Protokół Nr 26/08xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Sycowie
przeprowadzonego z dniu 10 marca 2008 r.
Protokół z Kontroli przeprowadzonej w Referacie ds. Podatków i Windykacji Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie, którego kierownikiem jest Pani Małgorzata Kegel – Wancek w dniu 10 marca 2008 r przez Komisje Rewizyjna w składzie
1. Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
2. Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej
3. Krzysztof Cegła – Członek
Kontrola objęto – odroczenia i umorzenia podatkowe za 2007 rok.
Komisja Rewizyjna dokonała następujących czynności kontrolnych:
1. porównała stan faktyczny z dokumentacją.
W roku 2007 znacznemu obniżeniu uległa ilość wydanych decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych, w sprawie odroczeń rat podatku i w sprawie rozłożeń na raty zaległości podatkowych. Łączna kwota umorzenia zaległości podatkowych w stosunku do roku 2006 uległa zmniejszeniu o 489.144 zł tj. o 80%.
- Umorzenia podatku osobom fizycznym w roku 2006 – 208 szt.
- Umorzenia podatkowe osobom fizycznym w roku 2007 – 19 szt.
- Umorzenia podatku osobom prawnym w roku 2006 – 22 szt.
- Umorzenia podatku osobom prawnym w roku 2007 – 20 szt.
- Odroczenie i rozłożenie na raty w roku 2006 – 11 szt.
- Odroczenie i rozłożenie na raty w roku 2007 – 4 szt.
Umorzenie podatku osobom fizycznym za 2007 rok do roku 2006 uległo zmniejszeniu o 81%, umorzenie podatku osobom prawnym w 2007 do roku 2006 uległo zmniejszeniu o 11%, odroczenia i rozłożenie na raty w 2007 do roku 2006 uległo zmniejszeniu o 30 %.
Zestawienie zbiorcze skutków finansowych udzielonych przez Gminę ulg, odroczeń, obniżenia stawki podatkowej, umorzeń i zaniechania poboru (bez ulg i zwolnień ustawowych) w kwartale IV 2007 r. przedstawia załącznik nr 2.
W wyniku czynności kontrolnych, kontrolujący nie stwierdza nieprawodłowości w prowadzeniu dokumentacji dotyczącej odroczeń i umorzeń podatkowych za 2007 rok.
W toku czynności kontrolnych uczestniczył Sekretarz Urzędu Miasta i Gminy Pan Michał Pawlaczyk.
Część składową niniejszego Protokołu stanowią następujące załączniki:
1. Załącznik Nr 1 Lista obecności
2. Załącznik Nr 2 Informacja Wydziału Finansowego i Podatkowego Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie dotyczącego wykonania budżetu w roku 2007.
3. Załącznik Nr 3 Zestawienie zbiorcze skutków finansowych udzielonych przez Gminę Syców ulg, odroczeń i umorzeń podatkowych.
Na tym Protokół zakończono.
Na podstawie § 95 Statutu Miasta i Gminy Syców Kierownik kontrolowanego podmiotu w terminie 7 dni od daty przedstawienia mu protokołu pokontrolnego do podpisania może złożyć na ręce Przewodniczącego Rady uwagi dotyczące kontroli i jego wyniku.
Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:
1. Kazimierz Cichoń – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej .................................
2. Jarosław Walczak – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej .................................
3. Krzysztof Cegła – Członek .................................
Podpis Kierownika Kontrolowanej jednostki:
...................................................