Protokoły Sesji Rady Miejskiej

Protokół nr LII/06

 

PROTOKÓŁ nr LII / 06

z LII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

odbytej w dniu, 28 września 2006 r.

w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

w godz. od 14.00 do 16.00



W LII Sesji Rady Miejskiej w Sycowie uczestniczyło 14 radnych na stan 15.


Nieobecny:

Zdzisław Bednarek – Radny


Ponadto w sesji uczestniczyli:

  1. Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

  2. Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

  3. Urszula Grzyb – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

  4. Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy

  5. Zofia Wach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Obrony Cywilnej

  6. Bogusław Graf – Naczelnik Wydziału Obsługi

  7. Beata Jagodzińska – Urząd Stanu Cywilnego

  8. Stefan Babiak – Radca Prawny

  9. Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

  10. Dariusz Araźny – Investgas S.A.

.........................................

  1. Sołtysi

  2. Przewodniczący Zarządów Osiedli

  3. Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców

(Załącznik nr 1)


Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady – Kazimierz Cichoń, który powitał radnych oraz zaproszonych gości.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych sesji uczestniczyło – 14 radnych.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Przeprosił za nieobecność Burmistrza Miasta i Gminy, który uczestniczy w tym samym czasie w spotkaniu burmistrzów z Marszałkiem Sejmu panem Markiem Jurkiem w Warszawie.

Zmiana porządku obrad.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że Wojewoda Dolnośląski wystąpił ze skargą do WSA we Wrocławiu na Uchwałę Rady Miejskiej z dnia 25 maja 2006 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców. Uwzględniliśmy wszystkie uwagi, których dotyczy skarga i chcemy wprowadzić nowy projekt uchwały, aby nie wchodzić w spór z organem nadzoru. Poprosił o wprowadzenie do porządku obrad projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad punktu:


    • dyskusja i podjecie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” wprowadziła do porządku obrad punkt - dyskusja i podjecie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców.


Wobec powyższego porządek obrad przedstawiał się następująco:


1. Otwarcie Sesji.

2. Stwierdzenie quorum niezbędnego do podejmowania prawomocnych uchwał.

3. Przyjęcie protokołu z LI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

z dnia 31 sierpnia 2006 r.

4. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie

od 1 września 2006 r. do 28 września 2006 r.

5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie

od 1 września 2006 r. do 28 września 2006 r.

6. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie

MPZP SYCÓW – OBSZAR B”.

7. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego dla działki nr 108, am. 15 w Sycowie.

8. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany

studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Miasta i Gminy Syców.

9. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie

wsi Wioska.

10. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie dostosowania granic obwodów

do stanu faktycznego w mieście i gminie Syców.

11. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie dostosowania opisu granic okręgów

wyborczych do stanu faktycznego w mieście i gminie Syców.

12. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu

głosowani w wyborach do rad gmin, rad powiatów, i sejmików

województwa oraz bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów

i prezydentów miast.

13. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Urzędowi Miasta

i Gminy w Sycowie.

14. Dyskusja i podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania

Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki

Zdrowotnej „Przychodnia” w Sycowie.

15. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania

czystości i porządku na terenie Gminy Syców.

16. Interpelacje i zapytania radnych.

17. Oświadczenia i komunikaty.

18. Wolne wnioski.

19. Zamknięcie obrad.



Ad 3) Przyjęcie protokołu z LI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie

z dnia 31 sierpnia 2006 r.

Uwag do protokołu nie wniesiono.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” przyjęła protokół z LI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 31 sierpnia 2006 r.



Ad 4) Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie

od 1 września 2006 r. do 28 września 2006 r.


Informacje o pracy Burmistrza Miasta i Gminy Syców została dostarczona przed sesją.

(Załącznik nr 2)


Uwag do informacji nie zgłoszono.


Ad 5) Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy

w okresie od 1 września 2006 r. do 28 września 2006 r.


Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.

(Załącznik nr 3)

Ad 6) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego

planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie

MPZP SYCÓW – OBSZAR B”.


Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Podstawiła projekt uchwały.

(Załącznik nr 4)


Przedstawiła Rozporządzanie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.

(Załącznik nr 5)

Przedstawiła Rozporządzanie Rady Ministrów z dnia 10 maja 2005 r. zmieniające rozporządzanie w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.

(Załącznik nr 6)

Wyjaśniła, że podczas wspólnego posiedzenia komisji Społecznej oraz Komisji Rewizyjnej w dniu 20 lutego 2006 r. ustalono wprowadzenie ograniczenie do 50 DJP. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 maja 2005r. wprowadza regulacje na poziomie 40 DJP.

Pan Mariusz Zaborowski w dniu 26 września br. złożył na ręce Burmistrza Miasta i Gminy Syców pismo, w którym wyjaśnia, że nie zgadza się z projektem planu zagospodarowania przestrzennego.

(Załącznik nr 7)

Pan Mariusz Zaborowski decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Oleśnicy z dnia 6 września 2006 r. uzyskał zezwolenie na zmianę sposobu użytkowania, części obiektów pod chów trzody chlewnej.

(Załącznik nr 8)

Zgodnie z powyższą decyzja zezwala się na hodowlę przekraczającą 40 DJP.

Jeśli podjęta zostanie uchwała z powyższym ograniczeniem, to Gmina Syców będzie musiała wpłacić panu Zaborowskiemu odszkodowanie.


Dyskusja:


Paweł Kłys – Radny

Z czego wynika zapis w projekcie uchwały, ograniczający hodowlę do 40 DJP?




Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Rozporządzenie Rady Ministrów stanowi, że chów zwierząt przekraczający 40 DJP może wymagać raportu oddziaływanie na środowisko. Uchwałą rady miejskiej, możemy wprowadzić takie ograniczenie.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Oleśnicy wydał decyzje zezwalającą na zwiększenie hodowli po spełnieniu określonych wymogów.


Wojciech Kociński – Radny

Czy od decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego przysługuje odwołanie?


Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Tak.


Wojciech Kociński – Radny

Czy Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego może wydąć taką decyzje jeśli nie jest uchwalony MPZP dla tego terenu i czy nie obowiązuje go cytowane rozporządzenie?


Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Wyjaśniła, że Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Oleśnicy nie widzi podstaw do wymagania raportu oddziaływania na środowisko.


Mieczysław Żuraw – Radny

Co to jest 1 DJP?


Wiesław Pluta – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Jedna krowa to 1 DJP. Jeden tucznik to 0,14 DJP.


Witold Ostrowski

Wyjaśnił, że decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego została zaskarżona przez mieszkańców. Moim zdaniem zostanie uchylona.

Na terenie miasta hodowla nie można przekraczać 40 DJP. Mieszkańcy nie zgadzają się na hodowlę świń. Zapis ograniczający powinien znaleźć się w uchwale rady miejskiej.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Wyjaśnił, że dyskusja jest bezprzedmiotowa. Nie uwzględniono zapisów prawa budowlanego.

Zwrócił uwagę, że bardzo śmierdzi z oczyszczalni ścieków.




Irena Zaborowska

Wyjaśniła, że wczoraj odbyła się kontrolę ARiMR z Wrocławi, która stwierdziła, że spełniamy wszystkie wymogi Unii Europejskiej, jako jedyne gospodarstwo rolne w Sycowie. Nie możemy pozostać na takim etapie, lecz musimy rozwijać swoja działalność. Jeśli zostanie wprowadzone ograniczenie do 40 DJP to wystąpimy do Gminy Syców o odszkodowanie.

Pan Witold Ostrowski sieje bajki na nasz temat.

Przedstawiła protokół z kontroli, z którym zapoznał się Przewodniczący Rady Miejskiej.


Michał Pater – Radny

Czy jest możliwość, aby Państwo zmienili branże?


Irena Zaborowska

Nie.


Wojciech Kociński – Radny

Czy teraz hodowla mieści się w granicach 40 DJP?


Irena Zaborowska

Nie ma to znaczenie. Musimy się rozwijać, bo takie są wymogi UE.


Jacek Przybył – Radny

Pan Ostrowski powiedział, że w mieście nie można przekraczać poziomu 40 DJP. Czy to prawda?


Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Nie ma takiego zapisu.


Bolesław Moniuszko – Radny

Zgłosił formalny wniosek w sprawie przerwy w obradach, aby wnikliwie przeanalizować sprawę.


Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Wyjaśniła, ze jeśli zostanie wprowadzony zapis ograniczający do 40 DJP to wiąże się to z koniecznością wypłaty odszkodowania.


Paweł Kłys – Radny

Zgłosił wniosek, aby przekazać projekt uchwały ponownie do pracy w komisjach. Należy dokładnie przeanalizować sytuacje prawna, jaka wiąże się z podjęciem powyższej uchwały.



Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Ogłosił 15 min. przerwę.


Po przerwie.


(Po przerwie na salę obrad nie przybyli radni: Sławomir Kapica, Krzysztof Lentka i Paweł Walczak, pomniejszając liczbę radnych uczestniczących w powiedzeniu do 11)


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał wniosek zgłoszony przez Pawła Kłys dot. przekazania projekt uchwały do pracy w komisjach, aby dokładnie przeanalizować wszelkie konsekwencje podjęcia uchwały.


Rada Miejska w obecności 11 radnych – 11 głosami „za” zdecydowała przekazać projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego w skrócie „MPZP SYCÓW – OBSZAR B” do prac w komisjach Rady Miejskiej w Sycowie.


( o godz. 1500 na sale obrad przybyli radni: Sławomir Kapica, Paweł Walczak oraz Krzysztof Lentka powiększając liczbę radnych uczestniczących w sesji do 14)



Ad 7) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego

planu zagospodarowania przestrzennego dla działki nr 108, am. 15

w Sycowie.


Urszula Kuncewicz – Jeleniogórskie Biuro Projektów i Planów

Podstawiła projekt uchwały.


Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 281 / 06 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki nr 108, am. 15 w Sycowie.

(Załącznik nr 9)




Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do

sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków

zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Syców.


Dariusz Araźny – Investgas S.A

Przedstawił projekt uchwały oraz warunki techniczne, jakie będzie spełniał ropociąg.


Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 282 / 06 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Syców.

(Załącznik nr 10)



Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy

na terenie wsi Wioska.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Przedstawił projekt uchwały wraz z propozycja nazwy ulicy, jaka została przyjęta na posiedzeniu połączonych komisji.

Zaproponowana nazwa:„ulica Bukowa”.


Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 283 / 06 w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie wsi Wioska.

(Załącznik nr 11)



Ad 10) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie dostosowania granic

obwodów do stanu faktycznego w mieście i gminie Syców.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały

Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 284 / 06 w sprawie dostosowania granic obwodów do stanu faktycznego w mieście i gminie Syców.

(Załącznik nr 12)



Ad 11) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie dostosowania opisu granic

okręgów wyborczych do stanu faktycznego w mieście i gminie

Syców.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały.


Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 285 / 06 w sprawie dostosowania opisu granic okręgów wyborczych do stanu faktycznego w mieście i gminie Syców.

(Załącznik nr 13)


Ad 12) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego

obwodu głosowani w wyborach do rad gmin, rad powiatów

i sejmików województwa oraz bezpośrednich wyborów wójtów,

burmistrzów i prezydentów miast.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały.


Dyskusja:


Jacek Przybył – Radny

Zwrócił się z pytaniem, czy w uchwale nie musimy określić, na kandydatów z którego okręgu będą oddawane głosy.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Głosowanie będzie odbywać się na kandydatów z okręgu nr 2. Brak podstawy prawnej do określenia tego w projekcie uchwały.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 286 / 06 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowani w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województwa oraz bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

(Załącznik nr 14)



Ad 13) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Urzędowi

Miasta i Gminy w Sycowie.


Irena Kokornaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały.


Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 287 / 06 w sprawie nadania statutu Urzędowi Miasta i Gminy w Sycowie.

(Załącznik nr 15)



Ad 14) Dyskusja i podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie

powołania Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym

Zakładzie Opieki Zdrowotnej „Przychodnia” w Sycowie.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały.


Nie zgłoszono uwag .


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał projekt uchwały pod głosowanie.


Rada Miejska w obecności 14 radnych – 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę nr LII / 288 / 06 zmieniającą uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „Przychodnia” w Sycowie.

(Załącznik nr 16)



Ad 15) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu

utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Przedstawiła projekt uchwały oraz skargę Wojewody Dolnośląskiego na uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców z dnia 25 maja 2006 r.

(Załącznik nr 17)


( o godz. 1530 salę obrad opuścili radni: Sławomir Kapica oraz Wiesław Pluta pomniejszając liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 12)


Dyskusja:


Jacek Przybył – Radny

Zwrócił uwagę na bledną numerację ustępów w par. 7.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że zostanie to poprawione.


Paweł Kłys – Radny

Zacytował par. 15 ust. 2 uchwały i zapytał, jak to się ma do wcześniejszej dyskusji w sprawie projektu uchwały dot. MPZP obszar B w Sycowie.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Ja to sprawdzę, ale sądzę tu chodzi o inną działalność.


Paweł Walczak – Radny

Wyjaśnił, że par. 1 stanowi o terenach wyłączonych z rolnictwa. Teren, o którym jest mowa jest właśnie terenem rolniczym.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.



Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” podjęła uchwałę

nr LII / 289 / 06 w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Syców.

(Załącznik nr 18)


( o godz. 1540 na sale obrad powrócili radni: Sławomir Kapica oraz Wiesław Pluta powiększając tym samym liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 14)



Ad 16) Interpelacje i zapytania radnych.


Paweł Walczak – Radny

Zwrócił się z pytaniem, kiedy zostaną wykonane zjazdy w boczne drogi ul. Kolejowej w Sycowie. Wykonano nawierzchnię na ul. Kolejowej a nie wykonano zjazdów.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Wyjaśnił, że inwestycja jeszcze nie została zakończona. Zjazdy na pewno zostaną wykonane.


Wojciech Kociński – Radny

Podatek od środków transportowych w naszej gminie naliczany od pojazdów, których masa całkowita wynosi od 3,5 tony. W innych gminach nalicza się to po przekroczeniu 3,5 tony. Powinno się to zmienić.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Tak jest w naszej Gminie. Będą nowe propozycje zmian.



Ad 17) Oświadczenia i komunikaty.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że radny Zdzisław Bednarek złożył ustne usprawiedliwienie swojej nieobecności na dzisiejszej sesji.



Ad 18) Wolne wnioski.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Zwrócił uwagę, że nadal jest brudno na cmentarzu. Brak grabarza, toalety nieczynne, nie wykoszone chwasty na parkingu przy cmentarzu.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Przypomniał, że na ostatniej sesji była dyskusja na ten temat. Dyrektor Marian Kuczyński miał się zająć tymi problemami.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Jest osoba odpowiedzialna za porządek na cmentarzu. Bardzo często zdarza się, że to mieszkańcy, którzy zamieszkują w kaplicy na cmentarzy jeżdżą tam rowerami i bawią się na jego terenie.

Toalety są otwarte, często wywożone są śmieci i zamiatane alejki.

Wyjaśnił, że gmina otrzymała dotację i będziemy odnawiać cmentarz żołnierzy radzieckich. W budżecie na 2007 r. chcemy zapewnić kwotę na budowę parking przy cmentarzu.

Na wniosek pana Tomasza Kaźmirskiego będziemy przycinać drzewa na cmentarzu.


Tomasz Kaźmirski – Samorząd Mieszkańców nr 3

Sprzedając miejsce na cmentarzy należy pobierać opłatę za m2.


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Teren jest ściśle wyznaczany a opłata pobierana jest za kwaterę.


Wojciech Kociński – Radny

Na cmentarzu rośnie sosna, z której leci żywica na kilka nagrobków. Wygląda to bardzo źle. Czy istnieje możliwość zabezpieczenia drzewa, aby nie uszkadzały pomników?


Zbigniew Ilski – Zastępca Burmistrz Miasta i Gminy

Osobiście rozmawiałem w tej sprawie. Decyzje na wycięcie drzewa wydaje starosta po uzgodnieniu z dendrologiem. Dendrolog nie wyraża na to zgody. Chcemy rozwiązać problem.


Ad 19) Zamknięcie obrad.


Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Rady Miejskiej

Wobec zrealizowania porządku obrad.

Zamykam LII Sesje Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołował Przewodniczący Rady Miejskie Michał Pawlaczyk Kazimierz Cichoń

.......................................... ..................................................



Autor: