Zezwolenie na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt 20-12-2012

Wydanie zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części


Komórka prowadząca: Wydział Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Opis sprawy

Wydanie zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

Kogo dotyczy

Przedsiębiorcy chcącego prowadzić działalnośc w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Syców

Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

Wymagane załączniki:
- Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej.
- Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia zaświadczenia o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
- Opinia Powiatowego Lekarza Weterynarii lub/i Powiatowego Inspektora Sanitarnego
o urządzeniach, instalacjach, obiektach i innych środkach technicznych służących
do prowadzenia działalności.
- Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia dokumentów potwierdzających tytuł prawny do terenu, na którym ma być prowadzona wnioskowana działalność.
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów poświadczających zaplecze techniczne zgodnie z pkt. 3. 1) i 2).
- Decyzja powiatowego lekarza weterynarii o nadaniu weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego (dot. prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt).
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia – 616 zł

Miejsce składania pism
Biuro Obsługi Interesanta pokój nr 7, parter (62) 785 5119; ekologia@sycow.pl

Termin i sposób załatwienia
Sprawa załatwiana jest w formie decyzji administracyjnej w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do Urzędu, w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku do Urzędu

Opłaty
616 zł. - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia uiszczona w dniu złożenia wniosku na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Syców Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków wydanego zezwolenia jeżeli: dotyczy przedłużenia terminu wazności lub rozszerzenia zakresu działalności – 50% stawki określonej od zezwolenia.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.
z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.)

Tryb odwoławczy
Na decyzję przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Syców,
w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Inne informacje
* Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Burmistrz Miasta i Gminy Syców może:
- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
* Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu.
* Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
* Burmistrz odmówi wydania zezwolenia w przedmiotowym zakresie, jeżeli:
- działalność jest niezgodna z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi,
- mogłaby powodować zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi lub środowiska,
- przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
* Burmistrz Miasta jest uprawniony do kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywanej działalności z udzielonym zezwoleniem.

 

Autor:
Data utworzenia: 20-12-2012 21:18:39
Data edycji: 20-12-2012 21:18:39