Operacja | Moduł - zmiana zawartości |
Strona | Sposoby doręczania korespondencji |
Login użytkownika | sycow |
Data | 2020-11-30 11:15:36 |
Opis |
I. Doręczania dokumentów papierowych (system tradycyjny doręczania dokumentów)
Dokumenty papierowe mogą być doręczane do Urzędu Miasta i Gminy Syców za pośrednictwem:
– poczty na adres:
Urząd Miasta i Gminy Syców
ul. Mickiewicza 1
56-500 Syców
– faksu:
nr faksu +48 62 785 5104
lub mogą być składane bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Syców, w Sekretariacie, pok. nr 11, 1 piętro, ul.
Mickiewicza 1, 56-500 Syców w godzinach pracy Urzędu.
II. Doręczania dokumentów elektronicznych
Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miasta i Gminy Syców poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za
pośrednictwem platformy EBOI (umigsycow.eboi.pl/)lub platformy ePUAP(epuap.gov.pl/wps/portal/E2_Klasyfikacje). Można również je składać na elektronicznych nośnikach danych lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej.
Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miasta i Gminy Syców za pomocą systemu EBOI (Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta). Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej EBOI: umigsycow.eboi.pl wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie EBOI.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
gotowego e-formularza,
nietypowego wniosku.
Do nietypowego wniosku można podłączyć własne pismo lub pobrany ze strony EBOI z zakładki „katalog spraw” formularz.
Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miasta i Gminy Syców za pomocą platformy ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: epuap.gov.pl/wps/portal/E2_Klasyfikacje wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
- gotowego e-formularza,
- wniosku.
III. Doręczanie dokumentów elektronicznych na nośnikach danych.
Dokumenty na nośnikach danych takich jak:
płyta CD lub DVD,
pamięć masowa USB,
można składać w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Syców, w Sekretariacie pok. nr 11, 1 piętro, ul. Mickiewicza 1, 56-500
Syców w godzinach pracy Urzędu.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miasta i Gminy Syców:
Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miasta i Gminy Syców muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem
cyfrowym lub profilem zaufanym w przypadku platformy ePUAP.
Możliwość podpisania dokumentów za pomocą profilu zaufanego istnieje od 9 czerwca 2011 r. Szczegółowe informacje
dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: epuap.gov.pl
Profil zaufany ePUAP jest darmowym, ważnym 3 lata odpowiednikiem kwalifikowanego podpisu. Można go uzyskać poprzez
platformę ePUAP: http://epuap.gov.pl/ .
W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni.
Akceptowane formaty załączników to:
. DOC, DOCX, RTF
. XLS, XLSX
. CSV
. TXT
. GIF, TIF, BMP, JPG
. PDF
. ZIP
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekroczyć 5,5MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
IV. Dokumenty mogą być składane również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: urzad@sycow.pl .
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekraczać 5,5MB.
Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie
dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii
dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216) pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu
publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, w
szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
W przypadku gdy:
1) w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
2) w centralnym lub lokalnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwiania danej sprawy –
inny niż ogólny – przesyłki złożone poprzez pocztę elektroniczną uważa się za wniesione nieskutecznie.