PROTOKÓŁ nr III / 06
z III Sesji Rady Miejskiej w Sycowie
odbytej w dniu, 21 grudnia 2006 r.
w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
w godz. od 1400 do 1800
W III Sesji Rady Miejskiej w Sycowie uczestniczyło 15 radnych na stan 15.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Tomasz Czwordon – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Irena Lisikiewicz – Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Oleśnicy
Waldemar Grzędziak – Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy Filia
w Sycowie
Teresa Laskowska – Investgas S.A.
..............................................
Naczelnicy Urzędu Miasta i Gminy Syców
Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Radca Prawny
Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców ds. alkoholowych
Sołtysi
Przewodniczący Zarządów Osiedli
Dyrektorzy placówek oświatowych z terenu Miasta i Gminy Syców
Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy
Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców (Załączniknr 1)
Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady – Bolesław Moniuszko, który powitał radnych oraz zaproszonych gości.
Ad 2) Stwierdzenie Quorum.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych w sesji uczestniczyli wszyscy radni.
Ad 3) Przyjęcie porządku obrad.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił proponowany porządek obrad.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Zgłosił wniosek o wykreślenie z porządku obrad punku: Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Miasta i Gminy Syców.
Poddał wniosek pod głosowanie
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 14 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” usunęła z porządku obrad punkt: Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Miasta i Gminy Syców.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił porządek obrad.
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z II Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 4 grudnia
2006 r.
5. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie
od 4 grudnia 2006 r. do 21 grudnia 2006 r.
6. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie
od 4 grudnia 2006 r. do 21 grudnia 2006 r.
7. Informacja o stanie bezrobocia na terenie działania Powiatowego Urzędu
Pracy w Oleśnicy – Filia w Sycowie oraz terenie Miasta i Gminy Syców.
8. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie: o przystąpienie do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla rurociągu
paliwowego w gminie Syców.
9. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy z
organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2007 rok.
10. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego
Rady Miejskiej do wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa
pracy w stosunku do Burmistrza Miasta i Gminy.
11. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia
Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
12. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określenia zryczałtowanych diet dla
radnych w związku z wykonywaniem czynności związanych z pracą w
Radzie i jej organach.
13. Dyskusja i Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2007 r.
14. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek jednostkowych
dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w
Sycowie na rok 2007.
15. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wyboru banku do wykonywania
obsługi budżetu Miasta i Gminy Syców.
16. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wydatków niewygasających z
upływem roku budżetowego 2006.
17. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy na
rok 2006.
18. Interpelacje i zapytania radnych.
19. Oświadczenia i komunikaty.
20. Wolne wnioski.
21. Zamknięcie obrad.
Poddał porządek obrad pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” przyjęła proponowany porządek obrad.
4 grudnia 2006 r.
Uwag do protokołu nie wniesiono.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” przyjęła protokół z II Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 4 grudnia 2006 r.
Ad 5) Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie
od 4 grudnia 2006 r. do 21 grudnia 2006 r.
Informacje o pracy Burmistrza Miasta i Gminy Syców została dostarczona przed sesją.
(Załącznik nr 2)
Dyskusja:
Zdzisław Bednarek – Radny
Na co zostały wydane pieniądze przez fundację „Dolina Dobrej Widawy”, do której przystąpiliśmy?
Zwrócił się z pytaniem, jakie zmiany dokonał Pan w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu?
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
14 grudnia br. byłem na spotkaniu tej organizacji. Na cały program otrzymano 721 tys. zł. do rozdysponowania przez 8 gmin w 2007 r. Kilka tys. zł. otrzymały nasze szkoły wiejskie. Fundacja, aby realizować zaplanowane zadania musi zaciągać kredyty. Wystąpią do gmin zrzeszonych, aby pokryły koszty kredytu. Duża cześć tych środków zostanie przeznaczona na szkolenia.
Zmiany w Regulaminie związane są z rozdzieleniem funkcji Sekretarza Urzędu i Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Prawnego. Kolejna zamiana dot. regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze. Chodzi o zmianę składu osobowego komisji konkursowej.
Kazimierz Cichoń – Radny
Jak teraz będzie wyglądała współpraca Sycowa z miastem partnerskim Malsch?
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Kontakty nadal są dobre. Współpraca będzie kontynuowana przy współudziale Pana Babairza. Chcę dodatkowo do współpracy włączyć Urząd.
Wiesław Kapica – Radny
Co z wyborami Sołectw? Dlaczego nie ma w informacji wyborów w Stradomi Wierzchniej?
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
To błąd pisarski. Wybory w Stradomi W. odbędą się 12 stycznia br.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia.
w okresie od 4 grudnia 2006 r. do 26 grudnia 2006 r.
Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.
(Załącznik nr 3)
Ad 7) Informacja o stanie bezrobocia na terenie działania Powiatowego
Urzędu Pracy w Oleśnicy – Filia w Sycowie oraz terenie Miasta
i Gminy Syców.
Waldemar Grzędziak – Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy Filia w Sycowie
Przedstawił informacje o stanie bezrobocia na terenie działalności PUP Filia w Sycowie.
(Załącznik nr 4)
Irena Lisikiewicz – Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Oleśnicy
Uzupełniła informację o dane z całego Powiatu Oleśnickiego.
Dyskusja:
Kazimierz Cichoń – Radny
Zapytał, co w nadesłanych materiałach oznacza skrót EFS?
Irena Lisikiewicz – Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Oleśnicy
Wyjaśniła, że jest to skrót: Europejski Fundusz Społeczny.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia.
Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie: o przystąpienie do
sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla rurociągu paliwowego w gminie Syców.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Teresa Laskowska – Investgas S.A.
Szczegółowo omówiła zakres i zasady prowadzonej inwestycji.
Dyskusja:
Zdzisław Bednarek – Radny
Co zyska na tym Gmina?
Teresa Laskowska – Investgas S.A.
2% podatek od wartości inwestycji.
Teresa Laskowska – Investgas S.A.
Wyceny przeprowadzą rzeczoznawcy. Będzie to regulować indywidualna umowa.
Leszek Wojtowicz – Radny
Część inwestycji będzie przechodzić przez tereny, które przeznaczone były pod zabudowę. Czy właściciele wiedzą o tym i czy jest różna cena dla różnych terenów?
Teresa Laskowska – Investgas S.A
Ze wszystkimi właścicielami były prowadzone rozmowy. Cena będzie wynikać z uzgodnień. Jest ona zróżnicowana w stosunku do gruntu.
Przedstawiła szczegółowo parametry techniczne inwestycji. Strefa ochronna będzie wynosić po 6 od osi ropociągu.
Leszek Wojtowicz – Radny
Czyn np. wypalanie łąk nie będzie zagrażać ropociągowi?
Teresa Laskowska – Investgas S.A
Rura będzie na głębokości 1,30 – 1,70 m pod ziemią. Wypalanie łąk nie zagraża ropociągowi.
Kazimierz Cichoń – Radny
Jaki jest całkowity koszty inwestycji?
Teresa Laskowska – Investgas S.A
Nie posiadamy takich danych.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę
Nr III / 06 / 07 w sprawie: o przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla rurociągu paliwowego w gminie Syców.
(Załącznik nr 5)
Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy z
organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi
podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
na 2007 rok.
Tomasz Czwordon – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały wraz z naniesionymi poprawkami zgłoszonymi podczas posiedzeń Komisji Rady Miejskiej.
Do projektu nie zgłoszono uwag.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę
Nr III / 07 / 07 w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2007 rok.
(Załącznik nr 6)
Ad 10) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia
Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności w
sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do Burmistrza Miasta
i Gminy.
Paweł Walczak- Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił projekt uchwały.
Do projektu nie zgłoszono uwag.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” podjęła uchwałę
Nr III / 08 / 07 w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do Burmistrza Miasta i Gminy.
(Załącznik nr 7)
Ad 11) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia
Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
Paweł Walczak- Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił projekt uchwały.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił proponowane stawki:
wynagrodzenie zasadnicze –3.800
dodatek funkcyjny – 1.400
dodatek specjalny w wysokości – 20%, tj. 1.040
dodatek za staż pracy w wysokości – 7%, tj. 266
Zapytał, czy są inne propozycję.
Nie zgłoszono.
Jacek Przybył – Radny
Zwrócił się z pytaniem do Radcy Prawnego, od kiedy będzie wzrastać dodatek stażowy.
Stefan Babiak – Radca Prawny
Ten zapis jest na wniosek kadrowego Urzędu. Dodatek będzie naliczany od 25 czerwca.
Więcej uwag nie zgłoszono.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 14 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” podjęła uchwałę Nr III / 09 / 07 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
(Załącznik nr 8)
Ad 12) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie określenia zryczałtowanych
diet dla radnych w związku z wykonywaniem czynności związanych
z pracą w Radzie i jej organach.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Dyskusja:
Jacek Przybył – Radny
Poprosił o przedstawienie uzasadnienia do uchwały.
Wyjaśnił, że będzie szukał wielu oszczędności i to jest jedna z nich. Mamy wiele do zrobienia w wielu dziedzinach. Udowodnię, że jestem dobrym gospodarzem.
Zaproponował poprawkę do projektu uchwały, aby wejście jej w życie określić na 1 stycznia 2007 r.
Jacek Przybył – Radny
Zwrócił uwagę, że uzasadnieni załączone do projektu uchwały dot. tylko par. 1 pkt 3. W uzasadnieniu nie ma nic na temat zmiany w par. 3.
To również podyktowane jest oszczędnościami. Ma to również zniechęcić do powoływania komisji doraźnych.
Jacek Przybył – Radny
To jest ingerencja w organy Rady Miejskiej.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Nie blokuje powoływania komisji.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Zaproponował, aby Przewodniczący Rady otrzymywał 45% a wygospodarowane pieniądze rozdysponować na innych członków Rady, aby jeszcze bardziej zmniejszyć dysproporcje. Wiceprzewodniczący 33%, Przewodniczący Komisji 24%.
Chcemy powołać dodatkowe komisję i resztę przeznaczyć dla nowego organu Rady. W ubiegłej kadencji były 3 komisje doraźne. Zaproponował, aby stawki utrzymać na poziomie uchwały z 2002 r. czyli: przewodniczący komisji 3%, członek komisji 2,5%.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Zwrócił uwagę, że na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej wnioskowano o odrzucenie projektu uchwały w całości.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W pierwszej kolejności będą głosowane poprawki najdalej idące.
Stefan Babiak – Radca Prawny
Wyjaśnił, że takie głosowanie jest właściwe.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał poprawki pod głosowanie.
Poprawka dot. ustalenia stawki dla Przewodniczącego Rady Miejskiej w wysokości 45%.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 2 głosami „za”, 12 głosami „przeciw”, 1 głosie „wstrzymujący” odrzuciła zaproponowaną poprawkę.
Poprawka dot. ustalenia stawki dla Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w wysokości 33%.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 2 głosami „za”, 12 głosami „przeciw”, 1 głosie „wstrzymujący” odrzuciła zaproponowaną poprawkę.
Poprawka dot. ustalenia stawki dla Przewodniczącego Komisji Rady Miejskiej w wysokości 24%.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 2 głosami „za”, 12 głosami „przeciw”, 1 głosie „wstrzymujący” odrzuciła zaproponowaną poprawkę.
Poprawka dot. ustalenia stawki dla Przewodniczącego Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w wysokości 3%.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymujący” przyjęła zaproponowaną poprawkę.
Poprawka dot. ustalenia stawki dla Członka Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w wysokości 2,5%.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymujący” przyjęła zaproponowaną poprawkę.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił projekt uchwały z wprowadzonymi poprawkami.
Uwag nie zgłoszono.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał projekt uchwały pod głosowanie
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 14 głosami „przeciw”, przy1 głosie „wstrzymującym” nie podjęła uchwały w sprawie określenia zryczałtowanych diet dla radnych w związku z wykonywaniem czynności związanych pracą w Radzie i jej organach.
(Załącznik nr 9)
Ad 13) Dyskusja i Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i
Narkomanii na 2007 r.
Władysław Koćwin - Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców
ds. alkoholowych
Przedstawił projekt wraz z uwzględnionymi uwagami zgłoszonymi podczas posiedzeń komisji Rady Miejskiej.
Dyskusja:
Jacek Przybył – Radny
Zwrócił uwagę na duża ilość punktów sprzedaży alkoholu i co za tym idzie dużą dostępność do alkoholu dla młodzieży.
Władysław Koćwin - Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców
ds. alkoholowych
Wyjaśnił, że obecnie są 42 punktu sprzedaży detalicznej alkoholu oraz 22 gastronomicznej.
Jacek Przybył – Radny
Czy realizujemy właściwie cel strategiczny, czyli ograniczenie dostępności? Zwrócił uwagę, że brakuje monitorowania wykonania uchwały. Powinniśmy pokusić się o badania czy nasze działanie przynosi zamierzone efekty.
Władysław Koćwin - Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców
ds. alkoholowych
Wpływy z udzielanych koncesji to 215 tys. zł w skali roku. Wyjaśnił, że w dniu dzisiejszym otrzymał propozycję przeprowadzenia takiego badania. Jego koszt to 4,5 tys. zł.
Jacek Przybył – Radny
Takie badania powinny być poczynione w przeszłości i teraz wyciągać z nich wnioski.
Władysław Koćwin - Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców
ds. alkoholowych
Poproszę Burmistrza, aby zgłosił inicjatywę uchwałodawcza w sprawie zmniejszenia ilości punktów detalicznych i gastronomicznych sprzedaży alkoholów.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Którą pizzerie mamy zamknąć?
Władysław Koćwin - Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców
ds. alkoholowych
To nie dotyczy pizzeri.
Jacek Przybył – Radny
To zbyt poważny problem, żeby sobie z niego żartować. Powszechne badania jasno pokazują, że duża ilość punktów sprzedaży alkoholu determinuje spożycie.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił autopoprawkę zgłoszoną podczas posiedzeń komisji zakładającą przekazanie środków przeznaczonych na szkolenia radnych na wsparcie finansowe działalności świetlic wiejskich.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za”, przyjęła zaproponowaną poprawkę.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za”, podjęła uchwałę nr III / 10 / 06 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2007 r.
(Załącznik nr 10)
Ad 14) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek
jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Ośrodka
Sportu i Rekreacji w Sycowie na rok 2007.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały.
Dyskusja:
Jacek Przybył – Radny
Czy możemy liczyć, że za kilka miesięcy ta uchwała się zmieni? Chodzi o zagospodarowanie terenu nad zalewem w Stradomi. Teraz dochody wykonane wynoszą 0 zł. Czy ma Pan wizje działania jeszcze przed okresem letnim?
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Nie analizowałem umów zawartych na gospodarowanie terenem nad zalewem. Musimy usiąść i przedyskutować tą sprawę. Może trzeba będzie wywołać taką uchwałę, bo nad zalewem jest wiele niezgodności.
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Zgodnie z nowelizacja ustawy o finansach publicznych taka jednostka, jaką kieruję nie może zawierać umów dzierżawy i najmu. Tym samym pozbawieni zostaliśmy możliwości uzyskania dochodu. My nad zalewem zabezpieczamy ratowników i porządek na terenie plaży i wokoło niej.
Zdzisław Bednarek – Radny
Czy gdyby MOSiR nadal mógł pobierać pieniądze z zalewu to taka uchwała nie musiała by być wywołana?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Te zmiany spowodowała, że pieniądze, które wcześniej trafiłyby do nas, teraz wpłynęły do Gminy.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Zwrócił uwagę, że te wartości maja określić poziom dotacji na 2007 r.
Kazimierz Cichoń – Radny
Czy w budżecie MOSiR zakładał Pan wpływy z działalności nad zalewem?
W 2005 r. kiedy planowałem dochody nie wiedziałem o nowelizacji ustawy. Wtedy założyłem dochody z działalności nad zalewem.
Powinniśmy otrzymać informację, kto gospodaruje terenem nad zalewem, jakie są wpływy z działalności parkingu i zajęcia gruntu pod działalność gastronomiczną.
Nie mamy informacji, jakie dochody uzyskuje dzierżawca. Umowę podpisał Burmistrz tylko na 2006 r. Dzierżawca ma utrzymywać porządek na tym terenie.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za”, podjęła uchwałę nr III / 11 / 06 w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sycowie na rok 2007.
(Załącznik nr 11)
Ad 15) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wyboru banku do
wykonywania obsługi budżetu Miasta i Gminy Syców.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały.
Ogłosił 15 min. przerwę.
Po przerwie.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 5 głosami „za”, 1 głosem „przeciw”, 8 głosami „wstrzymującymi” podjęła uchwałę nr III / 12 / 06 w sprawie wyboru banku do wykonywania obsługi budżetu Miasta i Gminy Syców.
(Załącznik nr 12)
Ad 16) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wydatków niewygasających
z upływem roku budżetowego 2006.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały.
Do projektu nie zgłoszono uwag.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za”, podjęła uchwałę nr III / 13 / 06 w sprawie wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2006.
(Załącznik nr 13)
Ad 17) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta
i Gminy na rok 2006.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały wraz z uwzględnionymi poprawkami wprowadzonymi na posiedzeniach komisji.
Do projektu nie zgłoszono uwag.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za”, podjęła uchwałę nr III / 14 / 06 w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy na rok 2006.
(Załącznik nr 14)
Ad 18) Interpelacje i zapytania radnych.
Zdzisław Bednarek – Radny
Poprosił, aby Burmistrz przedstawił swoja wizję działalności nad zalewem w Stradomi.
Zwrócił uwagę, ze na terenie Gminy jest bardzo wiele budynków, na których pokrycia dachowe wykonane są z azbestu. Czy społeczeństwo może liczyć na pomoc ze strony Gminy? Czy istnieje możliwość pozyskania środków zewnętrznych np. z funduszu ochrony środowiska.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Wyjaśnił, że Gmina ma podpisaną umowę z firmą utylizującą azbest. Każdy musi się tym zająć we własnym zakresie. Nie przewidujemy dofinansowania z budżetu Gminy.
Kazimierz Cichoń – Radny
Kto będzie zwolnionych z podatków i czy kogoś już Pan zwolnił?
Czy już zostały przeprowadzone rozmowy z firmami, które będę zajmować się odśnieżaniem? Powinna zostać podana informacja w prasie, kto dodatkowo odpowiada za stan chodników i ulic w Gminie.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Wyjaśnił, że żadna z dużych firm nie uzyskała umorzenia. Wiele słów obietnic padło z ust poprzednika. Przedstawię stosowna informacje w tym zakresie.
W sprawie utrzymania czystości na ulicach w okresie zimowym: jest podpisana umowa ze spółką SGK na odśnieżanie w okresie zimowym. Drogi powiatowe i wojewódzkie nie są w naszej kompetencji.
Leszek Wojtowicz – Radny
Wyjaśnił, że zarządcy dróg wojewódzkich są bardzo asertywni, ale istnieją pewne sposoby nacisku na nich.
Zdzisław Bednarek – Radny
Wyjaśnił, że osobiście zna zarząd dróg wojewódzkich. Mam obiecane pewne prace, które zobowiązali się wykonać na terenie naszej Gminy.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Jestem otwarty na wszelkie rozmowy. Wyjaśnił, że inwestycja na ul. Kaliska, Kępińska, Mickiewicza jeszcze nie zostały zaklepane.
Leszek Wojtowicz – Radny
Są pewne środki nacisku.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Jeśli Pan je zna to proszę z nich skorzystać.
Jacek Przybył – Radny
Podziękował w imieniu mieszkańców nowego osiedla domków jednorodzinnych przy ul. Kaliskiej za przeprowadzone prace mające na celu utwardzenie drogi dojazdowej do posesji.
Zwrócił się z zapytaniem, kiedy ruszy inwestycja na skrzyżowaniu ul. Kaliska, Kępińska, Mickiewicza.
Czy nowo zatrudniona sekretarka w sekretariacie Burmistrza nie powinna zostać zatrudniona po wcześniejszym przeprowadzeniu konkursu na to stanowisko? Jakie jest jej wynagrodzenie? Czy po 2 tygodniach pracy przyznał jej Pan nagrodę pieniężną?
Tomasz Czwordon – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Zatrudnienie na stanowisko sekretarki nie wymaga przeprowadzenia konkursu bo jest to stanowisko obsługi. Nagrodę otrzymała. Nie chcę mówić o zarobkach pani Sekretarki. Proszę o złożenie interpelacji w tej sprawie.
Ad 19) Oświadczenia i komunikaty.
Jacek Przybył – Radny
Kilka tygodni temu czytając wypowiedz Burmistrza w Gazecie Sycowskiej poczułem się zażenowany. Słowa, które tam padły przeraziły mnie. Grożenie Radzie Miejskiej nie jest dobre. Jako Burmistrz ma pan obowiązek podjąć współpracę z Radą.
Należy oczekiwać przestrzegania prawa a zwalnianie dyrektora ZOS na podstawie tego co napisano w prasie jest złamaniem praw Konstytucyjnych. Można to tak odczytać Powinien Pan w przyszłości bardziej przemyśleć wypowiedzi.
Wojciech Kociński – Burmistrz Miasta i Gminy
Komentowałem swoje wypowiedzi w wielu gremiach. Od 4.12 br. jestem burmistrzem. Żałosne jest wracanie do tego. Więcej takich błędów nie będę popełniał. Znam przepisy prawa. Praca w Gminie układa się znakomicie. Nikogo nie chcę zwalniać.
Ad 20) Wolne wnioski.
Nie zgłoszono.
Ad 21) Zamknięcie obrad.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wobec zrealizowania porządku obrad.
Zamykam III Sesje Rady Miejskiej.
Na tym protokół zakończono.
Protokołował Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Pawlaczyk Bolesław Moniuszko