Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Syców , ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie, tel. 062 7855118, faks 062 7855104.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.sycow.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Sycowie. Znak Sprawy: ITI-341/ 01/ PO/ 2009.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty budowlane polegające na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków w Sycowie. Przedmiot zamówienia obejmuje zastąpienie istniejącej oczyszczalni biologicznej z jednostopniowym procesem, zakładem z trójstopniowym procesie oczyszczania ścieków. Rozbudowa i modernizacja obejmuje wykonanie robót budowlanych i dostawę wraz z montażem urządzeń: krata koszowa rzadka o szer. 800 mm, prefabrykowana automatyczna zlewnia cieków dowożonych Q= 15 l/s, kratopiaskownik Q= 90 l/s, komora rozdziału ścieków surowych o śr. 2,0 m, komory biologiczne zintegrowane z osadnikami wtórnymi radialnymi (średnica bloku 22m), komora stabilizacji tlenowej osadów (V=450 m3), pompownia osadu recyrkulowanego (3 pompy Q=30 l/s), komora zasuw elektrycznych, budynek mechanicznego odwadniania osadu (prasa taśmowa Q = 6,0 -10,0 m3/h), zbiornik na PIX (V= 3,0 m3), silos do magazynowania i dawkowania wapna V= 10 m3, rurociągi międzyobiektowe, studzienka wodomierzowa, modernizacja: budynku socjalno-technicznego, głównej przepompowni ścieków, kraty koszowej, jednego ciągu poletek osadowych oraz istniejącej infrastruktury technicznej tj.: drogi, ogrodzenie. Obiekty przewidziane do likwidacji: zlewnia ścieków dowożonych, komora pomiarowa, krata płaska, komora rozdziału, kontener BIOBLOK WS-400, jeden ciąg poletek do suszenia osadu. [Uwaga]: tryb postępowania - PRZETARG OGRANICZONY - występuje wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu (zwany dalej WNIOSKIEM lub WOD). WNIOSEK (WOD) nie jest SIWZ. WOD jest instrukcją dla Wykonawców w celu ułatwienia złożenia w/w wniosku. WOD można będzie pobrać ze strony: www.sycow.pl i/lub http://www.bip.sycow.pl.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.11.00.00-1, 44.23.24.60-4, 45.31.00.00-3, 45.23.30.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1) Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 100.000,00 PLN (sto tysięcy złotych). [Uwaga:] Na etapie składania wniosku o dopuszczenie do przetargu (WOD) nie wnosi się wadium. Wadium należy wnieść na etapie składania ofert i przed upływem terminu składania ofert.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.); Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: - Warunek nr 1 podany w SEKCJI III.2. pkt.1.1) Ogłoszenia - będzie oceniany wg zasady: spełnia / nie spełnia. - Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności; - Wykonawca spełnia warunek, jeżeli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp. [W przypadku składania wniosku (WOD) przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w warunek musi spełnić, oddzielnie każdy z Wykonawców występujących wspólnie. W tym przypadku, tj. wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie każdego wykonawcy odrębnie]. 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: a) Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczące budowy/rozbudowy (budowa/rozbudowa - rozumiana według definicji zawartej w ustawie Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 2000 m3/dobę, i o wartości co najmniej 8 000 000 zł. [W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie]; b) Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, spełniającymi co najmniej następujące wymagania: * Kierownik budowy posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; - co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy / rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 1000m3/dobę, i o wartości co najmniej 5 000 000 zł; * Kierownik robót - sanitarnych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; - co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik robót sanitarnych, w tym przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków; * Kierownik robót - budowlanych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; - co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik robót/budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 1000 m3/dobę, i o wartości co najmniej 5 000 000 zł; Warunek nr 2 podany w SEKCJI III.2. pkt.2) lit.a i pkt.2) lit.b Ogłoszenia - będzie oceniany wg zasady: spełnia / nie spełnia. Uwaga: [W przypadku składania wniosku (WOD) przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w warunek musi spełnić, co najmniej jeden z Wykonawców występujących wspólnie tzn. dokumenty może/gą przedłożyć Wykonawca/wcy spełniający niniejszy warunek. W tym przypadku, tj. wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie łącznie wszystkich wykonawców]. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Warunki odnoszące się do właściwości Wykonawcy, Znaczenie, Sposób dokonywania oceny: Warunek - doświadczenie wykonawcy: jeżeli Wykonawca wykonał jedną robotę budowlaną dotyczącą budowy/rozbudowy (budowa/rozbudowa - rozumiana według definicji zawartej w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 2000 m3/dobę, i o wartości robót co najmniej 8 000 000 zł brutto - to otrzyma 0 punktów. Za każdą kolejną robotę budowlaną jw., Wykonawca otrzyma po 2 punkty jednak nie więcej niż punktów 30, waga kryterium - 100%. Zamawiający dokona oceny punktowej wniosków, które zostały złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu z postępowania wg następującego wzoru: Ocena punktowa wniosku = liczba otrzymanych punktów za warunek nr 1 x 100% Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest większa niż określona w ogłoszeniu, zamawiający zaprasza do składania ofert wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny spełniania tych warunków. W przypadku wniosków, które otrzymały tę samą liczbę punktów i/lub zajmują pozycję od 1 do 5, wszystkie zostaną zakwalifikowane i Wykonawcy, którzy je złożyli zostaną zaproszeni do składania ofert. Wykonawcę niezaproszonego do składania ofert traktuje się jak wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest mniejsza niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu, zamawiający zaprasza do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujące oświadczenia lub dokumenty dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 u.p.z.p. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie musi dotyczyć każdego z Wykonawców. Oświadczenie składa Pełnomocnik wskazany w Pełnomocnictwie lub wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną); 2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 u.p.z.p. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie musi dotyczyć każdego z Wykonawców. Oświadczenie składa Pełnomocnik wskazany w Pełnomocnictwie lub wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną); 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców); 4) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców); 5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców - jeżeli dotyczy); 6) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców); 7) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (tj. co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 2000 m3/dobę, i o wartości co najmniej 8 000 000 zł brutto), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, np.: referencje (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oceniane będzie ich łączne doświadczenie); 8) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, tj.: * Kierownik budowy posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; - co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy / rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 1000 m3/dobę, i o wartości co najmniej 5 000 000 zł brutto; * Kierownik robót - sanitarnych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; - co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik robót sanitarnych, w tym przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków; * Kierownik robót - budowlanych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; - co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik robót/budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 1000 m3/dobę, i o wartości co najmniej 5 000 000 zł brutto; (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie); 9) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 8, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 10) Dokumenty stwierdzające, że w/w osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia tj. oryginały lub kopie stosownych uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie); Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83 z 2006r., poz. 578;). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia (zależnie od zakresu obowiązków) i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, przedkładają te dokumenty. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w p. III.2.2.3)-6) - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająco odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; Dokumenty, o których mowa, winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w p. III.2.2.3)-6) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: nie dotyczy.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.02.2009 godzina 10:00, miejsce: Gmina Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców (sekretariat)..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego. **************************************************************************************** Zamawiający zamieścił na stronie internetowej www.sycow.pl i/lub http://www.bip.sycow.pl oraz www.zamowienia.com wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (tzw. WOD) wraz z załącznikami. Zaleca się przygotowanie wniosku i załączników zgodnie z przygotowanymi przez Zamawiającego wzorami. Nieskorzystanie ze wzorów Zamawiającego nie wywołuje żadnych skutków prawnych. **************************************************************************************** Zamieszczonego wzoru Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu WOD nie należy czytać jak Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W niniejszym postępowaniu oświadczenia, dokumenty, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub faksem. Zamawiający oświadcza, że nie dopuszcza porozumiewania się z Wykonawcami drogą elektroniczną. Wykonawcy zwracają się do Zamawiającego kierując korespondencję na adres: Gmina Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie - sekretariat tel. 48 62 7855117, fax. 48 62 7855104. Strony uznają, że pisma (w zakresie oświadczeń, dokumentów, wniosków, zawiadomień oraz informacji) wpłynęły w określonym terminie, jeżeli: - zostały złożone osobiście w - sekretariacie - Gmina Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie - wpłynęły za pośrednictwem usług operatora pocztowego/kuriera itp., na adres podany powyżej; - lub zostały przekazane za pomocą - fax. 48 62 7855104. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdziła ten fakt pisemnie. Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie (jeżeli dotyczy) 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, wykonawcy usta¬nawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt. 1. 4.
Syców, dnia 10 lutego 2009r.
ITI-341/ 01 -Pr1 /PO /2009
Do Wykonawców
biorących udział w postępowaniu
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego, na zadanie
pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Sycowie” w ramach Projektu: „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz. 3”.
PRZEKAZANIE KOPII PROTESTU
Działając na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz.1655 ze zmianami.), Zamawiający w załączeniu kopię protestu wniesionego w dniu 6.02.2009r. przez Wykonawcę: PPRI-H WODKAN Sp. zo.o. z siedzibą – ul. Unii Lubelskiej 3; 61-249 Poznań.
Równocześnie wzywam Państwa do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu.
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica
Syców, dnia 11 lutego 2009 r.
ITI-341/ 01 -PrR / PO /2009
Poznańskie Przedsiębiorstwo Robót Instalacyjno-Hydrotechnicznych WODKAN Sp. z o.o.
ul. Unii Lubelskiej 3; 61-249 Poznań
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego, na zadanie
pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Sycowie” w ramach Projektu: „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz. 3”.
Rozstrzygnięcie protestu
Zamawiający-Gmina Syców, działając na podstawie art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz.1655 ze zmianami) – zwanej dalej ustawą Pzp, w zakresie: protestu wniesionego w dniu 6.02.2009r. przez Wykonawcę: PPRI-H WODKAN Sp. zo.o. z siedzibą – ul. Unii Lubelskiej 3; 61-249 Poznań, nie uwzględnia protestu. Zamawiający oddala protest.
Uzasadnienie:
Na obecnym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu ograniczonego nie występuje Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia a zatem odniesienie się Wykonawcy do pkt V ust. 2 lit.a „SIWZ” nie znajduje potwierdzenia w stanie faktycznym.
Zamawiający – Gmina Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców w Ogłoszeniu w sekcji III.2.3) Zdolność techniczna w pkt 1) postawił wymagania w zakresie warunków udziału w postępowaniu w zakresie wykazania się doświadczeniem w należytym wykonaniu robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania. Przedmiotem zamówienia jest zamówienie publiczne dotyczące rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków w Sycowie.
Nie można uznać za warunek dyskryminujący wykonawców wymagania, aby uczestnicy postępowania legitymowali się doświadczeniem w wykonywaniu co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy/rozbudowy (budowa/rozbudowa - rozumiana według definicji zawartej w ustawie Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż Q= 2000 m3/dobę, i o wartości co najmniej 8 000 000 zł. – w sytuacji, gdy rzeczywisty obiekt budowlany (kubaturowy) dotyczący oczyszczalni ścieków będzie posiadał przepustowości Q=2430 m3/d a rzeczywista wartość przedmiotu zamówienia przewyższa szacunek Wykonawcy.
Należy zauważyć, iż sam Wykonawca stwierdza w pkt 3 zdanie drugie przedmiotowego protestu, iż wydajność omawianej oczyszczalni ścieków wg Wykonawcy wyniesie ok. 2600 m3/d.
Wymaganie takie jest adekwatne do przedmiotu zamówienia, w rozumieniu art. 22 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych i w żaden sposób nie narusza ani art.7 ust.1 ustawy Pzp ani art. 22 ust.1. ustawy Pzp, co potwierdza m.in. wyrok KIO z dnia 7 grudnia 2007 r. (Sygn. akt: KIO/UZP 1/07).
W związku z tym Zamawiający postanawia jak na wstępie.
Pouczenie:
1. Od rozstrzygnięcia niniejszego protestu przysługuje odwołanie.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopię treści odwołania zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
3. Uczestnik postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego najpóźniej do czasu otwarcia posiedzenia składu orzekającego Izby, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i stronę, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Urzędu, przekazując jego kopię zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
4. Czynności wykonawcy, który przystąpił do postępowania odwoławczego, nie mogą pozostawać w sprzeczności z czynnościami i oświadczeniami strony, do której przystąpił.
5. Do postępowania odwoławczego stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm.8)) o sądzie polubownym (arbitrażowym), jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica