Naczelnik Wydziału - Marek Grenda
pok. 17, I piętro
tel. 62 785 5117, e-mail: infrastruktura@sycow.pl ; m.grenda@sycow.pl
W strukturach wydziału znajdują się zadania z zakresu:
1. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami miejskimi i obejmują w szczególności:
1) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
2) projektowanie przebiegu dróg,
3) budowę, modernizację i ochronę dróg,
4) zarządzanie drogami,
5) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
6) koordynację i obsługę w współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.
2. Prowadzenie zadań z zakresu rozwoju lokalnego i promocji Gminy,w tym sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności dotyczące:
1) opracowywania programów gospodarczych, w tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych,
2) analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich,
3) gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz, 4)organizowanie współpracy Gminy z zagranicą. 3. Prowadzenie zadań z zakresu gospodarki komunalnej i lokalowej, a w szczególności dotyczące: 1) administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi, 3) przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych, 4) zarządu nieruchomościami wspólnymi, 5) przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych, 6) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej, 7) stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe, 8) tworzenia i utrzymywania terenów zielonych, 9) cmentarzy w tym cmentarzy wojennych, 10) targów i targowisk, 11) trwałego i efektywnego zagospodarowania mienia komunalnego, 12) rozliczanie oświetlenia ulicznego i obiektów gminnych w zakresie energii elektrycznej, 13) wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne, 14) koordynowanie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia komunalnego. 4. Prowadzenie zadań inwestycyjnych i zamówień publicznych, w tym: 1) w zakresie zamówień publicznych a) przygotowywanie dokumentów dotyczących przetargów na roboty budowlane usługi i dostawy, b) organizowanie przetargów w określonym trybie, c) prowadzenie dokumentacji z czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne d) przekazywanie ogłoszeń o przetargach do publikacji, e) opracowywanie informacji o wynikach przetargu, f)przygotowywanie projektów umów w sprawach zamówień publicznych, g)rozpatrywanie protestów wniesionych przez dostawców lub wykonawców, h) prowadzenie rejestrów faktur i rachunków realizowanych w wyniku przetargu, i) przygotowywanie i organizowanie posiedzeń Komisji Przetargowej, j) przechowywanie ofert po zakończeniu postępowania przetargowego w sposób gwarantujący ich nienaruszalność, k) przygotowywanie umów po zakończeniu postępowania przetargowego. 2) w zakresie inwestycji a) planowanie, finansowanie oraz realizacja wszystkich inwestycji miasta i gminy finansowanych z budżetu Gminy i ich rozliczanie, b) realizacja zadań wynikających z programów Unii Europejskiej, środków pomocowych, programów inwestycyjnych, c) opracowywanie strategii miasta i gminy, d) pozyskiwanie i wykorzystywanie informacji o funduszach krajowych
i zagranicznych, fundacjach i preferencyjnych liniach kredytowych.
Wydział udziela informacji bezpośrednio lub telefonicznie na temat:
Uwagi:
- przy przyjmowaniu wniosków i wydawaniu dokumentów pobierane są opłaty skarbowe i administracyjne.
Opłaty skarbowe - w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów z dn.09.12.94 r. - Dz.U. nr 136 poz. 705 z późniejszymi zmianami.
- wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna (art. 32 i 33 Kodeksu Postępowania Administracyjnego), wobec czego do wniosku składanego przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.