Syców - Urząd Miasta i Gminy.
Wydział Finansowy i Podatków.
Skarbnik Miasta i Gminy :
Pani Bogumiła Solecka
tel. 62 785 5110, pok. 10, e-mail: skarbnik@sycow.pl
Naczelnik Wydziału Finansowego i Podatków - Agnieszka Gadomska
e-mail: ksiegowosc@sycow.pl,
tel. 62 785 5125, pok. 26
Kierownik Referatu Finansowego: Karolina Talaga
Pracownicy referatu:
Elena Dzikowska, p. 26, tel. 62 785 5126
Anna Prusiewicz, Mateusz Krawczyk, p. 26, tel. 62 785 5125
Kierownik Referatu Podatków i Windykacji:
Urszula Tokarska
tel. 62 785 5122, pok. 19, e-mail: podatki@sycow.pl
Pracownicy referatu:
Piotr Nolbert, Dagmara Danielak
Jerzy Walczak, Karolina Wieczorek - p. 11, tel. 62 785 5124
1. Do zadań Referatu Księgowości należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu Gminy, informacji i objaśnień do tego projektu,
2) zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu Gminy i czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej,
3) przygotowywanie projektów zmian w budżecie Gminy,
4) opracowywanie okresowych i rocznych sprawozdań i informacji z wykonania budżetu Gminy,
5) sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych Gminy,
6) prowadzenie rachunkowości budżetu, Urzędu i funduszy celowych,
7) dokonywanie kontroli wewnętrznej operacji gospodarczych,
8) spółpraca z Regionalna Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym i dysponentami środków budżetowych,
9) prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
dokonywania umorzeń, rozliczanie inwentaryzacji,
10) prowadzenie kasy Urzędu,
11) prowadzenie rejestrów zakupu VAT i rozliczanie podatku VAT,
12) prowadzenie ewidencji księgowej należności budżetowych oraz ich egzekucji.
2. Do zadań Referatu Podatków i Windykacji należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy oraz ich windykacja, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw w zakresie należności podatkowych dla których organem podatkowym są urzędy skarbowe, a które stanowią dochody podatkowe budżetu Gminy,
2) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
3) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze
stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych
organowi podatkowemu,
4) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
5) opracowywanie projektów uchwał podatkowych i ich realizacja,
6) prowadzenie kontroli podatkowej,
7) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej i sądowej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
8) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
9) prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych,
10) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
11) wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji płatników podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości, ustalenia dochodów z gospodarstwa oraz spłacie państwowego funduszu ziemi,
12) wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
13) rozliczanie inkasentów,
14) prowadzenie spraw dotyczącej pomocy publicznej dla przedsiębiorców.