Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół nr 26/08 z dnia 10 marca 2008 r.

Protokół Nr 26/08xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Sycowie

przeprowadzonego z dniu 10 marca 2008 r.

 

 

 

Protokół z Kontroli przeprowadzonej w Referacie ds. Podatków i Windykacji Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie, którego kierownikiem jest Pani Małgorzata Kegel – Wancek w dniu 10 marca 2008 r przez Komisje Rewizyjna w składzie

1.       Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

2.       Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej

3.       Krzysztof Cegła – Członek

 

Kontrola objęto – odroczenia i umorzenia podatkowe za 2007 rok.

Komisja Rewizyjna dokonała następujących czynności kontrolnych:

1.       porównała stan faktyczny z dokumentacją.

 

W roku 2007 znacznemu obniżeniu uległa ilość wydanych decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych, w sprawie odroczeń rat podatku i w sprawie rozłożeń na raty zaległości podatkowych. Łączna kwota umorzenia zaległości podatkowych w stosunku do roku 2006 uległa zmniejszeniu o 489.144 zł tj. o 80%.

-          Umorzenia podatku osobom fizycznym w roku 2006 – 208 szt.

-          Umorzenia podatkowe osobom fizycznym w roku 2007 – 19 szt.

-          Umorzenia podatku osobom prawnym w roku 2006 – 22 szt.

-          Umorzenia podatku osobom prawnym w roku 2007 – 20 szt.

-          Odroczenie i rozłożenie na raty w roku 2006 – 11 szt.

-          Odroczenie i rozłożenie na raty w roku 2007 – 4 szt.

 

Umorzenie podatku osobom fizycznym za 2007 rok do roku 2006 uległo zmniejszeniu o 81%, umorzenie podatku osobom prawnym w 2007 do roku 2006 uległo zmniejszeniu o 11%, odroczenia i rozłożenie na raty w 2007 do roku 2006 uległo zmniejszeniu o 30 %.

Zestawienie zbiorcze skutków finansowych udzielonych przez Gminę ulg, odroczeń, obniżenia stawki podatkowej, umorzeń i zaniechania poboru (bez ulg i zwolnień ustawowych) w kwartale IV 2007 r. przedstawia załącznik nr 2.

W wyniku czynności kontrolnych, kontrolujący nie stwierdza nieprawodłowości w prowadzeniu dokumentacji dotyczącej odroczeń i umorzeń podatkowych za 2007 rok.

W toku czynności kontrolnych uczestniczył Sekretarz Urzędu Miasta i Gminy Pan Michał Pawlaczyk.

 

Część składową niniejszego Protokołu stanowią następujące załączniki:

1.       Załącznik Nr 1 Lista obecności

2.       Załącznik Nr 2 Informacja Wydziału Finansowego i Podatkowego Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie dotyczącego wykonania budżetu w roku 2007.

3.       Załącznik Nr 3 Zestawienie zbiorcze skutków finansowych udzielonych przez Gminę Syców ulg, odroczeń i umorzeń podatkowych.

 

Na tym Protokół zakończono.

 

Na podstawie § 95 Statutu Miasta i Gminy Syców Kierownik kontrolowanego podmiotu w terminie 7 dni od daty przedstawienia mu protokołu pokontrolnego do podpisania może złożyć na ręce Przewodniczącego Rady uwagi dotyczące kontroli i jego wyniku.

 

Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:

1.       Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej                           .................................

2.       Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej               .................................

3.       Krzysztof Cegła – Członek                                                                             .................................

 

Podpis Kierownika Kontrolowanej jednostki:

...................................................

 

 

 

Autor: