Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Urząd Stanu Cywilnego w Sycowie
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ URZĄD STANU CYWILNEGO W SYCOWIE
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych -
Administrator Danych (AD) |
Administratorami Państwa danych osobowych są: 1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestrów; 2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki 3. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem jest Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Sycowie, ul. Mickiewicza 1, 56 – 500 Syców. |
Dane kontaktowe AD |
1. Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora, 2. Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora, 3. Z administratorem – Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Sycowie można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Mickiewicza 1, pok. nr 1 (na parterze), tel. 62 785 5142, fax. 62 606 69 95 |
Inspektor Ochrony Danych |
1. Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora; 2. Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora; 3. Administrator – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Sycowie wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez adres email: Sebastian KOPACKI iodo@sycow.pl 4. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych |
Cele przetwarzania |
Pani / Pana dane mogą być przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze Danych w zakresie realizacji zadań wynikających z przepisów wskazanych w podstawach prawnych przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe cele przetwarzania wskazane są w odrębnych klauzulach informacyjnych dostępnych dla Państwa na Naszej stronie www lub bezpośrednio w Urzędzie Stanu Cywilnego w Sycowie. |
Podstawa prawna przetwarzania |
Podstawa prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit c) RODO obowiązek prawny ciążący na Administratorze w związku z: − Ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych; − Ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności; − Ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska. |
Okres, przez który będą przetwarzane |
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres: − 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu urodzenia; − 80 lat – akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu małżeństwa i aktu zgonu; − Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo; − Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo. |
Odbiorcy danych |
Kierownik urzędu stanu cywilnego udostępnia dane z rejestru stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają także służby. Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych. |
Prawa osoby, której dane dotyczą |
Przysługują Pani / Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem ich danych osobowych: 1. Prawo dostępu do ich danych osobowych; 2. Prawo żądania sprostowania ich danych osobowych; 3. Prawo żądania ograniczenia przetwarzania ich danych osobowych; 4. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych; 5. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie na podstawie zgody - posiada Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność |
Dodatkowe informacje |
Państwa dane osobowe nie są poddane zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, w tym profilowaniu, które odbywałoby się bez udziału człowieka i wywoływało skutki prawne lub w podobny sposób wpływało na Panią/Pana. |
* Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska.