Zawartość:
1. Ogłoszenie z dnia 31.08.2009 r.
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 18.09.2009 r. w tym zmiana terminu składania ofert.
Gmina Syców xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców
Tel. 062 7855100, faks 062 7855104
budowę kompleksu sportowego w ramach programu
„ Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży „ przy ul.Komorowskiej w Sycowie
Kod CPV 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5, 45232400-6,
45244100-0, 45223300-9
Nr. Sprawy ITI-341/ 08-2 /PN /2009
Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest inwestycja polegająca na budowie kompleksu sportowego w ramach Programu Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży przy ul. Komorowskiej w Sycowie
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Wykonanie boiska wielofunkcyjnego do gry w piłkę koszykową, siatkówkę oraz z piłką ręczną,
2) Wykonanie ogrodzenia kompleksu boisk z bramą technologiczną i bramkami wejściowymi o wysokości 400 cm.,
3) Wykonanie oświetlenia nocnego boisk, maszty oświetleniowe o wysokości 12 m,
4) Wykonanie komunikacji wewnętrznej (nawierzchnia i opaska z kostki brukowej),
5) Dostawie i montażu wyposażenia boisk w piłkochwyty, bramki do piłki ręcznej, słupki boiskowe z chorągiewkami, chorągiewki sędziowskie, kosze do piłki koszykowej, słupki do siatkówki z siatką, siedzisko sędziego do piłki siatkowej, ławki, kosze na odpadki:
6) Wykonanie małej architektury: ławki, kosze na śmieci.
7) Wykonanie odwodnienia boisk,
8) Wykonanie przyłącza wodno - kanalizacyjnego, deszczowego, energetycznego oraz likwidacja kolizji z napowietrzną siecią energetyczną.
Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdz. II i zał. Nr 3,7,8 i 9 do SIWZ
Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców
pok. 24 (sekretariat) do dnia 22.09.2009 r. do godz. 0900.
Miejsce i termin otwarcia ofert:
Urząd Gminy Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców, dnia 22.09.2009 r. o godz. 10 00
· Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej http://www.bip.sycow.pl lub można ją odebrać w siedzibie Zamawiającego, sekretariat w godz. 900 - 1500
· Kryteria oceny i ich znaczenie: Cena – 100 %
· Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych
· Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, aukcji elektronicznej i umów ramowych.
· O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
Ø są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami Prawa zamówień publicznych,
Ø posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania prac będących przedmiotem zamówienia,
Ø posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, i/lub przedstawią zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
Ø znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
Ø nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych,
Ø zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokument wymieniony w § 1 ust. 1 pkt. 2 i 3 i ust. 2 pkt. 1, 5 i /lub 5a i 6 ust. 3 pkt. 3 § 3 ust 1 pkt 2- 4 i/lub ust. 2 i/lub 3. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zm.)
Ø w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali min 2 zadania, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym polegających na budowie boisk sportowych, w tym: jednego boiska z nawierzchnią poliuretenową o łącznej wartości min. 500.000,00 zł brutto.
Ø dołączą dokumenty (referencje lub inny dokument) od poprzednich Zamawiających potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane należycie,
Ø dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj. minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w branżach:
§ konstrukcyjno-budowlanej,
mogącym wykazać się decyzjami o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
Ø W przypadku przedstawienia wykazu osób którymi będzie dysponował Wykonawca winno być załączone zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Ø są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł.
Ø Wpłacą wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
Ø Dołączą oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków jakościowych oferowanej trawy,
Ø akceptują warunki zawarte w niniejszej specyfikacji.
· Ocena spełnienia warunków odbędzie się na podstawie przedstawionych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.
· Forma porozumienia – pisemna – Zamawiający dopuszcza formę faxu, pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia oryginałem. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania i informacje Zamawiający i Wykonawcy muszą przekazywać pisemnie. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.
· Termin realizacji zamówienia: od daty podpisania umowy do dnia 15 grudnia 2009 r.
· Termin związania ofertą: 30 dni licząc od daty otwarcia ofert
· Ogłoszenie przekazano do Biuletynu Zamówień Publicznych na Portalu UZP, na stronę internetową Zamawiającego oraz tablicę ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego, dnia 31.08.2009r.
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica
dokumentacja (SIWZ, projekt budowlany, ogłoszenie): (rar, doc, pdf)
boisko2.rar (6.26 Mb)
Nr Sprawy ITI-341/ 08-W /PN /2009
Wszyscy, którzy pobrali SIWZ
dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę kompleksu sportowego w ramach programu „ Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży„przy ul.Komorowskiej w Sycowie
Kod CPV 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5, 45232400-6, 45244100-0, 45223300-9
Zamawiający Gmina Syców ul Mickiewicza 1, 56-500 Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zm.) – udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.
„ Czy Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu realizacji na rok 2010 ze względu na wymogi technologiczne dotyczące układania nawierzchni sztucznych (wymagana pogoda bezdeszczowa i temperatura >10°C), które mogą uniemożliwić wykonywanie nawierzchni sztucznych w terminie przewidzianym w dokumentacji przetargowej?
Pytanie nasze jest zasadne, ponieważ Zamawiający wskazuje, że przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do dnia 15 grudnia 2009 r. od daty podpisania umowy. Wykonanie tego typu nawierzchni jest zazwyczaj ostatnim etapem realizacji, stąd wykonywanie nawierzchni syntetycznych w niesprzyjającej aurze może doprowadzić do powstania wielu wad w nawierzchniach i przysporzyć problemów wykonawcom i, przede wszystkim, użytkownikom.”
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje termin wykonania prac objętych zamówieniem tj. do dnia 15 grudnia 2009r., z uwagi na obligujace terminy ze strony instytucji dotującej.
„ W projekcie Zamawiający opisał minimalne parametry jakie musi spełniać nawierzchnia sportowa na boisko:
- wierzchnia warstwa: granulat poliuretanowy EPDM, frakcji 0,5-0,15 mm, gr.
min, 7 mm,
- nośna warstwa; granulat gumowy SBR, frakcji l-4mm, gr. min 7 mm,
- warstwa elastyczna typu ET gr. min. 35 mm.
Przedmiotowe zadania polega na wybudowaniu obiektu sportowego w którego skład wchodzi m.in. dostawa nawierzchni sportowej. Jednak należy pamiętać, iż do przetargu me zgłaszają się producenci konkretnych nawierzchni a jedynie firmy budowlane instalujące produkty zgodnie z wymaganiami Inwestorów.
W związku z trudnościami ze znalezieniem na rynku produktu spełniającego ww. wymagania prosimy o podanie przykładowej jednej lub kilku nawierzchni (nazwa handlowa, producent) jakie Zamawiający dopuści w przedmiotowym zadaniu do zastosowania.”
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga zastosowania nawierzchni sportowej typu "NATRYSK" bez podania szczegółowych parametrów technicznych. Wykonawca musi wykazać, że nawierzchnia posiada wymagane certyfikaty wymienione w SIWZ,.
„
1. W przedmiarze robót zapisano: „utylizacja odpadów, ziemi na wysypisku miejskim'”. Proszę o wskazanie przez Zamawiającego wysypiska?
2. W przedmiarze robót, dział; drenaż i kanalizacja deszczowa - roboty montażowe - poz. 96, zapisano: rury drenarskie owinięte w geowłókninie. Natomiast w opisie technicznym zastosowano zapis:rury drenarskie z filtrem w włókna kokosowego. Proszę o
określenie, który wariant należy wycenić.
3. W SIWZ opisie przedmiotu zamówienia wskazano na dostawę i montaż piłkochwytów oraz małą architekturę: ławki i kosze, Czy Wykonawca ma wycenić w/w wyposażenie. Jeżeli tak proszę o podanie obmiaru, opis techniczny i rysunki. Czy w przypadku wyceny należy wprowadzić dodatkową pozycję knr czy też ukryć koszt urządzeń w pozycjach knr przedmiaru robót. „
Odpowiedź:
Ad.1 Wykonawca sam musi określić, na które wysypisko zamierza wywieść urobek,
Ad.2 Do wyceny przyjąć rury drenarskie z filtrem z włókna kokosowego,
Ad.3 W dokumentacji nie przewidziano dostawy i montażu piłkochwytów, ławek i koszy,
„ Proszę o sprecyzowanie typu nawierzchni poliuretanowej , gdyż w przedmiarze kosztorysu inwestorskiego poz. 27 jest mowa o nawierzchni poliuretanowej typu natrysk ( 10 +3mm) , natomiast w projekcie jest to nawierzchnia poliuretanowa 7 + 7mm .”
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć nawierzchnię sportową poliuretanową typu natrysk,
„ Zamawiający określił termin wykonania boiska na dzień 15.12.2009 roku. Biorąc pod uwagę termin złożenia oferty, uprawomocnienia się postępowania i podpisania umowy a także termin wprowadzenia na budowę, prace montażowe nawierzchni sportowej wypadają na miesiące listopad/grudzień 2009 roku.
Warunkiem prawidłowego montażu zgodnie z zaleceniami producentów nawierzchni i zapisami określonymi w SIWZ dokumentach m.in. rekomendacjach technicznych i PN montaż nawierzchni winien odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych tj. temperatura otaczającego powietrza powyżej 10 °C oraz brak opadów atmosferycznych.
W naszej strefie klimatycznej w listopadzie jest bardzo prawdopodobne, że będą występowały warunki atmosferyczne nie pozwalające na prawidłowy montaż nawierzchni poliuretanowej. Czy w związku z powyższym Zamawiający przewiduje możliwość przesunięcia terminu wykonania nawierzchni syntetycznych, z uwzględnieniem występowania odpowiednich warunków pogodowych, co zagwarantuje prawidłowe wykonanie zamówienia i bezusterkową eksploatację boisk?”
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje termin wykonania prac objętych zamówieniem tj. do dnia 15 grudnia 2009r., z uwagi na terminy rozliczeń.
W związku z modyfikacją treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak wyżej Zamawiający w celu umożliwienia wprowadzenia zmian w ofertach, zgodnie z art. 38 ust 6 w/w ustawy przedłuża termin składania ofert do dnia 25.09.2009 r. do godz. 0900. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.09.2009 r. o godz. 1000.
Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica