xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Zawartość:
1. Ogłoszenie wraz z dokumentacją z dnia 29.08.2008 r.
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 22.09.2008 r.
3. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 23.09.2008 r.
4. Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z dnia 12.12.2008 r.
Syców: Budowa kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej w Sycowie
w ramach projektu Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I - cz.3
Numer ogłoszenia: 204491 - 2008; data zamieszczenia: 29.08.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców, woj. dolnośląskie, tel. 062 7855118, fax 062 7855104.
· Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.sycow.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej w Sycowie w ramach projektu Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I - cz.3.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia polega na zastąpieniu obecnej, przeciekającej kanalizacji ogólnospławnej rozdzielczą kanalizacją sanitarną i deszczową o łącznej długości 2954 m. Istniejące kanały ogólnospławne zostaną wyłączone z użytkowania i usunięte. Kolektory kanalizacji sanitarnej zaprojektowano w zakresie średnic DN 150 - DN 250. Kolektory kanalizacji deszczowej zaprojektowano w zakresie średnic DN 200 - DN 600.Kanały przebiegają: Szosą Kępińską, ulicą Kępińską, ul. 15-lecia oraz ul. Polną.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 20.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
· Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium.
1)Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości
50 000 PLN
Wadium słownie: pięćdziesiąt tysięcy PLN
2. Forma wadium.
1)Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
2)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, musi być ona gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c)kwotę gwarancji,
d)termin ważności gwarancji,
e)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:
94 8890 0001 0936 2035 2009 0004
2) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej należy złożyć w ofercie dokument potwierdzający wniesienie wadium w oryginale wraz z oryginałem oferty oraz kserokopię potwierdzona za zgodność z oryginałem wraz z kopią oferty.
3) W przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego, do oferty oraz kopii oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
4) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie, tj. w dniu otwarcia ofert, znajduje się na rachunku Zamawiającego.
4. Termin wniesienia wadium.
1) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
2) Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli:
- jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych powyżej.
5. Zwrot wadium.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p.
6. Utrata wadium.
1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy;
c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
· Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
2) Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie)
a)Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczącą budowy (budowa - rozumiana według definicji zawartej w ustawie Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) sieci kanalizacyjnej bądź wodociągowej o długości co najmniej 2,0 km i wartości co najmniej 2,0 mln PLN (brutto)
b)Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, spełniającymi co najmniej następujące wymagania:
1. Kierownik budowy - posiadający:
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w realizacji robót budowlanych na stanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednego kontraktu/zadania dotyczącego budowy sieci kanalizacyjnej o długości co najmniej 2,0 km;
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83 poz. 578]) odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
2. Inżynier branży drogowej - Kierownik robót - posiadający:
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w realizacji robót budowlanych na stanowisku wymagającym posiadania uprawnień budowlanych jako inżynier drogowy;
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
3) Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a)Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 1,0 mln PLN (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie), w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, dokumenty może przedłożyć Wykonawca/wcy spełniający niniejszy warunek.
b)Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 2,0 mln PLN (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie), w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, dokumenty może przedłożyć Wykonawca/wcy spełniający niniejszy warunek.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie złożonych przez wykonawcę(ów), oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
· Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujące oświadczenia lub dokumenty dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 u.p.z.p. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie składa Pełnomocnik wskazany w Pełnomocnictwie) - przygotowane według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do IDW;
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 u.p.z.p.. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie musi dotyczyć każdego z Wykonawców i winno być złożone przez każdego z nich) - wzór stanowi Załącznik nr 3 do IDW;
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców);
4) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców);
6) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w/w dokument powinien być złożony przez każdego z Wykonawców);
7) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie) - zgodnie z warunkiem określonym w p-cie III.2) 2)b) - przygotowany według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do IDW;
8) Dokumenty stwierdzające, że w/w osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia t.j. oryginały lub kopie stosownych uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie);
Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83 z 2006r., poz. 578;).
Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia (zależnie od zakresu obowiązków ) i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, przedkładają te dokumenty, zgodnie wymaganiami określonymi w pkt. III.2.2)b).
9) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na co najmniej 1,0 mln PLN, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, oceniana będzie ich łączna zdolność kredytowa oraz posiadane środki finansowe);
10) polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę, co najmniej 2,0 mln PLN (w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, dokumenty może przedłożyć Wykonawca/wcy spełniający niniejszy warunek lub Wykonawcy spełniający go łącznie).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sycow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.09.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Syców, ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców (sekretariat, pokój nr 24).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dla niniejszego zadania udzielone jest wsparcie przez Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP (pdf) | ogloszenie2_w_UZP.pdf (92.67 Kb) |
SIWZ (pdf) | SIWZ2_-_kanalizacja_v3.pdf (469.31 Kb) Kontrakt_CZERWONY_FIDIC_RYCZALT2_v3.pdf (376.46 Kb) |
dokumentcja (rar) |
Treść wyjaśnień: | Wyjasnienia_Norw2.doc (148.00 Kb) |
Treść wyjaśnień: | Wyjasnienia2_Norw2.doc (131.50 Kb) |
ITI- 341/ 01 / PO/ U/ 2008
Syców, dnia 12.12.2008 r.
dotyczy: przetargu ograniczonego na roboty budowlane pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Sycowie” w ramach Projektu: „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz. 3”.
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Zamawiający – Gmina Syców – działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r.Nr 171 , poz. 1058), zawiadamia , że unieważnia postępowanie na : Rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Sycowie” w ramach Projektu: „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz. 3 „
Podstawa prawna : Postępowanie unieważnia się na mocy art. 93 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r.Nr 171 , poz. 1058).
Uzasadnienie
Ze względu na fakt , że w prowadzonym postępowaniu przetargowym cena oferty najkorzystniejszej przewyższyła kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia .
Burmistrz Miasta i Gminy