ogłoszenia o przetargach, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, korespondencja

ITI-3/09 - Przetarg nieograniczony na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012" w Sycowie przy ul. Ogrodowej+modyfikacja SIWZx2+zawiadomienie o proteście+rozstrzygnięcie protestu+odpowiedzi na zapytania.

1. Ogłoszenie oraz SIWZ z dnia 02.04.2009 r.                                      
  2. Modyfikacja treści SIWZ z dnia  07.04.2009 r. oraz zmiana terminu składania ofert.

3. Zawiadomienie o proteście z dnia 08.04.2009 r. 
4. Modyfikacja treści SIWZ z dnia 10.04.2009 r. oraz zmiana terminu składania ofert.
5. Rozstrzygnięcie protestu z dnia 10.04.2009 r.

6. Odpowiedzi na złożone zapytania z dnia 22.04.2009 r.


1. Ogłoszenie oraz SIWZ
Gmina Syców      xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców

Tel. 062 7855100, faks 062 7855104

                                                                                                               

OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA

budowę kompleksu sportowego w ramach programu

"Moje boisko - Orlik 2012" w Sycowie przy ul. Ogrodowej

 

Kod CPV 45110000-1, 45233000-9, 45112710-5, 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5, 45232400-6, 45244100-0,      45223300-9

Nr. Sprawy ITI-341/ 03 /PN /2009

                                                                                                                                              http://www.bip.sycow.pl                         

Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest inwestycja polegająca na budowie kompleksu sportowego w ramach Programu "Moje boisko - ORLIK 2012" wraz z infrastrukturą towarzyszącą (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki) przy ul. Ogrodowa, dz. nr 8/5, 7/1, 4/17, 8/8, OBR.0001 Syców. obejmujące dwa etapy tj. Etap I – wybudowanie boisk oraz ogrodzenia.  Etap II – wybudowanie  infrastruktury towarzyszącej (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki). Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdz. II i zał. Nr 3,7,8 i 9  do SIWZ

Miejsce i termin składania ofert:

Urząd Gminy Syców  ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców

pok. 24 (sekretariat) do dnia 22.04.2009 r. do godz. 0900.

Miejsce i termin otwarcia ofert:

Urząd Gminy Syców  ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców,  dnia 22.04.2009 r. o godz. 10 00

·       Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej http://www.bip.sycow.pl lub można ją odebrać w siedzibie Zamawiającego, sekretariat w godz. 900 - 1500

·          Kryteria oceny i ich znaczenie:                    Cena                  100 %

·          Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych

·          Zamawiający  nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, aukcji elektronicznej i umów ramowych.

·          O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

Ø        są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami Prawa zamówień publicznych,

Ø        posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania prac będących przedmiotem zamówienia,

Ø        posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, i/lub przedstawią zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,

Ø        znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

Ø        nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień  publicznych,

Ø        zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokument wymieniony w § 1 ust. 1 pkt. 2 i 3 i ust. 2 pkt. 1, 5 i /lub 5a i 6 ust. 3 pkt. 3  § 3 ust 1 pkt 2- 4 i/lub ust. 2 i/lub 3. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87  poz. 605 ze zm.)

Ø        w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali min 2 zadania, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym polegających na budowie boisk sportowych (CPV 45 21 22 21-1), w tym: jednego boiska piłkarskiego z nawierzchnią z trawy syntetycznej i jednego boiska z nawierzchnią poliuretenową o łącznej wartości min. 800.000,00 zł brutto.

Ø        dołączą dokumenty (referencje lub inny dokument) od poprzednich Zamawiających potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane należycie,

Ø        dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj. minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w branżach:

§         konstrukcyjno-budowlanej,

§         instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,

§          instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych.

mogącym wykazać się decyzjami o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych   funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego

Ø        W przypadku przedstawienia wykazu osób którymi będzie dysponował Wykonawca winno być załączone zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.

 

Ø        są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł.

 

Ø        Wpłacą wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych)

 

Ø        Dołączą oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków jakościowych oferowanej trawy,

 

Ø        akceptują warunki zawarte w niniejszej specyfikacji.

 

·            Ocena spełnienia warunków odbędzie się na podstawie przedstawionych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

·            Forma porozumienia – pisemna – Zamawiający dopuszcza formę faxu, pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia oryginałem. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania  i informacje Zamawiający i Wykonawcy muszą przekazywać pisemnie. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.

·            Termin realizacji zamówienia:  cztery miesiące od daty podpisania umowy.

·            Termin związania ofertą: 30 dni licząc od daty otwarcia ofert

·            Ogłoszenie przekazano do Biuletynu Zamówień Publicznych na Portalu UZP, na stronę internetową Zamawiającego oraz tablicę ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego, dnia 01.04.2009r.

SIWZ SIWZ_boisko_31.03.09.doc (964.50 Kb)
Spec.techn. zal_8_STWiORB.zip (8.84 Mb)
Przedmiar Zal_Nr_9_PRZEDMIAR_ROBOT.zip (172.46 Kb)
Projekt (cz.1 - cz.8):
SYCOW_ORLIK_2012.part01.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part02.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part03.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part04.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part05.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part06.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part07.rar (7.63 Mb)
SYCOW_ORLIK_2012.part08.rar (556.64 Kb)


2.

 
ITI-341/ 03 /PN /2009

Syców, dnia 7 kwietnia 2009 r.

                                                                                                                                            

                                                                     Wszyscy, którzy pobrali SIWZ

 

 

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012" wraz z infrastrukturą towarzyszącą (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki) w Sycowie przy ul. Ogrodowej

 

 

Kod CPV  45110000-1, 45233000-9, 45112710-5, 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5,   45232400-6, 45244100-0, 45223300-9

 

 

            Zamawiający- Gmina Syców ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców, zgodnie z art. 38, ust. 4  Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007 r.  Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zm.) –  zmienia treść zapisów :

 

   Zamawiający modyfikuje treść zapisu SIWZ  w Załączniku Nr 7 „Dokumentacja projektowa” poprzez wykreślenie pkt. d) z działu "Boisko do gry w piłkę nożną" i wpisuje:

„Wysokość włókna min. 60 mm na podbudowie z kruszywa (wypełnienie z trawy zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport)

a)                Typ włókna: monofil

b)                Skład chemiczny włókna; polietylen

c)                Ciężar włókna: min. 11.000 Dtex,

d)                Gęstość trawy: min. 97.000 włókien /m2”

 

W związku z modyfikacją treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak wyżej  Zamawiający w celu umożliwienia wprowadzenia zmian w ofertach, zgodnie z art. 38 ust 6 w/w ustawy przedłuża  termin składania ofert do dnia 23.04.2009 r.  do godz. 0900. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.04.2009 r. o godz. 1000.

 

Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.

 

 Burmistrz  Miasta i Gminy

       Sławomir  Kapica


Str. 1 SWScan00045.jpg (92.02 Kb)
Str. 2 SWScan00046.jpg (107.19 Kb)
Str. 3 SWScan00047.jpg (131.51 Kb)
Str. 4 SWScan00048.jpg (125.08 Kb)
Str. 5 SWScan00049.jpg (77.37 Kb)


3. Zawiadomienie o proteście.

ITI-341/ 03- Pr /PN /2009

 

Syców, dnia 8 kwietnia 2009 r.

                                                                                                                                       

Wszyscy, którzy pobrali SIWZ         

 

 

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012" wraz z infrastrukturą towarzyszącą (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki) w Sycowie przy ul. Ogrodowej.

 

 

Kod CPV  45110000-1, 45233000-9, 45112710-5, 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5,   45232400-6, 45244100-0, 45223300-9

 

 

 

 

Zamawiający- Gmina Syców  na podstawie art. 181 ust. 3,  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity z 2007 r.  Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zm.) informuje, iż w dniu 07.04.2009 r. wniesiono protest na zapisy SIWZ.

W załączeniu kopia protestu.

 

 

Jednocześnie Zamawiający wzywa uczestników postępowania o udzielenie zamówienia do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesionego protestu.

 

 

Burmistrz  Miasta i Gminy
  
Sławomir  Kapica



4. Modyfikacja treści SIWZ:

ITI-341/03-M2/2009

 

Syców, dnia 10 kwietnia 2009 r.

Wszyscy, którzy pobrali SIWZ

 

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012" wraz z infrastrukturą towarzyszącą (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki) w Sycowie przy ul. Ogrodowej

 

 

Kod CPV  45110000-1, 45233000-9, 45112710-5, 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5,   45232400-6, 45244100-0, 45223300-9

 

 

Zamawiający Gmina Syców ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców, zgodnie z art. 38, ust. 4  Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007 r.  Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zm.) –  zmienia treść zapisów :

 

                           Zamawiający modyfikuje treść SIWZ  w Załączniku Nr 7 „Dokumentacja projektowa” poprzez zmianę pkt. d) z działu "Boisko do gry w piłkę nożną " – Parametry techniczne nawierzchni:

 „Wysokość włókna min. 60 mm na podbudowie z kruszywa (wypełnienie z trawy zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport)

a)               Typ włókna: monofil

b)               Skład chemiczny włókna; polietylen

c)               Ciężar włókna: min. 11.000 Dtex,

d)               Gęstość trawy: min. 97.000 włókien /m2”

 

                           Zamawiający modyfikuje treść SIWZ  w Załączniku Nr 7 „Dokumentacja projektowa” poprzez zmianę pkt. d) z działu "Boisko do gry w piłkę koszykową i siatkową  (boisko wielofunkcyjne) " – Parametry techniczne nawierzchni:

Technologia typu EPDM – nawierzchnia gładka, przepuszczalna dla wody wykonana dwuwarstwowo. W przypadku zastosowania podbudowy przepuszczalnej nawierzchnie tego typu należy wykonać na podbudowie elastycznej typu ET (w przypadku nieprzepuszczalnej podbudowy betonowej, asfaltowej lub asfaltowo-betonowej warstwa ET nie jest wymagana) Dolna warstwa z granulatu  SBR min 7 mm, górna warstwa wykonana z kolorowego granulatu EPDM min. 7 mm.

 

 

W związku z modyfikacją treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak wyżej  Zamawiający w celu umożliwienia wprowadzenia zmian w ofertach, zgodnie z art. 38 ust 6 w/w ustawy przedłuża  termin składania ofert do dnia 24.04.2009 r.  do godz. 0900. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.04.2009 r. o godz. 1000.

 

Jednocześnie informuję że modyfikacja jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców.

Burmistrz Miasta i Gminy

       Sławomir  Kapica


5. Rozstrzygnięcie protestu:

ITI-341/ 03/Pr /PN /2009

                                                               Syców, dnia 10 kwietnia 2009 r.

 

                        Polcourt Spółka Akcyjna. 
                       
ul. Gen. Zajączka 11 lok C7

                        01-510 Warszawa

                        Fax 022 314-66-50/8

 

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012" wraz z infrastrukturą towarzyszącą (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki) w Sycowie przy ul. Ogrodowej.

 

 

Kod CPV  45110000-1, 45233000-9, 45112710-5, 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5,   45232400-6, 45244100-0, 45223300-9

 

 

Zgodnie z art. 183 ust.1 pkt.2 oraz ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007r DZ.U. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) Zamawiający informuje, że złożony przez Państwa protest zostaje oddalony.

Złożony przez Państwa protest nie spełnia wymogów określonych w art. 180 ust 8 ww. ustawy Pzp  wskazania m.in. oprotestowanej czynności , wskazanie zarzutów oraz okoliczności faktycznych             i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Zamawiający nie może domyślać się co Wykonawca  wnoszący protest miał na myśli. Mimo to wyjaśnia:

 

Uzasadnienie:

Zamawiający oddala protest w zakresie zarzutu naruszenia przez Zamawiającego:

 

1.     art. 7 ust. 1 ww. ustawy na które powołujecie się Państwo w uzasadnieniu protestu, gdyż zarówno warunki udziału w postępowaniu oraz zasady oceny tych warunków i wymagane dokumenty są dostosowane do przedmiotu i zakresu zamówienia, a zamawiający  stawia je jednakowo dla wszystkich wykonawców,  nikogo nie preferując. Ponadto informuję, że wszystkie warunki które zawarte są w SIWZ, są zgodne z założeniami Programu Budowy Kompleksów Sportowych „Moje Boisko Orlik 2012” w tym z typową SIWZ umieszczoną na stronie internetowej  www.orlik2012.pl oraz ustawą Prawo zamówień publicznych. Warunki określone w SIWZ nie wskazują na żadnego producenta czy dostawcę, a twierdzenie, ze są nadmiernie rygorystyczne, nieuzasadnione czy bezpodstawnie ograniczające krąg wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia, nie mają uzasadnienia ponieważ wymagania postawione w SIWZ są znacznie niższe niż określony przedmiot zamówienia. 

 

W związku z powyższym zarzut Państwa w zakresie niezgodności warunków udziału w postępowaniu z typową  Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ czy Ustawą Prawo zamówień publicznych jest niezasadny i nieuzasadniony. W złożonym proteście  nie wskazujecie Państwo o które postawione warunki i o jakie dokumenty Państwu chodzi jako zbędne czy niedopuszczalne do przeprowadzenia postępowania. A to na Państwu spoczywa obowiązek wskazania m.in. oprotestowanej czynności , wskazanie naruszeń oraz okoliczności faktycznych        i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.

     Art. 25 ust. 1 Ustawy PZP oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w      sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87  poz. 605 ze zm.), wskazuje katalog dokumentów które może żądać zamawiający. Wszystkie dokumenty jakie żąda Zamawiający w ww. postępowaniu (SIWZ) zgodne są  z art. 25 ust 2 oraz art. 26 ust 2 w/w

 

Ustawy i nie wykraczają poza katalog dokumentów wymienionych w ww. Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r., wobec powyższego zarzuty Państwa nie mają  uzasadnienia. Biorąc pod uwagę, że postępowanie prowadzone jest dla zamówień do kwoty określonej na podstawie art. 11 ust 8 ustawy ( do 5150.000,00 Euro) to zgodnie z art. 26 ust 2 Zamawiający może żądać dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wyszczególnionych w w/w Rozporządzeniu. I tak też Zamawiający to uczynił poprzez wskazanie w SIWZ  Rozdz. III. Pkt. 2 warunki jakie musi spełnić Wykonawca oraz wskazanie w Rozdz. III. Pkt. 3 SIWZ dokumentów na potwierdzenie ich spełnienia. Wskazane warunki i dokumenty postawione są z zasadami uczciwej konkurencji na równych prawach dla wszystkich wykonawców co potwierdza  zapis zawarty w Komentarzu pod red. T. Czajkowski,  Wyd. III Urząd Zamówień Publicznych 2007 Prawo zamówień publicznych ” s 142.

    Takie same stanowisko zawarte jest w wielu orzeczeniach Krajowej Izby Odwołań czy Zespołu Arbitrów np. z dnia 05.07.2006 r., sygn. akt UZP/ZO/0-1909/06 w którym to stwierdzono, że „.....nakaz zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców nie może być utożsamiany z nakazem dopuszczenia do udziału w postępowaniu wszystkich podmiotów, w tym niezdolnych do wykonania zamówienia w sposób należyty.

    Zamawiający nie może dostosowywać SIWZ do warunków wygodnych dla poszczególnych Wykonawców, obniżając wymagania. Przyjęcie takiej tezy prowadziłoby w konsekwencji dopuszczenia do postępowania Wykonawców, niezdolnych do wykonania zamówienia...”.

     W przypadku braku możliwości potwierdzenia  warunków udziału w postępowaniu  przez jednego Wykonawcę ustawodawca dopuścił w takim przypadku składnie ofert przez podmioty występujące wspólnie ( art. 23 ww. ustawy) a spełnienie wymogów jest sumowane.

2.    art. 29 ust. 1 -3 w/w ustawy, ponieważ Zamawiający zamieszczając zapis o wymaganych parametrach technicznych wskazał wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia nie wskazując znaków towarowych czy nazw firm produkujących czy dostarczających przedmiot zamówienia. Określając przedmiot zamówienia Zamawiający określił go zgodnie z art. 31 ust 1 ww. ustawy poprzez dokumentację projektową oraz Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych a parametry określone w tych dokumentach są jednakowe do spełnia przez wszystkich wykonawców, zatem trudno jest mówić tutaj o preferowaniu jednego czy jakiegokolwiek Wykonawcy. Art. 29 ust. 2 wyznacza sposób dokonywania opisu przedmiotu zamówienia przez zamawiającego. Podstawowym obowiązkiem zamawiającego zgodnie z art. 29 ust. 1 w/w Ustawy, jest dokonanie opisu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, a więc taki, który zapewnia, że wykonawcy będą w stanie, bez dokonywania dodatkowych interpretacji, zidentyfikować, co jest przedmiotem zamówienia i że wszystkie elementy istotne dla wykonania zamówienia będą w nim uwzględnione. Opis przedmiotu zamówienia powinien pozwolić wykonawcom na przygotowanie oferty i obliczenie ceny z uwzględnieniem wszystkich czynników wpływających na nią. Ustawa podaje także, że opisu należy dokonać za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń oraz uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Do tego typu okoliczności  i wymagań należy zaliczyć m.in. wymogi dotyczące nawierzchni. Komentarz Lex Wydanie III. Dzierżanowski Włodzimierz, Jerzykowski Jarosław, Stachowiak Małgorzata – stan prawny od 2007 r.

            Natomiast twierdzenie przez Państwa , że opisany przedmiotu zamówienia jest nieuzasadniony    potrzebami Zamawiającego jest w pewnym sensie dziwnym stwierdzeniem, ponieważ to Zamawiający wie co chce kupić, zrealizować i to on określa własne potrzeby. Opis przedmiotu zamówienia wskazuje potrzeby zamawiającego i zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Lublinie 9.11.2005r. (sygn. akt II Ca 587/05) „jest zawsze decyzją własną zamawiającego. To bowiem zamawiający decyduje o tym co ma być przedmiotem określonego zamówienia” Dlatego też podobnie jak w stawianych warunkach udziału w postępowaniu Zamawiający nie musi i nie może dostosowywać się do wszystkich produktów występujących na rynku obniżając wymogi co do produktu. Przytoczony przez Państwa w proteście wyrok UZP/ZO/0-2926/06 nie ma zastosowania czy odniesienia do niniejszego postępowania ponieważ nie zachodzą jakiekolwiek przesłanki wskazywania konkretnego wyrobu czy Wykonawcy. 

     Natomiast należy stwierdzić i podkreślić, że Zamawiający opisując przedmiotu zamówienia dostosował go do wymagań Programu Budowy Kompleksów Sportowych „Moje Boisko Orlik 2012”  a warunki postawione w SIWZ    zgodne z wytycznymi Ministerstwa Sportu oraz zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych.

 

W związku z powyższym Zamawiający postanawia jak w sentencji.

 

Pouczenie:

 

Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 184 ust. 1 ustawy PZP od rozstrzygnięcia protestu przysługuje odwołanie w terminie 5 dni .

 

                                                                                                Burmistrz Miasta i Gminy

 

                                                                                                    Sławomir  Kapica




6. Odpowiedzi na złożone zapytania:

 ITI-341/ 03 /PN /2009

Syców, dnia 22 kwietnia 2009 r.

                                                                                 

Wszyscy, którzy pobrali SIWZ         

                                   

dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę kompleksu sportowego w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012" wraz z infrastrukturą towarzyszącą (ciąg pieszo-jezdny, parkingi, chodniki) w Sycowie przy ul. Ogrodowej.

 

Kod CPV  45110000-1, 45233000-9, 45112710-5, 45110000-1, 45233000-9, 45212210-1, 45212000-6, 45112710-5, 45311000-0, 45231400-9, 45316000-5,   45232400-6, 45244100-0, 45223300-9

 

Zamawiający Gmina Syców ul Mickiewicza 1,  56-500 Syców, zgodnie z art. 38, ust. 1, 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007 r.  Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zm.) –  udziela odpowiedzi na złożone pisemne zapytania.

 

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający pod pozycją nr 11 przedmiaru robót (dla boiska), rozumie również dostawę materiału- pospółki w ilości 1310 m3

Odpowiedź:

Pozycja nr 11 przedmiaru robót obejmuje dostawę na plac budowy oraz
zagęszczenie pospółki w wykopach. Wykonawca winien skalkulować dostawę materiału do uzupełnienia wykopów na plac budowy w ilości 1310,80 m3, zgodnie z zapisami kosztorysu ofertowego i dokumentacją projektową stanowiące załączniki do SIWZ.

Pytanie nr 2

W jaki sposób będzie trzeba utylizować wszelkie odpady z budowy.

- trzeba będzie wywozić na miejskie wysypisko śmieci bez ponoszenia opłat,

- trzeba będzie wywozić na miejskie wysypisko śmieci z ponoszeniem opłat,

- czy będzie trzeba oddać do firmy posiadającej zezwolenie na odzysk lub utylizację przedmiotowych odpadów.

Odpowiedź:

Wykonawca winien wywozić odpady na miejskie wysypisko z  ponoszeniem wymaganych opłat, a w przypadku, konieczności utylizacji szkodliwego materiału Wykonawca odda takie odpady do firmy posiadającej zezwolenie na odzysk lub utylizację przedmiotowych odpadów sposób postępowania z odpadami powstałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy  winien być zgodny z zapisami Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. nr 62, poz. 628  z późniejszymi zmianami) i Ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. z 2008 Dz. U. nr 25, poz. 150 z późniejszymi zm.), a przy rozliczeniu budowy winien przedstawić Zamawiającemu stosowne zaświadczenia - zgodnie zapisem SIWZ Rozdz. II pkt 4 ppkt 4.1(5)

 

Biorąc pod uwagę że w/w odpowiedzi nie wymagają dodatkowego czasu na wprowadzanie zmian w ofertach nie ma zastosowania art. 38 ust 6. w/w Ustawy tj. przedłużenie terminu składania ofert.

 



Autor: