ogłoszenia o przetargach, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, korespondencja

ITI - 9/09: przetarg nieogr. na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży" przy ul.Komorowskiej w Sycowie + wyjaśnienia do SIWZ (w tym zmiana terminu skład.of

Zawartość:
1. Ogłoszenie z dnia 31.08.2009 r.
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 18.09.2009 r. w tym zmiana terminu składania ofert.




 Gmina Syców      xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców

Tel. 062 7855100, faks 062 7855104

                                                                                                               

OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA

budowę kompleksu sportowego w ramach programu

„ Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla  dzieci i młodzieży „  przy ul.Komorowskiej  w Sycowie

Kod CPV 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5, 45232400-6,

                 45244100-0, 45223300-9

 

Nr. Sprawy ITI-341/ 08-2 /PN /2009

                                                                                                                                              http://www.bip.sycow.pl                         

Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest inwestycja polegająca na budowie kompleksu sportowego w ramach Programu Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla  dzieci i młodzieży  przy ul. Komorowskiej w Sycowie

 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:

1)            Wykonanie boiska wielofunkcyjnego do gry w piłkę koszykową, siatkówkę oraz  z piłką ręczną,

2)            Wykonanie ogrodzenia kompleksu boisk z bramą technologiczną i bramkami wejściowymi o wysokości  400 cm.,

3)            Wykonanie oświetlenia nocnego boisk, maszty oświetleniowe o wysokości 12 m,

4)            Wykonanie komunikacji wewnętrznej  (nawierzchnia  i opaska z kostki brukowej),

5)            Dostawie i montażu wyposażenia boisk w piłkochwyty, bramki do piłki ręcznej, słupki boiskowe z chorągiewkami, chorągiewki sędziowskie, kosze do piłki koszykowej, słupki do siatkówki z siatką, siedzisko sędziego do piłki siatkowej,  ławki,  kosze na odpadki:

6)            Wykonanie  małej architektury: ławki, kosze na śmieci.

7)            Wykonanie odwodnienia boisk,

8)            Wykonanie przyłącza wodno - kanalizacyjnego, deszczowego, energetycznego oraz likwidacja kolizji z napowietrzną siecią energetyczną.

 Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdz. II i zał. Nr 3,7,8 i 9  do SIWZ

Miejsce i termin składania ofert:

Urząd Gminy Syców  ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców

pok. 24 (sekretariat) do dnia   22.09.2009 r. do godz. 0900.

Miejsce i termin otwarcia ofert:

Urząd Gminy Syców  ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców,  dnia   22.09.2009 r. o godz. 10 00

·       Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej http://www.bip.sycow.pl lub można ją odebrać w siedzibie Zamawiającego, sekretariat w godz. 900 - 1500

·          Kryteria oceny i ich znaczenie:                    Cena                  100 %

·          Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych

·          Zamawiający  nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, aukcji elektronicznej i umów ramowych.

·          O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

Ø        są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami Prawa zamówień publicznych,

Ø        posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania prac będących przedmiotem zamówienia,

Ø        posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, i/lub przedstawią zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,

Ø        znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

Ø        nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień  publicznych,

Ø        zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokument wymieniony w § 1 ust. 1 pkt. 2 i 3 i ust. 2 pkt. 1, 5 i /lub 5a i 6 ust. 3 pkt. 3  § 3 ust 1 pkt 2- 4 i/lub ust. 2 i/lub 3. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87  poz. 605 ze zm.)

Ø        w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali min 2 zadania, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym polegających na budowie boisk sportowych, w tym:  jednego boiska z nawierzchnią poliuretenową o łącznej wartości min. 500.000,00 zł brutto.

Ø        dołączą dokumenty (referencje lub inny dokument) od poprzednich Zamawiających potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane należycie,

Ø        dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj. minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w branżach:

§         konstrukcyjno-budowlanej,

mogącym wykazać się decyzjami o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych   funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego

Ø        W przypadku przedstawienia wykazu osób którymi będzie dysponował Wykonawca winno być załączone zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.

 

Ø        są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł.

 

Ø        Wpłacą wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

 

Ø        Dołączą oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków jakościowych oferowanej trawy,

 

Ø        akceptują warunki zawarte w niniejszej specyfikacji.

 

·            Ocena spełnienia warunków odbędzie się na podstawie przedstawionych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

·            Forma porozumienia – pisemna – Zamawiający dopuszcza formę faxu, pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia oryginałem. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania  i informacje Zamawiający i Wykonawcy muszą przekazywać pisemnie. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.

·            Termin realizacji zamówienia:   od daty podpisania umowy  do  dnia  15 grudnia 2009 r.

·            Termin związania ofertą: 30 dni licząc od daty otwarcia ofert

·            Ogłoszenie przekazano do Biuletynu Zamówień Publicznych na Portalu UZP, na stronę internetową Zamawiającego oraz tablicę ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego, dnia  31.08.2009r.

 

 

 

 Burmistrz  Miasta i Gminy

      Sławomir  Kapica

 

 

dokumentacja (SIWZ, projekt budowlany, ogłoszenie): (rar, doc, pdf) boisko2.rar (6.26 Mb)

 




2. Wyjaśnienia do SIWZ:                   

                                                                Syców, dnia  18 września 2009 r.

Nr  Sprawy ITI-341/ 08-W /PN /2009

                                                                                               Wszyscy, którzy pobrali  SIWZ

                                                                                                           

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego na  budowę kompleksu sportowego w ramach programu „ Budowa wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla  dzieci i młodzieży„przy   ul.Komorowskiej  w Sycowie

Kod CPV 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5, 45232400-6, 45244100-0, 45223300-9

 

 

Zamawiający Gmina Syców ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007 r.  Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zm.) –  udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytanie.

 

Pytanie nr  1

Czy Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu realizacji na rok 2010 ze względu na wymogi technologiczne dotyczące układania nawierzchni sztucznych (wymagana pogoda bezdeszczowa i temperatura >10°C), które mogą uniemożliwić wykonywanie nawierzchni sztucznych w terminie przewidzianym w dokumentacji przetargowej?

Pytanie nasze jest zasadne, ponieważ Zamawiający wskazuje, że przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do dnia 15 grudnia 2009 r. od daty podpisania umowy. Wykonanie tego typu nawierzchni jest zazwyczaj ostatnim etapem realizacji, stąd wykonywanie nawierzchni syntetycznych w niesprzyjającej aurze może doprowadzić do powstania wielu wad w nawierzchniach i przysporzyć problemów wykonawcom i, przede wszystkim, użytkownikom.”

 

Odpowiedź:

Zamawiający  podtrzymuje termin wykonania  prac objętych  zamówieniem tj. do  dnia 15 grudnia 2009r., z  uwagi  na  obligujace  terminy  ze  strony  instytucji dotującej.

 

 

Pytanie nr 2

„ W projekcie Zamawiający opisał minimalne parametry jakie musi spełniać nawierzchnia sportowa na boisko:

 - wierzchnia warstwa: granulat poliuretanowy EPDM, frakcji 0,5-0,15 mm, gr.
   min,  7  mm,

- nośna warstwa; granulat gumowy SBR, frakcji l-4mm, gr. min 7 mm,

- warstwa  elastyczna typu ET gr. min. 35 mm.

Przedmiotowe zadania polega na wybudowaniu obiektu sportowego w którego skład wchodzi m.in.  dostawa nawierzchni sportowej. Jednak należy pamiętać, iż do przetargu me zgłaszają się producenci konkretnych nawierzchni a jedynie firmy budowlane instalujące produkty zgodnie z wymaganiami Inwestorów.

 

 

 

W związku z trudnościami ze znalezieniem na rynku produktu spełniającego ww. wymagania prosimy o podanie przykładowej jednej lub kilku nawierzchni (nazwa handlowa, producent) jakie Zamawiający dopuści w przedmiotowym zadaniu do zastosowania.”

 

Odpowiedź:

Zamawiający  wymaga  zastosowania  nawierzchni sportowej  typu "NATRYSK" bez podania szczegółowych parametrów technicznych.  Wykonawca  musi wykazać, że nawierzchnia posiada wymagane certyfikaty wymienione w SIWZ,.

 

Pytanie nr 3

 

1.  W przedmiarze robót zapisano: „utylizacja odpadów, ziemi na wysypisku miejskim'”. Proszę o wskazanie przez Zamawiającego wysypiska?

2.                 W przedmiarze robót, dział; drenaż i kanalizacja deszczowa - roboty montażowe - poz. 96, zapisano: rury drenarskie owinięte w geowłókninie. Natomiast w opisie technicznym zastosowano zapis:rury drenarskie z filtrem w włókna kokosowego. Proszę o
określenie, który wariant należy wycenić.

 3. W SIWZ opisie przedmiotu zamówienia wskazano na dostawę i montaż piłkochwytów oraz małą architekturę: ławki i kosze, Czy Wykonawca ma wycenić w/w wyposażenie. Jeżeli tak proszę o podanie obmiaru, opis techniczny i rysunki. Czy w przypadku wyceny należy wprowadzić dodatkową pozycję knr czy też ukryć koszt urządzeń w pozycjach knr przedmiaru robót. „

Odpowiedź:

 

Ad.1  Wykonawca sam musi określić, na które wysypisko zamierza wywieść urobek,
Ad.2  Do wyceny przyjąć rury drenarskie z filtrem z włókna kokosowego,
Ad.3  W dokumentacji nie przewidziano dostawy i montażu piłkochwytów, ławek i koszy,

 

Pytanie nr 4

 

„ Proszę  o  sprecyzowanie typu  nawierzchni poliuretanowej , gdyż  w  przedmiarze kosztorysu inwestorskiego poz. 27 jest  mowa o  nawierzchni poliuretanowej typu natrysk ( 10 +3mm) , natomiast w projekcie  jest to  nawierzchnia poliuretanowa 7 + 7mm .”

 

Odpowiedź:

 

 Do wyceny należy przyjąć nawierzchnię sportową poliuretanową typu natrysk,

 

Pytanie nr 5

   Zamawiający określił termin wykonania boiska na dzień 15.12.2009 roku. Biorąc pod uwagę termin złożenia oferty, uprawomocnienia się postępowania i podpisania umowy a także termin wprowadzenia na budowę, prace montażowe nawierzchni sportowej wypadają na miesiące listopad/grudzień 2009 roku.

Warunkiem prawidłowego montażu zgodnie z zaleceniami producentów nawierzchni i zapisami określonymi w SIWZ dokumentach m.in. rekomendacjach technicznych i PN montaż nawierzchni winien odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych tj. temperatura otaczającego powietrza powyżej 10 °C oraz brak opadów atmosferycznych.

 

 W naszej strefie klimatycznej w listopadzie jest bardzo prawdopodobne, że będą występowały warunki atmosferyczne nie pozwalające na prawidłowy montaż nawierzchni poliuretanowej. Czy w związku z powyższym Zamawiający przewiduje możliwość przesunięcia terminu wykonania nawierzchni syntetycznych, z uwzględnieniem występowania odpowiednich warunków pogodowych, co zagwarantuje prawidłowe wykonanie zamówienia i bezusterkową eksploatację boisk?”

 

Odpowiedź:

 

Zamawiający  podtrzymuje termin wykonania  prac objętych  zamówieniem tj. do  dnia 15 grudnia 2009r., z  uwagi  na  terminy  rozliczeń.

 

W związku z modyfikacją treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak wyżej  Zamawiający w celu umożliwienia wprowadzenia zmian w ofertach, zgodnie z art. 38 ust 6 w/w ustawy przedłuża  termin składania ofert do dnia 25.09.2009 r.  do godz. 0900. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.09.2009 r. o godz. 1000.

 

Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.

 

   

                        Burmistrz Miasta i Gminy

                             Sławomir  Kapica





Autor: