PROTOKÓŁ nr 2 / 07xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
ze wspólnego posiedzenia Komisji Społecznej oraz Komisji Infrastruktury
Rady Miejskiej w Sycowie
odbytego w dniu, 28 maja 2007 r.
w sali nr 56 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie
w godz. od 1400 do 1730
W posiedzeniu uczestniczyli:
1. Barbara Nogala – Przewodniczący Komisji Społecznej
2. Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
3. Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
4. Paweł Walczak - Członek
5. Zenon Staniewicz - Członek
6. Krzysztof Lentka – Członek
7. Rafał Anders – Członek
....................................................
1. Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
....................................................
1. Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy
2. Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
3. Maria Galuba – Skarbnik Miasta i Gminy
4. Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy
5. Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
6. Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK.
7. Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS
8. Joanna Nowak – Dyrektor Przedszkola nr 1
9. Krystyna Adamska – Dyrektor Przedszkola nr 2
10. Lidia Szpytma – Dyrektor Przedszkola nr 3
(Załącznik nr 1)
Przewodniczący posiedzenia:
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Powitał wszystkich zebranych na wspólnym posiedzeniu Komisji Społecznej oraz Komisji Infrastruktury.
Temat posiedzenia:
1. Analiza działalności rekreacyjno – sportowej i kulturalnej w gminie.
2. Poznanie warunków funkcjonowania przedszkola sióstr Urszulanek.
3. Analiza i funkcjonowanie sieci szkół i przedszkoli w gminie.
4. Podsumowanie działalności MOSiR za 2006r.
5. Analiza materiałów sesyjnych dotyczących podsumowania działalności CK za rok 2006.
6. Zamierzenia inwestycyjnwe dotyczące dróg gminnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na rok 2006r.
7. Sprawy dotyczące segregacji nieczystości stałych.
1. Podsumowania działalności MOSiR za rok 2006.
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR w Sycowie
Przedstawił informację.
Dyskusja:
Paweł Walczak – Członek Komisji
Zwrócił uwagę na dwa programy pozwalając na uzyskanie pieniędzy zewnętrznych na budowę boiska sportowego. Czy jest możliwość uzyskania takich dotacji? Czy jest odpowiednie miejsce na taką inwestycje?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Odpowiednie miejsce na taką inwestycję to teren starych kortów. Jeżeli chodzi o możliwość uzyskania dotacji to jest ona dużą, musimy mieć przede wszystkim zagwarantowane na ten cel pieniądze w budżecie Miasta i Gminy Syców.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Ile na ten cel należy przeznaczyć i jak sumę dofinansowania można uzyskać?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
W programie „Wielofunkcyjne boisko” można uzyskać 50% kosztów ale nie więcej niż
200 tyś. W drugim programie „Blisko boisko” można uzyskać 70% kosztów ale nie więcej niż 300 tyś.
Krzysztof Lentka – Członek
Czy nie lepszy byłby teren koło szkoły nr 3.
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Musi być to teren ogólnodostępny, idealnym miejscem jest więc teren starych kortów.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Jaki jest termin składania wniosków?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Termin jest do końca kwietnia każdego roku, muszą być tylko odpowiednie pieniądze na ten cel w budżecie.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Sprawa jest perspektywiczna dlatego wrócimy do tej sprawy przy kształtowaniu budżetu na następny rok.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Skąd tak duże koszty telefonów?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Organizujemy wiele imprez a wiec musimy nawiązać kontakt telefoniczny z wieloma firmami, muszę być także w kontakcie ze swoimi pracownikami znajdującymi się nad zalewem a także na basenie.
Płacimy także abonament za Internet .
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Czy zdążycie przygotować basen do sezonu letniego?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Stan basenu nie jest najlepszy. Basen nasz ma już ponad 40lat, co roku jest problem z niecka basenu. Kończymy remont, za dwa tygodnie będziemy mieli kontrole sanepidu.
Co roku pojawia się także problem z nocnymi wizytami na terenie basenu.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Kto będzie w tym roku zabezpieczał parking nad zalewem w Stradomii?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Będzie podpisane porozumienie z panem Skuzą. MOSiR ze swoje strony wyśle trzech pracowników sezonowych, będą oni dbali o czystość nad zalewem.
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy
Szukamy strategicznego dzierżawcy, który będzie zarządzał zalewem przez kilka lat. W tym roku nie udało nam się już zorganizować przetargu dlatego oddajemy zalew panu Skuzie na 3 miesiące. Chcemy zorganizować przetarg na jesień i załatwić tą sprawa kompleksowo.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Jak rozwiązywany jest problem z korzystania z wody nad zalewem?
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Sytuacja jest paradoksalna, gmina zbudowała zalew i jest właścicielem terenu, ale właścicielem lustra wody jest skarb państwa. Bez porozumienia z nami została podpisana umowa ze związkiem wędkarskim i teraz związek zarządza taflą wody. Dążymy do spotkania ze wszystkimi ze stron i rozwiązania tej trudnej sytuacji.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Czy dotacja gminy na MOSiR przekroczyła 50% ?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Nie przekroczyła.
Bolesław Moniuszko – Przewodniczący Rady Miejskiej
Czy już jest wszystko w porządku jeżeli chodzi o remont hali?
Marek Laryś – Dyrektor MOSiR
Wszystko jest już w porządku, jesteśmy po zimie i nie było żadnych przecieków.
2.Analiza organizacji i funkcjonowania przedszkoli w mieście i gminie Syców w roku szkolnym 2006/2007
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS
Przedstawiła informacje na ten temat.
Jolanta Nowak – Dyrektor przedszkola nr 1
Przedstawiła informację na temat działalności przedszkola nr 1.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Zwrócił uwagę na problem remontu elewacji. Wojewódzki konserwator zabytków nie zgodził się na ocieplenie elewacji.
Krystyna Adamska – Dyrektor Przedszkola nr 2
Przedstawiła informacje na temat przedszkola.
Lidia Szpytner – Dyrektor Przedszkola nr 3
Przedstawiła informacje na temat przedszkola.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Czy zdarzyła się taka sytuacja, że jakieś dziecko nie zostało przyjęte do przedszkola bo brakło dla niego miejsca?
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS
Nie było takiej sytuacji.
Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Czym spowodowane są braki w ilości dzieci na zajęciach?
Lidia Szpytma – Dyrektor Przedszkola nr 3
Przeważnie jest to spowodowanie chorobą.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Jak wygląda sytuacja w innych gminach jeżeli chodzi o ilość przedszkoli?
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS
W gminie Twardogóra nie ma przedszkola, podobnie jest w gminie wiejskiej Oleśnica.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Koszty jakie ponosimy na utrzymanie przedszkoli to ok. 2.000.000,00zł. To bardzo dużo. Należy się zastanowić nad likwidacją jednego z przedszkoli.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Trzeba patrzeć na tą sprawę w pryzmacie wieloletnim, sytuacja zmienia się co kilka lat. Błędem było by zamykanie teraz przedszkola a za jakiś czas otwieranie. Tworzona jest także strefa ekonomiczna i pod tym kontem należy rozpatrywać ten problem.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Będę wnioskował nad likwidacja jednego z przedszkoli i rozbudową dwóch pozostałych. Koszt utrzymania trzech przedszkoli jest zbyt duży.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Poddaje wniosek radnego Pawła Walczaka o likwidacji jednego z przedszkoli pod głosowanie.
Głosowało 6 członków Komisji Społecznej oraz Komisji Infrastruktury – 5głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” przyjęto wniosek.
3.Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Publicznego Przedszkola Nr 3 w Sycowie.
Ewa Głowacka – Dyrektor ZOS
Przedstawia projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono.
4.Sprawozdania z działalności Centrum Kultury za rok 2006.
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Przedstawił informacje na temat CK.
Krzysztof Lentka – Członek
Jaka jest potrzebna kwota na zakup projektora do kina?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Rok temu taki sprzęt kosztował 18tyś, dziś możemy kupić taki projektor za 3tyś.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Jaki jest przewidziany zakres prac remontowych na budynku biblioteki?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Remont dachu i komina to priorytet. Chcieliśmy także wykonać ocieplenie elewacji i remont posadzki ale wzrosły koszty remontu i nie będzie to możliwe.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Musi zostać wykonany remont w środku, jest to bardzo ważna sprawa. Z ociepleniem budynku będzie trzeba poczekać.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
A co zostało już zrobione?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Przeprowadzony został remont elewacji, osuszona piwnica, remont schodów wejściowych w ilości 4, a także rozbiórka tarasu.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Co jest robione w zakresie turystyki i rekreacji?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
W lipcu organizujemy „Dzieciniec” . Przez całe wakacje wraz z harcerzami będziemy organizowali rożnego rodzaju wycieczki itd.
Krzysztof Lentka – Członek
W jakim systemie odbywa się praca w CK?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Praca jest zmianowa. CK otwarte jest do godz. 20 wiec do tego czasu muszą znajdować się na miejscu nasi pracownicy.
Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Czy była rozważana sprawa wymiany ogrzewania w budynku CK?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Nie ma sensu wymiana ogrzewania przy obecnym standardzie pomieszczeń. Trzeba najpierw wymienić okna.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Czy CK będzie walczyło o jakieś pieniądze z funduszy zewnętrznych?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
Złożyliśmy wnioski na 2 takie projekty. Pierwszy to drugi etap programu „Patriotyzm jutra”, drugi program to „Czeska droga”
Paweł Walczak – Członek Komisji
Dlaczego organizacją wyścigu rowerowego zajmuje się CK a nie MOSiR?
Andrzej Kowalczyk – Dyrektor CK
To nie jest tylko przejażdżka rowerem. Zajmujemy się całą otoczką całej tej imprezy, będzie także książka na ten temat.
5.Projekt uchwały w sprawie regulaminu nadawania tytułu „Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Syców”
Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Powinien być określony termin w jakim Burmistrz powinien ustosunkować się do wniosku.
Komisja stwierdza, że ten okres powinien wynosić nie dłużej niż 3 miesiące a także że Burmistrz powinien mieć możliwość opiniowania wniosku.
6.Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Przychodnia” w Sycowie.
Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono.
7. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę nr III/10/2006 Rady Miejskiej w Sycowie z dnia 21 grudnia 2006r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2007.
Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy
Przedstawił projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono.
8. Projekt uchwały w sprawie wskazania jednostek budżetowych, które mogą tworzyć rachunek dochodów oraz ustalenia źródeł dochodów własnych i ich przeznaczenia.
Maria Galuba – skarbnik miasta i gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono.
9. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Syców na rok 2007.
Maria Galuba – skarbnik miasta i gminy Syców
Przedstawiła projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono.
10. Sprawy różne.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Pytania do Michała Pawlaczyka Sekretarza Miasta i Gminy
– czy jest coś takiego jak statuty sołectwa?
Michał Pawlaczyk – Sekretarz Miasta i Gminy
Przygotowujemy taki statut. Jesteśmy na etapie przygotowań i konsultacji z mieszkańcami sołectw.
Paweł Walczak – Członek Komisji
Pytania do Sławomira Kapicy Burmistrza Miasta i Gminy
– jak zakończyła się sprawa wniosku państwa Galińskich?
Sławomir Kapica – Burmistrz Miasta i Gminy
Dążymy do porozumienia, sprawę komplikuje także brak naczelnika w wydziale gospodarki nieruchomościami.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Zgłasza wniosek o zwiększenie stawki opłaty planistycznej z 10% do 25%.
Leszek Wojtowicz – Przewodniczący Komisji Infrastruktury
Poddaje wniosek o zwiększenie stawki opłaty planistycznej pod głosowanie.
Głosowało 6 członków Komisji Społecznej oraz Komisji Infrastruktury – 6 głosami „za”, jednogłośnie przyjęto wniosek.
Kazimierz Mieszała – sołtys Biskupic
Zgłosił problem dotyczący remizy strażackiej w Biskupicach. Grozi ona zawaleniem, jest duża obawa głownie o dzieci. Teren nie jest ogrodzony ani w żaden sposób zabezpieczony.
Jacek Przybył – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy
Teren ten nie jest własnością gminy, jedyne co możemy zrobić to zgłosić to do nadzoru budowlanego.
Na tym protokół zakończono.
Protokołował Przewodniczący posiedzenia
Paweł Nowak Leszek Wojtowicz