Zawartość:
1. Ogłoszenie z dnia 01.07.2010 r.
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 06.07.2010 r.
3. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 07.07.2010 r.
4. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 09.07.2010 r.
Ogłoszenie o zamówieniu:
Gmina Syców
ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców
Tel. 062 7855100, faks 062 7855104
Znak sprawy ITI-341/ 07 /PN /2010
Modernizacja basenu Miejskiego wraz z przyległym terenem sportowym w Sycowie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 172639 - 2010; data zamieszczenia: 01.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Syców , ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie, tel. 062 7855118, faks 062 7855104.
• Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sycow.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja basenu Miejskiego wraz z przyległym terenem sportowym w Sycowie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja wraz z przebudową istniejącej niecki basenu, wyburzenie istniejącego brodziku, budowa budynku zaplecza technicznego. Wszystkie prace prowadzone będą na trenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013 Przedmiot zamówienia należy wykonać w systemie -zaprojektuj i wybuduj tj: 1. opracowanie dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej w zakresie: 1) wyremontowanie niecki basenowej, 2) wymiana instalacji doprowadzającej i odprowadzającej wodę z basenu (recyrkulacja), wymiana instalacji odprowadzającej nadmiar wody z basenu, 3) montaż nowych natrysków przy basenie (na obwodzie) z korytkami dezynfekującymi, 4) zagospodarowanie terenu wokół niecki basenowej -wykonania nowej ścieżki wokół niecki basenowej, montaż ławek, koszy na śmiecie, nasadzenia zieleni, 5) wykonania nowej instalacji do uzdatniania wody w basenie (filtry, pompy, dozowniki chemii) - instalacja w nowo projektowanym budynku, oraz: 6) budowa nowego budynku z pomieszczeniami sanitarnymi, pomieszczeniem dla ratowników, pomieszczeniem pomocy medycznej, pomieszczeniami przeznaczonymi na instalację filtrowania i uzdatniania wody basenowej, magazynem technicznym, przebieralniami dla osób przebywających na basenie, 7) wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych i energetycznych do nowo projektowanego budynku, 8) likwidacja istniejącego brodzika żelbetowego, 9) wykonanie małego placu zabaw w miejscu zlikwidowanego brodzika..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.30.00.00-1, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: wadium w wysokości 22.000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych).
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1) w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali min 1 zadanie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wybudowaniu basenu / kąpieliska, o wartości min. 500,000,00 zł brutto, a roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończone, 2. w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonali min. 1 zadanie, polegające wykonaniu dokumentacji projektowej dot zaprojektowania basenu/ kąpieliska o wartości min. 20.000,00 zł oraz potwierdzą, że zadanie to wykonali należycie. Dopuszcza się łączne spełnienie ww. warunków z pkt 1 i 2 w ramach jednego zadania w takim przypadku łączna wartość zamówienia winna wynosić min. 520.000,00 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, według zasady: spełnia/ nie spełnia
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o dysponują osobą/osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj; a) minimum 1 osobą z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży: ogólnobudowlanej konstrukcyjnej, sanitarnej i elektrycznej bez ograniczeń lub odpowiadające mu uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz osoba/osoby ta/te winna/winny być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego, b) minimum 1 osobą z uprawnieniami projektowymi w branży: ogólnobudowlanej konstrukcyjnej, sanitarnej i elektrycznej bez ograniczeń lub odpowiadające mu uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz osoba/osoby ta/te winna/winny być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, według zasady: spełnia/ nie spełnia
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, według zasady: spełnia/ nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
• wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
• opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
• aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
• III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust 1 ustawy PZP
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach: 1. w stosunku do terminu realizacji umowy: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0 st. C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi; c) niewypały i niewybuchy; d) wykopaliska archeologiczne; 2) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń; c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; d) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, e) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3. Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w SIWZ. b) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. d) zmiany osób do nadzorowania robót pod warunkiem posiadania co najmniej takich uprawnień co wymagane w SIWZ. 4. Pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; c) inna niż wymienione - siła wyższa (zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia) uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców); b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; c) udzielenie zamówień dodatkowych/uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają zgody Zamawiającego a pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sycow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Gmina Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica
ogłoszenie wraz z SIWZ: | files/fck/89/file/przetargi/rok2010/basen.rar |
Wyjaśnienia do SIWZ:
Znak sprawy ITI-341/ 07 / /W/ PN /2010
Syców, dnia 06 lipca 2010
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ
dotyczy: przetargu nieograniczonego na modernizację basenu Miejskiego wraz
z przyległym terenem sportowym w Sycowie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013
CPV - 71300000-1, 45100000-8; 45200000-9
Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający uzna za spełniony warunek udziału w postępowaniu dotyczący doświadczenia w wykonywaniu projektów, jeżeli Wykonawca wykaże się doświadczeniem w wykonywaniu dokumentacji projektowej dotyczącej stacji uzdatniania wody, fontann itp. za kwotę minimum 20.000,00 zł
Odpowiedź:
Nie.
Biorąc pod uwagę że w/w odpowiedź nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzanie zmian w ofertach nie ma zastosowania art. 38 ust 6. w/w Ustawy tj. przedłużenie terminu składania ofert.
Jednocześnie informuję, że odpowiedzi są wiążące dla wszystkich Wykonawców.
Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 07.07.2010 r.
Znak sprawy ITI-341/ 07 / /W/ PN /2010
Syców, dnia 07 lipca 2010
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ
dotyczy: przetargu nieograniczonego na modernizację basenu Miejskiego wraz
z przyległym terenem sportowym w Sycowie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013
CPV - 71300000-1, 45100000-8; 45200000-9
Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.
Pytanie nr 2
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie zapisów Formularza Oferty (załącznik nr l SIWZ). W pkt. 5 widnieje zapis „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie wniesione w dniu zawarcia umowy w ;
- w kwocie.., ,zł
-w formie.,,, zł
- pozostała kwota w wysokości
w formie....."
Co Zamawiający ma na myśli przez „pozostałą kwotę"? Proszę o jaśniejsze sformułowanie powyższych zapisów,
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ Rozdz. III pkt. 12 zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione
a) w pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych, lub gwarancjach bankowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz niektórych ustaw (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z 2000 r. z późn. zm.).
Zamawiający nie może zabronić Wykonawcy jeżeli będzie chciał wnieść część zabezpieczenia np. w gotówce a pozostałą część np. w formie gwarancji. Dlatego zapis w ofercie jest przewidziany na taką okoliczność.
Pytanie Nr 3
Czy Zamawiający dopuszcza rozliczanie za poszczególne elementy robót fakturami comiesięcznymi?
Odpowiedź:
Nie.
Biorąc pod uwagę że w/w odpowiedź nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzanie zmian w ofertach nie ma zastosowania art. 38 ust 6. w/w Ustawy tj. przedłużenie terminu składania ofert.
Jednocześnie informuję, że odpowiedzi są wiążące dla wszystkich Wykonawców.
Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 09.07.2010 r.
Nr. Sprawy ITI-341/ 07/PN /2010
Syców, dnia 09 lipca 2010 r.
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ
dotyczy: przetargu nieograniczonego na modernizację basenu Miejskiego wraz
z przyległym terenem sportowym w Sycowie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013
CPV - 71300000-1, 45100000-8; 45200000-9
Zamawiający – Gmina Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.
Pytanie nr 4
Czy będą uznane referencje wystawione dla projektanta przez firmę wykonawczą składającą ofertę, jeżeli projektant wykonywał projekt budowy basenu publicznego wraz z technologią uzdatniania wody dla wykonawcy o wartości spełniającej wymogi.
Odpowiedź:
Referencje winny być wystawione przez Zamawiającego – zlecającego wykonanie dokumentacji.
Biorąc pod uwagę że w/w odpowiedź nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzanie zmian w ofertach nie ma zastosowania art. 38 ust 6. w/w Ustawy tj. przedłużenie terminu składania ofert.
Jednocześnie informuję, że odpowiedzi są wiążące dla wszystkich Wykonawców.