Informacje dotyczące spraw meldunkowych. M.in, jak załatwić sprawę w urzędzie albo przez internet. A także wymagane dokumenty, które można wypełnić w domu przed wizytą w urzędzie.
Każdy polski obywatel, który mieszka w Polsce, musi pamiętać o obowiązku meldunkowym. Poniżej znajdziesz więcej informacji na ten temat.
Każdy cudzoziemiec, który przebywa w Polsce dłużej niż 30 dni, musi się zameldować. Poniżej znajdziesz więcej informacji na ten temat.
Jeśli wyprowadzasz się przed zgłoszonym przez Ciebie terminem wyprowadzki z miejsca, w którym byłeś zameldowany czasowo, musisz to zgłosić w urzędzie. Poniżej dowiesz się, co musisz zrobić w takim przypadku.
Zmieniasz miejsce stałego zamieszkania? Pamiętaj, że musisz się wymeldować. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
Jeżeli jesteś cudzoziemcem przebywającym w Polsce dłużej niż 30 dni i planujesz powrót do kraju, w którym mieszkasz na stałe, musisz się zameldować na pobyt czasowy. Jeśli jesteś aktualnie zameldowany na pobyt stały w Polsce, nie musisz się meldować na pobyt czasowy. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
Jeśli jesteś cudzoziemcem i przeprowadzasz się do Polski na stałe, musisz się zameldować. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
Zmieniasz miejsce zamieszkania? A może wracasz z zagranicy i nie masz meldunku w Polsce? Pamiętaj, że musisz się zameldować. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
Jeśli wracasz z zagranicy, a Twój wyjazd trwał dłużej niż 6 miesięcy, musisz zgłosić swój powrót w urzędzie gminy. Możesz to zrobić w urzędzie albo przez internet. Pamiętaj, żeby zrobić to w ciągu 30 dni od dnia powrotu.
Wyjeżdżasz za granicę Polski na dłużej niż 6 miesięcy? A może planujesz na stałe wyjechać z Polski? Zgłoś swój wyjazd w urzędzie gminy najpóźniej w dniu opuszczenia kraju. Możesz to zrobić w urzędzie albo przez internet.
Źródło: www.obywatel.gov.pl