Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości 08-12-2015

Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

I. PODSTAWA PRAWNA:
Dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21.08. 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 ze zm.),Rozp. Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu
i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U.Nr 268, poz. 2663).

II. MIEJSCE POBRANIA WNIOSKU:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu MiG Syców – parter, pok. 7,
lub ze strony www.bip.sycow.pl (Procedury obsługi interesanta/Gospodarka nieruchomościami)

III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu MiG Syców – parter, pok. 7

IV. MIEJSCE ROZPATRZENIA WNIOSKU:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, p.38, II p.

V .WYMAGANE DOKUMENTY:
ETAP I (wydanie opinii w sprawie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego):

    wstępny projekt podziału nieruchomości (wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268 poz. 2663 z dnia 21.12.2004r.) -  2 egz. dla Urzędu MiG + 1 egz. dla każdego współwłaściciela,
    dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
    wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi,
    opinia właściwego zarządcy drogi (w przypadku projektowanych nowych zjazdów z drogi krajowej lub powiatowej),
    pozwolenie o którym mowa w art. 96 ust.1a ustawy o gospodarce nieruchomościami (w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków),
    rzuty poszczególnych kondygnacji budynku wraz z odcinkami granic wewnątrz budynku, jeżeli proponowany podział powoduje także podział budynku (art.93 ust.3b ustawy o gospodarce nieruchomościami).

ETAP II (wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości)

    protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
    wykaz zmian gruntowych,
    wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
    mapy z projektem podziału – 2 egz. dla Urzędu Miejskiego +  po 1 egz. dla każdego współwłaściciela,
    prawomocna decyzja Starosty Oleśnickiego o zmianie przebiegu granic/zmianę powierzchni/zniesieniu działek wraz z mapą uzupełniającą

VI. SPOSÓB i TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
ETAP I: Postanowienie opiniujące zgodność proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego wydawane jest w terminie do 14 dni od dnia złożonego kompletnego wniosku (wniosek + załączniki wymienione w pkt V – ETAP I). Postanowienie jest wysyłane pocztą
lub odbierane osobiście przez Wnioskodawcę bądź przez Pełnomocnika.
ETAP II: Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości wydana jest w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku (wniosek + załączniki wymienione w pkt V – ETAP II). Decyzja jest wysyłana pocztą lub odbierana osobiście przez Wnioskodawcę.

VII. OPŁATY:
Nie pobiera się.

VIII. INNE INFORMACJE:
Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek  wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.

XI. POUCZENIE O MOŻLIWOŚCI ZŁOŻENIA ODWOŁANIA, ZAŻALENIA:

    Od postanowienia służy stronie prawo złożenia zażalenia za pośrednictwem Burmistrza MiG Syców  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu  w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
    Od decyzji służy stronie odwołanie za pośrednictwem Burmistrza MiG Syców do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14-tu dni od daty otrzymania decyzji.

 

prośba o wydanie dec. - wzór /2016/wniosek_decyzja_zatwierdzająca_podzial_dzialki.doc

 

Autor:
Data utworzenia: 08-12-2015 10:22:03
Data edycji: 09-12-2015 13:00:10