Protokół Nr XXV/08xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z XXV Sesji Rady Miejskiej w Sycowie
odbytej w dniu, 29 maja 2008 r.
w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy Syców
ul. Mickiewicza 1 w godz. od 1400 do 1700
Bolesław Moniuszko - Przewodniczący Rady Miejskiej
Otworzył XXV Sesję Rady Miejskiej w Sycowie słowami: „otwieram XXV Sesję Rady Miejskiej w Sycowie”. Powitał radnych oraz wszystkich którzy przybyli na dzisiejsze posiedzenie.
Ponad to w sesji uczestniczyli:
1. Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
2. Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
3. Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy Syców
4. Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
5. Naczelnicy Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy Syców
6. Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS w Sycowie
7. Marian Kuczyński – Prezes SGK Sp. z o.o.
8. Iwona Michalak – Bober – Kierownik M-GOPS w Sycowie
9. Stefan Babiak – Radca Prawny
10. Sołtysi i Przewodniczący Zarządu Osiedli
11. Radni Powiatowi
12. Lucyna Zimna
13. Mieszkańcy Miasta i Gminy Syców
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców wraz z Bolesławem Moniuszko – Przewodniczącym Rady Miejskiej w Sycowie wręczyli list gratulacyjny Pani Lucynie Zimnej za wydanie tomika wierszy pt. „Legendy Sycowa wierszem i ...”
Ad 2) Stwierdzenie quorum.
W XXV Sesji Rady Miejskiej w Sycowie na 15 osobowy skład Rady w obradach uczestniczy 15 radnych co stanowi quorum niezbędne do prowadzenia obrad i podejmowanie prawomocnych decyzji.
Ad 3) Przyjęcie porządku obrad.
Zmian do porządku obrad nie zgłoszono.
Odczytał poniższy porządek posiedzenia oraz poddał go pod głosowanie.
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 24 kwietnia 2008 r.
5. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie od 24 kwietnia 2008 r. do 29 maja 2008 r.
6. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie od 24 kwietnia 2008 r. do 29 maja 2008 r.
7. Prezentacja koncepcji rewitalizacji parku miejskiego w Sycowie.
8. Informacja o działalności spółki Sycowska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
9. Informacja o przygotowaniu instytucji i organizacji do akcji letniej 2008.
10. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjum prowadzonych przez Gminę Syców oraz określenie granic ich obwodów.
11. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIII/198/05 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 11 kwietnia 2005r. w sprawie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania oraz uzgodnienia wartości jednego punktu dla pracowników zatrudnionych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sycowie.
12. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na 2008 r.
13. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania wynagrodzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
14. Interpelacje i zapytania radnych.
15. Oświadczenia i komunikaty.
16. Wolne wnioski.
17. Zamknięcie obrad.
Rada Miejska w obecności 15 Radnych – 15 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła porządek obrad.
Protokół został wyłożony do wglądu w Biurze Rady.
Uwag do protokołu nie wniesiono. Poddał protokół z XXIV Sesji Rady Miejskiej pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 Radnych – 15 głosami „za” przyjęła Protokół nr XXIV/08 z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 24 kwietnia 2008 roku
Ad 5) Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Syców o pracy w okresie od 24 kwietnia 2008 r. do 29 maja 2008 r.
Informacja została dostarczona Radnym na posiedzeniu Komisji.
(Załącznik nr 2)
Krzysztof Cegła – Radny
Poprosił o wyjaśnienie spotkania w dniu 25.04.08 w sprawie usuwania azbestu oraz z dnia 12.05.08 w sprawie zalewu w Stradomi.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że spotkania dotyczyły:
- 25.04.08 spotkanie dotyczyło pilnego usuwania azbestu na terenie miasta i gminy Syców. Gminy do końca roku muszą przedstawić terminy rozpoczęcia oraz ustalenia zakresu prac związanych z usuwaniem azbestu.
- 12.05.08 było to spotkanie z przedstawicielami firmy, z która nawiązaliśmy kontakty w Malsch. Przedstawiciele firmy są bardzo zainteresowani naszymi terenami i chcą nas reprezentować na targach w Monachium.
- Dodał, że w sprawie strefy ekonomicznej na dniach powinna wyjaśnić się sprawa z dzierżawą terenu przez dzierżawcę, na dniach ma być podpisana umowa rezygnacji z dzierżawy. Po tych poczynaniach będzie można rozpocząć procedury przetargowe.
Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Poprosił o wyjaśnienie sprawy związaną z utratą stanowiska przez dyrektora Szkoły w Działoszy.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że każdy dyrektor ma obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego w ustawowo określonym terminie. Z nieterminowym złożeniem oświadczenia spóźnił się dyrektor Szkoły w Działoszy co spowodowało natychmiastowe odwołanie go ze stanowiska. Jest wyznaczona osoba do pełnienia obowiązków dyrektora szkoły. Jest również ogłoszony konkurs na to stanowisko.
Ad 6) Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sycowie o pracy w okresie od 24 kwietnia 2008 r. do 29 maja 2008 r.
Informacja została dostarczona Radnym przed sesją. Do informacji nie wniesiono uwag. Informacja została przyjęta bez odczytywania.
(Załącznik nr 3)
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Po przerwie na 15 osobowy skład Rady w Sesji uczestniczy 14 Radnych.
1. W projekcie uchwały budżetowej na 2009 r. uwzględnić, ażeby podatek od nieruchomości wnoszony przez spółkę Sycowska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. do budżetu Gminy był przekazany aportem Spółce z określeniem konkretnego przeznaczenia na zadania inwestycyjne, wodociągowe i kanalizacyjne.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
2. Przeprowadzić akcję uświadamiająco – propagandową w sprawie zasad zagospodarowania odpadów stałych i ścieków w ramach ochrony środowiska, ustalić zakres i przeprowadzić kontrolę stosowania uchwalonych przez Radę Miejska zasad zgodnie z opracowanym harmonogramem.
Wniosek został przyjęty przy jednym głosie wstrzymującym się.
3. Rozważyć wprowadzenie zmiany wysokości renty planistycznej przy okazji zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Syców oraz przygotować uchwałę o wprowadzeniu opłaty adiacenckiej.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Ad 12) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na 2008 r.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Rada Miejska w obecności 13 Radnych – 13 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosie „wstrzymującymi się” przyjęła uchwałę Nr XXV / 123 /08 w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na 2008 r.
(Załącznik nr 11)
Ad 13) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania wynagrodzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wyjaśnił, że w związku ze zmiana rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 kwietnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich zaistniała potrzeba zmiany wynagrodzenia dla Burmistrza. W związku z czym zaistniała potrzeba zmiany wynagrodzenia dla burmistrza ponieważ w chwili obecnej burmistrz nie mieści się w widełkach określonych przez rozporządzenie.
(Załącznik nr 12)
Zenon Staniewicz – Radny powrócił na posiedzenie sesji. W tej chwili w sesji uczestniczy 14 Radnych
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Przedstawił wniosek Komisji budżetowej przegłosowany na posiedzeniu Komisji Stałych Rady.
Komisja Budżetowa Rady Miejskiej w Sycowie przy 5 głosach „za” i 1 głosie „przeciw”, proponuje ustalenie wynagrodzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy w wysokości średniej kwot widełkowych wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego oraz średniej kwoty procentowej dodatku specjalnego przewidzianych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie zasad wynagrodzenia pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gminy czyli:
1. wynagrodzenie zasadnicze w wysokości – 5.250 zł
2. dodatek funkcyjny w wysokości – 1.850 zł
3. dodatek specjalny w wysokości 30 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego – 2.130 zł
Dodatek za staż pracy wypłacony będzie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Na dzień dzisiejszy dodatek ten będzie wynosił 10% wynagrodzenia zasadniczego.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Odczytał projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Otworzył dyskusje.
Michał Pater – Radny
Stawki, które zaproponowane były na posiedzeniu Komisji były by ze zwyżką 50% ja proponuje 25 % czyli:
- wynagrodzenie zasadnicze 4875 zł
- dodatek funkcyjny 1725 zł
- datek specjalny 1650 zł czyli 25% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego
Uzasadnieniem do mojej propozycji jest to że:
- staż pracy Burmistrza na tym stanowisku wynosi niewiele ponad rok tj. ¼ kadencji,
- stosownie do okresu tego stażu byłby zwiększenie uposażenia o 25% w widełkach poszczególnych składników,
- stawki i tak zostały centralnie podniesione o znaczące kwoty,
- porównywanie stawki uposażenia naszego Burmistrza ze stawkami Burmistrzów innych gmin jest błędem, gdyż ich staż pracy na tych stanowiskach jest znacząco dłuższy,
- wynagrodzenie Burmistrz winno być rozpatrywane w wymiarze zarobków innych długoletnich pracowników Urzędu oraz nowo pozyskanych, który potwierdzili swoją przydatność do pełnionej funkcji, aby ich nie stracić,
- proponowana pierwsza wielkość podwyżki o 50% w widełkach da w skutku kwotę 3135 zł, czyli wyższą niż średni zarobek miesięczny w kraju. Podwyżka uposażenia jest wyższa o 47,35% w stosunku do obecnego otrzymywanego,
- różnicę w propozycjach wynoszą 1017 zł proponuję aby Burmistrz rozdysponował pracowniom Urzędu.
Zdzisław Bednarek – Przewodniczący Komisji Budżetowej
Wyjaśnił, że ta kwota wydaje się być duża, ale jest to kwota brutto. Uważa, że należy dać podwyżki wszystkim pracownikom, ale stanowisko burmistrza nie jest stanowiskiem 8 godzinnym. Pensja ma być za prace, dlatego za odpowiednią prace powinno być odpowiednie wynagrodzenie.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Czy proponowane przez Pana stawki są stawkami formalnymi do § 1?
Michał Pater – Radny
Tak.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Poddał pod głosowanie propozycje Radnego Michała Patera.
Rada Miejska w obecności 14 Radnych: 1 głosie „za”, 0 głosach „wstrzymujących się” oraz 13 głosami „przeciw” odrzuciła propozycję zmiany w §1 pkt 1 wynagrodzenia zasadniczego dla Burmistrza na kwotę 4875 zł
Rada Miejska w obecności 14 Radnych: 1 głosie „za”, 0 głosach „wstrzymujących się” oraz 13 głosami „przeciw” odrzuciła propozycję zmiany w §1 pkt 2 dodatku funkcyjnego dla Burmistrza na kwotę 1725 zł
Rada Miejska w obecności 14 Radnych: 1 głosie „Za”, 0 głosach „wstrzymujących się” oraz 13 głosami „przeciw” odrzuciła propozycję zmiany w §1 pkt 3 dodatku specjalnego dla Burmistrza na kwotę 1650 zł czyli 25% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Zamknął dyskusje i poddał projekt uchwały pod głosowanie w treści przedstawionej przez Pana Wiceprzewodniczącego czyli:
- wynagrodzeni zasadnicze 5250 zł
- dodatek funkcyjny 1850 zł
- dodatek specjalny 30% czyli 2130 zł
- i dodatek stażowy który wynika z ustalenia ustawowego 525 zł
Rada Miejska w obecności 14 Radnych – 13 głosami „za”, 1 głosami „przeciw” oraz 0 głosie „wstrzymującymi się” przyjęła uchwałę Nr XXV / 124 /08 w sprawie ustalania wynagrodzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.
(Załącznik nr 13)
Ad 14) Interpelacje i zapytania radnych.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Zwrócił się z prośbą, ażeby sołtysi składali swoje zapytania za pośrednictwem Radnych, kierowali je do burmistrza na piśmie poprzez moja osobę.
Ad 15) Oświadczenia i komunikaty.
Józef Szmaj – Radny Powiatu Oleśnickiego
Podziękował całej Radzie oraz wszystkim mieszkańcom Sycowa, Międzyborza, Dziadowej Kłody a także okolic Ostrzeszowa za udział w proteście przeciwko zamknięciu oddziału dziecięcego oraz funkcjonowaniu całego szpitala. Zwróćił się z prosba do Pana redaktora Dawida Samulskiego, ażeby w następnym numerze „Gazety Sycowskiej” ukazały się podziękowania za wspólna walkę o sycowski szpital.
Poinformował również, że na ostatniej sesji Powiatu Oleśnickiego złożył interpelacje, która była poparta wnioskami z XXIV sesji Rady Miejskiej w sprawie remontów dróg. Zostanie to uwzględnione jeśli nie w tym roku to na pewno zostanie wpisane w plan inwestycyjny na następny rok.
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Również podziękował, za wielkie zaangażowanie się w walce o utrzymanie oddziału pediatrii i całego szpitala.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wyjaśnił, że w sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2007 rok wystąpił błąd. Kwota która została przeznaczona na działalność kulturalna dla sołectwa Wioska została w pełni wykorzystana. Oprócz tego sołectwo Wioska uzyskało dużo środków od sponsorów zewnętrznych.
Ad 16) Wolne wnioski.
Elżbieta Rybak – p.o. Dyrektora Szkoły Podstawowej w Działoszy
Zaprosiła do uczestniczenia w zabawie w dniu 31 czerwca br. organizowanej na rzecz chorego ucznia ich szkoły oraz z okazji Dnia Dziecka.
Jarosław Kalemba – Sołtys wsi Gaszowice
Zwrócił się z prośba o podwyżkę wynagrodzenia dla rad sołeckich i sołtysów. Prosił również o zbadanie jakie jest promieniowanie nadajnika telefonii komórkowej w Gaszowicach.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Wyjaśnił, że w dalszym ciągu trwają prace nad statutami sołectw. Trwa to tak długo ponieważ przygotowywany jest projekt ustawy, który miałby zawierać fundusz sołecki. Rada nie może występować z uchwała, która nie ma finansowego pokrycia, ale rozmowy w tym temacie zostaną podjęte.
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Na najbliższym spotkaniu z Sołtysami na pewno poruszymy ten temat. Fundusz sołecki dawałby sołtysom prawo do wydawania środków publicznych i ponosić za to odpowiedzialność. Ten temat na pewno jest wart poruszenia i wypracowania pewnych kompromisów.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Stwierdził wyczerpanie porządku obrad i o godzinie 1700 zamknął XXV Sesję Rady Miejskiej w Sycowie słowami: Zamykam XXV Sesję Rady Miejskiej w Sycowie.
Na tym protokół zakończono.
Dokładny przebieg Sesji zarejestrowany jest na płycie CD.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Bolesław Moniuszko
Protokołowała
Magdalena Pieprzka