinformował również, że radni Paweł Kłys i Michał Pater wyjeżdżają dziś do Konina na ogólnopolski turniej samorządowy w tenisie ziemnym. Będą reprezentować naszą gminę.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Poinformował, że 26 maja br. Urząd Miasta i Gminy w Sycowie pracuje normalnie. Nie ma dnia wolnego z okazji przyjazdu Ojca Świętego do Polski.

Od 1 – go lipca br. M – GOPS przejdzie do budynku SGK.


Andrzej Dubicki – Radny

Opowiedział w przeżyciach związanych z wyjazdem samorządowym na Litwę w dniach 13 – 17 maja br.

Poprosił o pomoc finansową w postaci zakupu komputera i przekazani go zamieszkałej tam polonii.

Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że może o tym zdecydować Rada Miejska. Nasza gmina współpracuje z Polakami na wschodzie. W tym roku przyjedzie do nas grupa dzieci z Białorusi.



Ad 15) Wolne wnioski.


Wojciech Kociński – Radny

Zgłosił wniosek.

(Załącznik nr 15)


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że rozważymy tą propozycję. Będziemy chcieli zorganizować tam mieszkania socjalne.


Jacek Przybył – Radny

Zgłosił wniosek.

(Załącznik nr 16)


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Już sobie to wyjaśniliśmy wcześniej. Rada Miejska podejmuje decyzje w tym zakresie.

Ryszard Momiński – Samorząd Mieszkańców nr 1

Na ostatniej sesji Rada Miejska podjęła uchwałę, na podstawie której jednostki gminy zostały zwolnione z podatku od nieruchomości. Jak to się ma do swobody działalności gospodarczej? Czy płacą one takie podatki?


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Nie zwalniamy jednostek z płatności za czynsz, który wynika z umowy.


Mieczysław Żuraw – Radny

Zwrócił uwagę, że przy przysiółku Pawie, aleja drzew jest bardzo zniszczona.

Gałęzie zagrażają mieszkańcom. Należy dokonać niezbędnych przycinek.


Stanisław Czajka – Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że znajduje się to przy drodze powiatowej. Wniosek zostanie złożony w Zarządzie Dróg Powiatowych.



Ad 16) Zamknięcie obrad.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wobec zrealizowania porządku obrad.


Zamykam XLVIII Sesje Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.



Protokołował Przewodniczący Rady Miejskiej Michał Pawlaczyk Kazimierz Cichoń

.......................................... .................................................


















































Autor: