Zgłoszenie instalacji wprowadzających ścieki do wód lub do ziemi, z których emisja nie wymaga pozwolenia (przydomowe oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę)
Zgłoszenie instalacji wprowadzających ścieki do wód lub do ziemi, z których emisja nie wymaga pozwolenia (przydomowe oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę)
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Miasta i Gminy Syców
ul. Mickiewicza 1, 56-500 Syców
sekretariat, I piętro, pok. 24
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Prowadzący instalację (zgodnie z definicją określoną w art. 3 pkt 31 ustawy z 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska tj. Dz.U.2017.519 t.j.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:30-15:30
wtorek 8:30-15:30
Uwagi:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód
Opłaty:
Opłata skarbowa:
· od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu
lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Opłatę skarbową należną Gminie Syców można uiszczać:
- bezgotówkowo na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Namysłowie, O/Syców
nr 78 88900001 09362035 20090001
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
do 30 dni od dnia zgłoszenia
Przyjęcie zgłoszenia lub sprzeciw w formie decyzji.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji
Podstawa prawna:
- Art. 152 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519, z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r. nr 130 poz. 880);
- Część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827, z późn. zm.).
Wymagane wnioski i dokumenty:
Zgłoszenie instalacji powinno zawierać:
· oznaczenie prowadzącego instalację i jego adres zamieszkania
· adres i nr działki, na terenie której prowadzona jest eksploatacja instalacji (oczyszczalni ścieków)
· typ i nazwa oczyszczalni
· ilość odprowadzanych ścieków
· opis stosowanych metod ograniczenia wielkości emisji (zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni)
· informację, czy stopień ograniczenia wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami (tak/nie)
Do wniosku należy dołączyć:
· pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy składający wniosek, działa w imieniu innej osoby
· dowód wniesionej opłaty skarbowej
· mapa z naniesioną lokalizacja oczyszczalni ścieków.
wzór zgłoszenia: | files/fck/File/proced/2017/Wzor_zgloszenia_przydomowej_oczyszczalni_sciekow.pdf |
Autor treści: Wojciech Dryka