zarządzenia Burmistrza z lat 2003-2014

Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie.

 

Zarządzenie Nr 297/06


Burmistrza Miasta i Gminy Syców

z dnia 6 marca 2006 r.


w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie



Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591, z 2002 r. nr 23, poz. 220, nr 62, poz. 558, nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr214, poz. 18.06, z 2003 r. nr 80, poz. 717, nr 162 poz. 1568, z 2004 r. nr 102, poz. 10455, nr 116, poz. 1203, nr 167, poz. 1759 oraz z 2005 r. nr 172, poz. 1441 i nr 175, poz. 1457) w związku z art. 3a ust. 2 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593, z 2002 r. nr 113, poz. 984, nr 214, poz. 1806, z 2005 r. nr 10, poz. 71, nr 23, poz. 192 i nr 122, poz. 1020 zarządzam, co następuje:


§ 1


Wprowadzam regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie – stanowiący załącznik do zarządzenia.


§ 2


Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam sekretarzowi miasta i gminy.


§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.



BURMISTRZ


Stanisław Czajka









Załącznik do zarządzenia nr 297

Burmistrza Miasta i Gminy Syców

z dnia 6 marca 2006 r.




Regulamin

naboru na wolne stanowiska urzędnicze

w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie



Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.


Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie na podstawie mianowania ( pracownicy zatrudniani na stanowiskach pracy określonych w statucie miasta i gminy) oraz umowy o pracę , z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.


Rozdział 1

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze


  1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacji podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy, opierając się na informacjach przekazanych przez naczelnika wydziału lub sekretarza miasta i gminy o wakującym stanowisku w formie wniosku o przyjęcie nowego pracownika.

  2. Wniosek o którym mowa w pkt. 1 powinien być przekazany z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.

  3. Wniosek o przyjęcie nowego pracownika stanowi załącznik nr 1.

  4. Naczelnik wydziału, sekretarz miasta i gminy jest zobligowany do przedłożenia do akceptacji burmistrzowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

  5. Opis stanowiska pracy o którym mowa w pkt. 3, zawiera:

    1. dokładne określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków zajmującego je,

    2. określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji ,

    3. określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

    4. określenie odpowiedzialności,

    5. inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

  6. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda burmistrza powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

  7. Formularz opisu stanowiska pracy stanowi załącznik nr 2.


Rozdział 2


Powołanie komisji rekrutacyjnej


  1. Komisję rekrutacyjną powołuje burmistrz.

  2. W skład komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:

    1. Burmistrz Miasta i Gminy lub osoba przez niego upoważniona,

    2. naczelnik wydziału, sekretarz miasta i gminy wnioskujący o zatrudnienie lub osoby przez nich upoważnione,

    3. pracownik ds. kadr, będący jednocześnie sekretarzem komisji,

  3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.


Rozdział 3


Etapy naboru


  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

  2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

  3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.

  4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

  5. Selekcja końcowa kandydatów:

    1. test kwalifikacyjny,

    2. rozmowa kwalifikacyjna.

  6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

  7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

  8. Ogłoszenie wyników naboru.


Rozdział 4


Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze


  1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie.

  2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń w innych miejscach m.in.:

    1. prasie

    2. Urzędzie Pracy

  3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

    1. nazwę i adres jednostki,

    2. określenie stanowiska urzędniczego,

    3. określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

    4. wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

    5. wskazanie wymaganych dokumentów,

    6. określenie terminu i miejsca składania dokumentów

  4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 14 dni kalendarzowych.

  5. Przykład ogłoszenia stanowi załącznik nr 3.


Rozdział 5


Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych


  1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie.

  2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

    1. kwestionariusz osobowy

    2. kserokopie świadectw pracy,

    3. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

    4. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

  3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o ograniczonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

  4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym – Dz. U. Nr 130, poz. 1450)

  5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.


Rozdział 6


Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych


  1. Analizy dokumentów dokonuje komisja rekrutacyjna.

  2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.

  3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

  4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.


Rozdział 7


Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne


  1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

  2. Lista, o której mowa w pkt. 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

  3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

  4. Informacja o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

  5. Przykład listy stanowi załącznik nr 4.


Rozdział 8


Selekcja końcowa kandydatów


  1. Na selekcję końcową składają się:

    1. test kwalifikacyjny,

    2. rozmowa kwalifikacyjna

  2. Test kwalifikacyjny

    1. celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy,

    2. każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 20 punktów.

  3. Rozmowa kwalifikacyjna

    1. celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji,

    2. rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

- predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe

wykonywanie powierzonych obowiązków,

- posiadaną wiedzę na temat Urzędu Miasta i Gminy, w którym ubiega się

o stanowisko

- obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych

poprzednio przez kandydata,

- cele zawodowe kandydata.

    1. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja rekrutacyjna,

    2. Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali 0 do 10.


Rozdział 9


Ogłoszenie wyników


  1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.

  2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.


Rozdział 10


Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy


  1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

  2. Protokół zawiera w szczególności:

    1. określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

    2. informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

  3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5.



Rozdział 11


Informacja o wynikach naboru


  1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

  2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 zawiera:

    1. nazwę i adres jednostki,,

    2. określenie stanowiska urzędniczego,

    3. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania

    4. uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata

  3. Informację o wyniku wyboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

  4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

  5. Wzór informacji o wynikach wyboru stanowią załączniki nr 6 i nr 7 do niniejszego zarządzenia.



Rozdział 12


Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi


  1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

  2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.

  3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

























Załącznik nr 1

do regulaminu naboru


………………………….

(pieczęć wydziału)




Wniosek

o przyjęcie nowego pracownika



Zwracam się z prośbą o wszczęcie naboru na stanowisko ……………………………….. w Wydziale ……………………………………….. (na samodzielne stanowisko ……………………………………….)*


Wakat powstał w wyniku:

  1. urlopu macierzyńskiego pracownika,

  2. urlopu wychowawczego pracownika

  3. urlopu bezpłatnego pracownika,

  4. przejścia pracownika na emeryturę, rentę,

  5. powstania nowej komórki

  6. zmiany przepisów prawnych, wprowadzenia nowych zadań do realizacji

  7. innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy,

  8. innej sytuacji


Uzasadnienie:

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...



……………………………….. …………………………………

(miejscowość i data) (podpis i pieczęć naczelnika wydziału

lub osoby upoważnionej (Sekretarza)



W załączeniu:

1. Opis stanowiska pracy










Załącznik nr 2

do regulaminu naboru



Opis stanowiska pracy

w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie


  1. Informacje ogólne dotyczące stanowiska pracy

    1. Stanowisko ………………………………………………………………...

    2. Wydział .....………………………………………………………………...

  2. Wymogi kwalifikacyjne

    1. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły) …………………………………

    2. Wymagany profil (specjalność) ……………………………………………

    3. Doświadczenie zawodowe ………………………………………………..

    4. Predyspozycje osobowościowe ……………………………………………

    5. Umiejętności zawodowe …………………………………………………..

……………………………………………………………………………..

  1. Zasady współzależności służbowej

    1. Bezpośredni przełożony …………………………………………………...

    2. Przełożony wyższego stopnia ……………………………………………...

Uwagi dodatkowe

  1. pracownik jest służbowo odpowiedzialny wobec swego bezpośredniego przełożonego,

  2. wszystkie sprawy, z którymi pracownik zwraca się do przełożonego wyższego stopnia (poza szczególnymi przypadkami), powinny być zaopiniowane przez bezpośredniego przełożonego,

  3. od każdej decyzji bezpośredniego przełożonego można się odwołać do przełożonego wyższego szczebla


  1. Zasady zwierzchnictwa stanowisk

    1. Nazwa bezpośrednio podległych stanowisk …………………………………………….

…………………………………………………………………………………………...


  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku

    1. Zakres ogólnych obowiązków

…………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………...




  1. Odpowiedzialność pracownika

    1. Pracownik jest odpowiedzialny:

      1. za właściwe wykonywanie zadań wynikających z merytorycznego zakresu działania.,

      2. za właściwą dyscyplinę pracy i przestrzeganie przepisów wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych i o ochronie danych osobowych,

      3. za powierzone mienie,

      4. za terminowe załatwianie spraw






















































Załącznik nr 3

do regulaminu naboru

Burmistrz Miasta i Gminy Syców

ogłasza

nabór na wolne stanowisko pracy

…………………………………………

(nazwa stanowiska pracy)

w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie

ul. Mickiewicza 1 56-500 Syców


1. Wymagania niezbędne:

a) wykształcenie: średnie, wyższe (można doprecyzować jakie i na jakim kierunku)

b) co najmniej ….. staż pracy

c) niekaralność za przestępstwa umyślne

d) dobry stan zdrowia

e) nieposzlakowana opinia


2. Wymagania dodatkowe:

a) znajomość prawa administracyjnego i samorządowego

b) znajomość obsługi komputera


  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

    1. ………………………………………………………………………………

    2. ………………………………………………………………………………

    3. ………………………………………………………………………………

    4. ………………………………………………………………………………

  2. Wymagane dokumenty:

    1. kwestionariusz osobowy

    2. kopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje

    3. kopie świadectw pracy

    4. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie ul. Mickiewicza 1 – pokój 24 lub pocztą na adres Urzędu w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko …………..” w terminie do dnia ……………… (nie mniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BPI).

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP ( www.bip.sycow.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.











Załącznik nr 4

do regulaminu naboru


Lista kandydatów

spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ………………………………….

(wymienić jakie)





Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na w/w stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:



L.p.

Nazwisko i imię

Miejsce zamieszkania
























……………………………………

(data i podpis osoby upoważnionej)



















Załącznik nr 5

do regulaminu naboru



Protokół

z przeprowadzonego naboru kandydatów na wolne stanowisko pracy


……………………………………….

(Nazwa stanowiska pracy)


w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie


    1. W wyniku ogłoszenia o naborze na w/w stanowisko pracy aplikacje przesłało …… kandydatów spełniających wymogi formalne.

    2. Komisja w składzie:

      1. ………………………………

      2. ………………………………

      3. ………………………………

      4. ………………………………

    3. Po dokonaniu selekcji aplikacji zgodnie z zarządzeniem nr ………./06 Burmistrza Miasta i Gminy Syców z dnia …………… w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie wybrano następujących kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich kryteriów określonych w ogłoszeniu o naborze:


L.p.

Nazwisko i imię

Adres

Wyniki testu

Wynik rozmowy

1.






2.






3.






4.






5.







    1. Zastosowano następujące metody naboru ……………………………………………… …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………...

    2. Zastosowano następujące techniki naboru ……………………………………………... …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………...

    3. Uzasadnienie wyboru …………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………...

    4. Załączniki do protokołu:

  1. kopia ogłoszenia o naborze

  2. kopie dokumentów aplikacyjnych 5 kandydatów

  3. wyniki testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej



……………………………………………

(data, imię i nazwisko pracownika)



Zatwierdził


……………………………………..

(podpis Burmistrza)



Podpisy członków komisji:


  1. …………………………..

  2. ………………………….

  3. ………………………….

  4. ………………………….















Załącznik nr 6

do regulaminu naboru


Informacja o wynikach naboru

na stanowisko …………………

w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie


Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko został/a wybrany/a (imię i nazwisko)……………………………………

zamieszkały/a …………………………………………………………………….

Uzasadnienie dokonanego wyboru ……………………………………………….

…………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



…………………………………

( data, podpis osoby upoważnionej)


























Autor: