ogłoszenia o przetargach, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, korespondencja

Przetarg nieogr.na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu za środków NorweskiegoMechanizmu Finansowego "Budowa kanalizacji ..."+wyjaśnienia do SIWZ x 3+ protest.

Zawartość:
1. Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 19.02.2008 r.   
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 21.02.2008 r.
3. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 25.02.2008 r.
4. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 27.02.2008 r.
5. Protest z dnia 21.03.2008 r. do wyboru oferty. 
6. Rozstrzygnięcie protestu z dnia 31.03.2008 r.



Znak sprawy  ITI – 341 /  01 / PN / 2008xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

OGŁOSZENIE    O    ZAMÓWIENIU   

1.      Nazwa i adres zamawiającego.

Gmina  Syców

        56-500  Syców    ul. Mickiewicza 1

        tel. 0-62 785 5100 , faks   0-62 785 5104       

2.      Określenie trybu zamówienia.

Postępowanie  będzie  prowadzone w  trybie  przetargu  nieograniczonego .

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych .

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Nie zamierza się  zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz zastosowania aukcji elektronicznej.

3. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Materiały przetargowe (SIWZ) można otrzymać w siedzibie Zamawiającego,  pokój nr 17  lub do pobrania na stronie internetowej  :  www.sycow.pl 

4.Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia.

Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „ Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz. 3.

Projekt podzielony będzie na 2 zadania:

Zadanie nr 1- Modernizacja Sycowskiej oczyszczalni ścieków w połączeniu z osiągnięciem  14.000 RLM

Zadanie nr 2 - Budowa 2.954 m systemu kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

Zakres usług  Inżyniera  Kontraktu obejmuje:

1.Usługi przed rozpoczęciem inwestycji budowlanej

   Opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania  i Odbioru  Robót, aktualizacja kosztorysów inwestorskich inwestycji , przygotowanie i przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane , opracowanie harmonogramu realizacji robót budowlanych. 

2. Usługi w trakcie realizacji inwestycji budowlanej

    Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z wymogami  prawa  budowlanego,  realizacja zadania zgodnie z  zasadami i procedurami  FIDIC , rozliczenie inwestycji w trakcie realizacji wraz z rozliczeniem końcowym, zgodnie z procedurami Norweskiego Mechanizmu Finansowego i wymaganiami Krajowego Punktu Kontaktowego.

3.Usługi w trakcie okresu zgłaszania wad

Lokalizacja : gmina Syców

CPV-74.23.15.40-4 – usługi nadzoru inwestorskiego

CPV-74.26.41.00-8 - usługi zarządzania projektem budowlanym

CPV-74.26.20.00-3 - usługi nadzoru budowlanego

CPV-74.21.00.00-4 - techniczne usługi doradcze

CPV-72.22.40.00-1 – usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem

5. Termin realizacji:   

 Rozpoczęcie :  od dnia podpisania umowy.

  Zakończenie  :

    1  usług  przed  rozpoczęciem  inwestycji  budowlanej, a wynikających z § 1 ust 4 pkt 1wzoru   umowy i pkt.4.1 opisu przedmiotu zamówienia- w  ciągu   90  dni  od  dnia  podpisania umowy.

    2. po zatwierdzeniu  przez zamawiającego Raportu Końcowego projektu PL0215  współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie   Etap I- cz.3 ”i  do czasu upływu uprawnień Zamawiającego z  tytułu  wszystkich rękojmi i gwarancji w  stosunku do wszystkich wykonawców inwestycji( przewidywany termin zakończenia  – 30 czerwiec  2013 r.).

 

 

6. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania ich oceny.

 O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy składający ważną i odpowiednią   ofertę oraz:

1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie  muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym, i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz doświadczenie):

 3). znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa),

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP,

(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie   muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

a ponadto  spełniają niżej wymienione warunki:

5) posiadają doświadczenie w zarządzaniu i nadzorowaniu inwestycji (zgodnie warunkami kontraktowymi FIDIC), które finansowane były ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego i wykażą,  w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, że  zrealizowali usługę polegającą na pełnieniu  roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta  (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln EURO.

6)   dysponują osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.:

-Inżynierem Kontraktu/Rezydentem, który powinien wykazać się prowadzeniem minimum 1 kontraktu o   wartości co najmniej 3 mln euro z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC

- Inżynierem/technikiem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych

-Inżynierem/ technikiem w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych

-Inżynierem/technikiem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych

-Inżynierem/technikiem w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie budownictwa drogowego, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych

-Specjalistą ds. finansowych, który musi posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie przy rozliczaniu inwestycji współfinansowanych z e środków przedakcesyjnych, funduszy strukturalnych lub MF EOG. 

7)        uczestniczyli w co najmniej 1 procedurze rozliczania inwestycji finansowanej ze środków Unii Europejskiej lub MF EOG  zakończonej przyznaniem refundacji ze środków Unii Europejskiej

8)        posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej  związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia w kwocie co najmniej 500 tysięcy PLN

a także:

9)  oświadczą, że spełniają warunki określone w art. 22 PZP oraz ,że nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 PZP,

10)  wniosą wadium w wysokości  5.000 PLN

 

 Na potwierdzenie w/w  warunków  Wykonawcy zobowiązani    przedłożyć następujące  dokumenty:

1) Dokumenty zgodne z art. 26 ust.2  PZP i wyszczególnione w § 1 ust. 1 pkt. 2,3,4 i 5 ust. 2 pkt. 2 i 5 oraz ust. 3 pkt. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. Nr 87, poz. 605):

a)        aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b)          aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kast Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

c)         aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

d)        aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

 

 

2)  Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy PZP

3) Oświadczenie o nie wykluczeniu z postępowania

 

4) Wykaz inwestycji realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie  , zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważne, przy których wykonawca pełnił rolę inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta  (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego -

Wykonawca przedłoży odpowiednie dokumenty (referencje, kopie umów, protokołów odbioru) potwierdzające, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 1 usługę polegającą na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego dla inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego na kwotę co najmniej 3 mln EURO.

 

5) Wykaz osób , które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności .

Przedłożone przez wykonawcę wykazy i dokumenty muszą potwierdzać, że w realizacji zamówienia brać będą udział:

 

·          Inżynier Kontraktu/Rezydent – powinien wykazać się  prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości co najmniej 3 mln euro z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC

·          Inżynier/technik w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,  instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych .– powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane ( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych)

·          Inżynier/technik w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane ( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych).

·          Inżynier/technik w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  – powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych).

·          Inżynier/technik w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie budownictwa drogowego  – powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych).

·          Specjalista ds. finansowych– musi posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie przy rozliczaniu inwestycji współfinansowanych ze środków przedakcesyjnych, funduszy strukturalnych lub MF EOG. 

 

Wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające, że uczestniczył w co najmniej 1 procedurze rozliczania inwestycji finansowanej ze środków UE  zakończonej przyznaniem refundacji ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego (referencje, kopie umów itp.)

Wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające  uprawnienia do wykonywania (pełnienia)  samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w poszczególnych  specjalnościach oraz aktualne zaświadczenie o  przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego .

6) Polisa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia w kwocie co najmniej 500 tysięcy PLN

Sprawdzenie w/w warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie  przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.

a ponadto :

7) Dowód wpłaty/wniesienia wadium

8) Wypełniony i podpisany formularz oferty

9) Pełnomocnictwo do reprezentowania , o ile  ofertę składa pełnomocnik.

 

7. Informacje na temat wadium:

Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości  5 tysięcy PLN

8. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie

8.1. cena - 100%

9. Termin oraz miejsce składania i otwarcia ofert.

  Termin złożenia ofert do dnia  05-03 -2008  do godz. 09:30, siedziba Zamawiającego, pokój nr 24

  Otwarcie ofert nastąpi dnia  05-03-2008 o godz. 10:00, siedziba Zamawiającego, salka nr 23

10. Składający ofertę pozostają nią związani przez okres  30 dni.

  Ogłoszenie o przetargu  zamieszczono   dnia   19.02.2008 r.

-  na stronie  internetowej Zamawiającego  i na tablicy w siedzibie  Zamawiającego

-  w Biuletynie  Zamówień Publicznych  

  

     Burmistrz Miasta i Gminy

Sławomir Kapica

SIWZ SIWZ_-_INZYNIER_KONTRAKTU.pdf (333.58 Kb)


-


Syców ,  dnia  21.02.2008 r.

ITI-341/01/PN/ 2008

 

 

Wszyscy , którzy pobrali SIWZ

 

 

WYJAŚNIENIE  DO TREŚCI  SIWZ

 

dot.  przetargu  nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr  PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.

 

 

                Na  podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo Zamówień  Publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) , Zamawiający  przekazuje  treść  zapytań  wraz  z  wyjaśnieniami do SIWZ .

 

Treść  zapytania :

Korzystając z prawa jakie posiada Wykonawca na mocy ustawy z dn, 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (z późn. zm.) zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie i uszczegółowienie warunków stawianych wykonawcom w ogłoszeniu o niniejszym postępowaniu.

1. .W punkcie 111.2) 5) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał doświadczenie
w zarządzaniu i nadzorowaniu inwestycji (zgodnie warunkami kontraktowymi FIDIC),
które finansowane były ze środków Unii Europejskiej  lub Europejskiego  Banku
Odbudowy  i  Rozwoju   (EBOR)   lub  Europejskiego   Banku  Inwestycyjnego   (EBI)
lub Banku Światowego i wykażą, w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, w tym okresie, że zrealizowali usługą polegającą na pełnieniu
roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu)
lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln Euro.

Czy wymagana w warunku kwota 3 min Euro jest kwotą netto?

2. W punkcie III.2) 6) Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi

do wykonania niniejszego zamówienia tj.:

- Inżynierem Kontraktu/Rezydentem, który powinien wykazać się  prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości co najmniej 3 mln Euro z zastosowaniem warunków kontraktowych F1DIC

Czy wymagana w warunku kwota 3 mln Euro jest kwotą netto?

3. W punkcie III.2) 8) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia w kwocie, co najmniej 500 tysięcy PLN.

Proszę podać, wg, jakiego kursu należy przeliczyć wartości podawane w innych walutach niż w złotych? Pytanie dotyczy zarówno tego warunku jak i w pozostałych.”

 

 

Wyjaśnienie:

 

1.                            Kwotę 3 mln euro, wymaganą  zapisami  pkt.13 .1.5)  SIWZ  należy przyjąć  jako  kwotę  brutto.

2.                            Kwotę 3 mln  euro wymaganą  zapisami  pkt.13 .1.6)  SIWZ  należy przyjąć  jako  kwotę  brutto.

3.                            Jako kurs przeliczeniowy  należy przyjąć przelicznik wg średniego kursu NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

 



Syców ,  dnia  25.02.2008 r.

ITI-341/01/PN/ 2008

 

 

Wszyscy wykonawcy , którzy pobrali SIWZ

 

 

WYJAŚNIENIE  DO TREŚCI  SIWZ

 

dot.  przetargu  nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr  PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.

 

 

                Na  podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień  publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) , Zamawiający  przekazuje  treść  zapytań  wraz  z  wyjaśnieniami do SIWZ .

 

Treść  zapytania :

Czy Zamawiający pod pojęciem „zrealizowali usługę polegającą na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera rezydenta) lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln EURO" rozumie wartość usługi czy wartość robót budowlano-montażowych „

 

Wyjaśnienie :

Przez realizację usługi polegającej  na pełnieniu  roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta  (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln EURO,  należy  rozumieć wartość robót budowlano-montażowych.

 

 

Do  niniejszego zamówienia  publicznego  maja  zastosowanie  przepisy  ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo   zamówień   publicznych ( tekst jednolity z 2007r. Dz.U. Nr 223 , poz. 1655 )

 

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy

                    Sławomir  Kapica

 


Syców ,  dnia  27.02.2008 r.

ITI-341/01-3/PN/ 2008

 

 

Wszyscy wykonawcy , którzy pobrali SIWZ

 

 

WYJAŚNIENIE  DO TREŚCI  SIWZ

 

dot.  przetargu  nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr  PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.

 

            Na  podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień  publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) , Zamawiający  przekazuje  treść  zapytań  wraz  z  wyjaśnieniami do SIWZ .

Treść  zapytania :

  1.     pkt. 13 ust. 1 ppkt.6 SIWZ - czy Zamawiający dopuszcza aby rolę inżyniera/
technika w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla robót budowlanych oraz rolę
inżyniera/ technika w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej dla robót drogowych
pełniła ta sama osoba ?

1.              pkt. 13 ust. 2 ppkt.4 SIWZ - zawiera zapis, iż Wykonawca zobowiązany jest
przedłożyć wykaz inwestycji realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem
postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy,   w   tym   okresie,   zgodnie   z   warunkami   kontraktowymi   FIDIC   lub
równoważne, przy których wykonawca pełnił rolę inżyniera kontraktu.    Natomiast w
innych punktach SIWZ nie pojawia się słowo „równoważne" np. pkt. 13 ust. l ppkt.5
SIWZ. Prosimy o jednoznaczną odpowiedź w tej kwestii. „

 

 

Wyjaśnienie:

 

1.      Zamawiający  dopuszcza możliwość, aby rolę inżyniera/ technika w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla robót budowlanych oraz rolę inżyniera/ technika w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej dla robót drogowych pełniła ta sama osoba .

 

2.      Zarówno  w pkt 13.1.5) jak i pkt 13.2.4) będą  akceptowane warunki kontraktowe FIDIC  lub  równoważne.

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy
        Sławomir  Kapica





Syców, dnia 25.03.2008 r.

 

ITI-341/ 01-P /PN /2008

 

 

Wszyscy  Wykonawcy

 

 

dot.  przetargu  nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr  PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.

 

ZAWIADOMIENIE O WNIESIENIU PROTESTU

 

            Działając na podstawie  art. 181 ust. 3  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r., Nr 223, poz.1655) Zamawiający informuje, iż wpłynął protest do Zamawiającego dotyczący wyniku przedmiotowego postępowania.

Jednocześnie Zamawiający  wzywa  Wykonawców  do wzięcia  udziału w postępowaniu toczącym się w  wyniku  wniesionego protestu.

ZAWIADOMIENIE O ZAWIESZENIU BIEGU TERMINU ZWIAZANIA OFERTA

 

Działając na podstawie art. 181 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych  Zamawiający informuje Wykonawców o zawieszeniu biegu terminu związania oferta, na mocy art.181 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień  publicznych, do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.

 

WEZWANIE DO PRZEDŁUŻENIA WAŻNOSCI WADIUM

 

Działając na podstawie art 181 pkt 2a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający wzywa także Wykonawców do przedłużenia ważności wadium lub wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy, po ostatecznym rozstrzygnięciu  protestu. Brak przedłużenia ważności  wadium lub brak wniesienia nowego wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.

 

 

W załączeniu :

Kopia wniesionego  protestu

 

 

 

 

 

 

Wrocław, dnia 21.03.2008r.

Zamawiający: Gmina Syców 56-500 Syców, ul. Mickiewicza1

Protestujący:

Wykonawca składający ofertę wspólna: „

Instytut Zaczadzania i Samorządności Sp. z o. o.

ul. Baczyńskiego 13; 51-112 Wrocław

oraz

Biuro Inwestorskie Janusz Rybka,

ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław

działający przez pełnomocnika:

Wioletta Stasiak

dotyczy: przetargu nieograniczonego na usługę: „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I cz. 3".

 

PROTEST

Działając na podstawie przepisu art. 179 ust. 1 oraz art. 180 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 - zwana dalej ustawą Pzp), wnosimy protest dotyczący czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu nrPL.0215 wspólfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją, oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I cz. 3" polegających na uznaniu za najkorzystniejszą ofertą firmy Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A, podczas gdy wykonawca ten powinien zostać wykluczony z postępowania, a jego oferta powinna zostać odrzucona. Czynnościom tym zarzucam naruszenie dyspozycji art. 7 ust. 1 i 3; art. 24 ust. 1 pkt, 10 ustawy Pzp w związku z art. 22 ust. 1 pkt. 2 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp tj. wyboru wykonawcy, który nie złożył dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, które miały potwierdzać spełnienie przez tego wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, czyli wykonawcy podlegającego wykluczeniu.

Żądamy.

1)        Wykluczenia    wykonawcy    Przedsiębiorstwo    Usług    Inwestycyjnych
„Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A

2)        Wyboru oferty wykonawcy składającego ofertę wspólną - konsorcjum:
Instytut Zarządzania  i  Samorządności  Sp.  zo.o.,  51-112 Wrocław,
ul. Baczyńskiego    13    oraz    Biuro    Inwestorskie    Janusz    Rybka,
ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław - jako oferty najkorzystniejszej.

3)        Unieważnienia postępowania z winy Zamawiającego.

Uzasadnienie protestu

Wybrana oferta Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. zo.o,, 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A nie spełnia wymogów formalnych określonych zapisami SIWZ jak niżej:

1). Zgodnie z zapisami w pkt 13.2.4 SIWZ Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia   odpowiednich    dokumentów   (referencji,    kopii   umów,protokołów odbioru) potwierdzających wykonanie, co najmniej 1 usługi polegającej na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta)(pełnomocnika   inżyniera   kontraktu)  lub   Inwestora  Zastępczego  dla inwestycji     finansowanych     ze     środków    Unii     Europejskiej     lub
Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku    Inwestycyjnego    (EBI)    lub    Banku    światowego,    zgodnie z warunkami  kontraktowymi  FIDIC  lub  równoważnymi,  na  kwotę co najmniej    3    miliony    EURO.    Z    załączonych    przez   Wykonawcę, Przedsiębiorstwo   Usług   Inwestycyjnych  „Inwest-Projekt"  Sp.  z  o.o.,
58-306   Wałbrzych,   ul.   Ogrodowa   15A   referencji,   tylko   referencje z realizacji   inwestycji   pn.:   „Przebudowa   infrastruktury   drogowej   dla rozwoju obszarów wiejskich Zagrodno-Pielgrzymka-Rząśnik" spełniają wymóg wartości  inwestycji  -  minimum  3  miliony EURO.  Załączone referencje nie potwierdzają pełnienia przez Wykonawcę roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta) (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub
Inwestora   Zastępczego,   a   jedynie   roli    Menagera   Projektu.   Nie potwierdzają również wymogu zarządzania i nadzorowania inwestycji na warunkach kontraktowych FIDIC lub równoważnych.

2) Zgodnie z zapisami w pkt 13.2.5 SIWZ Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia wykazu i dokumentów potwierdzających, że w realizacji zamówienia   brać  będzie   udział   Inżynier  Kontraktu/Rezydent,   który powinien się wykazać prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości, co najmniej 3 miliony EURO z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC. Załączony przez Wykonawcą wykaz osób, które wykonywać będą zamówienie lub uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wskazał na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu/Rezydenta Pana inż. Stanisława Orzechowskiego. Załączony Protokół Odbioru inwestycji pn.: „Przebudowa infrastruktury drogowej dla rozwoju obszarów wiejskich Zagrodno-Pielgrzymka-Rząśnik" jednoznacznie określa rolę jaką pełnił w tej inwestycji Pan inź. Stanisław Orzechowski, jako funkcję Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co jest niezgodne z wymaganiami określonymi jednoznacznie w pkt 13.2.5 SIWZ. Jednocześnie załączony Protokół Odbioru nie potwierdza faktu, iż wyżej wymieniona inwestycja prowadzona była z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC. Jednocześnie nadmieniamy, że zgodnie z otrzymanymi Wyjaśnieniami do treści SIWZ z dnia 27.02.2008 r. Zamawiający poinformował wykonawców, iż akceptowane będą warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne dla wymogów określonych w punktach 13.1.5 oraz 13.2.4, a tym samym utrzymał warunek warunków kontraktowych FIDIC dla wymogów określonych w pkt 13.2.5 SIWZ.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione okoliczności uważamy, że nasz interes prawny doznał uszczerbku i wnosimy o uwzględnienie protestu w całości.

W związku z faktem, że informację stanowiącą podstawę do wniesienia protestu otrzymaliśmy w dniu 18.03.2008 r. niniejszy protest został złożony w terminie.

Jednocześnie żądamy potwierdzenia otrzymania niniejszego protestu (art. 27 ust. 2 ustawy Pzp).


Syców, dnia 31.03.2008 r.

 

ITI-341/ 01-P /PN /2008

 

                                        Instytut Zarządzania i Samorządności Sp. z o. o.

                                     51-112 Wrocław

                                        oraz

                                      Biuro Inwestorskie Janusz Rybka,

50-043 Wrocław

                                     ul. Podwale 17b/1a

 

 

 

 

dot.  protestu złożonego przez  Wykonawcę  w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr  PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej  z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.

 

 

Rozstrzygnięcie  protestu

 

Gmina Syców, działając  zgodnie z art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz.1655), informuje że  złożony   przez Państwa  protest  w  zakresie :

-           pierwszego żądania  wykluczenia   Wykonawcy    Przedsiębiorstwo    Usług    Inwestycyjnych„Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A Zamawiający protest w tej części uwzględnia ,

-           drugiego żądania polegającego na wyborze oferty wykonawcy składającego ofertę wspólną - konsorcjum:
Instytut Zarządzania  i  Samorządności  Sp.  zo.o.,  51-112 Wrocław,
ul. Baczyńskiego    13    oraz    Biuro    Inwestorskie    Janusz    Rybka,
ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław - jako oferty najkorzystniejszejZamawiający protest w tej części  uwzględnia,

-           trzeciego żądania , co do unieważnienia  postępowania  z  winy  Zamawiającego  Zamawiający protest w tej części oddala.

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

                Zamawiający  po  wnikliwej  analizie  czynności  w  postępowaniu  i  po  uwzględnieniu  argumentacji  Protestującego postanowił  dokonać  czynności  polegających na  ponownej ocenie  spełnienia warunków  w  ofertach przedłożonych  przez Wykonawców  i  powtórzyć  czynność  oceny  ofert oraz  wyboru  oferty  najkorzystniejszej .

 

           Z  przedłożonych przez  „Inwest-Projekt" Sp. z o.o  dokumentów  przy  realizacji  inwestycji  „Przebudowa infrastruktury drogowej dla rozwoju obszarów wiejskich Zagrodno-Pielgrzymka -Rząśnik" nie   wynika  jednoznacznie, że Pan inż.  Stanisław  Orzechowski   pełnił  rolę Inżyniera Kontraktu/ Rezydenta oraz  że  w/w  inwestycja  była  prowadzona z  zastosowaniem warunków  kontraktowych  FIDIC lub  równoważne.

Wykonawca nie przedłożył dokumentów potwierdzających, że uczestniczył w procedurze rozliczania inwestycji finansowanej ze środków UE  zakończonej przyznaniem refundacji ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego.

  W  związku  z  powyższym  Wykonawca  nie  spełnił warunków wskazanych  w  pkt. 13.1.5) i 13.1.6)  SIWZ , a  w  ślad  za tym,  na podstawie art. 24 ust.1 pkt 10  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych , Wykonawcę  wyklucza się  z  postępowania o  udzielenie  zamówienia publicznego. W  myśl  art. 24 ust. 4 oferta Wykonawcy  wykluczonego  zostaje  uznana  za  odrzuconą.

 

                W  wyniku  podjętych  czynności przez Zamawiającego i  zgodnie z  zapisami art. 183 ust. 5 i 6  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych ,  Zamawiający  informuje, że :

-  wyklucza z  przedmiotowego  postępowania Wykonawcę:  Przedsiębiorstwo   Usług    Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A ,

-  wybiera jako  ofertę  najkorzystniejsza  ofertę  Wykonawcy :

    konsorcjum:
Instytut Zarządzania  i  Samorządności  Sp.  zo.o.,  51-112 Wrocław ul. Baczyńskiego  13    oraz    Biuro    Inwestorskie    Janusz    Rybka ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław.

 

 

Pouczenie

 

Stosownie do  przepisu art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz.1655), od  rozstrzygniętego protestu  odwołanie  nie  przysługuje.

 

 

 

                                                                                                             Burmistrz  Miasta i Gminy

                                                                                                                    Sławomir  Kapica

 








Autor: