Zawartość:
1. Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 19.02.2008 r.
2. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 21.02.2008 r.
3. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 25.02.2008 r.
4. Wyjaśnienia do SIWZ z dnia 27.02.2008 r.
5. Protest z dnia 21.03.2008 r. do wyboru oferty.
6. Rozstrzygnięcie protestu z dnia 31.03.2008 r.
Znak sprawy ITI – 341 / 01 / PN / 2008xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
1. Nazwa i adres zamawiającego.
Gmina Syców
56-500 Syców ul. Mickiewicza 1
2. Określenie trybu zamówienia.
Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego .
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych .
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Nie zamierza się zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz zastosowania aukcji elektronicznej.
3. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Materiały przetargowe (SIWZ) można otrzymać w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 17 lub do pobrania na stronie internetowej : www.sycow.pl
4.Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia.
Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „ Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz. 3.
Projekt podzielony będzie na 2 zadania:
Zadanie nr 1- Modernizacja Sycowskiej oczyszczalni ścieków w połączeniu z osiągnięciem 14.000 RLM
Zadanie nr 2 - Budowa 2.954 m systemu kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
Zakres usług Inżyniera Kontraktu obejmuje:
1.Usługi przed rozpoczęciem inwestycji budowlanej
Opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, aktualizacja kosztorysów inwestorskich inwestycji , przygotowanie i przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane , opracowanie harmonogramu realizacji robót budowlanych.
2. Usługi w trakcie realizacji inwestycji budowlanej
Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z wymogami prawa budowlanego, realizacja zadania zgodnie z zasadami i procedurami FIDIC , rozliczenie inwestycji w trakcie realizacji wraz z rozliczeniem końcowym, zgodnie z procedurami Norweskiego Mechanizmu Finansowego i wymaganiami Krajowego Punktu Kontaktowego.
3.Usługi w trakcie okresu zgłaszania wad
Lokalizacja : gmina Syców
CPV-74.23.15.40-4 – usługi nadzoru inwestorskiego
CPV-74.26.41.00-8 - usługi zarządzania projektem budowlanym
CPV-74.26.20.00-3 - usługi nadzoru budowlanego
CPV-74.21.00.00-4 - techniczne usługi doradcze
CPV-72.22.40.00-1 – usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem
5. Termin realizacji:
Rozpoczęcie : od dnia podpisania umowy.
Zakończenie :
1 usług przed rozpoczęciem inwestycji budowlanej, a wynikających z § 1 ust 4 pkt 1wzoru umowy i pkt.4.1 opisu przedmiotu zamówienia- w ciągu 90 dni od dnia podpisania umowy.
2. po zatwierdzeniu przez zamawiającego Raportu Końcowego projektu PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3 ”i do czasu upływu uprawnień Zamawiającego z tytułu wszystkich rękojmi i gwarancji w stosunku do wszystkich wykonawców inwestycji( przewidywany termin zakończenia – 30 czerwiec 2013 r.).
6. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania ich oceny.
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy składający ważną i odpowiednią ofertę oraz:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym, i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz doświadczenie):
3). znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa),
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP,
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
a ponadto spełniają niżej wymienione warunki:
5) posiadają doświadczenie w zarządzaniu i nadzorowaniu inwestycji (zgodnie warunkami kontraktowymi FIDIC), które finansowane były ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego i wykażą, w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, że zrealizowali usługę polegającą na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln EURO.
6) dysponują osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.:
-Inżynierem Kontraktu/Rezydentem, który powinien wykazać się prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości co najmniej 3 mln euro z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC
- Inżynierem/technikiem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych
-Inżynierem/ technikiem w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych
-Inżynierem/technikiem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych
-Inżynierem/technikiem w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie budownictwa drogowego, który powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych
-Specjalistą ds. finansowych, który musi posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie przy rozliczaniu inwestycji współfinansowanych z e środków przedakcesyjnych, funduszy strukturalnych lub MF EOG.
7) uczestniczyli w co najmniej 1 procedurze rozliczania inwestycji finansowanej ze środków Unii Europejskiej lub MF EOG zakończonej przyznaniem refundacji ze środków Unii Europejskiej
8) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia w kwocie co najmniej 500 tysięcy PLN
a także:
9) oświadczą, że spełniają warunki określone w art. 22 PZP oraz ,że nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 PZP,
10) wniosą wadium w wysokości 5.000 PLN
Na potwierdzenie w/w warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
1) Dokumenty zgodne z art. 26 ust.2 PZP i wyszczególnione w § 1 ust. 1 pkt. 2,3,4 i 5 ust. 2 pkt. 2 i 5 oraz ust. 3 pkt. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. Nr 87, poz. 605):
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kast Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
d) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy PZP
3) Oświadczenie o nie wykluczeniu z postępowania
4) Wykaz inwestycji realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie , zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważne, przy których wykonawca pełnił rolę inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego -
Wykonawca przedłoży odpowiednie dokumenty (referencje, kopie umów, protokołów odbioru) potwierdzające, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 1 usługę polegającą na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego dla inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego na kwotę co najmniej 3 mln EURO.
5) Wykaz osób , które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności .
Przedłożone przez wykonawcę wykazy i dokumenty muszą potwierdzać, że w realizacji zamówienia brać będą udział:
· Inżynier Kontraktu/Rezydent – powinien wykazać się prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości co najmniej 3 mln euro z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC
· Inżynier/technik w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych .– powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane ( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych)
· Inżynier/technik w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane ( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych).
· Inżynier/technik w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych).
· Inżynier/technik w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie budownictwa drogowego – powinien posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane( do kierowania i nadzorowania robót budowlanych).
· Specjalista ds. finansowych– musi posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie przy rozliczaniu inwestycji współfinansowanych ze środków przedakcesyjnych, funduszy strukturalnych lub MF EOG.
Wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające, że uczestniczył w co najmniej 1 procedurze rozliczania inwestycji finansowanej ze środków UE zakończonej przyznaniem refundacji ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego (referencje, kopie umów itp.)
Wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania (pełnienia) samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w poszczególnych specjalnościach oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego .
6) Polisa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia w kwocie co najmniej 500 tysięcy PLN
Sprawdzenie w/w warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.
a ponadto :
7) Dowód wpłaty/wniesienia wadium
8) Wypełniony i podpisany formularz oferty
9) Pełnomocnictwo do reprezentowania , o ile ofertę składa pełnomocnik.
7. Informacje na temat wadium:
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 5 tysięcy PLN
8. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
8.1. cena - 100%
9. Termin oraz miejsce składania i otwarcia ofert.
Termin złożenia ofert do dnia 05-03 -2008 do godz. 09:30, siedziba Zamawiającego, pokój nr 24
Otwarcie ofert nastąpi dnia 05-03-2008 o godz. 10:00, siedziba Zamawiającego, salka nr 23
10. Składający ofertę pozostają nią związani przez okres 30 dni.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczono dnia 19.02.2008 r.
- na stronie internetowej Zamawiającego i na tablicy w siedzibie Zamawiającego
- w Biuletynie Zamówień Publicznych
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica
SIWZ
SIWZ_-_INZYNIER_KONTRAKTU.pdf (333.58 Kb)
Syców , dnia 21.02.2008 r.
ITI-341/01/PN/ 2008
Wszyscy , którzy pobrali SIWZ
WYJAŚNIENIE DO TREŚCI SIWZ
dot. przetargu nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) , Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami do SIWZ .
Treść zapytania :
„ Korzystając z prawa jakie posiada Wykonawca na mocy ustawy z dn, 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (z późn. zm.) zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie i uszczegółowienie warunków stawianych wykonawcom w ogłoszeniu o niniejszym postępowaniu.
1. .W punkcie 111.2) 5) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał doświadczenie
w zarządzaniu i nadzorowaniu inwestycji (zgodnie warunkami kontraktowymi FIDIC),
które finansowane były ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku
Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI)
lub Banku Światowego i wykażą, w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, w tym okresie, że zrealizowali usługą polegającą na pełnieniu
roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu)
lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln Euro.
Czy wymagana w warunku kwota 3 min Euro jest kwotą netto?
2. W punkcie III.2) 6) Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi
do wykonania niniejszego zamówienia tj.:
- Inżynierem Kontraktu/Rezydentem, który powinien wykazać się prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości co najmniej 3 mln Euro z zastosowaniem warunków kontraktowych F1DIC
Czy wymagana w warunku kwota 3 mln Euro jest kwotą netto?
3. W punkcie III.2) 8) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia w kwocie, co najmniej 500 tysięcy PLN.
Proszę podać, wg, jakiego kursu należy przeliczyć wartości podawane w innych walutach niż w złotych? Pytanie dotyczy zarówno tego warunku jak i w pozostałych.”
Wyjaśnienie:
1. Kwotę 3 mln euro, wymaganą zapisami pkt.13 .1.5) SIWZ należy przyjąć jako kwotę brutto.
2. Kwotę 3 mln euro wymaganą zapisami pkt.13 .1.6) SIWZ należy przyjąć jako kwotę brutto.
3. Jako kurs przeliczeniowy należy przyjąć przelicznik wg średniego kursu NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Syców , dnia 25.02.2008 r.
ITI-341/01/PN/ 2008
Wszyscy wykonawcy , którzy pobrali SIWZ
WYJAŚNIENIE DO TREŚCI SIWZ
dot. przetargu nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) , Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami do SIWZ .
Treść zapytania :
„ Czy Zamawiający pod pojęciem „zrealizowali usługę polegającą na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera rezydenta) lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln EURO" rozumie wartość usługi czy wartość robót budowlano-montażowych „
Wyjaśnienie :
Przez realizację usługi polegającej na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego na kwotę co najmniej 3 mln EURO, należy rozumieć wartość robót budowlano-montażowych.
Do niniejszego zamówienia publicznego maja zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity z 2007r. Dz.U. Nr 223 , poz. 1655 )
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica
Syców , dnia 27.02.2008 r.
ITI-341/01-3/PN/ 2008
Wszyscy wykonawcy , którzy pobrali SIWZ
WYJAŚNIENIE DO TREŚCI SIWZ
dot. przetargu nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) , Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami do SIWZ .
Treść zapytania :
„ 1. pkt. 13 ust. 1 ppkt.6 SIWZ - czy Zamawiający dopuszcza aby rolę inżyniera/
technika w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla robót budowlanych oraz rolę
inżyniera/ technika w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla robót drogowych
pełniła ta sama osoba ?
1. pkt. 13 ust. 2 ppkt.4 SIWZ - zawiera zapis, iż Wykonawca zobowiązany jest
przedłożyć wykaz inwestycji realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem
postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy, w tym okresie, zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC lub
równoważne, przy których wykonawca pełnił rolę inżyniera kontraktu. Natomiast w
innych punktach SIWZ nie pojawia się słowo „równoważne" np. pkt. 13 ust. l ppkt.5
SIWZ. Prosimy o jednoznaczną odpowiedź w tej kwestii. „
Wyjaśnienie:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość, aby rolę inżyniera/ technika w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla robót budowlanych oraz rolę inżyniera/ technika w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dla robót drogowych pełniła ta sama osoba .
2. Zarówno w pkt 13.1.5) jak i pkt 13.2.4) będą akceptowane warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne.
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica
Syców, dnia 25.03.2008 r.
ITI-341/ 01-P /PN /2008
Wszyscy Wykonawcy
dot. przetargu nieograniczonego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.
ZAWIADOMIENIE O WNIESIENIU PROTESTU
Działając na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r., Nr 223, poz.1655) Zamawiający informuje, iż wpłynął protest do Zamawiającego dotyczący wyniku przedmiotowego postępowania.
Jednocześnie Zamawiający wzywa Wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesionego protestu.
ZAWIADOMIENIE O ZAWIESZENIU BIEGU TERMINU ZWIAZANIA OFERTA
Działając na podstawie art. 181 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje Wykonawców o zawieszeniu biegu terminu związania oferta, na mocy art.181 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
WEZWANIE DO PRZEDŁUŻENIA WAŻNOSCI WADIUM
Działając na podstawie art 181 pkt 2a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający wzywa także Wykonawców do przedłużenia ważności wadium lub wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy, po ostatecznym rozstrzygnięciu protestu. Brak przedłużenia ważności wadium lub brak wniesienia nowego wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.
W załączeniu :
Kopia wniesionego protestu
Wrocław, dnia 21.03.2008r.
Zamawiający: Gmina Syców 56-500 Syców, ul. Mickiewicza1
Protestujący:
Wykonawca składający ofertę wspólna: „
Instytut Zaczadzania i Samorządności Sp. z o. o.
ul. Baczyńskiego 13; 51-112 Wrocław
oraz
Biuro Inwestorskie Janusz Rybka,
ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław
działający przez pełnomocnika:
Wioletta Stasiak
dotyczy: przetargu nieograniczonego na usługę: „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I cz. 3".
PROTEST
Działając na podstawie przepisu art. 179 ust. 1 oraz art. 180 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 - zwana dalej ustawą Pzp), wnosimy protest dotyczący czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu nrPL.0215 wspólfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją, oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I cz. 3" polegających na uznaniu za najkorzystniejszą ofertą firmy Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A, podczas gdy wykonawca ten powinien zostać wykluczony z postępowania, a jego oferta powinna zostać odrzucona. Czynnościom tym zarzucam naruszenie dyspozycji art. 7 ust. 1 i 3; art. 24 ust. 1 pkt, 10 ustawy Pzp w związku z art. 22 ust. 1 pkt. 2 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp tj. wyboru wykonawcy, który nie złożył dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, które miały potwierdzać spełnienie przez tego wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, czyli wykonawcy podlegającego wykluczeniu.
Żądamy.
1) Wykluczenia wykonawcy Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych
„Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A
2) Wyboru oferty wykonawcy składającego ofertę wspólną - konsorcjum:
Instytut Zarządzania i Samorządności Sp. zo.o., 51-112 Wrocław,
ul. Baczyńskiego 13 oraz Biuro Inwestorskie Janusz Rybka,
ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław - jako oferty najkorzystniejszej.
3) Unieważnienia postępowania z winy Zamawiającego.
Uzasadnienie protestu
Wybrana oferta Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. zo.o,, 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A nie spełnia wymogów formalnych określonych zapisami SIWZ jak niżej:
1). Zgodnie z zapisami w pkt 13.2.4 SIWZ Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia odpowiednich dokumentów (referencji, kopii umów,protokołów odbioru) potwierdzających wykonanie, co najmniej 1 usługi polegającej na pełnieniu roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta)(pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub Inwestora Zastępczego dla inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej lub
Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku światowego, zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważnymi, na kwotę co najmniej 3 miliony EURO. Z załączonych przez Wykonawcę, Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. z o.o.,
58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A referencji, tylko referencje z realizacji inwestycji pn.: „Przebudowa infrastruktury drogowej dla rozwoju obszarów wiejskich Zagrodno-Pielgrzymka-Rząśnik" spełniają wymóg wartości inwestycji - minimum 3 miliony EURO. Załączone referencje nie potwierdzają pełnienia przez Wykonawcę roli inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta) (pełnomocnika inżyniera kontraktu) lub
Inwestora Zastępczego, a jedynie roli Menagera Projektu. Nie potwierdzają również wymogu zarządzania i nadzorowania inwestycji na warunkach kontraktowych FIDIC lub równoważnych.
2) Zgodnie z zapisami w pkt 13.2.5 SIWZ Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia wykazu i dokumentów potwierdzających, że w realizacji zamówienia brać będzie udział Inżynier Kontraktu/Rezydent, który powinien się wykazać prowadzeniem minimum 1 kontraktu o wartości, co najmniej 3 miliony EURO z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC. Załączony przez Wykonawcą wykaz osób, które wykonywać będą zamówienie lub uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wskazał na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu/Rezydenta Pana inż. Stanisława Orzechowskiego. Załączony Protokół Odbioru inwestycji pn.: „Przebudowa infrastruktury drogowej dla rozwoju obszarów wiejskich Zagrodno-Pielgrzymka-Rząśnik" jednoznacznie określa rolę jaką pełnił w tej inwestycji Pan inź. Stanisław Orzechowski, jako funkcję Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co jest niezgodne z wymaganiami określonymi jednoznacznie w pkt 13.2.5 SIWZ. Jednocześnie załączony Protokół Odbioru nie potwierdza faktu, iż wyżej wymieniona inwestycja prowadzona była z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC. Jednocześnie nadmieniamy, że zgodnie z otrzymanymi Wyjaśnieniami do treści SIWZ z dnia 27.02.2008 r. Zamawiający poinformował wykonawców, iż akceptowane będą warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne dla wymogów określonych w punktach 13.1.5 oraz 13.2.4, a tym samym utrzymał warunek warunków kontraktowych FIDIC dla wymogów określonych w pkt 13.2.5 SIWZ.
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione okoliczności uważamy, że nasz interes prawny doznał uszczerbku i wnosimy o uwzględnienie protestu w całości.
W związku z faktem, że informację stanowiącą podstawę do wniesienia protestu otrzymaliśmy w dniu 18.03.2008 r. niniejszy protest został złożony w terminie.
Jednocześnie żądamy potwierdzenia otrzymania niniejszego protestu (art. 27 ust. 2 ustawy Pzp).
Syców, dnia 31.03.2008 r.
ITI-341/ 01-P /PN /2008
Instytut Zarządzania i Samorządności Sp. z o. o.
51-112 Wrocław
oraz
Biuro Inwestorskie Janusz Rybka,
50-043 Wrocław
ul. Podwale 17b/1a
dot. protestu złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na : Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL0215 współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej z modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie Etap I- cz.3”.
Rozstrzygnięcie protestu
Gmina Syców, działając zgodnie z art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz.1655), informuje że złożony przez Państwa protest w zakresie :
- pierwszego żądania – wykluczenia Wykonawcy Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych„Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A – Zamawiający protest w tej części uwzględnia ,
- drugiego żądania polegającego na wyborze oferty wykonawcy składającego ofertę wspólną - konsorcjum:
Instytut Zarządzania i Samorządności Sp. zo.o., 51-112 Wrocław,
ul. Baczyńskiego 13 oraz Biuro Inwestorskie Janusz Rybka,
ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław - jako oferty najkorzystniejszej– Zamawiający protest w tej części uwzględnia,
- trzeciego żądania , co do unieważnienia postępowania z winy Zamawiającego – Zamawiający protest w tej części oddala.
Uzasadnienie
Zamawiający po wnikliwej analizie czynności w postępowaniu i po uwzględnieniu argumentacji Protestującego postanowił dokonać czynności polegających na ponownej ocenie spełnienia warunków w ofertach przedłożonych przez Wykonawców i powtórzyć czynność oceny ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej .
Z przedłożonych przez „Inwest-Projekt" Sp. z o.o dokumentów przy realizacji inwestycji „Przebudowa infrastruktury drogowej dla rozwoju obszarów wiejskich Zagrodno-Pielgrzymka -Rząśnik" nie wynika jednoznacznie, że Pan inż. Stanisław Orzechowski pełnił rolę Inżyniera Kontraktu/ Rezydenta oraz że w/w inwestycja była prowadzona z zastosowaniem warunków kontraktowych FIDIC lub równoważne.
Wykonawca nie przedłożył dokumentów potwierdzających, że uczestniczył w procedurze rozliczania inwestycji finansowanej ze środków UE zakończonej przyznaniem refundacji ze środków Unii Europejskiej lub Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) lub Banku Światowego.
W związku z powyższym Wykonawca nie spełnił warunków wskazanych w pkt. 13.1.5) i 13.1.6) SIWZ , a w ślad za tym, na podstawie art. 24 ust.1 pkt 10 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych , Wykonawcę wyklucza się z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W myśl art. 24 ust. 4 oferta Wykonawcy wykluczonego zostaje uznana za odrzuconą.
W wyniku podjętych czynności przez Zamawiającego i zgodnie z zapisami art. 183 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych , Zamawiający informuje, że :
- wyklucza z przedmiotowego postępowania Wykonawcę: Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych „Inwest-Projekt" Sp. z o. o., 58-306 Wałbrzych, ul. Ogrodowa 15A ,
- wybiera jako ofertę najkorzystniejsza ofertę Wykonawcy :
konsorcjum:
Instytut Zarządzania i Samorządności Sp. zo.o., 51-112 Wrocław ul. Baczyńskiego 13 oraz Biuro Inwestorskie Janusz Rybka ul. Podwale 17b/1a; 50-043 Wrocław.
Pouczenie
Stosownie do przepisu art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz.1655), od rozstrzygniętego protestu odwołanie nie przysługuje.
Burmistrz Miasta i Gminy
Sławomir Kapica