Protokół nr 20 /08xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
ze wspólnego posiedzenia Komisji Społecznej i Komisji Infrastruktury
w dniu 22 kwietnia 2008 r.
w Urzędzie Miasta i Gminy Syców, sala 56
godz. 1300 – 1630
W posiedzeniu, któremu przewodniczył Bolesław Moniuszko Przewodniczący Rady Miejskiej udział wzięli członkowie wszystkich Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, oraz zaproszeni goście:
- Burmistrz Miasta i Gminy Syców Sławomir Kapica
- Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców Jacek Przybył,
- Sekretarz Miasta i Gminy Syców Michał Pawlaczyk
- Skarbnik miasta i Gminy Syców Maria Galuba
Ponad to udział w posiedzeniu brali:
- Naczelnik Wydziału GN UMiG Syców Andrzej Dembski
- Dyrektor ZOS w Sycowie Ewa Głowacka
- Dyrektor Centrum Kultury Andrzej Kowalczyk
Przewodniczący Komisji Infrastruktury Leszek Wojtowicz o godzinie 1300 otworzył posiedzenie Komisji i po powitaniu ich członków oraz gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy dziewięciu Radnych co wobec składu powyższego stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Zaproponował zmianę w porządku obrad poprzez połączenie punku 1 i 2 ponieważ są one ze sobą ściśle związane. Punkt ten otrzymał by brzmienie:
Rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza Miasta i Gminy Syców z wykonania budżetu za rok 2007. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrza Miasta i Gminy Syców za 2007 rok.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 8 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła proponowana zmianę w porządku obrad.
Komisja Infrastruktury w składzie 3 członków Komisji: 3 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła proponowana zmianę w porządku obrad.
Następnie przedstawił projekt porządku posiedzenia:
1. Rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza Miasta i Gminy Syców z wykonania budżetu za rok 2007. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrza Miasta i Gminy Syców za 2007 rok
2. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2008.
3. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ulg w podatku od nieruchomości będących we władaniu przedsiębiorców w ramach pomocy de minimis.
4. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw ulic na terenie Miasta i Gminy Syców.
5. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania zasad korzystania ze stołówek zorganizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjum na terenie Miasta i Gminy Syców.
6. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zasad odpłatności za korzystanie z wyżywienia przez pracowników publicznych przedszkoli z terenu Miasta i Gminy Syców.
7. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania odpłatności za usługi świadczone w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Syców.
8. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Filialnej w Ślizowie.
9. Dyskusja i podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr V/41/99 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 11 marca 1999 r. w prawie określenia obwodu publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sycowie ul. Matejki 5.
10. Sprawy różne.
Zanim zaczęto realizować porządek posiedzenia Pan Andrzej Kowalczyk Dyrektor Centrum Kultury w Sycowie poinformował, że „Dni Sycowa” są już zorganizowane do samego końca. Wszystko jest już zaplanowane. Do oferty, która została przedstawiona dołożone zostały zawody sportowe te same co były w ubiegłym roku.
Ad 1) Rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza Miasta i Gminy Syców z wykonania budżetu za rok 2007. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrza Miasta i Gminy Syców za 2007 rok.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu za 2007 rok.
Wyjaśnił, że rok 2007 zamknął się nadwyżką ponieważ było mniej wydatków niż dochodów. Udał się spłacić zaciągnięty kredyt. Na samej zmianie ustawy o opłacie skarbowe straciliśmy ok. 100 tys. Pozytywną sprawą było przejęcie gruntów pod drogę E8 i pod rurociąg.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Otworzył dyskusje. Czy i w jaki sposób są przeprowadzana kontrole w składaniu deklaracji?
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że w sprawozdaniu z wykonania budżetu jest napisane w jaki sposób są przeprowadzane kontrole. Oprócz tego Urząd Skarbowy ma obowiązek kontrolować.
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Dodał, że pracownicy Wydziału Podatkowego już maja legitymacje upoważniające do przeprowadzania kontroli.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Czy są jakieś przymiarki do zmiany organizacji tego wydziału?
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Wyjaśniła, ze niewątpliwie zmiany w tym referacie są potrzebne, myślę że będziemy się do tego przymierzać tak samo jak do przydziału zakresu czynności.
Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, ze po kontroli UKS pracownicy referatu zostali na piśmie przez Burmistrza zobligowani do działania zgodnie z prawem.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Zamknął dyskusje i poddał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium pod głosowanie.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 8 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców
Komisja Infrastruktury w składzie 3 członków Komisji: 3 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców
Ad 2) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2008.
Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
Zmiana w budżecie dotyczą zwiększenia planu wydatków inwestycyjnych m.in. budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych oraz modernizacja budynku socjalnego mieszącego się na stadionie miejskim w Sycowie.
W toku przeprowadzonej dyskusji wyjaśniono, że budynek socjalny, który znajduje się na stadionie miejskim w Sycowie jest w bardzo złym stanie technicznym i należy go wyremontować. Na posiedzeniu Komisji Budżetowej i Rewizyjnej przegłosowano propozycję, ażeby kwotę przeznaczoną na modernizację tego budynku w wysokości 45 tys. zmniejszyć na 5 tys. tylko na wykonanie dokumentacji (ekspertyzy) ponieważ budynek ten nadaje się do kapitalnego remontu i przeznaczenie na niego w tej chwili całej kwoty 45 tys. było by zamrażaniem pieniędzy.
Członkowie Komisji poddali w/w propozycję pod głosowanie:
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 8 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła propozycję przeznaczenia 5 tys. zł na wykonanie ekspertyzy technicznej budynku socjalnego na stadionie miejskim w Sycowie.
Komisja Infrastruktury w składzie 3 członków Komisji: 3 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła propozycję przeznaczenia 5 tys. zł na wykonanie ekspertyzy technicznej budynku socjalnego na stadionie miejskim w Sycowie.
Ad 3) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ulg w podatku od nieruchomości będących we władaniu przedsiębiorców w ramach pomocy de minimis.
Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy Syców
Przedstawił projekt uchwały wraz z jej uzasadnieni. Poinformował, że wszystkie propozycje do zmiany uchwały zostały uwzględnione i skonsultowane z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na wczorajszym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej i Budżetowej zaproponowano zmiany do § 1 ust. 3, który otrzymałby brzmienie: Przez nowe inwestycje, o których mowa w ust. 1 rozumie się również przebudowę i nadbudowę już istniejącego budynku na podstawie pozwolenia na budowę. Ulga dotyczyć będzie tylko części przebudowanej i nadbudowanej.
Jeśli ta poprawka będzie przez Państwa przyjęta to będzie to wymagało konsultacji z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Dodał, że intencją tej uchwały było wspieranie nowo powstałych inwestycji, chodziło również o to, ażeby mieć z tego tytułu korzyści. Zmiana w § 1 ust. 3 będzie w każdym świetle nie osiągalna oraz będzie rodził konflikty z przedsiębiorcami.
Paweł Walczak – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Czy Burmistrz jest za wprowadzeniem tej uchwały w takiej wersji jaka została pierwotnie zaproponowana?
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy Syców
Tak.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Zamknął dyskusje i poddał projekt uchwały w niezmienionej wersji pod głosowanie.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 7 głosami „za”, 1 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w pierwotnej wersji przedstawionej przez Burmistrza.
Komisja Infrastruktury w składzie 3 członków Komisji: 2 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 1 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w pierwotnej wersji przedstawionej przez Burmistrza.
Rafał Anders opuścił posiedzenie Komisji. Od tej chwili w obradach uczestniczy ośmiu Radnych.
Ad 4) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw ulic na terenie Miasta i Gminy Syców.
Andrzej Dembski – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UMiG w Sycowie
Przedstawił projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem. Wyjaśnił, że jest pilna potrzeba nadawania nazw ulicom w mieście i Gminie Syców. W pierwszej kolejności zadecydowaliśmy, że będziemy nadawać nazwy ulicom, które są niezamieszkałe i są własnością Gminy. Problem jest z tymi ulicami gdzie zarejestrowane są działalności gospodarcze. Na wczorajszym posiedzeniu padła propozycja, aby ul. Różaną zmienić na ul. dr Jakimowicza, ale będzie potrzeba zgoda rodziny Pana Jakimowicza związku z czym wykreślenie tej ulicy z projektu uchwały będzie autopoprawką Burmistrza.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z zaproponowana autopoprawką.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 7 głosami „za”, 1 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulic na terenie Miasta i Gminy Syców.
Komisja Infrastruktury w obecności 2 członków Komisji: 2 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulic na terenie Miasta i Gminy Syców.
Ad 5) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania zasad korzystania ze stołówek zorganizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjum na terenie Miasta i Gminy Syców.
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS w Sycowie
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem. Poinformowała, że na posiedzeniu Komisji Budżetowej i Rewizyjnej po przeanalizowaniu projektu uchwały zaproponowano zmianę stawki w § 2 pkt 2 lit b i c na 7 zł.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Poddał pod głosowanie zmiany stawki w § 2 pkt 2 lit b i c na 7 zł.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 7 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła proponowane zmiany stawki w§ 2 pkt 2 lit b i c na 7 zł.
Komisja Infrastruktury w obecności 2 członków Komisji: 2 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła proponowane zmiany stawki w§ 2 pkt 2 lit b i c na 7 zł.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 8 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w sprawie ustalania zasad korzystania ze stołówek zorganizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjum na terenie Miasta i Gminy Syców.
Jednocześnie Komisji Społeczna jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały.
Komisja Infrastruktury w obecności 2 członków Komisji: 2 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w sprawie ustalania zasad korzystania ze stołówek zorganizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjum na terenie Miasta i Gminy Syców.
Ad 6) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zasad odpłatności za korzystanie z wyżywienia przez pracowników publicznych przedszkoli z terenu Miasta i Gminy Syców.
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS w Sycowie
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
Ad 7) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie ustalania odpłatności za usługi świadczone w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Syców.
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS w Sycowie
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
Dyskusji w tym punkcie nie było.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 8 głosami „za”, 0 głosami „przeciw” oraz 0 głosami „wstrzymującymi się” przyjęła projekt uchwały w sprawie ustalania odpłatności za usługi świadczone w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Syców. Jednocześnie Komisji Społeczna jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały.
Ad 8) Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Filialnej w Ślizowie.
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS w Sycowie
Przedstawiła projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
Michał Pater – Radny
Co z budynkiem szkoły?
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Syców
Wyjaśnił, że do sesji potencjalny inwestor powinien się określić co zamierza. Ewentualnie zgłosimy się do innych uczelni lub zaadoptujemy budynek na mieszkania.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
Poinformował, że nie wpłynęła do Biura Rady opinia sołectwa Ślizów w sprawie likwidacji szkoły.
Komisja Społeczna w składzie 8 członków Komisji: 5 głosami „za”, 1 głosami „przeciw” oraz 2 głosami „wstrzymującymi się” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Filialnej w Ślizowie
Ad 9) Dyskusja i podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr V/41/99 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 11 marca 1999 r. w prawie określenia obwodu publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sycowie ul. Matejki 5.
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS w Sycowie
Wyjaśniła, że projekt tej uchwały zostanie wycofana z porządku obrad ze względu na to, że aby podjąć tą uchwałę potrzebna jest opinia kuratora oświaty po przyjęciu uchwały o likwidacji szkoły w Ślizowie.
Ad 10) Sprawy różne.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej w Sycowie
- zaproponowano, ażeby posiedzenie Komisji Stałych Rady te które dotyczą porządku obrad sesji odbywały się łącznie.
- poinformował, o uczestniczeniu w sesji Rady Powiatu, na które Starosta powiedział, że nie widzi koncepcji funkcjonowania oddziału dziecięcego i podejmuje kroki do jego zamknięcia. Zaproponował, aby Komisja Społeczna złożyła wniosek do Burmistrza, żeby ten wystąpił do dyrektor Cholewińskiej o ponowienie konkursu na ordynatora oddziału, ponieważ my mamy kandydata na to stanowisko. Przewodniczący Rad w Dziadowej Kłodzie i Międzyborzu podejmą swoje Stanowski w tej sprawie.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Ze względu na wyczerpanie porządku obrad o godzinie 1630 zamknął posiedzenie Komisji.
Przewodniczący komisji Infrastruktury
Leszek Wojtowicz
Protokołowała
Magdalena Pieprzka