PROTOKÓŁ nr VI / 07
z VI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie
odbytej w dniu, 22 lutego 2007 r.
w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
w godz. od 1400 do 1610
W VI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie uczestniczyło 15 radnych.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
..............................................
Naczelnicy Urzędu Miasta i Gminy Syców
Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Radca Prawny
Pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Syców ds. alkoholowych
Sołtysi
Przewodniczący Zarządów Osiedli
Dyrektorzy placówek oświatowych z terenu Miasta i Gminy Syców
Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy
Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców
(Załącznik nr 1)
Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady – Bolesław Moniuszko, który powitał radnych oraz zaproszonych gości.
Ad 2) Stwierdzenie quorum.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał – na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych.
Ad 3) Przyjęcie porządku obrad.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Zapytał, czy są propozycję zmiany porządku obrad.
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
W związku z wyborami Burmistrza Miasta i Gminy Syców zarządzonymi na dzień 18 marca 2007 r. Poprosił o wprowadzenie do porządku obrad punkt: dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w przedterminowych wyborach Burmistrza Miasta i Gminy Syców zarządzonych na dzień 18 marca 2007 r.
Zgłosił wniosek o usunięcie z porządku obrad punkt: Informacja o stanie zasobów mieszkaniowych oraz zaspokajaniu potrzeb w zakresie mieszkań komunalnych i socjalnych na terenie miasta i gminy.
Wyjaśnił, że w okresie od V Sesji, na której przyjęto plany pracy Rady Miejskiej nie było osoby piastującej funkcję burmistrza Miasta i Gminy Syców, w związku z tym nie było osoby władnej do przedstawienia takiego sprawozdania. Punkt dot. informacji zostanie wprowadzony do porządku obrad w późniejszym terminie.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
W związku z niepokojącymi informacjami dot. funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy Syców w okresie od 26 stycznia 2007 r. do 19 lutego 2007 r. Komisja Społeczna zgłosiła wniosek o przeprowadzenie kontroli problemowej działalności Urzędu przez Komisje Rewizyjną.
Wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu: dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenie kontroli problemowej przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej w Sycowie.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał wniosek zgłoszony przez p.o Burmistrza Miasta i Gminy dot. wprowadzenia do porządku obrad punktu: dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu glosowania w przedterminowych wyborach Burmistrza Miasta i Gminy Syców zarządzonych na dzień 18 marca 2007 r pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” przyjęła proponowaną zmianę.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał wniosek dot. wykreślenia z porządku obrad punktu: Informacja o stanie zasobów mieszkaniowych oraz zaspokajaniu potrzeb w zakresie mieszkań komunalnych i socjalnych na terenie miasta i gminy pod głosowanie
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” przyjęła proponowaną zmianę.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał wniosek zgłoszony przez Przewodniczącego Komisji Społecznej Pana Jacka Przybyła dot. wprowadzenie do porządku obrad punktu: dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenie kontroli problemowej przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej w Sycowie, pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła proponowaną zmianę.
Więcej zmian do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił proponowany porządek obrad.
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z V Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia
25 stycznia 2007 r.
5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie
od 26 stycznia 2007 r. do 22 lutego 2007 r.
6. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu
Radnego Rady Miejskiej w Sycowie.
7. Sprawozdanie z działalności STBS za rok 2006.
8. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie budżetu Miasta i Gminy Syców
na rok 2007.
9. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu
głosowania w przedterminowych wyborach Burmistrza Miasta i Gminy
Syców zarządzonych na dzień 18 marca 2007 r
10. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenie kontroli
problemowej przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej w Sycowie,
pod głosowanie.
11. Interpelacje i zapytania radnych.
12. Oświadczenia i komunikaty.
13. Wolne wnioski.
14. Zamknięcie obrad.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” przyjęła porządek obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Sycowie.
Uwag do protokołu nie wniesiono.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 15 głosami „za” przyjęła protokół z V Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 25 stycznia 2007 r.
w okresie od 26 stycznia 2007 r. do 22 lutego 2007 r.
Informacja została przyjęta bez odczytywania. Do informacji nie wniesiono uwag.
(Załącznik nr 2)
Do informacji nie zgłoszono uwag.
Ad 6) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia
mandatu Radnego Rady Miejskiej w Sycowie.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił projekt uchwały.
Zdzisław Bednarek – Radny
Podziękował mieszkańcom, którzy wybrali go na stanowisko Radnego Rady Miejskiej. Podziękował, że tak wiele zamieszania się wytworzyło z tego powodu. Muszą zostać przeprowadzone nowe wybory. Nie miałem pojęcia, że należy w takim terminie złożyć oświadczenie o prowadzeniu działalności przez małżonkę. Jest wiele opinii prawnych, że wygaśnięcie mandatu radnego nie następuje w takim przypadku i z tego powodu nie jestem przekonany, czy działanie Rady jest właściwe. Posiadam opinię prof. Szewczyka, że w tym przypadku wygaśnięcia mandatu radnego nie następuje. Jestem przekonany, że ta cała sytuacja w Sycowie nie miałaby miejsca, gdyby nadal pracowała Pan Sekretarz Irena Kokornaczyk. Ona zawsze dbała, aby takie sytuację nie mogły mieć miejsca.
Kiedy się dowiedziałem, że mogę zostać odwołany to sam chciałem zrezygnować, ale wiele wysiłku włożyłem, aby pozyskać środki na budowę chodnika w Nowym Dworze i teraz, tuż przed rozpoczęciem inwestycji chcę to dokończyć. Mam zapewnienie, że w tym roku będą na to pieniądze.
Kiedyś przeprowadziłem rozmowę z Panem Wojciechem Kocińskim. Byłem bardzo zdziwiony tym co usłyszałem.
Wojciech Kociński
Bez udzieleniu mu prawa zabrania głosu przez Przewodniczącego Rady powiedział, aby Pan Zdzisław Bednarek przedstawił całą rozmowę.
Zdzisław Bednarek – Radny
Uważa, że albo jest się z nim, albo przeciwko niemu. Nie ma nic po środku. Musi Pan zmienić postępowanie. Nie ma Pan wrogów w Radzie. To Rada podejmuje uchwały a zadaniem burmistrza jest ich wykonywanie. Pana postępowania to cienka linia między demokracją a anarchią. Jeśli nadal będzie Pan postępował, tak jak to miało miejsce to będzie anarchia. Jesteśmy po to, aby budować a nie dzielić. Słyszę, że temu wszystkiemu jest winna Rada, ale należy powiedzieć, że to działania wskazał Wojewoda w piśmie skierowanym do Rady. Nie czuję się winny za zaistniałą sytuację. Decyzja o powołaniu pełnomocnika Premiera do zarządzania Gmina powinna być podjęta niezwłocznie.
Kończąc podziękował Radzie Miejskiej i wszystkim z którymi przyszło mu współpracować.
Wojciech Kociński
Nie ze wszystkim się zgadzam co powiedział Pan Zdzisław Bednarek. Pierwszy artykuł w Gazecie Sycowskiej cały czas się za mną ciągnie. To co się tam ukazało nie do końca, było tym co powiedziałem w wywiadzie. Przekręcono moje słowa. Przykładem oporu Rady była uchwała o wyborze banku. Ja przeprowadziłem konkurs i wybrałem najlepsza ofertę a Rada mówił nie. Ja chcę rozmawiać. Potrzebowałem czasu, aby rozmawiać z Państwem merytorycznie. Gmina wykonuje wiele zadań, do których chciałem się właściwie przygotować. Przeprosiłem za zaistniałą sytuacje na mojej stronie internetowej. Czekam teraz na orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego. Poddam się jeszcze raz pod ocenę społeczeństwa.
Zdzisław Bednarek – Radny
Wyjaśnił, że projekt budżetu na 2007 r. jest zły. Tylko 16% budżetu przeznaczamy na inwestycji włącznie ze środkami, jakie pozyskaliśmy z UE. To zdecydowanie za mało.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych – 8 głosami „za”, przy 6 głosach „przeciw”, 1 radny nie głosował, podjęła uchwałę Nr VI / 20 / 07 w sprawie stwierdzenie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej w Sycowie.
(Załącznik nr 3)
(Po podjęciu uchwały stwierdzającej wygaśnięcie mandatu Radnego, Rada Miejska liczy 14 Radnych)
Ad 7) Sprawozdanie z działalności STBS za rok 2006.
Benon Strzelecki – Prezes STBS
Przedstawił sprawozdanie.
(Załącznik nr 4)
Nie zgłoszono uwag.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał sprawozdanie pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za” przyjęła informacje z działalności STBS za rok 2006.
Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie budżetu Miasta i Gminy
Syców na rok 2007.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy
Przedstawiła projekt uchwały wraz z poprawkami zgłoszonymi podczas posiedzeń komisji.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił opinię RIO dot. projektu budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2007.
(Załącznik nr 5)
Barbara Nogala – Wiceprzewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Przedstawiła opinie Komisji Budżetowo – Gospodarczej dot. projektu budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2007.
Dnia 20.02 2007 r. odbyło się posiedzenie połączonych Komisji Rady Miejskiej w Sycowie poświęcone głównie analizie projektu budżetu na 2007 r. Stwierdzono, że dochody budżetu zaplanowane na 2007 r. wynoszą 30 561 032 i są wyższe o ponad 4 mil. w stosunku do roku ubiegłego.
Wynika to głownie ze wzrostu dotacji celowych (wzrost o 23,8%), chodzi tutaj głównie o dotacje na finansowanie zadań zleconych z zakresu opieki społecznej (nastąpiła zmiana Ustawy o świadczeniach rodzinnych).
W skład dochodu włączono także środki mające nadejść w ramach tzw. Mechanizmu Norweskiego na realizacje projektu „Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie”
Dochody własne gminy wzrastają o 7,9% i ma to wynikać z poprawy koniunktury gospodarczej kraju oraz wprowadzenia ustawowych ograniczeń ulg podatkowych (mam tutaj wątpliwości, czy rzeczywiście uda się osiągnąć taki wzrost w naszej Gminie).
Wydatki budżetu są planowane na kwotę 31 960 032 (deficyt wynosi 1 400 000), w tym 27 041 132 jest planowane na wydatki bieżące, a 4 419 900 na wydatki majątkowe.
Niestety ponownie największą cześć środków pochłonie oświata oraz edukacyjna opieka wychowawcza (bez wydatków inwestycyjnych jest to 43,8% budżetu).
Jesteśmy zaniepokojeni zaplanowaniem praktycznie tylko dwóch inwestycji tj. kilkuletniej inwestycji dot. budowy kanalizacji sanitarnej deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie oraz budowy krótkiego odcinka drogi, tj. ul. Kwiatowej.
Wydatki majątkowe zostały zaplanowane jak wspomniałam na kwotę 4 919 900 w tym dochody własne gminy wynoszą tylko 699 847 zł.
W związku z tym, proponujemy przeniesienie wydatków z działu Oświata i Wychowanie w kwocie 435 700 zł, z działu Kultury 273 700 oraz 100 000 zł. rezerwy budżetowej do rezerwy celowej co daje ponad 800 000 zł, które można przeznaczyć na zadania inwestycyjne.
Mamy nadzieję, ze w ramach tego budżetu uda się jeszcze pozyskać większe środki finansowe pozabudżetowe, chodzi o programy związane z pozyskaniem środków w ramach Unii Europejskiej, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej czy Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Na zakończenie połączone komisje większością głosów przyjęły (po uwzględnianiu poprawek) projekt budżetu do porządku obrad Rady Miejskiej.
(Załącznik nr 6)
Dyskusja:
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Poprosił o wyjaśnienie co dokładnie zostanie zorganizowane za kwotę 6 tys. zł. w czasie obchodów 25 – lecia Muzeum w Sycowie.
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury
To pieniądze na wydanie zeszytów historycznych oraz zorganizowanie wystawy żony Birona von Curlanda. Koszty związane z przygotowaniem wystawy i przewiezienie jej z Wrocławia. Ma to być również połączone z nadaniem imienia Przedszkolu nr 3 w Sycowie.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Zwrócił uwagę, ze na wydanie zeszytów historycznych jest zaplanowana kwota 4 tys. zł. Te 6 tys. nie będą na to przeznaczone, gdyż zaplanowane są na obchody 25 – lecia Muzeum.
Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Uważam, że Radni mogą służyć swoją pomocą przy opracowywaniu kolejnych numerów zeszytów historycznych.
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor Centrum Kultury
Wyjaśnił, że Radni mogą służyć pomocą i mieć swój wkład w opracowanie zeszytów. Zorganizuję spotkanie z zespołem redakcyjnym.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Zwrócił uwagę, że Rada Miejska nie powinna mieć żadnego wpływu na treść zeszytów historycznych. Od tego jest zespół redakcyjny i to jest ich zadanie.
Moje wątpliwości budzi wydawanie kilku tysięcy złotych na wątpliwe działania. Takie środki można przeznaczyć np. na remonty na świetlicach wiejskich.
Zwrócił uwagę, że do Rady Miejskiej nie płyną wniosek o nadanie imienia dla Przedszkola.
Wyjaśnił, że nie jest zwolennikiem wycofania tych środków z puli Centrum Kultury, tylko powinno się je inaczej zagospodarować.
Sławomir Kapica – Radny
Zapytał, czy środki, które mamy otrzymać z UE mogą jeszcze ulec zmianie? Czy jest już znana dokładna kwota, jaka spłynie do budżetu Gminy?
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy
Wyjaśniła, że to jest inwestycja wieloletnia i kwoty, które będą do nas spływały mogą jeszcze ulec zmianie. Jeśli to nastąpi to będzie konieczna zmiana budżetu.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za”, podjęła uchwałę Nr VI / 21 / 07 w sprawie budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2007.
(Załącznik nr 7)
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Ogłosił 15 min. przerwę w obradach.
Po przerwie.
Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego
obwodu głosowania w przedterminowych wyborach Burmistrza
Miasta i Gminy Syców zarządzonych na dzień 18 marca 2007 r
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Zapytał, czy sformułowanie w uchwale „Pełniący Funkcję Burmistrza Sycowa” jest poprawne.
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Takie sformułowanie wynika z aktu nominacyjnego Prezesa Rady Ministrów.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
W wyniku braku kolejnych głosów w dyskusji dokonał jej zamknięcia i poddał projekt pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za”, podjęła uchwałę Nr VI / 22 / 07 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w przedterminowych wyborach Burmistrza Miasta i Gminy Syców zarządzonych na dzień 18 marca 2007 r.
(Załącznik nr 8)
Ad 10) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenie
kontroli problemowej przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej
w Sycowie, pod głosowanie.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił projekt uchwały.
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Zwrócił uwagę, że uchwała nie zawiera uzasadnienia.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Wyjaśnił, że uzasadnienie przedstawił w momencie zgłoszenia projektu uchwały pod obrady Rady Miejskiej.
Powodem zgłoszenia tej uchwały są doniesienia o niejasnym funkcjonowaniu Urzędu w okresie od 26 stycznia do 19 lutego 2007 r.
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Poprosił o wykreśleniu z projektu uchwały zwrotu „itp.”
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Uważam, że jest to zasadne.
Poddał projekt uchwały pod głosowanie wraz z poprawką zgłoszona przez Tomasz Czwordona – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy.
Rada Miejska w obecności 14 radnych – 14 głosami „za”, podjęła uchwałę Nr VI / 23 / 07 w sprawie zlecenia przeprowadzenie kontroli problemowej przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej w Sycowie, pod głosowanie.
(Załącznik nr 9)
Ad 11) Interpelacje i zapytania radnych.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Zwrócił się z pytaniem:
Jakie są warunki umieszczenia na portalu internetowym sycow.pl prywatnych opinii i kto o tym decyduje?
Dlaczego na oficjalnej stronie zdjęto po kilku minutach informację Przewodniczącego Rady Miejskiej dot. uchwalenia uchwały o stwierdzeniu wygaśnięcia mandatu Burmistrza?
Czy przekazanie takiego oświadczenia Przewodniczącego Rady Miejskiej do publikacji na w/w stronie internetowej wymaga dodatkowej zgody Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Kadr?
(Załącznik nr 10)
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Wyjaśnił, że w tej sprawie należy się zwrócić do Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Kadr z prośba o umieszczeni tekstu na stronie sycow.pl.
Biuro Rady Miejskiej nie zwróciło się z prośba o umieszczenie informacji Przewodniczącego Rady Miejskiej, dla tego zostało usunięte ze strony. Wystarczy prośba o umieszczenie przesłana do administratora strony sycow.pl.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Podjęliśmy uchwałę o zleceniu przeprowadzenia kontroli problemowej funkcjonowania Urzędu. Proszę Naczelnika Witolda Wińskiego o przybliżenie nam sprawy i przedstawienie krótkiej informacji, jak zabezpieczono urząd, pomieszczenie przed korzystaniem przez osoby nieupoważnione ?
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Nie upoważniam Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Kadr do udzielenia odpowiedzi na Pana interpelację. Proszę o skierowanie interpelacji na piśmie. Urząd będzie kontrolowany zgodnie z uchwała Rady Miejskiej.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wyjaśnił, że Burmistrz ma obowiązek udzielenia odpowiedzi.
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Proszę Radnego Jacka Przybyła do złożenia interpelacji w tej sprawie.
Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Społecznej
Złoże stosowną interpelację w tej sprawie.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wyjaśnił, że do Biura Rady Miejskiej wpływają pisma od dyrektorów szkół, którzy działając w imieniu swoich pracowników administracyjnych i obsługi proszę o podwyżki płac. Czy Burmistrz zgłosi projekt uchwały regulujące te kwestie pod obrady Rady Miejskiej?
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Nie wiem, czy uda mi się to wykonać do kwietnia.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Potrzebna jest regulacja płac dla pracowników administracji i obsługi. Czy podejmie Pan działania?
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Tak.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Złożył interpelacje dot. otwierania korespondencji przez sekretariat kierowanych do Rady Miejskiej.
Tomasz Czwordon – p.o. Burmistrza Miasta i Gminy
Wyjaśnił, że jest to zgodnie z Instrukcja Kancelaryjna dla organów gminy i związków międzygminnych.
Ad 12) Oświadczenia i komunikaty.
Jarosław Walczak – Radny
Poprosił Radnych, którzy będą brać udział w Halowym Turnieju Piłki Nożnej o pozostanie po Sesji w celach organizacyjnych.
Ad 13) Wolne wnioski.
Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Zapytał, czy są jakieś sugestie dot. kontroli Urzędu.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wyjaśnił, że Statut Miasta i Gminy Syców określa tryb kontroli.
Roman Ćwiękała – Kierownik zespołu folklorystycznego „Zawadiacy”
Przedstawił swoje wrażenia z występu zespołu w Sejmie RP.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił wezwanie. jakie skierował do Rady Miejskiej Pan Wojciech Kociński dot. uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Burmistrza Miasta i Gminy Syców. Wyjaśnił, że zostało ono skierowane do radcy prawnego o wydanie stosownej opinii w sprawie.
Ad 14) Zamknięcie obrad
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wobec zrealizowania porządku obrad.
Zamykam VI Sesje Rady Miejskiej.
Na tym protokół zakończono.
Protokołował Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Pawlaczyk Bolesław Moniuszko
.......................................... ................................................