ogłoszenia o przetargach, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, korespondencja

GN - 2/12 - II ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem hotelu położonego w Sycowie przy ul. Jana Pawła II 5 29-03-2012

                      BURMISTRZ MIASTA I GMINY
                                W   S Y C O W I E
                                          ogłasza
II ustny  przetarg  nieograniczony na  sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem hotelu położonego w Sycowie przy ul. Jana Pawła II 5.

Przetargiem objęta jest sprzedaż  nieruchomości zabudowanej budynkiem hotelu położonej w Sycowie przy ul. Jana Pawła II 5 o powierzchni  użytkowej 1 310,00 m2. 
Budynek posadowiony jest na działce nr 17/1 AM 14 o  pow. 529 m2, dla której założona   jest księga wieczysta nr WR1E/00060307/4 prowadzona przez Sąd Rejonowy w Oleśnicy Wydział  Ksiąg  Wieczystych.

Opis nieruchomości:
Nieruchomość zlokalizowana jest w centrum miasta.
W sąsiedztwie znajduje się  zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z usługami na parterze.
Dojazd do nieruchomości z dróg asfaltowych.
Przy budynku znajduje się parking na kilka samochodów, który nie przynależy do nieruchomości będącej  
przedmiotem przetargu.
Uzbrojenie terenu:  w drodze znajdują się sieci:  wodociągowa, kanalizacyjna, gazownicza, 
elektroenergetyczna, telefoniczna
Zagospodarowanie terenu – działka nieogrodzona, zabudowana w około 60%, pozostała część jest
utwardzona ( taras) lub porośnięta zielenią.
Kształt działki zbliżony do kwadratu, o wymiarach: 23 m x  23 m.
Budynek  hotelarsko – gastronomiczny to obiekt wolnostojący, podpiwniczony, pięciokondygnacyjny z
płaskim dachem.
Powierzchnia zabudowy  - 322,05 m2
Powierzchnia użytkowa -  1 310,00 m2
Powierzchnia pomocnicza – 228,30 m2
Kubatura – 5 540,00 m3
W piwnicach zlokalizowano kotłownię, skład opału i magazyny; na parterze znajduje się recepcja oraz
restauracja z kuchnią, na I piętrze sale konferencyjne z zapleczem kuchennym oraz pokoje hotelowe.        
Na piętrach II – IV znajdują się pokoje hotelowe.
Na dachu budynku zainstalowano anteny telefonów GSM.
Budynek wybudowany w latach 70-tych:
 - ściany – murowane z cegły ceramicznej i pustaków żużlobetonowych
 - konstrukcja i pokrycie dachu – stropodach oraz papa na lepiku
 - stolarka okienna – na parterze witryny metalowe, powyżej okna drewniane
 - stolarka drzwiowa – drzwi wewnętrzne drewniane typowe
 - schody – betonowe dwubiegowe o konstrukcji żelbetowej
 - elewacja – tynki cementowo – wapienne
 - tynki wewnętrzne – cementowo - wapienne
Stan techniczny: obiekt wymaga remontu
Budynek nie posiada świadectwa charakterystyki energetycznej.
Termin zagospodarowania nieruchomości przez nowego nabywcę – 1 rok od daty nabycia.

I ustny przetarg nieograniczony odbył się dnia 27 lutego 2012r.


Przetarg  odbędzie  się  w  dniu 04 czerwca  2012 r. o  godz. 9.00    
              pokój nr  23  w  Urzędzie  Miasta    i  Gminy   w  Sycowie.
Cena wywoławcza nieruchomości   1.211.400,00 zł
Wadium  121.000,00 zł.


Przeznaczenie w planie  zagospodarowania przestrzennego : tereny  usług komercyjnych

           Minimalne postąpienie wynosi  1 %  ceny wywoławczej


Nabywca pokrywa koszty przygotowania   dokumentacji  w/w nieruchomości do sprzedaży w  łącznej   kwocie  2.220,27 zł.
 
Na podstawie § 4 ust. 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. (Dz .U. Nr 207 poz. 2108) w sprawie  sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości, warunkiem przystąpienia  do przetargu jest wpłacenie wadium    w wysokości podanej w niniejszym  ogłoszeniu, które  należy wpłacić  na  konto  Urzędu Miasta  i Gminy w Sycowie w Banku Spółdzielczym Namysłów Oddział Syców  nr 94 8890 0001 0936 2035 2009 0004, najpóźniej do  dnia   28 maja  2012r.

Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane są przedłożyć Przewodniczącemu Komisji Przetargowej przed rozpoczęciem przetargu:
1) pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z ogłoszeniem o przetargu, warunkach przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń oraz o zapoznaniu się z nieruchomością w terenie oraz o rezygnacji z wszelkich roszczeń z tego wynikających,
2) osoby fizyczne - dokument  potwierdzający tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
3) przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej – dokument potwierdzający tożsamość oraz aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
4) reprezentanci osoby prawnej – dokument potwierdzający tożsamość i aktualny odpis z właściwego rejestru, wykazujący umocowanie do reprezentowania danej osoby prawnej,
5) pełnomocnicy – dokument potwierdzający tożsamość i pisemne pełnomocnictwo
6) osoby prawne krajowe i spółki z udziałem zagranicznym muszą przedłożyć oryginalny lub poświadczone za zgodność z oryginałem: umowy spółki, aktualny odpis z rejestru handlowego ( nie starszy niż 2 miesiące od daty przetargu), aktualna listę wspólników i uchwałę odpowiedniego organu osoby prawnej zezwalającej na nabycie nieruchomości,
7) oryginalny dowód wpłaty wadium,

Nieruchomość stanowiąca przedmiot przetargu nie jest obciążona hipoteką ani innymi ciężarami.

Termin złożenia wniosków przez osoby, którym przysługiwało pierwszeństwo nabycia nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 ze zm.) upłynął 24 listopada 2011r.

W powyższym terminie nie wpłynęły wnioski spełniające warunki określone w w/w ustawie.
Wygrywający przetarg zobowiązany jest dokonać  zapłaty, w wysokości wylicytowanej kwoty + koszty przygotowania dokumentacji oraz koszty  notarialne i zawrzeć umowę sprzedaży w terminie  wyznaczonym przez sprzedawcę tj. 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.
Jeżeli osoba wygrywająca  przetarg nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu  i terminie  ustalonym przez sprzedającego do zawarcia umowy notarialnej, sprzedawca odstąpi od zawarcia umowy notarialnej a wpłacone  wadium nie podlega zwrotowi.
Zapłata za nabycie nieruchomości powinna wpłynąć na  konto  Urzędu Miasta  i Gminy w Sycowie w Banku Spółdzielczym Namysłów Oddział Syców  nr 94 8890 0001 0936 2035 2009 0004 przed podpisaniem umowy sprzedaży.

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w przetargu winny dokonać oględzin nieruchomości od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 13:00, po uprzednim  zgłoszeniu w pokoju nr 38  lub 38a tut. Urzędu. 

Burmistrza Miasta i Gminy Syców może odwołać przetarg jedynie z ważnych powodów, niezwłocznie podając informację o odwołaniu przetargu do publicznej wiadomości, poprzez wywieszenie na tablicy w siedzibie Urzędu oraz ogłoszenie w prasie lokalnej, podając przyczynę odwołania przetargu.
Ogłoszenie o przetargu zostanie zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie -        II piętro, w prasie codziennej ogólnokrajowej, w prasie lokalnej  oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie.
Szczegółowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie   
ul. Mickiewicza 1 pok. nr 38 i 38a  lub pod nr tel. 62 785 5128             


Syców, dnia  28 marca 2012r.
                                                                                                                B U R M I S T R Z
                                                                                                                 Sławomir Kapica

 

Autor:
Data utworzenia: 29-03-2012 9:57:45
Data edycji: 30-03-2012 10:13:59