Przypominamy o przestrzeganiu następujących zasad:
- Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków.
- Sprawdzaj poprawność adresu strony widniejącego w przeglądarce internetowej.
- Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
- Nie zapisuj numeru PIN na kartkach przechowywanych razem z kartą płatniczą,
- Nie używaj tego samego hasła do różnych usług płatniczych.
- Natychmiast zgłaszaj utratę karty płatniczej np. na numer +48 828828828.
- Zawsze mniej włączone oprogramowanie antywirusowe.
- Płać kartą w internecie tylko u zaufanych sprzedawców.
- Korzystaj z zaufanych sieci bezprzewodowych i komputerów.
- Ignoruj maile z prośbą o dane do logowania.
- Nigdy nie zapisuj haseł do bankowości internetowej.
- Nie podawaj nikomu danych do logowania do bankowości internetowej.
- Nie wchodź na stronę swojego banku za pomocą linków z przychodzących maili.
- Nie używaj wyszukiwarek internetowych do znalezienia stron logowania banku.
- Płacąc za pomocą smartfona zwróć uwagę na oprogramowanie antywirusowe.
Jeśli padłeś ofiarą oszustwa lub ktoś skontaktował się z tobą w podobny sposób, powinieneś zadzwonić do banku.