Protokół Nr 30/08xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Sycowie
przeprowadzonego z dniu 26 maja 2008 r.
Protokół z Kontroli przeprowadzonej w Wydziale ITI Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie, którego naczelnikiem jest Pan Robert Malecki w dniu 26 maja 2008 r przez Komisje Rewizyjna w składzie
1. Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
2. Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej
3. Krzysztof Cegła – Członek
Kontrolą objęto – realizacje inwestycji na 2008 r od dnia 02 listopada 2007 do 26 maja 2008r.
Kontrolujący dokonał następujących czynności kontrolnych:
1. Komisja zapoznała się z dokumentacją przebudowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Wioska. Ogłoszenie o zamówieniu zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń i w Biuletynie Zamówień Publicznych 21 listopada 2007 r. Zamawiający zabezpieczył środki finansowe na realizacje w/w zadań w kwocie 160 000 zł. Wartość kosztorysowa wyniosła 121 385,40 zł. do przetargu stanęły dwie firmy:
- REMDRO z Wrocławia
- PHU Carbon z Sycowa
Oferta firmy Remdro Wrocław wyniosła 189 394,13 zł
Oferta firmy PHU Carbon Syców wyniosła 155 106,12 zł
Nastąpiło przeniesienie terminu realizacji zamówienia na dzień 29 lutego 2008r. z uwagi na złe warunki atmosferyczne. Inwestycje zakończono w wyznaczonym terminie tj. 29 lutego 2008r.
W/w inwestycja został dofinansowana z Terenowego Funduszu Gruntów Rolnych w kwocie 47 500 zł.
2. Kontrola obieto przedmiot zamówienia „pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu nr PL 0215” – spółfinansowanego z środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarno – deszczowej i modernizacją oczyszczalni ścieków w Sycowie etap I cz.3”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 19 lutego 2008 r.. Zapytanie do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wniosły następujące firmy:
- EKO – System z Zielonej Góry
- Instytut Zarządzania i Samorządności z Wrocławia
- KOMPLET – IWEST Gorzów Wlkp.
Odpowiedzi do specyfikacji zostały opublikowane na BIP-e w ustawowym terminie. Dnia 05 marca 2008 wpłynęły 2 oferty:
- Oferta Nr 1 - Instytut Zarządzania i Samorządności z Wrocławia na kwotę 437 980,00zł
- Oferta Nr 2 – INWEST PROJEKT z Wałbrzycha kwota 381 752,82 zł
Została wybrana Oferta Nr 2 .
Zamawiający zabezpieczył kwotę na powyższe zamówienie w wysokości 146 067 EURO brutto. Został wniesiony protest Instytutu Zarządzania i Samorządności z Wrocławia.
Po otrzymaniu protestu komisja przetargowa zasięgnęła opinii co do wiarygodności firmy INWEST PROJEKT w Starostwie Powiatowym w Świdnicy oraz w Urzędzie Miejskim w Świebodzicach odnośnie prowadzenia przez w/w firmę inwestycji w tych miastach. Inwestycje nie były prowadzone należycie oraz nie były prowadzone zgodnie z wytycznymi FIDIC. Komisja przetargowa ponownie przeprowadziła wnikliwe zbadanie ofert w wyniku czego wnioskowała do Burmistrza Miasta i Gminy Syców o wykluczenie z przedmiotowego postępowania INWEST PROJEKT z Wałbrzycha i wybranie najkorzystniejszej oferty Instytutu Zarządzania i Samorządności z Wrocławia oraz Biuro Inwestorskie Janusz Rybka. Firma INWEST PROJEKT z Wałbrzycha nie odwołała się od ostatecznego rozstrzygnięcia postępowania. Na realizacje przedmiotu zamówienia została podpisana umowa dnia 29 kwietnia 2008r. z realizacja do czerwca 2013 r. Kwota 437 980 zł nie przekroczyła zakładanej w budżecie kwoty.
Komisja Rewizyjna podkreśla wagę wnikliwości Komisji przetargowej co do sprawdzenia referencji oferentów.
Na tym Protokół zakończono.
Na podstawie § 95 Statutu Miasta i Gminy Syców Kierownik kontrolowanego podmiotu w terminie 7 dni od daty przedstawienia mu protokołu pokontrolnego do podpisania może złożyć na ręce Przewodniczącego Rady uwagi dotyczące kontroli i jego wyniku.
Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:
1. Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej .................................
2. Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej .................................
3. Krzysztof Cegła – Członek .................................
Podpis Naczelnika Wydziału ITI:
...................................................